مادرید

جاذبه های دیدنی مادرید؛ از مثلث طلایی تا معبد مصری ها!

فهرست مطالب

از نمای مجلل کاخ های سلطنتی گرفته تا باغ های سرسبز و آرام که در سراسر شهر پراکنده شده اند، مادرید را به یک مقصد فرهنگی و جذاب در اسپانیا تبدیل کرده است. در این شهر با تعداد زیاد جاذبه های دیدنی مادرید مواجه خواهید شد که هر کدام در دل خود داستانی به عظمت تاریخ گنجانده اند.

Tour europe

هر محله در مادرید جذابیت منحصر به فرد خود را دارد، لاتینای عجیب و غریب، محله پر جنب و جوش لیترای کوارتر و بلوار مجلل گرانویا از جمله این محله‌ها هستند که مادرید را تبدیل به شهری تاریخی میکند که فرهنگ های متنوعی را در دل خود جای داده است.ناگفته نماند که مادرید بهشت ​​عاشقان غذا است. می‌توانید شب ها را با رفتن به بهترین رستوران ها یا خوردن غذاهای لذیذ خیابانی بگذرانید و روزتان را با رفتن به کافه های معروف و نشستن در زیر نور آفتاب و نوشیدن یک لیوان سانگریا سر کنید. غذاهای مادرید تقریباً به اندازه خود جاذبه های دیدنی مادرید مشهور هستند.

جاهای زیادی از مادرید برای کاوش وجود دارد، و اگر وقتتان کم است، ممکن است ندانید که کدام مکان‌ها را ابتدا در فهرست سفر خود قرار دهید. بنابراین ما یک لیست از بهترین مکان‌های دیدنی در مادرید را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید بهترین استفاده را از زمان سفر خود داشته باشید!این مکان ها بهترین جاهایی هستند که می توانید در مادرید به آن ها سر بزنید! اگر قصد رزرو بلیط هوایپما تهران مادرید را دارید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

رتیرو پارک (Retiro Park ) یک مکان عالی برای بازدید نیم روزه در مادرید!

مادرید

مادرید یکی از بزرگ ترین شهرها و پایتخت اسپانیا است، همچنین یکی از شلوغ ترین شهرهای اروپا نیز محسوب می شود، اما با قدم گذاشتن در محوطه پارک رتیرو این موضوع را فراموش خواهید کرد! پارک رتیرو مملو از مزارع، چمن‌زارها، باغ‌های پرشکوفه، و مناطق جنگلی است و بهترین مکان برای فرار از همهمه ی این شهر است. این پارک زمانی متعلق به خاندان سلطنتی اسپانیا بود که از محوطه های بکر و مجلل آن  میتوان به آن پی برد. اما اکنون به عنوان یک پارک عمومی، یکی از آرامش‌بخش‌ترین مکان‌ها در میان جاذبه های دیدنی مادرید به شمار می رود.

در این پارک چه کارهایی می توان انجام داد؟

فعالیت های زیادی در فضای باز در پارک وجود دارد، بخصوص اگر در شرایط خوب آب و هوا به رتیرو بروید. می توانید بعد از ظهر برای قدم زدن به این پارک سر بزنید، یا برای ناهار به پیک نیک بروید و در آخر یک قایق سواری آرام در برکه رتیرو داشته باشید. با این حال، یکی از بزرگترین جاذبه های پارک رتریو قصر کریستال خیره کننده است. این باغ شیشه ای بیش از 22 متر ارتفاع دارد و به یکی از حوض ها و فواره های درخشان پارک مشرف است. با توجه به بزرگی پارک، حتماً با کفش‌های راحت به آنجا بروید! از آنجایی که این پارک در مرکز شهر قرار دارد، می توانید در یک هتل یا هاستل که نزدیک آن است اقامت داشته باشید تا در طول سفر خود هرروز بتوانید از حال هوای خوب این پارک بهره مند شوید.

پلازا مایور ( Plaza Mayor) یکی از باورنکردنی ترین مکان های رایگان برای بازدید در مادرید!

