Iglesia De San Manuel Y San Benito

بهترین کلیساهای مادرید؛ وقتی صدای ناقوس تاریخ را می‌نوازد!

شهر زیبای مادرید به‌دلیل هنر، فرهنگ و معماری خود در سراسر جهان شناخته می‌شود. این شهر که پایتخت اسپانیاست، همواره حامی معماران، نقاشان و هنرمندان بوده است. از همین رو، به این دسته از افراد، اجازه هنرنمایی در ساختمان ‌های شهر را داده است. از جمله بهترین ساختمان ‌ها می‌توان از کلیساهای مادرید نام برد. کلیساهای مادرید که مکانی برای نیایش به حساب می‌آیند، توسط مشهورترین معماران زمان خود طراحی شده‌اند. روی دیوارهای نمای داخلی آنان نیز با آثار نقاشان و پیکره‌سازان نامی تزئین شده است. برای آشنایی بیشتر با بهترین و زیباترین آنان همراه ما باشید.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

La Almudena Cathedral

La Almudena Cathedral

یکی از بهترین کلیساهای مادرید La Almudena Cathedral است. این کلیسای مجلل، درست در کنار کاخ سلطنتی شهر قرار دارد. این کلیسای جامع، پس از رونق‌گرفتن توسط پاپ ژان پل دوم و در اواخر دهه نود، به روی عموم گشوده شد. ویژگی غیرمعمول کلیسای La Almudena Cathedral جهت صلیب آن است؛ صلیب، به‌جای شرق-غرب، جهت شمال-جنوب دارد. این کلیسای باشکوه و پرعظمت که مکانی برای عبادت مریم مقدس بوده، فضای داخلی و بیرونی خیره‌کننده‌ای دارد. فضای بیرونی با گنبد و گلدسته‌های آبی تزئین شده است. فضای داخلی نیز سقف‌های بلند و قوسی‌شکل، پنجره‌های ارسی و نقاشی‌های دیواری بسیار دارد.

آدرس:

C. de Bailén, 10, 28013 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

همه‌‌روزه از 10 صبح تا 8:30 شب

شماره تماس:

00 22 42 915 34+

وب‌سایت:

Iglesia De San Manuel Y San Benito

یکی دیگر از بهترین صومعه ‌های مادرید Iglesia De San Manuel Y San Benito است. این کلیسای خیره‌کننده، نمونه بزرگی از احیای هنر و معماری شگفت‌انگیز بیزانس که در اروپای شرقی مشهور است، به حساب می‌آید. کلیسای Iglesia De San Manuel Y San Benito، درست مقابل پارک رتیروبزرگ‌ترین پارک مادرید– قرار دارد. بسیاری از گردشگران بعد از بازدید از پارک، به این جاذبه تاریخی می‌آیند. این کلیسا که در اوایل دهه 1900 ساخته شد، با گنبد خود شناخته می‌شود. زیر گنبد، 4 محراب مرمری قرار دارد. محراب‌ها نیز پرنقش و نگار بوده و تصویری زیبا را ایجاد کرده است. غیرممکن است به آن‌جا بروید و بتوانید سرتان را برای چنددقیقه پایین بیاورید!

آدرس:

C. de Alcalá, 83, 28009 Madrid, Spain

شماره تماس:

82 76 35 914 34+

وب‌سایت:

http://www.samasabe.es/

Parroquia de la Santa Cruz

Parroquia de la Santa Cruz

یکی دیگر از بهترین ساختمان‌ های مادرید Parroquia de la Santa Cruz است. این کلیسا که در مرکز شهر واقع شده، تنها 100 متر با بزرگ‌ترین میدان مادریدیعنی پلازا مایور– فاصله دارد. بسیاری از گردشگران، بعد از بازدید از این جاذبه دیدنی و تاریخی زیبا به کلیسای Parroquia de la Santa Cruz می‌آیند. نمای بیرونی این کلیسا به سبک باروک ساخته شده است. در واقع طرح‌های آزاد، تعداد زیاد شکل‌ها و درهم‌آمیختگی آن‌ها از ویژگی‌های این سبک معماری به حساب می‌آید. فضای داخلی Parroquia de la Santa Cruz نیز بزرگ و نفیس و کم‌نور است. نور کم، هاله‌ای تاریک و در نتیجه فضایی معنوی در کلیسا پدید آورده است.

