Temple of Debod, Madrid

معبد دبود مادرید؛ جاذبه‌ای مصری در قلب اسپانیا!

معبد دبود، یک معبد تاریخی مصری‌ست که در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده است. در اصل، این مقبره در اَسوان، در 15 کیلومتری جنوب مصر بنا شد، اما برچیده و سپس در مادرید اسپانیا بازسازی گردید. این معبد در مصر، به‌عنوان زیارتگاهی کوچک و یک‌اتاقه و به‌منظور پرستش خدای آمون ساخته شد. بعدها نیز توسط فراعنه و پادشاهان مختلف گسترش یافت. در نهایت نیز توسط امپراتوران رومی، یعنی آگوستوس و تیبریوس، تکمیل گردید. معبد دبود مادرید، به نشانه قدردانی از نجات معابد ابوسیمبل به اسپانیا اهدا شد. این معبد، به‌صورت قطعه‌به‌قطعه و سنگ‌به‌سنگ، از فراز اقیانوس گذشت تا به اسپانیا رسید. سپس به‌دقت و باحوصله، در مکان فعلی‌اش بازسازی شد. سرانجام کارلوس آریاس ناوارو، شهردار مادرید، در سال 1972 درهای این معبد را به روی عموم گشود.

بهترین زمان بازدید از دبود مادرید!

بازدید از معبد دبود مادرید، محدود به فصل یا ماه خاصی نیست. شما هر در فصلی از سال می‌توانید از آن بازدید کنید. اما دقت داشته باشید که بهترین زمان بازدید از این جاذبه دیدنی اسپانیا، به‌هنگام غروب خورشید است؛ در این زمان، خورشید تا حد زیادی پایین می‌آید، آخرین روزنه‌های نور از میان فضاهای خالی معبد عبور می‌کند، بازی نور و سایه ایجاد می‌شود و تقارن این تصویر در آب، منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود می‌آورد. این منظره رمانتیک، بهترین مکان برای گذاشتن قرارهای عاشقانه خواهد بود. این جاذبه دیدنی، دوشنبه‌ها تعطیل بوده و فقط از سه‌شنبه تا یک‌شنبه، از ساعت 10 صبح تا 7:30 بعدازظهر، درهای خود را به روی عموم می‌گشاید.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

6 جاذبه دیدنی که بعد از بازدید از معبد دبود مادرید باید ببینید

Plaza Mayor 

Plaza Mayor 

یکی از مکان ‌های دیدنی که در نزدیکی معبد دبود مادرید قرار دارد، Plaza Mayor است. این میدان بزرگ، با معماری تحسین‌برانگیز خود، در گذشته صحنه‌ای عالی برای برگزاری رویدادهای مختلف مانند بازی‌های فوتبال، گاوبازی، اعدام در ملأعام و مواردی از این قبیل بوده است. اما هم‌چنان، این مکان در نزد مردم محلی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. در Plaza Mayor، بازارهای زیادی قرار دارد، برخی نیز در آن‌جا مشغول نواختن موسیقی هستند و همچنان برخی از رویدادهای فرهنگی و تاریخی در این مکان برگزار می‌شود.

آدرس:

Plaza Mayor, 28012 Madrid, Spain, 28012

Plaza Del Dos De Mayo 

یکی دیگر از مکان ‌هایی که بعد از بازدید از معبد دبود مادرید باید از آن دیدن کرد، Plaza Del Dos De Mayo است. این بنا، در دل خیابان‌های تاریخی شگفت‌انگیز قرار دارد. این میدان، به‌منظور بزرگداشت استقامت مردم مادرید در برابر مهاجمان فرانسه که در تاریخ 2 می 1808 اتفاق افتاد، ساخته شد. شما به‌محض ورود، بنای یادبودی را خواهید دید که در آن، اولین افسران و قهرمانان توپخانه اسپانیایی قرار دارند. نوازندگان با نواختن موسیقی دلنشین خود، عکاسان و نویسندگانی که در آن اطراف به‌دنبال سوژه داستان خود می‌گردند نیز، بر شکوه و زیبایی این بنا افزوده‌اند.