قطعا در طول سفر خود به مادرید، از میدان اصلی و پر جنب و جوش این شهر یعنی پلازا مایور دیدن خواهید کرد. این میدان گذشته ای تاریک و پیچیده دارد که میزبان گاوبازی های مختلف و حتی اعدام بوده. اما اجازه ندهید گذشته آن بر قضاوت شما از این میدان تأثیر بگذارد! پلازا مایور اکنون یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید است، چه برای تماشای یکی از هنرمندان خیابانی، چه برای صرف غذا در یک کافه در فضای باز، یا صرفاً استراحت و تماشای آن، حتی میتوانید در این خیابان پر هیاهو لحظات شیرین خود را با عکاسی بگذرانید.

در این میدان چه باید کرد؟

 پلازا مایور یکی از مراکز فرهنگی و نمایانگر زندگی اسپانیایی است. در طول روز، مردم محلی و گردشگران را خواهید دید که از محصولات فروشندگان آثار هنری بازدید می کنند یا از انواع سرگرمی های این میدان مانند موسیقی خیابانی لذت می برند. در شب، این میدان به یک مقصد محبوب برای علاقه مندان به گذراندن وقت در کافه و رستوران ها تبدیل شده.

معبد بدود (Templo de Debod ) یکی از مکان های منحصر به فرد در مادرید!

مادرید

آیا می‌دانستید که از آثار معماری مصری را میتوانید درست در مرکز شهر مادرید ببینید؟ این زیارتگاه سنگی که یکی از جاذبه های دیدنی مادرید است در ابتدا قرن دوم قبل از میلادی در امتداد ساحل نیل ساخته شد. اما در دهه 1960، معبد برچیده شد و به مادرید انتقال یافت ، جایی که امروز قرار دارد. این بنا در وسط پارک دل اوسته قرار گرفته و تنها بنای تاریخی مصر باستان است در مادرید است که به جا مانده!

در این معبد چه کنیم؟

کلیسای اصلی معبد در ابتدا برای خدای مصری، آمون ساخته شده. این کلیسای کوچک در پشت مسیری طولانی با سه دروازه سنگی کوچکتر قرار دارد. در داخل آن، میزی را می بینید که در قدیم برای قربانی های مردم مذهبی استفاده می شد و پلکانی که به اتاق معبد منتهی می شود. اگرچه مصالح و ساختار این معبد بسیار اصیل است، اما به مرور زمان موقعیت دروازه ها متفاوت چیده شده.

 مادریت (MadrEAT)  بازاری برای خوردن خوشمزه های اسپانیایی


در چنین شهر بزرگی با بهترین سر آشپزها، قطعاً هیچ کمبودی در گزینه های غذایی در مادرید وجود ندارد. اما اگر می خواهید چیزی متفاوت از رستوران معمولی را امتحان کنید، به MadrEAT سری بزنید. این بازار غذا خلاقانه ترین و خوشمزه ترین ترکیبات غذایی در کامیون ها و غرفه های غذایی را در سراسر شهر گرد هم می آوردو آن زا به یکی از جاذبه های دیدنی مادرید تبدیل کرده است . هدف آن ها این است که با استفاده از مواد تازه،غذا هایی خلاقانه و جدید را سرو کنند و این غذاها را برای مردم محلی و همچنین بازدیدکنندگان از سراسر جهان بیاورند.

در این خیابان چه کنیم؟

به MadrEAT، قطعا باید با شکم خالی و اشتیاق به غذا بروید. اما فقط انتظار نداشته باشید که غذای اسپانیایی بخورید. در این بازار، غذاهای بین المللی، مواد اولیه منحصر به فرد و غذاهایی را که در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید، را میتوانید امتحان کنید. حتی غذاهای سنتی اسپانیایی نیز که با روش و طعم متفاوتی درست می شوند را میتوانید در مادریت پیدا کنید! فراموش نکنید که مکان و زمان هر جشنواره متفاوت است و برنامه هر ماه تغییر می کند، بنابراین همیشه بهتر است برای یک برنامه به روز به وب سایت آن سر بزنید.

