کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید؛ از حقایق کشف نشده تا یک تور کامل درون کاخ!

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ رئال مادرید که به عنوان کاخ سلطنتی مادرید نیز شناخته می شود، بزرگترین کاخ اروپای غربی و اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا است. کاخی که امروزه می شناسیم بر روی ستون های آلکازار سلطنتی مادرید در قرن هجدهم توسط سلسله بوربون ها با سلیقه و زیبایی شناسی آن دوران ساخته شده است. علاوه بر باغ‌های وسیع، این کاخ به‌خاطر مبلمان فوق‌العاده‌اش، مجموعه‌ بی‌نظیر برنز، نقاشی‌های دیواری مسحورکننده بر روی سقف‌های بلند و لوکس بودن که فقط پادشاهان اسپانیایی از امتیاز آن برخوردار بودند، مشهور است.

قبل از رفتن بدانید…

  • بهترین زمان برای بازدید کاخ سلطنتی مادرید : اکتبر تا مارس
  • مدت زمان پیشنهادی برای بازدید : 2 ساعت
  • قیمت بلیط کاخ سلطنتی : 12 یورو
  • نزدیکترین ایستگاه مترو : Ópera

ساعات کار:

  • ساعت کاری زمستانی (اکتبر تا مارس)

دوشنبه تا شنبه: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر

یکشنبه: 10 صبح تا 4 بعد از ظهر

  • ساعات کاری تابستانی (آوریل تا سپتامبر)

دوشنبه تا شنبه: 10 صبح تا 7 بعد از ظهر

یکشنبه: 10 صبح تا 4 بعد از ظهر

نکات برجسته کاخ:

  • باغ ساباتینی
  • پلازا د لا آرمریا
  • اسلحه خانه سلطنتی
  • اتاق تاج

آدرس کاخ سلطنتی مادرید

C. de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain

چرا باید از کاخ سلطنتی بازدید کرد؟

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید که در بخش غربی مرکز شهر مادرید واقع شده است، بزرگترین کاخ فعال اروپا است. این کاخ 135000 متر مربع وسعت دارد و 3418 اتاق را در خود جای داده است. اگرچه این مکان اقامتگاه رسمی ولیعهد اسپانیا است، اما پادشاه و ملکه در آنجا اقامت ندارند. در حال حاضر، از این کاخ برای میزبانی مراسم دولتی، رویدادها، رقص های سلطنتی، مذاکرات صلح و سایر رویدادهای سیاسی استفاده می شود. داخل کاخ بر روی دیوارهای اتاق تاج، ارزشمندترین دارایی های سلطنت اسپانیا (تاج و عصا) را خواهید یافت. در کنار زیبایی و جذابیت جواهرات تاج سلطنتی که شما را مجذوب خواهد کرد، گشت و گذار در پلازا د لا آرمریا، باغ های ساباتینی، پلکان بزرگ، کتابخانه فوق العاده و زرادخانه شجاعت اسپانیایی شما را به سفر در زمان و دوران طلایی حکومت اسپانیا می برد.

تاریخچه کاخ در 10 ثانیه

تاریخچه این کاخ به اندازه معماری آن غنی است. سرزمین‌هایی که کاخ امروزی قرار دارد، قلعه سلطنتی آلکازار مادرید قرار داشته است. سال 1734، در شب کریسمس، آتشی در آلکازار شعله ور شد و تقریباً تمام قسمت های آن را سوزاند. این آتش سوزی برای خاندان بوربون بهانه ای شد تا معماری، سبک و هنر مدرن را در کاخ جدید اجرا کنند. در طراحی کاخ سلطنتی مادرید از کاخ لوور فرانسه الهام گرفته شده است و این از میدان آرمریا کاملا مشهود است. چارلز سوم اولین کسی بود که در سال 1764 پس از گذشت تقریباً 30 سال از احیای کاخ، همراه با آثار هنری بی‌شماری به کاخ تازه بازسازی شده نقل مکان کرد. در گذشته های نه چندان دور، از کاخ برای میزبانی مراسم دولتی و یا ضیافت عروسی برای خانواده سلطنتی استفاده می شده است.

