معروف ترین خیابان های مادرید؛ از Gran Via تا Calle Mayor

معروف ترین خیابان های مادرید با زیبایی‌های تاریخی و جاذبه‌های خود از بهترین مکان‌ها برای گردش به حساب می‌آیند. ما در این مقاله شما را با 10 مورد از آن‌ها آشنا می‌کنیم. 

 مادرید، شهری که در هر گوشه و کوچه‌اش زیبایی‌های فراوانی دارد، به‌عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود. بهترین خیابان های مادرید نیز، مملو از زیبایی‌های تاریخی و فرهنگی بوده و مغازه‌های مدرن با ویترین‌های کارت‌پستالی، کتاب‌فروشی‌های فراوان و کافه‌های دانشجویی آن، شما را به دیاری شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. همراه ما باشید تا شما را با معروف ترین خیابان های مادرید آشنا کنیم.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

Gran Via

معروف ترین خیابان های مادرید

گران‌ ویا، به‌معنای «خیابان بزرگ» است. خیابان Gran Via یکی از  معروف ترین خیابان‌‌ های مادرید به شمار می‌آید. با گشت‌و‌گذاری کوتاه در این خیابان می‌توانید شاهد مغازه‌های لوکس، سالن تئاتر و سینماهای چندمنظوره و نیز تعدادی کافه‌های شبانه با اجرای زنده موزیک باشید. وقتی برای لحظاتی در بهترین خیابان مادرید پیاده‌روی می‌کنید، می‌توانید هنر و معماری را کنار هم نظاره‌گر باشید. ساختمان‌های تلفونیکا، متروپلیس و کاپیتول از معروف ترین دیدنی‌های این خیابان هستند. در خیابان Gran Via می‎توانید سبک معماری قرن بیستم را به‌ چشم ببینید؛ چرا که در قرن بیستم، استفاده از مصالح فولاد و شیشه بیشتر رواج پیدا کرد. دو سبک معماری آرت نوو و آرت دکو نیز در این قرن رواج داشته است؛ سبک‌هایی که بر روشنایی، اشکال هندسی و تقارن تأکید دارند. این دو سبک، در ساختمان‌هایی همچون بانک‌ها، اداره‌ها، آپارتمان‌‌ها و پوسترهای بزرگ سینماهای گران ‌ویای اسپانیا نیز به کار رفته است.

آدرس:

Gran Via, 28013 Madrid, Spain 

Paseo de la Castellan

خیابان Paseo de la Castellan به La Castellana  نیز شناخته می‌شود. این خیابان با طولی به‌اندازه 6 کیلومتر، یکی از معروف ترین خیابان ‌های مادرید بوده که در نیمه اول قرن نوزدهم بنا شد. در آن زمان به افتخار الیزابت دوم که تازه متولد شده بود، آن خیابان را Paseo de las Delicias de la Princesa می‌نامیدند. اما نام فعلی آن، از فواره‌ای به‌نام the Emilio Castelar گرفته شده است. به ‌همین دلیل از سال 1871، نام آن به‌طور خلاصه به Paseo de la Castellan تغییر کرد. این خیابان، از شمال به جنوب، ستون فقرات شهر مادرید را شکل می‌دهد. این خیابان معروف، از میدان Plaza de Colón مادرید شروع می‌شود و در مسیر جاده‌ای که Colmenar Viejo و Burgos را به‌هم وصل می‌کند، پایان می‌یابد. میدان Plaza de Colon، جایی‌ست که پرچم بزرگ اسپانیا برافراشته شده و در وسط آن، باغ Discovery و مجسمهColumbus  قرار دارد.

همچنین در امتداد این خیابان ساختمان‌هایی را می‌یابیم که  اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بنا شده‌اند. خیابان Paseo de la Castellan، عمارت‌هایی در قالب موزه‌ها و بناهای تاریخی ازجمله استادیوم سانتیاگو برنابئو رئال‌مادرید و یادبود سربه‌فلک‌کشیده کریستف کلمب را در خود جای داده است. 

آدرس:

Paseo de la Castellana, 28003 Madrid, Spain

Paseo del Prad

Paseo del Prado

یکی دیگر از معروف ترین خیابان ‌های مادرید Paseo del Prado است. این خیابان که طول آن بیش‌از یک‌کیلومتر نیست، از شمال Fuente de Cibeles شروع می‌شود و به ایستگاه مترویEstación del Arte در جنوب ختم می‌شود. اگر خیابان معروف پاسئو دل پرادو مادرید را تا انتها طی کنید، به موزه نیروی دریایی می‌رسید. شما در این موزه می‌توانید دریانوردی دلیرانه اسپانیا در دوره فرمانروایی کاتولیک را که شامل جنگ‌افزارها، نقشه‌ها و ابزارهای جهت‌یابی است ببینید. در ادامه مسیر نیز می‌توانید از موزه Reina Sofia  و موزه  Thyssen-Bornemisza که به‌ترتیب آثار هنرمندانی همچون پیکاسو و ونگوگ را در خود جای داده‌ است، دیدن کنید. 