مثلث طلایی – مکانی که باید در مادرید ببینید!

یکی از جاذبه های دیدنی مادرید محله ایست که سه گالری هنری مشهور جهان را شامل می شود برای همین نامش مثلث طلایی است. این مکان مطمئناً هر نوع هنردوستی را به وجد خواهد آورد. هر سه موزه در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، به این معنی که شما به راحتی می توانید یک روز کامل را در بین هر یک از آن ها سپری کنید. همه آنها در پاسئو دل پرادو، که درست در مرکز شهر مادرید است، قرار دارند. موزه‌های مثلث طلایی علاوه بر نگهداری برخی از برجسته‌ترین آثار از سراسر جهان، هر کدام بر دوره زمانی متفاوتی از هنر تمرکز دارند.

در این موزه چه کنیم؟

ابتدا موزه پرادو، یکی از معتبرترین گالری‌های هنری مادرید به شمار میرود. مجموعه وسیعی از آثار کلاسیک پیش از قرن بیستم از گویا، بوش، ال گرکو و تیتیان را در خود جای داده است. موزه سوفیا در جایگاه بعدی قرار دارد و شامل گسترده ترین مجموعه هنر مدرن اسپانیا است. در اینجا، نقاشی ها و طراحی های برخی از با استعدادترین هنرمندان معاصر جهان، از جمله پیکاسو و دالی را خواهید دید. در این موزه می توانید نقاشی هایی از امپرسیونیست ها و اکسپرسیونیست های ایتالیایی، آمریکایی، آلمانی و هلندی قرن بیستم به بعد را مشاهده کنید.

کاخ سلطنتی  (Palacio de Cibeles ) مکانی عالی برای دوستداران معماری!

مادرید

از بیرون، ممکن است فکر کنید این ساختمان مجلل خانه خانواده سلطنتی اسپانیا بوده است. اما کاملا برعکس است! تا سال 2011، این کاخ در واقع مقر سیستم پستی مادرید بود! این ساختمان که در سال 1907 ساخته شده یک قطعه زیبا از معماری اسپانیایی است. کاخ سلطنتی با گلدسته‌های بلند سفید و پنجره‌های مستطیلی شکل، یکی از اولین نمونه‌های طراحی مدرن نئوپلاستری است. این کاخ که از جاذبه های دیدنی مادرید است دیگر اداره پست نیست و اکنون خانه شورای شهر مادرید است.

در این کاخ چه کار کنیم؟

این ساختمان باشکوه در گوشه پلازا سیبلس قرار دارد و از کیلومترها دورتر دیده می شود! می توانید وارد ساختمان شوید و قدم بزنید و ستون ها و طاق های سنگی سفید را از داخل تماشا کنید. سقف شیشه ای رنگ این کاخ نیز بسیار دیدنی است. در فصول مختلف سال، این کاخ میزبان انواع نمایشگاه‌های هنری یا عکاسی است که می‌توانید به صورت رایگان از آنها بازدید کنید.

بازار قدیمی مادرید Mercado de los Motores – مکانی عالی در مادرید برای خرید!

اگر جزو کسانی هستید که همیشه در سفر به دنبال خرید کردن میگردید، به Mercado de los Motores، معروف‌ترین بازار قدیمی مادرید بروید. این مکان در حالی که هم بهترین گزینه برای خرید است، یکی از جاذبه های دیدنی مادرید نیز به شمار می رود، ساختمان این بازار حتی اگر قصد خرید نداشته باشید به تنهایی ارزش بازدید را دارد. جالب است بدانید که این بازار در موزه قطار مادرید قرارگرفته است! صدها غرفه و در بین ده ها قطار لوکوموتیو قدیمی عظیم قرار دارند.