آدرس:

C. de Atocha, 6, 28012 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

چهارشنبه‌ها از 8 صبح تا 2 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 9 شب

پنج‌شنبه، جمعه، شنبه، دوشنبه و سه شنبه از 8:30 صبح تا 1 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 8:30 شب

یک‌شنبه‌ها از 9:30 صبح تا 2 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 8:30 شب

شماره تماس:

39 12 69 913 34+

وب‌سایت:

http://www.parroquiadesantacruz.com/

Basílica de la Concepción de Nuestra Señora

یکی دیگر از بهترین صومعه‌ های مادرید Basílica de la Concepción de Nuestra Señora است. این ساختمان سفیدرنگ که به سبک نئوگوتیک ساخته شده، در خیابان Goya قرار دارد. سبک گوتیک دارای گلدسته، پنجره‌هایی با قوس جناغی و الگوهای تزئینی‌ست. روی محراب نیز، بانویی زیبا و معصوم و به رنگ سفید قرار دارد. نور فضای داخلی کلیسای the beautiful Lady of Immaculate Conception  نیز طوری‌ست که انرژی مناسبی را برای مدیتیشن و نیایش فراهم می‌کند.

آدرس:

Calle de Goya, 26, 28001 Madrid, Spain

شماره تماس:

38 34 77 915 34+

وب‌سایت:

https://concepciongoya.archimadrid.es/

Basilica of San Francisco El Grande

Basilica of San Francisco El Grande

یکی دیگر از بهترین کلیساهای مادرید Basilica of San Francisco El Grande است. این کلیسا که در قرن هجدهم ساخته شده، یکی از نمادین‌ترین کلیساهای کاتولیک در مادرید به شمار می‌آید. باسیلیکای San Francisco El Grande، یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای کلیساهای جهان را دارد. فضای داخلی آن نیز با نقاشی‌های دیواری و شیشه‌های مشبک ارسی تزئین شده است. این کلیسا که در نزدیکی کاخ سلطنتی قرار دارد، با محراب طلایی خود، تصویری خیره‌کننده را در فضای داخلی به وجود می‌آورد.

آدرس:

C. San Buenaventura, 1, 28005 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها و دوشنبه‌ها: تعطیل

همه‌روزه از 10:30 صبح تا 12:30 ظهر و 4 تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

00 38 65 913 34+

وب‌سایت:

https://www.esmadrid.com/en/tourist-information/san-francisco-el-grande

Oratorio Del Caballero De Gracia

یکی دیگر از بهترین صومعه‌ های مادرید Oratorio Del Caballero De Gracia است. این کلیسای کوچک که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده، بر دیوارها تمرکز دارد. در واقع در سبک نئوکلاسیک، روی هر دیوار یک شخصیت ساخته و نصب می‌کنند. این شخصیت‌ها، معمولا چیزی در دست دارند و روی سطحی ایستاده‌اند. کلیسای Oratorio Del Caballero De Gracia مادرید، تابلوهای نقاشی زیبا، دیوارهای تزئین‌شده، سقف‌های قاب‌بندی‌شده و ستون‌های بزرگ و زیبا دارد. این کلیسا، به‌ معنای واقعی یکی از زیباترین جاذبه‌ های تاریخی اسپانیا به شمار می‌آید.

آدرس:

C. del Caballero de Gracia, 5, 28013 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 1:45 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 8:45 شب

شماره تماس:

37 69 32 915 34+

وب‌سایت:

Iglesia de San Sebastián

Iglesia de San Sebastián

یکی دیگر از بهترین کلیساهای مادرید Iglesia de San Sebastián است. این کلیسای زیبا که در نزدیکی کلیسای santa cruz مادرید قرار دارد، در قرن شانزدهم ساخته شد. کلیسای Iglesia de San Sebastián در سال 1960، پس از آسیب‌های فروان ناشی از جنگ‌های داخلی و بمباران‌های ملی‌گرایان، سرانجام در سال 1936 بازسازی شد. طی دوران بازسازی، بسیاری از دارایی‌های کلیسا به دیگر کلیساهای شهرهای دیگر منتقل شد. فضای داخلی کلیسای Iglesia de San Sebastián نیز مملو از مجسمه‌های مختلف و نقاشی‌های رنگ‌روغنی با موضوع شهر سن آنتونیو، مریم مقدس و شهر سنت سباستین است.

