بهترین زمان سفر به مادرید

بهترین زمان سفر به مادرید: آب‌وهوا، شلوغی و قیمت

اگر به فکر سفر به مادرید هستید و می‌خواهید در زمان مناسب و متناسب با بودجه‌تان، کوله‌ای پر از خاطرات دل‌چسب به ارمغان آورید، در این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله، راهنمای کامل سفر را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با آگاهی از شرایط آب‌وهوایی هریک از فصول، میزان شلوغی و خلوت بودن و میزان بودجه‌تان، بهترین زمان سفر به مادرید را انتخاب کنید. 

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

 چرا باید از مادرید دیدن کنیم؟

بهترین زمان سفر به مادرید

مادرید در مرکز اسپانیا قرار دارد. این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.  مادرید کلان‌شهری مدرن، با معماری‌ بی‌نظیر، طبیعتی زیبا، مردمی خون‌گرم، فرهنگ خوب و غذاهای لذیذ اسپانیایی، شهری امن و مقصدی عالی برای مسافرت دوستانه و خانوادگی به حساب می‌آید. بنابراین شما با انتخاب بهترین زمان سفر می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از جای‌جای این شهر دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به مادرید از نظر آب‌وهوا

احتمالا شما هم مانند هر گردشگر دیگر، پیش‌از تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین زمان سفر به مادرید، به وضعیت آب‌وهوا توجه می‌کنید. چرا که دوست ندارید گرما یا سرمای هوا و یا باران‌های شدید، مانع خوش‌گذرانی شما شود. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با شرایط آب‌وهوایی مادرید در هریک از فصل‌ها آشنا کنیم.

مادرید در بهار

به‌طور کلی مادرید در بهار هوای معتدل و مطبوعی را با میانگین دمای 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد تجربه می‌کند. آب‌وهوای مادرید در اوایل بهار نسبتأ سرد است، اما با گذشت زمان و فرارسیدن روزهای پایانی بهار، هوا نسبتأ گرم می‌شود. بااین‌حال، هوای مادرید در بهار می‌تواند کاملاً غیرقابل‌پیش‌بینی، با نوسانات گاه‌به‌گاه دما و بارندگی‌های پراکنده باشد. به‌طور کلی، مادرید در بهار ترکیبی از روزهای آفتابی با آسمان صاف و روزهای ابری و بارانی دارد که همراه داشتن چتر یا بارانی سبک در این مدت توصیه می‌شود. خیابان‌های مادرید در بهار نیز با عطر و رنگ شکوفه گل‌های بهاری زیبا و دل‌پذیر به نظر می‌رسند. بنابراین فصل بهار، بهترین زمان سفر به مادرید خواهد بود.

مادرید در تابستان

مادرید در تابستان

مادرید در تابستان، معمولاً هوایی گرم و خشک دارد. میانگین دما در طول ماه‌های تابستان بین 30 الی 35 درجه سانتی‌گراد است. به‌طور کلی، مادرید در تابستان روزهای طولانی، آفتابی و گرم را تجربه می‌کند اما به‌خاطر پایین بودن سطح رطوبت، گرما در مادرید قابل‌تحمل‌تر می‌‌‌شود. افرادی که از هوای گرم و آفتابی لذت می‌برند، تابستان، بهترین زمان سفر به مادرید برای آن‌ها خواهد بود.

مادرید در پاییز

با تمام شدن تابستان و شروع پاییز، دمای هوا حداکثر به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اما رفته‌رفته با نزدیک شدن به اواخر پاییز، به‌تدریج کاهش می‌یابد. پاییز در مقایسه با ماه‌های تابستان، بارندگی بیشتری را به‌همراه دارد. هوای مادرید در پاییز گاهی ابری، همراه با رگبار و گاهی خشک و آفتابی‌ است. در نوامبر نیز، دما به حدود 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. طبیعت مادرید در پاییز نیز با تغییر رنگ برگ درختان از سبز به زرد، قرمز و نارنجی زیبا و چشم‌نواز می‌شود. بنابراین برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به تماشای مناظر جذاب طبیعت هستند، پاییز ‌بهترین زمان سفر به مادرید خواهد بود.

مادرید در زمستان

بهترین زمان سفر به مادرید

مادرید در زمستان، هوای سرد و خشک با بارندگی‌های کم را تجربه می‌کند. میانگین دمای هوا در طول زمستان، بین صفر تا 10 درجه سانتی‌گراد است. بااین‌حال، در ژانویه دما در طول شب گاهی به زیر صفر می‌رسد. در ماه دسامبر نیز، مادرید مرطوب‌ترین حالت ممکن را دارد. مادرید در زمستان در مقایسه با فصل‌های دیگر، روزهای کوتاه‌تری را تجربه می‌کند؛ بااین‌وجود، مادرید 5 تا 6 ساعت از روز، آسمانی صاف و آفتابی دارد که این به‌دلیل عوامل جغرافیایی مانند بالا بودن ارتفاع از سطح دریا است. همین عامل، باعث آفتابی بودن آسمان مادرید در تمام طول سال شده است. درحالی‌که بارش برف در مادرید بسیار رایج نیست، اما گاهی ممکن است در طول فصل زمستان برف نیز ببارد. بنابراین همراه داشتن لباس گرم در این مدت توصیه می‌شود. باتوجه‌به دمای هوا در این فصل، برای آن دسته از گردشگرانی که سرمایی هستند، زمستان بهترین زمان سفر به مادرید نخواهد بود.

