مادرید

جاهای تاریخی مادرید؛ دوست دارید به قبل از میلاد مسیح سفر کنید؟

تاریخ گسترده و متنوع مادرید، از ریشه های قدیمی آن تا به امروز، شهر اسپانیا را به مکانی جذاب برای گشت و گذار تبدیل کرده است. در این مقاله به برخی از جذاب‌ترین جاهای های تاریخی مادرید، از مکان‌های دیدنی مشهور جهان گرفته تا جواهرات کمتر شناخته شده، اشاره خواهیم کرد.

آیا به دنبال کشف تاریخ مادرید در طول اعصار هستید؟

1. قدیمی ترین رستوران دنیا

مادرید

El Sobrino de Botn، واقع در یک مسیر سنگفرش شده در نزدیکی پلازا مایور مادرید، قدیمی ترین رستوران جهان است که حتی گواهی رکورد جهانی گینس را با افتخار در ویترین خود برای اثبات آن به نمایش گذاشته است. این رستوران برای اولین بار درهای خود را در سال 1725 به روی میهمانان خود باز کرد، چندین نفر از افراد مشهور نیز از گذشته تا امروز این رستوران را برای وعده غذایی خود انتخاب کرده اند .

هنرمند معروف، فرانسیسکو دی در حالی که منتظر ثبت نام در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا بود، گویا به عنوان یک مدیر در آنجا کار می کرد و ارنست همینگوی (رمان نویس) نیز اغلب به این رستوران می آمد تا خوراک لذیذ بوتن را امتحان کند. همینگوی به قدری از حضور در این رستوران لذت برد که در صحنه پایانی رمانش «خورشید نیز طلوع می کند» از این رستوران نوشت.

شما دوست دارید به یکی از جاهای تاریخی مادرید که طعم خوشی دارد سر بزنید؟ پس همین حالا بلیط هواپیما تهران مادرید را رزرو کنید!

2. سنگرهای جنگ داخلی از جاهای تاریخی مادرید


ادوات شگفت‌انگیزی از جنگ داخلی اسپانیا در مادرید وجود دارد و همچنین آثار کمی از جنگ نیز در این شهر به جای مانده، اما اگر راهنمای خوبی به همراه داشته باشید یا از قبل راجبش جست و جو کرده باشید، ممکن است مکان‌های جالبی را درست در مرکز شهر برای بازدید پیدا کنید. در طول جنگ داخلی، مادرید در برابر ناسیونالیست های ژنرال فرانکو مقاومت کرد که نتیجه آن محاصره مادرید و شعار نمادین جمهوری خواهان “No pasarán!” «آنها نخواهند گذشت!» است.

جایی که زمانی میدان نبرد در غرب مادرید بود، اکنون محلی به نام  پارک اوست و دانشگاه است. سنگرهای جنگ داخلی را می توان در پارک اوست، پارک کازا د کامپو در غرب مادرید و پارک ال کاپریکو در شمال شهر یافت.

3. Valley of the Fallen

مادرید

دره عظیم (Valle de los Cados)، شامل کلیسایی عظیم و بنای یادبود کشته شدگان در طول جنگ داخلی اسپانیا است، اما بیشتر به عنوان نمادی از دیکتاتور اسپانیایی فرانسیسکو فرانکو که آن را سفارش داده است، یاد می شود. این جا یکی از جالب ترین جاهای تاریخی مادرید بوده که کمی هم ترسناک است. زمانی که با هواپیما به این شهر سفر کنید، از بالا می توانید صلیب سنگی عظیمی را ببینید که بر فراز کلیسا قرار دارد.

4. Templo de Debod

در خارج از مصر، تنها چند مکان وجود دارد که ممکن است معبدی شبیه به معابد مصری را ببینید و مادرید یکی از آنهاست. جالب است بدانید که مصر معبد دبود را در سال 1968 به عنوان سپاسگزاری از کمک های حاکمان مادرید در حفظ برخی از ارزشمندترین آثار باستانی مصر به اسپانیا ارائه کرد.این معبد در جنوب اسوان، در اوایل قرن دوم قبل از میلاد، با توسعه‌هایی که توسط سلسله بطلمیوسی و امپراتوران روم آگوستوس و تیبریوس انجام شد، ساخته شد.

5. Gran Vía

مادرید

ساخت مشهورترین خیابان مادرید در سال 1906 به عنوان یک جاده بزرگ که Calle de Alcalá و Plaza de Espaa را به هم متصل می کرد، آغاز شد. گران ویا دارای انواع مختلفی از معماری قرن بیستم و همچنین برخی از نمادین ترین سازه های مادرید است، از جمله یکی از اولین آسمان خراش های اروپا و ساختمان Telefonica. در ابتدی آن!

گران ویا اکنون مرکز اصلی خرید در پایتخت است که کافه ها، فروشگاه ها، رستوران‌ها و هتل‌های زیادی دارد.

6. ایستگاه مترو Chamberí

این ایستگاه که یکی از جاهای تاریخی مادرید است، به گردشگران این امکان را می دهد که به گذشته سفر کنند و با پیشینه این شهر در اوایل قرن بیستم آشنا شوند. ایستگاه چمبری با تبلیغات مدرن بر روی دیوارها و باجه‌های بلیط اصلی و چرخ‌گردان‌های ورودی آن، حال و هوای جالبی به خود گرفته است.

اینجا که توسط آنتونیو پالاسیوس طراحی شده؛ یکی از هشت ایستگاه اولی متروی مادرید بود، اما در دهه 1960 با طولانی شدن قطارهای مترو و عدم امکان توسعه، ایستگاه بسته شد. این ایستگاه از پنجشنبه تا یکشنبه باز است و ورودی آن برای بازدید رایگان است.

7. دیوارهای شهر عربی


این مکان یک نقطه عطف تاریخی بسیار قدیمی در نزدیکی کاخ سلطنتی مادرید است که از قرون وسطا به جا مانده. در طول تسلط مورها بر شبه جزیره ایبری، فرمانروایان مسلمان مادرید در اوایل قرون وسطی اولین دیوار اطراف شهر را ساختند که ساخت آن ارتباط تنگاتنگی با ایجاد مادرید دارد. جالب است بدانیدکه این دیوار به قرن نهم باز می گردد.

نظرات کاربران