در این بازار چه کار کنیم؟

همه چیز، از صنایع دستی، مبلمان، جواهرات، و لباس را در این بازار می توانید پیدا کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که در مورد کالاهای ارزان صحبت نمی کنیم! فقط با کیفیت ترین اقلام را می توان در این بازار پیدا کرد! اگر اهل چانه زنی باشید می توانید اجناس را مبلغ پایین تری خریداری کنید. در خیابان اطراف این بازار چندین ماشین غذا و دکه‌های قهوه قرار دارد و با موسیقی زنده میتوانید روز خوبی را در این بازار سپری کنید. این رویداد فقط یک بار در ماه اتفاق می افتد، بنابراین برای اطلاع از تاریخ آن سری به سایتش بزنید و یا اگر با تور به مادرید سفر کردید از لیدر خود بخواهید که زمان برگذاری اش را برایتان چک کند.

کال د کاوا باجا  ( Calle de Cava Baja) خیابانی فراموش نشدنی در مادرید.

مادرید

خیابان پر پیچ و خم و باریک کال د کاوا باجا که در منطقه شلوغ لاتینا واقع شده است، مکان مناسبی برای گشت و گذار است! قدمت این خیابان به بیش از 1000 سال قبل باز می‌گردد، جایی که مردم در کافه ها و رستوران های تاریک دور از پادشاهی تولدو کاستیلیا پنهان می شدند و تفریح میپرداختند. همانطور که در خیابان قدم می زنید، می توانید ردیف به ردیف ساختمان های رنگارنگ را ببینید که هر کدام دارای یک کافه و رستوران متفاوت است.

در این خیابان چکار کنیم؟

 در تمام ساعات روز، کال د کاوا باجا شلوغ است و بهترین جا برای صرف تنقلات خوشمزه اسپانیایی به شمار می رود. بسیاری از مردم محلی و گردشگران به این خیابان می روند تا قبل از ادامه مسیر به سمت مقصد بعدی، یک قهوه در یکی از کافه ها و یا غذا در یکی از رستوران های این خیابان بخورند. فراموش نکنید که عصر ها برای گذراندن وقت در تمام جاذبه های دیدنی مادریدعلی الخصوص کال د کاوا باجا بهترین زمان است.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه نمادین سانتیاگو برنابئو میزبان یکی از موفق ترین تیم های فوتبال اروپا، رئال مادرید است. و صرف نظر از اینکه طرفدار رئال مادرید هستید، هنوز هم می توانید از این استادیوم بزرگ شگفت زده شوید. استادیوم سانتیاگو برنابئو با ظرفیت 81000 ، بیش از 70 سال است که طرفداران ورزش را شگفت زده کرده است. و از آنجایی که میزبان جام اروپا، جام جهانی و فینال کوپا لیبرتادورس است، تقریباً به اندازه تیم فوتبال رئال مادرید مشهور است و برای عاشقان فوتبال در صدر جدول جاذبه های دیدنی مادرید قرار گرفته!

در این ورزشگاه چه کاری انجام دهیم؟

بهترین راه برای گذراندن وقت و دیدن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، حضور در یک بازی رئال مادرید است. اما اگر در زمان برگزاری یکی از بازی‌های آن‌ها در مادرید نبودید، می‌توانید از استادیوم و موزه رئال مادرید بازدید کنید. هنگام بازدید میتوانید از از اتاق‌های رخت‌کن تیم‌ها، چادرها، صندوق ریاست‌جمهوری دیدن کنید و حتی به زمین بازی بروید!

خیابان گران ویا ( Gran Vía ) زیباترین خیابان مادرید

مادرید

در قلب مادرید، گران ویا، خیابانی هیجان‌انگیز و مملو از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرگرمی‌ها است. گران ویا که به دو خیابان معروف مادرید یعنی Calle de Alcalá و Plaza de España منتهی می‌شود، زمانی خانه بسیاری از هتل‌های مجلل و سالن‌های سینما بود که به این دلیل نام مستعار آن را «برادوی اسپانیایی» می‌دانند. اما در طول سال‌ها، به مرکز شلوغی از مراکز خرید، کلوپ‌های شبانه و برندهای لوکس تبدیل شده است.