آدرس:

Paseo del Prado, 28014 Madrid, Spain

Calle Huertas

یکی دیگر از مهم ترین خیابان های مادرید Calle Huertas است. این خیابان در اصل زمین کشاورزی بوده و نام خود را به‌جهت وجود باغ‌های میوه برگرفته است. در حال حاضر نیز گل‌وگیاه و درختان بسیاری در اطراف خیابان Calle Huertas قرار دارد. در حین پیاده‌روی، پیش‌از این‌که به خیابان‌ها و کوچه‌‌پس‌کوچه‌های بی‌شمار این محله برسید، به  میدان Plaza del Angel پُر از درخت، کافه‌های کوچک و رستوران‌های درجه یک آن برمی‌خورید. در این خیابان معروف، بیشتر محلی‌ها برای لحظاتی در کافه به نوشیدن قهوه مشغول می‌شوند و در کنارش چند صفحه روزنامه هم ورق می‌زنند. همچنین تعداد بی‌شماری کتابفروشی کتاب‌های دست‌دوم نیز در این محل وجود دارد که این خیابان را خاص و فرهنگی کرده است. از طرفی، وجود بهترین مکان‌های دیدنی همچون آکادمی سلطنتی تاریخ به‌نام  Teatro Espanol و کاخ Santona در بهترین خیابان مادرید باعث ‌شده تا پاتوق‌های سرگرم‌کننده‌ای برای مردم و گردشگران به حساب بیاید.  

آدرس:

Calle de las Huertas, 28014 Madrid, Spain

Calle Mayor

معروف ترین خیابان های مادرید

یکی دیگر از معروف ترین خیابان های اسپانیا Calle Mayor است. طول این خیابان 720 متر بوده و وجود تعداد بی‌شماری گردشگر در آن، شورو‌شوق فوق‌العاده‌ای در محله‌های Puerta del Sol و Parque de Atenas به وجود آورده است. خیابان کایه مایور به‌خاطر بناهایی مانند قصر، کلیسا، پاساژهای قرون وسطایی که اکنون جای خود را به کافه‌ها و مغازه‌های سوغاتی‌فروشی داده‌اند، ویلاهای شخصی و ساختمان‌هایی با نمای قرمز و طلایی در آن حوالی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. همچنین در این خیابان معروف مادرید، مناره‌ها و گنبدهای نئوکلاسیک کلیسای جامع Catedral de la Almuden و خانه یادبود نویسنده اسپانیایی مربوط به قرن هفدهم، به‌نام Pedro Calderón de la Barca y قرار دارد. 

آدرس:

Calle Mayor, 28013 Madrid, Spain

Calle de Preciados

یکی دیگر از معروف ترین خیابان های مادرید که به مراکز خرید خود شناخته می‌شود Calle de Preciados Calle de Preciados است. این خیابان، از میدان  Plaza del Callaoدر شمال شروع شده و به Puerta del Sol در جنوب ختم می‌شود. این خیابان معروف مادرید، از  سال 1905، مرکز خرده‌فروشی کالاهایی همچون پوشاک، پارچه، کفش، جدیدترین شلوار جین Levi’s و جواهرات پاندورا -سومین برند طلاوجواهرات- بوده است. در ادامه با گسترش فعالیت‌های تجاری در این منطقه، بر تعداد فروشگاه‌های بزرگی همچون  Galerías Preciados و Corte Inglés نیز اضافه شد. اگر به مادرید رفتید و علا‌وبر گشت‌وگذار به فکر خرید نیز هستید، از بهترین خیابان مادرید، یعنی Calle de Preciados غافل نشوید.