آدرس:

Pl. del Dos de Mayo, 28004 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 24ساعته

وب‌سایت:

http://www.esmadrid.com/informacion-turistica/plaza-dos-de-mayo

Casa De Campo

Casa De Campo

یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید که بعد از بازدید از معبد دبود باید از آن دیدن کرد، Casa De Campo است. این منطقه سرسبز و خوش‌آب‌وهوا، درست خارج از شهر قرار دارد، اما مکانی عالی برای تفریح به حساب می‌آید. شما گردشگران می‌توانید به پارک شهربازی Parque de Atracciones بروید، از کلیسای پرعظمت Almudena Cathedral دیدن کنید، به باغ‌وحش بروید، قایق‌سواری و تله‌کابین‌سواری کنید و از چشم‌اندازهای زیبای دریاچه لذت ببرید. مکانی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از Casa De Campo سراغ دارید؟

royal palace of madrid

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی که بعد از بازدید از معبد دبود مادرید باید از آن دیدن کرد، royal palace of madrid یا کاخ سلطنتی مادرید است. این کاخ، اقامتگاه رسمی خاندان سلطنتی اسپانیا بوده که در حال حاضر تنها برای برگزاری مراسم‌های دولتی استفاده می‌شود. کاخ سلطنتی مادرید، 3418 اتاق دارد که همگی با آثار هنری جذاب پر شده است. این کاخ که با معماری پرشکوه خود، در زمینی به مساحت 135هزار متر مربع بنا شده، بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی اروپا به شمار می‌آید.

آدرس:

C. de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها از 10 صبح تا 4 بعدازظهر

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 7 بعدازظهر

شماره تماس:

00 87 54 914 34+

وب‌سایت:

https://www.patrimonionacional.es/real-sitio/palacio-real-de-madrid

Gran Vía

Gran Vía

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی که بعد از بازدید از معبد دبود مادرید باید از آن دیدن کرد، خیابان Gran Vía است. این خیابان که در مرکز مادرید، نزدیک به Plaza de Cibeles قرار دارد، به Plaza de España منتهی می‌شود. خیابان Gran Vía، یکی از مهم‌ترین مناطق خرید شهر است؛ چرا که بسیاری از هتل‌ها، سالن‌های سینمایی بزرگ، ساختمان‌های تاریخی، میدان‌ها و مغازه‌ها را در خود جای داده است. هم‌چنین ساختمان‌های این خیابان، همگی به‌سبک معماری قرن بیستم ساخته شده است؛ از فولاد و شیشه در ساخت بناها استفاده می‌شود و ساختمان‌ها عاری از تزئینات اضافه‌ است. همان‌طور که دیدید، خیابان Gran Vía، بهترین منطقه برای گردشی همه‌جانبه به حساب می‌آید.

San Miguel Market

بعد از گشت‌ و گذار در مادرید، نوبت به غذاخوردن می‌رسد. san miguel market جایی‌ست که شما باید بروید. این فضای پرجنب‌وجوش، بهترین و تازه‌ترین غذاهای اسپانیایی، سبزیجات، نان‌ها و شیرینی‌ها را به فروش می‌رساند. این بازار سرپوشیده غذا، ابتدا در سال 1916 ساخته شد، سپس در سال 2003 خریداری شد. سرمایه‌گذاران خصوصی، در سال 2003، سازه آهنی بازار را بازسازی و آن را در سال 2009 بازگشایی کردند.

چگونه به معبد دبود مادرید دسترسی پیدا کنیم؟

Temple of Debod, Madrid

آدرس: C. de Ferraz, 1, 28008 Madrid, Spain

هریک از این دو خط مترو برای رسیدن به معبد دبود مادرید مناسب است؛ هرکدام را که برای شما راحت‌تر است، انتخاب کنید.

خط 3: ایستگاه‌های Plaza de España یا Ventura Rodríguez

خط 10: ایستگاه Plaza de España

در آخر

معبد دبود مادرید، جاذبه‌ای مصری در دل اسپانیاست. این معبد، ابتدا در مصر ساخته و سپس به اسپانیا اهدا شد. این معبد در مصر، به‌عنوان زیارتگاهی کوچک و یک‌اتاقه و به‌منظور پرستش خدای آمون ساخته شد. سپس توسط فراعنه و پادشاهان مختلف گسترش یافت. معبد دبود مادرید، از سال 1972 درهای خود را به روی عموم گشوده است. شما دوست دارید به آن‌جا بروید؟

پرسش‌های رایج

فضای داخلی معبد دبود مادرید چگونه است؟

معبد دبود مادرید، به‌عنوان یکی از معدود نمونه‌های جهان از معماری مصری‌ست که در خارج از مصر قرار دارد. این قلعه، شامل یک سالن، چندین کلیسای کوچک و یک موزه است.

بهترین زمان بازدید از این بنا چه موقع است؟

فصل یا زمان خاصی برای بازدید از این معبد وجود ندارد. اما بهترین زمان بازدید از آن، زمانی‌ست که خورشید غروب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به‌هنگام غروب خورشید از این بنا دیدن کنید؛ چرا که در آن زمان شاهد منظره‌ خیره‌کننده سایه و نور خواهید بود.

چگونه به معبد برسیم؟

2 خط مترو برای رسیدن به این مکان وجود دارد. آن‌ها عبارتند از:
خط 3: ایستگاه‌های Plaza de España یا Ventura Rodríguez
خط 10: ایستگاه Plaza de España

نظرات کاربران