طراحی فضای داخلی کاخ رئال مادرید

برای اینکه به بقیه دنیا ثابت شود اسپانیایی‌ها از امپراطوری های دیگر ثروتمندتر هستند، از بهترین مصالح برای ساخت کاخ سلطنتی مادرید استفاده شد. دیوارها با آینه های درخشان و ملیله های ظریف ساخته شده به دست بهترین صنعتگران آن دوره تزئین شده اند. هنرمندان مشهور اسپانیایی مانند Corrado Giaquinto، Giovanni Battista Tiepolo و Anton Raphael Mengs در خلق نقاشی‌های دیواری داخل کاخ مشارکت داشته‌اند. یکی از جاذبه های اصلی فضای داخلی، پلکان بزرگ است. این پلکان از یک تکه سنگ مرمر سن آگوستین تشکیل شده که با نقاشی های دیواری روی سقف و مجسمه دو شیر که در ابتدای پلکان نگهبانی می کنند، نمایی شگفت انگیز را ساخته است.

جاذبه های دیدنی کاخ سلطنتی مادرید

اگر قصد دارید به تنهایی در کاخ گشت و گذار کنید، در اینجا جزئیات برخی از مهم ترین جاذبه های دیدنی کاخ که باید سری به آنها بزنید آمده است:

باغ های مسحورکننده ساباتینی

کاخ سلطنتی مادرید

اگر در کل قصر یک مکان وجود داشت که می توانستید به معنای واقعی در آن گم شوید، باغ های کاخ هستند. باغ ساباتینی یکی از دو باغ قصر است که در ضلع شمالی پالاسیو کاخ سلطنتی مادرید قرار دارد. این باغ ها به نام معمار طراح پلان طبقه اول کاخ، فرانچسکو ساباتینی نام گذاری شده است. مساحت باغ های کاخ تا Calle de Bailén و Cuesta de San Vicente گسترش می یابند. باغ ساباتینی با الهام از طراحی متقارن فرانسوی ساخته شده و دارای یک حوض مستطیل شکل بزرگ با چهار فواره شگفت انگیز است.

پلازا د لا آرمریا

پلازا د لا آرمریا که به آن میدان اسلحه نیز می گویند، میدان اصلی کاخ رئال مادرید و واقع در جنوب ساختمان کاخ است. اگر در چهارشنبه اول ماه از کاخ دیدن می کنید، حتماً مراسم تعویض گارد سلطنتی را در پلازا ببینید.

اسلحه خانه سلطنتی

کاخ سلطنتی مادرید

اسلحه خانه سلطنتی مادرید در کنار امپریال در وین، یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود. در این اسلحه خانه، قطعات گرانبهای تسلیحات متعلق به قرن پانزدهم جای دارد. در میان قطعات موجود، وسایل سواری کارلوس پنجم و فیلیپه دوم، ابزاری که امپراتور چارلز پنجم در نبرد مولبرگ از آنها استفاده کرد، و زره های امضا شده توسط بزرگترین زره پوش تمام دوران “فیلیپو نگرولی”، برخی از قطعات قابل توجه در اسلحه خانه کاخ سلطنتی مادرید هستند.

اتاق تاج

اتاق ملکه ماریا کریستینا اکنون اتاق تاج و تخت نامیده می شود. جواهرات سلطنتی اسپانیایی شامل تاج و عصا که قبلا هرگز به مردم نشان داده نشده، در این اتاق از کاخ سلطنتی مادرید به نمایش گذاشته شده است. تاج سلطنتی که از نقره تراشیده شده و طلاکاری گردیده، متعلق به کارلوس سوم است. عصا از کریستال، فیلیگرن با روکش نقره، لعاب‌ها و مجموعه گارنت ساخته شده است که قدمت آن به زمان سلطنت چارلز دوم بر می گردد.

تالار آینه

درست مانند کاخ ورسای، کاخ سلطنتی مادرید نیز تالار آینه مخصوص به خود را دارد. این اتاق در ابتدا توسط ملکه ماریا لوئیزا د پارما، همسر کارلوس چهارم به عنوان میز آرایش مورد استفاده قرار می گرفت. تالار آینه کاخ، پوشیده از دیوارهای مرمر صورتی و لایه ای نازک از تزئینات سفید و آبی است، بی شک این یکی از زیباترین اتاق هایی است که در کاخ خواهید دید.