آدرس:

Calle de Preciados, 28013 Madrid, Spain

Calle Cava Baja

Calle Cava Baja

یکی دیگر از بهترین خیابان های مادرید Calle Cava Baja است که وسط خوش‌آب‌و‌هواترین محله مادرید یعنی La Latina قرار دارد. ورودی کاوا باجا، خیابان معروف Plaza Segovia Nueva بوده، از آن‌جا هم به‌سمت جنوب می‌رود و سپس در Plaza del Humilladero، نزدیک به قلب منطقه، به پایان می‌رسد. خیابان Calle Cava Baja، سرتاسر با بارهای تراس‌بندی شده که میله‌های این تراس‌ها در خیابان قرار دارد، پوشیده شده است. در این بارها، انواع نوشیدنی‌ها و پیش‌غذاهای اسپانیایی که در آشپزخانه‌های فضای باز جلزوولز می‌کنند سرو می‌شوند. اگر می‌خواهید یک شب را به تفریح و گردش در یکی از مهم ترین خیابان های مادرید بگذرانید و علاوه‎‌بر آن، در کنار مردم محلی نیز غذاهای اسپانیایی بخورید، به کاوا باجا بروید.

آدرس:

Calle de la Cava Baja, 28005 Madrid, Spain

Calle de Segovia

یکی دیگر از معروف ترین خیابان های مادرید Calle de Segovia است. این خیابان، در دره‌ای که زمانی آب رودخانه‌ای به‌نام San Pedro از آن عبور می‌کرد، قرار دارد. Calle de Segovia به قنات‌های رومی که هنوز قوس‌های سنگی آن از قرن اول پابرجاست، شناخته می‌شود. این قنات‌ها در سازمان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت ملی هم رسیده است. از خیابان سگوویا به خیابان‌ خوش‌چهره یاد می‌شود؛ چرا که باغ‌ها و کاخ‌های معروفی در این سمت قرار دارند. همچنین، از هر سمت این خیابان می‌توانید به بهترین پارک‌های زیبا یا مجموعه‌های تاریخی مادرید برسید. 

آدرس:

Calle de Segovia, 28005 Madrid, Spain

Calle del Espiritu Santo

معروف ترین خیابان های مادرید

آخرین خیابان معروف مادرید که از آن به‌عنوان یکی دیگر از معروف ترین خیابان‌ های این شهر یاد می‌کنیم، Calle del Espiritu Santo است. این مکان، از انتهای شمالی محله پر‌جنب‌و‌جوش Malasaña می‌گذرد. از ابتدا تا انتهای این خیابان می‌توان مجموعه‌ای از زیبایی‌ها را دید. چرا که Calle del Espiritu Santo، مغازه‌‌‌های مدرن با ویترین کارت‌پستالی در کنار مغازه‌‌‌های سنتی را در خود جای داده است. همچنین اگر در این خیابان حرکت کنید و از کنار دوچرخه‌‌سوارها و موتورسیکلت‌ها بگذرید، به قسمتی خواهید رسید که گل‌فروشی‌ها و  کتاب‌فروشی‌ها، به‌علاوه کافه‌های دانشجویی شلوغ در گوشه‌گوشه‌ آن نظرتان را به خود جلب می‌کند. اگر از دوستداران هنر هستید، حتما به این خیابان بروید تا عضله‌های خلاقیت‌تان را پرورش دهید.

آدرس:

Calle del Espíritu Santo, 28004 Madrid, Spain

Puerta del Sol

یکی دیگر از بهترین خیابان های مادرید، Puerta del Sol است که به دروازه خورشید شهرت دارد. این خیابان که در گذشته از جمله دروازه‌های شهر مادرید به حساب می‌آمد، به‌سمت شرق گشوده می‌شد. بنابراین به‌علت طلوع خورشید از آن‌جا، آن را دروازه خورشید نامیدند. اگر در این خیابان معروف مادرید، بین میدان Plaza Mayor و محله Barrio de las Letras در رفت‌و‌آمد باشید، همیشه شلوغ است. چرا‌ که از یک طرف به خیابان Calle de Alcalá و از طرف دیگر به خیابان Calle Mayor راه می‌یابد. وجود تعدادی مغازه، رستوران، کافه و نیز مجسمه‌ها و یادبودهایی در این میدان، آن را به یکی از محله‌های پررفت‌و‌آمد شهر تبدیل کرده است. اداره پست با نمای قرمز‌رنگ، مجسمه‌های El Oso y el Madrono، Charles III و خرس و بوته توت‌فرنگی یا همان bear and a strawberry bush نیز در این خیابان دیده می‌شود. 

آدرس:

Puerta del Sol, 28013 Madrid, Spain

کلام آخر

در این مقاله شما را با 10 تا از معروف ترین خیابان های مادرید آشنا کردیم. سپس جاذبه‌های دیدنی هریک را به شما نمایاندیم تا علاوه‌بر گردش در خیابان‌ها، از تماشای آنان نیز لذت ببرید. حالا شما بگویید: در سفر به اسپانیا، دوست دارید از کدام‌یک از 10 خیابان بالا دیدن کنید؟

نظرات کاربران