آدرس:

C. de Atocha, 39, 28012 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

جمعه‌ها از 9:30 صبح تا 3:30 بعدازظهر و 6 بعدازظهر تا 8:30 شب

یک‌شنبه‌ها از 9:30 صبح تا 1:45 بعدازظهر و 6 بعدازظهر تا 8:30 شب

سایر روزهای هفته از 9:30 صبح تا 1 بعدازظهر و 6 بعدازظهر تا 8 شب

شماره تماس:

98 14 71 911 34+

وب‌سایت:

http://www.parroquiadesansebastian.org/

Iglesia De San Jerónimo El Real

یکی دیگر از بهترین صومعه ‌های مادرید Iglesia De San Jerónimo El Real است. این کلیسای زیبا، بر روی تپه‌ای در میان ساختمان موزه هنرهای ملی اسپانیا قرار دارد. این کلیسا که تا قرن شانزدهم یک صومعه بود، بارها نوسازی شده است. کلیسای Iglesia De San Jerónimo El Real، قرن‌ها در کنار کاخ سلطنتی قرار داشت و به‌عنوان کلیسای سلطنتی نیز خدمت می‌کرد. اما امروزه باصلابت ایستاده و از بالا به بازدیدکنندگان خود می‌نگرد. نور کم و طلایی‌رنگ فضای داخلی Iglesia De San Jerónimo El Real نیز، حال و هوای دعاکردن و نیایش را برای شما تداعی می‌کند.

آدرس:

C. de Moreto, 4, 28014 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 8:30 صبح تا 1:30 بعدازظهر و 5:30 بعدازظهر تا 8 شب

شماره تماس:

78 30 20 914 34+

وب‌سایت:

https://www.parroquiasanjeronimoelreal.es/

Iglesia de San Gines de Arles

Iglesia de San Gines de Arles

یکی دیگر از بهترین کلیساهای مادرید Iglesia de San Gines de Arles است. این کلیسا که در قرن نهم ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای مادرید به شمار می‌آید. این کلیسا، در گذشته مهم‌ترین عبادتگاه شهر بوده که در حال حاضر به محل برگزاری جشن‌های مذهبی تبدیل شده است. ساختمان دیدنی Iglesia de San Gines de Arles، از  دو سبک معماری باروک و نئوکلاسیک پیروی می‌کند. در واقع فضای داخلی مجلل، پرزرق ‌و برق و نورپردازی‌شده و مقیاس بزرگ دارد. هم‌چنین گچبری، نقش‌برجسته، گنبد و تقارن در طراحی داخلی آن به کار رفته است. 

آدرس:

C. del Arenal, 13, 28013 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

چهارشنبه، پنج‌شنبه‌، جمعه‌، شنبه و دوشنبه از 8:45 صبح تا 1 بعدازظهر و 6:30 بعدازظهر تا 8:45 شب

یک‌شنبه‌ها و سه شنبه‌ها از 9:45 صبح تا 1:45 بعدازظهر و 6:30 بعدازظهر تا 8:45 شب

شماره تماس:

87 99 34 911 34+

وب‌سایت:

http://www.parroquiadesangines.es/

Iglesia Arzobispal Castrense

یکی دیگر از بهترین کلیساهای مادرید Iglesia Arzobispal Castrense است. این کلیسای خیره‌کننده، سبک معماری باروک دارد. در واقع از رنگ‌های پرشور و اثرات خیالی در طراحی داخلی فضا استفاده می‌شود. دیوارها گوشه‌های خمیده داشته و مجسمه‌های سه‌بعدی روی آن‌ها قرار دارد. هم‌چنین طرح‌ها و عناصر مجلل طلایی و سنگ مرمر و گچبری‌ در Iglesia Arzobispal Castrense به کار رفته است. از آن‌جایی که این کلیسا، مقر اسقف اعظم نظامی اسپانیاست، کلیسای جامع نیروهای مسلح نیز نامیده می‌شود.

آدرس:

C. del Sacramento, 11, 28005 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 8:30 صبح تا 1 بعدازظهر و 6 بعدازظهر تا 8 شب

شماره تماس:

91 89 18 918 34+

وب‌سایت:

https://www.arzobispadocastrense.com/index.php/arzobispado/iglesia-catedral-de-las-fas

در آخر

کلیساها، نماد فرهنگ و معماری هر شهر به حساب می‌آیند. کلیساهای مادرید نیز، از این ماجرا مستثنی نیستند. آنان باصلابت در برابر مردم ایستاده‌اند و با نقاشی‌ها و پیکره‌های دیواری خود، از هنرمندان برجسته گذشته صحبت می‌کنند. علاوه‌بر آن، پنجره‌های ارسی، محراب‌های باشکوه و سقف‌های قوسی با قاب‌بندی‌های خود، نشان از مهارت معماران آن دارد. در مطلب بالا به معرفی 10تا از بهترین و زیباترین کلیساهای مادرید پرداختیم. دوست دارید از کدام‌یک بازدید کنید؟

نظرات کاربران