بلیط کاخ سلطنتی مادرید

به دست آوردن بلیط بازدید از کاخ سلطنتی کار آسانی نیست. هر ساله 1.5 میلیون نفر از کاخ سلطنتی بازدید می کنند و در سال های اخیر به پربازدیدترین جاذبه مادرید تبدیل شده است. ایستادن در صف های طولانی در باجه فروش بلیط، آخرین کاری است که می خواهید وقت خود را صرف انجام آن کنید. بهترین گزینه این است که بلیط ها را از قبل رزرو کنید تا بتوانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

حقایق کمتر شناخته شده کاخ

کاخ سلطنتی مادرید
  • باغ های کاخ به نام معماران پروژه نامگذاری شده اند. فیلیپو جووارا، خوان باوتیستا ساچتی، ونتورا رودریگز و فرانچسکو ساباتینی.
  • اتاق تاج کاخ سلطنتی مادرید،  خانه جواهرات تاج و عصای سلطنتی اسپانیا است.
  • این کاخ به خاطر قطعات گران قیمت تاریخی موجود در آن، شهرت دارد و مجموعه ساعت اسپانیا را در خود جای داده است.
  • این کاخ بر روی خاکستر قلعه قرون وسطایی، کاخ سلطنتی آلکازار مادرید ساخته شده است.

بهترین دسترسی های رسیدن به کاخ سلطنتی مادرید

مترو

نزدیکترین ایستگاه مترو Ópera است که تنها 10 دقیقه پیاده تا کاخ فاصله دارد.

اتوبوس

می‌توانید با اتوبوسی که به ایستگاه Palacio Real می رود و در چند متری کاخ توقف می‌کند، به رئال مادرید بروید.

ماشین

به سمت جاده C. de Bailén حرکت کنید. ورودی کاخ، Plaza De Oriente در انتهای جاده قرار دارد.

قطار

نزدیکترین ایستگاه قطار پرنسیپ پیو است که تنها 5 دقیقه پیاده تا کاخ فاصله دارد.

امکانات موجود در کاخ

  • ویلچر برای اجاره موجود است.
  • می توانید برنامه کاخ سلطنتی مادرید را دانلود کنید که شامل 16 گزینه زبان، محتوای سمعی و بصری و 2 تور مجازی در کاخ است.

بهترین زمان برای بازدید از کاخ رئال مادرید

کاخ سلطنتی مادرید

بهترین زمان برای بازدید از کاخ سلطنتی مادرید بین اکتبر و مارس است. مادرید فصل پاییز را در این ماه ها تجربه می کند و شهر نیز مملو از گردشگران نیست. برای اینکه در بین سیل جمعیت بازدید کننده از کاخ قرار نگیرید، در هر زمان از سال سعی کنید در ساعات اولیه بازگشایی به کاخ برسید، تا با آرامش به کاوش و گشت در کاخ بپردازید.

با داشتن بلیط هواپیما تهران مادرید؛ از این کاخ زیبا دیدن کنید!

نکاتی برای بازدید از کاخ مادرید

  • اسلحه‌خانه را از دست ندهید، جایی که اسب‌هایی زره پوشیده در اندازه واقعی و سایر زره‌های برجسته متعلق به برخی از بزرگترین پادشاهان اسپانیا به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر می توانید به صورت رایگان از کاخ سلطنتی مادرید دیدن کنید.
  • در ساعات اولیه روز که آفتاب کمتر است در کاخ حضور داشته باشید. اگر می خواهید بعدازظهر به آنجا بروید، یک چتر بیاورید تا از گرما پنهان شوید.
  • عکس فقط در چند اتاق اول مجاز است. اگر از اتاق های تزئینی تر عکس بگیرید، جریمه های سنگینی در نظر گرفته می شود.

کجا غذا بخوریم؟

پس از گشت و گذار در کاخ سلطنتی مادرید، غذاخوری ها و کافه های محلی مادرید را برای چشیدن طعمی متفاوت کشف کنید. در اینجا چند غذاخوری شگفت انگیز در فاصله چند قدمی کاخ وجود دارد که باید از آنها بازدید کنید.