 بهترین و بدترین زمان سفر به مادرید از نظر شلوغی و خلوتی

بهترین زمان سفر به مادرید از نظر خلوت بودن جمعیت، عموماً در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان است. در این فصل‌ها، تعداد گردشگران در مادرید کمتر و بازدید از جاذبه‌ها راحت‌تر می‌شود. در این فصل‌ها، اقامتگاه‌های بیشتری نیز در دسترس قرار دارند. از طرفی، بدترین زمان سفر به مادرید از نظر شلوغی، در ماه‌های تابستان است. از آن‌جا که این فصل مصادف با تعطیلات تابستانی در بسیاری از کشورهاست، گردشگران زیادی به مادرید جذب می‌شوند.

بهترین و بدترین زمان سفر به مادرید از نظر هزینه‌ها

بهترین و بدترین زمان سفر به مادرید از نظر هزینه‌ها

هزینه سفر به مادرید در طول سال، بسته به عوامل مختلفی مانند زمان رزرو بلیط و اقامتگاه، مدت‌زمان و انتخاب محل اقامت و نحوه حمل‌ونقل می‌تواند متفاوت باشد. از آن‌جا که مادرید در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان خلوت‌تر است، بهترین زمان سفر به مادرید از نظر قیمت، یا به عبارتی دیگر ارزان‌ترین زمان خواهد بود. از طرفی، بدترین زمان سفر به مادرید از نظر قیمت، یا به عبارتی دیگر گران‌ترین زمان در مقایسه با سایر فصل‌ها، معمولاً در ماه‌های تابستان و نیز در حوالی تعطیلات مهم مانند کریسمس و عید پاک است. به دلیل افزایش تقاضا در این زمان‌ها، قیمت بلیط‌های پرواز، اقامتگاه‌ها و سایر هزینه‌های سفر افزایش پیدا می‌کند.

نکاتی که در بهترین زمان سفر به مادرید باید در نظر بگیرید

برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کنید: مادرید یکی از محبوب‌ترین مقصدهاست، بنابراین بهتر است که برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کنید و با توجه به شرایط خودتان، در بهترین زمان به مادرید مسافرت کنید.

چند عبارت اصلی اسپانیایی را بیاموزید: درحالی‌که بسیاری از مردم مادرید به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، دانستن چند عبارت اصلی اسپانیایی برای گشتن در شهر، سفارش غذا و پرسیدن آدرس مورد نیازتان خواهد شد.

کفش‌های راحتی بپوشید: از آن‌جا که مادرید پارک‌ها، میدان‌ها و محله‌های زیبا و شگفت‌انگیز زیادی دارد، بهتر است آن را با پای پیاده بگردید. بنابراین حتماً کفش‌ راحتی همراه‌تان ببرید.

غذاهای محلی را امتحان کنید: مادرید به غذاهای لذیذش معروف است، پس حتماً برخی از غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. 

بهترین زمان سفر به مادرید

از مکان‌های دیدنی بازدید کنید: مادرید از نظر جاذبه‌های دیدنی شاید به پای رم یا پاریس نرسد، اما پایتخت بسیار زیبا و یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های اسپانیا است. کاخ سلطنتی، میدان مایور، میدان سیبلس، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، پارک بوئن رتیرو و دروازه خورشید از جمله جاذبه‌های برتر مادرید به حساب می‌آید.

در محله‌ها بگردید: مادرید به محله‌های مختلفی تقسیم شده است که هر کدام جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند. برای آشنایی با فرهنگ محلی مادرید، می‌توانید در محله‌ها، مغازه‌ها و کافه‌ها بگردید.

از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید: مادرید دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی کارآمد و مقرون‌به‌صرفه است؛ این سیستم، شامل مترو و اتوبوس می‌شود. پس برای رفت‌وآمد سریع، آسان و ارزان در شهر، از این گزینه‌ها استفاده کنید.

از تفریحات شبانه لذت ببرید: چون در مادرید زندگی شبانه جریان دارد، می‌توانید از ساعات اولیه شب تا ساعات اولیه صبح از بارهای شیک و سنتی روی پشت‌بام و مکان‌هایی که موسیقی زنده اجرا می‌کنند، دیدن کنید.

مراقب ساعات استراحت باشید: معمولاً مردم محلی مادرید، بعدازظهرها به استراحت می‌پردازند؛ به همین جهت بسیاری از مشاغل، به‌ویژه مغازه‌ها و رستوران‌های کوچک‌تر، برای چند ساعت تعطیل می‌شوند. پس بهتر است فعالیت‌های خود را براین‌اساس برنامه‌ریزی کنید.

در آخر

بهترین زمان سفر به مادرید، به سازگاری شما با آب‌وهوا، ازدحام جمعیت و بودجه‌تان بستگی دارد. ما در این مقاله، در مورد همه موارد بالا صحبت کردیم و با در نظرگرفتن هریک، یکی از فصل‌ها را به شما پیشنهاد دادیم. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در تصمیم‌گیری یاری کنیم. حالا باتوجه‌به نکات بالا بگویید: کدام‌یک از فصل‌ها را برای سفر ترجیح می‌دهید؟

نظرات کاربران