در این خیابان چه باید کرد؟

گران ویا برای هر نوع سلیقه سوپرایزی دارد. چه بعدازظهر را در این خیابان به خرید بگذرانید یا عصر برای شام و سینما به آن بروید. به عنوان یکی از شلوغ ترین خیابان های مادرید، می توانید انواع رستوران ها و کافه ها را نیز در این خیابان پیدا کنید. ساختمان های کنار خیابان نیز خیره کننده هستند. در این مقاله سعی کردیم بهترین مکان هایی که میتوانید برای گشت و گذار در سفر خود به مادرید به آن ها سر بزنید را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید تور مادرید ارزان را دارید و یا میخواهید قیمت ازران ترین بلیط هواپیمای مادرید را مشاهده کنید، می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

موزه ملی باستان شناسی

با بازدید از موزه ملی باستان شناسی مادرید، در تاریخ اسپانیا سفر کنید و از دیدن قدیمی ترین جاذبه های دیدنی مادرید لذت ببرید. این موزه که در سال 1867 تأسیس شد، شامل مجموعه وسیعی از نقاشی ها و اشیاء جمع آوری شده در سراسر کشور است که قدمت برخی از آن‌ها به قبل از رومیان بازمی گردد است. اما برخلاف بیشتر موزه‌ها، موزه ملی باستان‌شناسی بر تأثیر باستان‌شناسی و اهمیت یافته‌های خود تمرکز می‌کند و به جای اینکه صرفاً به عنوان یک موزه تزئینی عمل کند، هدفش آموزش مردم است.

در موزه ملی باستان شناسی چه باید کرد؟

با خرید بلیط موزه ملی باستان شناسی، می توانید هزاران قطعه مربوط به دوران پیش از تاریخ تا اوایل عصر مدرن را ببینید. علاوه بر قطعه هایی که از اسپانیا و شبه جزیره ایبری آمده اند، نمایشگاه هایی از یونان باستان، مصر باستان و خاور نزدیک نیز وجود دارد را می توانید در این موزه ببینید. اتاق موزاییک رومی، مقبره 2500 ساله پوزو مورو و گنجینه گوارازار قرن هفتم را از دست ندهید. و پس از بازدید، می توانید به کتابخانه ملی که در همان ساختمان موزه ملی باستان شناسی قرار دارد، بروید.

جایی که باید برای غذاخورردن بروید!

Mercado San Miguel که در داخل یک ساختمان هنری پر زرق و برق متعلق به سال 1916 واقع شده است، برخی از تازه ترین محصولات و غذاهای موجود در تمام مادرید را دارد. به دلیل موقعیت مرکزی آن، توریستی تر از بازارهای دیگر است، اما با این وجود ارزش دیدن برخی از میان وعده های خوشمزه را دارد و با بیش از 200 غرفه، یکی از بزرگترین بازارهای عمومی اروپا است، بنابراین سن میگل مطمئناً یکی از خوشمزه ترین جاذبه های دیدنی مادرید است!

در آنجا چه باید کرد؟

فراموش نکنید که حتما باید با شکم خالی به Mercado San Miguel بروید، زیرا بعد از گذشتن چند ساعت دوست دارید همه چیزهایی که در این بازار می بینید را بخورید! شما می توانید مانند مردم محلی رفتار کنید و محصولات و مواد غذایی تازه را در یکی از غرفه ها خریداری کنید. در این محل چندین غذای بین‌المللی موجود است، اما نمی‌توانید امتحان کردن غذاهای سنتی اسپانیایی مانند پاتاتاس براواس، کروکت، بوکرون و گامباس آل آجیلو را از دست بدهید.

Almudena Cathedral کلیسای جامع آلمودنا

Almudena Cathedral


کلیسای جامع آلمودنا به عنوان مقر اسقف نشینی های کاتولیک رومی مادرید، یک کلیسای جامع زیبا به سبک باروک است که مطمئناً یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی مادرید است که هر کسی را به وجد خواهد آورد. اگرچه بخش‌هایی از کلیسای جامع در اواسط دهه 1800 ساخته شد، اما در کمال تعجب تا سال 1993، زمانی که پاپ جان پل آن را تقدیس کرد، تکمیل نشد و در سال 2004، پادشاه فیلیپه و ملکه لتیزیا اسپانیا درست در این مکان در کلیسای جامع آلمودنا ازدواج کردند.