ZÚCCARU

کاخ سلطنتی مادرید

Zuccaru یک کافه کلاسیک ایتالیایی با گزینه های صبحانه و غذاهای سبک برای آخر شب است. این کافه همچنین گزینه های گیاهی، وگان و بدون گلوتن ارائه می دهد. درست در کنار پلازا د اورینته مادرید قرار دارد و مکانی عالی برای خوردن غذا برای زمانی است که وقت زیادی ندارید.

بهترین غذاها: کیک کاساتا و کانولی

کافه DE ORIENTE

یک کافه محبوب که بهترین غذاهای مدیترانه ای، اروپایی و اسپانیایی را ارائه می دهد. این کافه، بهترین مکان برای نوشیدن قهوه قبل یا بعد از تور است. اگر بودجه کمی دارید، این مکان قیمت مناسبی دارد و همچنین به صورت رایگان پذیرایی را ارائه می دهد.

بهترین غذاها: Jamon iberico و Tortilla Espanola

HELADERIA PALAZZO

در اینجا از شما با ژلاتوی اصیل با طعم های کلاسیک و مدرن پذیرایی می شود. آنها دارای صندلی داخلی هستند ولی در صورت تمایل می توانید، صندلی ها به فضای جلوی کافه بیاورید و از طعم ژلاتو در هوای مادرید لذت ببرید.

بهترین غذاها: بستنی بادام، پسته، دولچه د لچه و شکلات سفید.

رستوران ALGARABÍA

کاخ سلطنتی مادرید

اگر در هنگام ناهار یا عصرانه نزدیک کاخ سلطنتی مادرید هستید، Restaurante Algarabía یک رستوران شگفت انگیز برای صرف غذا است. آنها در غذاهای محلی، مدیترانه ای، اسپانیایی با گزینه های سالم و گیاهی تخصص دارند. محیط زیبا، خدمات عالی کارکنان و غذاهای لذیذ باعث می شود مردم تمایل بیشتری داشته باشند تا مجدد در این رستوران غذا بخورند.

بهترین غذاها: پاته، رابو د تورو، و کروکتاس

سوالات متداول

هزینه بازدید از کاخ سلطنتی مادرید چقدر است؟

قیمت اولیه بلیط کاخ 12 یورو است.

کاخ سلطنتی مادرید به چه چیزی معروف است؟

کاخ رئال مادرید علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین کاخ اروپاست، به خاطر حیاط‌های مجلل اسپانیایی، دکور و مبلمانش نیز شهرت دارد. معماری آن برجسته است اما تاریخچه کاخ سرگرم کننده تر است. همه اینها باعث می شود که این کاخ در مادرید مورد بازدید قرار گیرد.

آیا بازدید کاخ سلطنتی مادرید رایگان است؟

قیمت بلیط کاخ 12 یورو است. با این حال می توانید از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 5 تا 19 به صورت رایگان از کاخ بازدید کنید.

چه کسانی در کاخ سلطنتی مادرید زندگی می کردند؟

بین قرن‌های 18 و 19، خانواده سلطنتی اسپانیا ساکن کاخ رئال مادرید بودند.

کاخ سلطنتی چه سبکی از معماری دارد؟

معماری کاخ سلطنتی مادرید به شدت از معماری باروک و کلاسیک الهام گرفته شده است.

گشت و گذار در کاخ چقدر طول می کشد؟

شما باید 45 دقیقه تا 2 ساعت را صرف گشت و گذار در کاخ کنید.

از کاخ سلطنتی مادرید امروزه چه استفاده ای می شود؟

اگرچه این مکان اقامتگاه رسمی تاج و عصای سلطنتی اسپانیا می باشد، اما پادشاه و ملکه در آنجا اقامت ندارند. در حال حاضر، از این کاخ برای میزبانی مراسم دولتی، رویدادها، رقص های سلطنتی، مذاکرات صلح و سایر رویدادهای سیاسی استفاده می شود.

چرا مردم از کاخ سلطنتی مادرید دیدن می کنند؟

هیچ مکانی بهتر از این کاخ برای درک تکامل سلطنت و فرهنگ اسپانیا وجود ندارد. هر اتاق داستانی را روایت می کند و 3418 اتاق برای اهداف مختلف وجود دارد. این واقعیت که این کاخ بزرگترین کاخ در اروپا است، بازدید از آن را در مادرید جالب تر و ضروری تر می کند.

نظرات کاربران