در این کلیسا چه باید کرد؟

برخلاف اکثر کلیساهای جامع اسپانیا، کلیسای جامع آلمودنا دارای فضای داخلی منحصر به فرد مدرن نئوگوتیک است. هنرمندان معاصر بیشتر هنر و مجسمه های داخل معبد را طراحی کردند. کلیسای جامع آلمودنا ممکن است یکی از تنها مکان هایی باشد که می توانید پاپ آرت را در یک کلیسای جامع مذهبی پیدا کنید!

مکان جالبی برای رفتن در مادرید با دوستان!

Barrio de Las Letras به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین محله های مادرید، از صبح زود تا اواخر شب مملو از زندگی است. نام آن به “محله ادبی” ترجمه می شود، که از نقل قول های ادبی که روی دیوارهای ساختمان ها و محوطه خیابان ها گچ بری شده است، مشخص می شود. مهمتر از همه، Barrio de Las Letras محل زندگی میگل د سروانتس، نویسنده دن کیشوت بود. اما علاوه بر نقل قول ها و آثار هنری وجود رستوران های جذاب، بوتیک های عجیب و غریب، و قهوه خانه های زیاد این محله را به یکی از جاذبه های دیدنی مادرید تبدیل کرده است .

در اینجا چه باید کرد؟

نه تنها تعداد زیادی رستوران و کافه در این منطقه وجود دارد، بلکه Barrio de Las Letras همچنین دارای معتبرترین موزه های مادرید است. در اینجا، مثلث طلایی را خواهید دید که شامل موزه‌های پرادو، رینا سوفیا و تیسن بورنمیزا می‌شود. پلازا سانتا آنا نیز در این منطقه است و میدان بیرونی آن پر از کافه در فضای باز است، که برای یک میان وعده سبک عالی هستند. اما بهترین راه برای کاوش در این منطقه پرسه زدن در کوچه های پر پیچ و خم آن است. شما هرگز نمی دانید در پیچ و خم های این خیابان چه مغازه یا کافه های جذابی در گوشه و کنارش در انتظار شماست!

ایستگاه قطار آتوچا – مکان کاملاً عجیب و غریب در مادرید!

Atocha train station

اگرچه این بزرگترین ایستگاه در مادرید است، اما یک ویژگی منحصر به فرد دارد که آن را نسبت به بقیه متمایز کرده است. این ایستگاه قطار در وسط ساختمان شیشه ای قرار گرفته، و رایحه ای گرمسیری از درختان خرما آن را به یکی از جاذبه های دیدنی مادرید تبدیل کرده. این جنگل بارانی کوچک با هوای تازه برای کسانی مناسب است که از محل کار بازمی‌گردند یا برای تعطیلات با پرواز به این شهر آمده اند. بنابراین اگر به بارسلونا، آلیکانته یا حتی مارسی در فرانسه می‌روید، یک دقیقه در این مکان توقف کنید و از باغ آرام پنهان شده در ایستگاه قطار آتوچا لذت ببرید.

در اینجا چه باید کرد؟

اکثر ایستگاه‌های قطار به آرام بودن شهرت ندارند. صدای قطار، صدای هم همه جمعیت و غرش لوکوموتیوها می تواند در ایستگاه های قطار بسیار زیاد باشد. اما در جنگل بارانی کوچک، می توانید قبل از اینکه سروصدا به شما برسد، لحظاتی را در آرامش بگذرانید. این جنگل بارانی همچنین خانه صدها لاک پشت بود که بسیاری از آنها پس از اینکه صاحبانشان دیگر نمی توانستند از آنها مراقبت کنند به ایستگاه قطار اهدا شدند. اما متاسفانه این لاک پشت ها در ماه می 2018 به یک مرکز نجات منتقل شدند.

 Palacio Real پالاسیو رئال

این ساختمان مجلل زمانی محل اقامت خاندان سلطنت اسپانیا از جمله کارلوس سوم و آلفونسو سیزدهم بوده است. و اگرچه هنوز خانه رسمی و سلطنتی محسوب می شود، اما پادشاه فعلی فیلیپ در آنجا زندگی نمی کند. در عوض، به عنوان یک موزه به روی عموم باز شده تا یکی از مجلل ترین جاذبه های دیدنی مادرید باشد. این ساختمان تقریباً با 3500 اتاق مجزا، بزرگترین کاخ در تمام اروپا است!

در اینجا چه باید کرد ؟

هر یک از اتاق ها به گونه ای تزئین و طراحی شده اند که با سلیقه متفاوت پادشاهانی که در اسپانیا حکومت می کردند، مطابقت داشته باشد. فضای داخلی دارای برخی از بهترین (و گران ترین) چینش ها، مبلمان و ظروف نقره در کشور است. آثار هنری از هنرمندان برجسته ای از جمله Caravaggio، Tiepolo، Giaquinto و Mengs در این موزه نگهداری میشوند. شما نمی‌توانید از تمام اتاق‌های داخل Palacio Real بازدید کنید، اما می توانید این کاخ را از بیرون مشاهده کنید و از فضای آن لذت ببرید.

 Puerta de Alcalá پوئرتا د آلکالا

 Puerta de Alcalá


Puerta de Alcalá نه تنها اولین طاق مدرن در اروپا است، بلکه به عنوان گذرگاه و ورودی مادرید نیز عمل می کند. معماری آن توسط معمار معروف ایتالیایی فرانچسکو ساباتینی در سال 1778 طراحی شده است. از آن زمان، چندین بازسازی و مرمت در ساختار و ستون های آن انجام شده است. اکنون به عنوان یک ملک اسپانیایی در نظر گرفته می شود و یکی از بزرگترین جاذبه های دیدنی مادرید است، بنابراین مطمئن شوید که آن را به برنامه سفر خود گنجانده اید!

در اینجا چه باید کرد؟

Puerta de Alcalá به عنوان یکی از نمادین ترین بناهای مادرید، باید حداقل یک بار در طول سفر خود به مادرید از آن دیدن کنید. سنگ کاری و مجسمه های پیچیده آن بسیار چشمگیر هستند و بسیاری آن را با طاق پیروزی در پاریس مقایسه می کنند. و اگرچه این طاق در وسط یک جاده شلوغ است، اما باز هم می توانید زیبایی آن را از دور (یا از بالای یک اتوبوس) ببینید! Puerta de Alcalá در ورودی پارک Retiro قرار دارد، بنابراین به راحتی می توانید از هر دو جاذبه در یک روز دیدن کنید.

یکی از زیباترین مکان‌های مادرید برای دیدن!

این باغ تاریخی و گیاه شناسی در ابتدا توسط پادشاه فردیناند ششم در سال 1755 افتتاح شد و قرن هاست با گل های رز زیبا، مزارع لالهخ و مناظر منحصر به فردی که دارد بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. Real Jardin Botanico در واقع در کنار پاسئو دل پرادو و به وسعت 8 هکتار است. همه ی این ها چیزی بیش از زیبایی در وسط شهر به وجود آوردند. Real Jardin Botanico در واقع به منظور آموزش عمومی در مورد گیاه شناسی و حمایت از جمع آوری گونه های جدید، فعالیت می کند.

در این باغ گل چه باید کرد؟

این باغ به هفت بخش تقسیم شده است و شامل بیش از 90000 گیاه و گل و بیش از 1500 نوع درخت است. از Terraza de los Cuadros دیدن کنید تا مجموعه ای از گیاهان دارویی و گیاهی را ببینید. یا در Terraza del Plano de la Flor که شامل یک باغ انگلیسی کامل با حوضچه‌ها و گلخانه‌ها است، کمی استراحت کنید.

نظرات کاربران