سفر به مادرید در تابستان

سفر به مادرید در تابستان؛ آب‌وهوا، جاهای دیدنی و تفریحات



مادرید، پایتخت شهر اسپانیا، با مساحتی بالغ‌بر ۶۰۴ کیلومتر‌ مربع سومین کشور بزرگ قاره اروپا‌ست. این شهر جمعیتی حدود ۳/۳ میلیون‌ نفر دارد. مادرید قلب تپنده اسپانیا در طول ماه‌های مختلف سال، همیشه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا بوده است. یکی از فصل‌هایی که می‌توانید برای سفر به مادرید انتخاب کنید، فصل داغ تابستان است. زیرا گزینه‌های بسیار زیادی مانند گردش در فضای سبز و پارک‌ها، لم دادن روی مبل در تراس‌های مشرف به مناظر بسیار زیبا، تورهای شهرگردی و فستیوال‌های متعددی در این فصل امکان‌پذیر است. اما وقتی گرمای هوای تابستان بر تن‌وروح آدم می‌نشیند و عذاب‌آور می‌شود، شما گردشگران می‌توانید برای خنک شدن و گردش به اماکن سرپوشیده‌ مانند موزه‌ها، سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها بروید. با ما همراه شوید تا شما را با آب‌وهوا و مکان‌های دیدنی مادرید در سفر به این شهر در تابستان آشنا کنیم.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید


آب ‌و هوای مادرید در تابستان

سفر به مادرید در تابستان

مادرید چهارمین شهر گرم جهان است. در روزهای تابستانی، دمای هوای این شهر بین ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود؛ اما گاهی به ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم قبل از خروج از هتل لباس‌‌های نخی و پنبه‌ای، عینک، کلاه و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید تا از نور خورشید در امان باشید. با فرا رسیدن شب، شهر جنب‌و‌جوش بیشتری به خود می‌گیرد و زندگی شبانه آغاز می‌شود. چرا که دمای هوا در شب گاهی به 19 درجه سانتی‌گراد رسیده و  به همین دلیل کافه‌ها و بارها مملو از گردشگران می‌شود.


در شهر مادرید از کدام مکان‌ها دیدن کنیم؟

حالا که فصل تابستان را برای سفر به مادرید انتخاب کرده‌اید، نوبت به آشنایی با جاهای دیدنی این شهر می‌رسد. ما در ادامه مطلب شما را با جاهای دیدنی مادرید که برای سفر تابستانه مناسب است، آشنا می‌کنیم تا متناسب با گرمای هوا، از تفریح در این شهر لذت ببرید. آماده‌اید؟

Buen Retiro Park

یکی از مکان ‌های دیدنی که در سفر به مادرید در تابستان باید بروید، Buen Retiro Park  است. این پارک با مساحتی بالغ‌بر 125 هکتار، 15 هزار اصله درخت دارد که سن قدیمی‌ترین درخت این پارک 400 سال تخمین زده شده؛ به همین دلیل، Buen Retiro Park لقب ریه شهر مادرید را به خود اختصاص داده است. از امکانات این پارک می‌توان به یک حوض ‌بزرگ تاریخی اشاره کرد که در آن امکان قایق‌سواری برای رده‌ی سنی 7 تا 17 سال وجود دارد. همچنین دو بنای تاریخی به نام‌های کاخ Vlasquez  و قصر Crystal در این پارک وجود دارد که کاربری آن دو به‌ترتیب موزه و نمایشگاه گل‌وگیاهان عجیب‌وغریب‌ است. Buen Retiro Park  تا اواخر قرن نوزدهم، یکی از املاک پادشاهی اسپانیا به شمار می‌آمد.

ساعت شروع به کار این پارک در تابستان: از 6:00 صبح تا 00:00 نیمه‌شب                          

Del Prado Museum

Del Prado Museum

مادرید ملقب به شهر موزه‌هاست. یکی از این موزه‌های معروف که در سفر به مادرید در تابستان می‌توانید از آن دیدن کنید، Del Prado نام دارد. این موزه در مرکز شهر مادرید قرار داشته و یکی از اصلی‌ترین موزه‌های هنر ملی اسپانیا به شمار می‌رود. یکی از بهترین مجموعه‌های‌ دوره سلطنتی اسپانیا و بهترین مجموعه دوره هنری اسپانیا که از قرن دوازه تا قرن بیستم قدمت دارند، در این موزه نگهداری می‌شوند. در سال 1819 نیز، یک بخش به‌نام موزه مجسمه‌سازی و نقاشی در این موزه تاسیس شد. در این مجموعه، 8200 طراحی، 7600 تابلوی نقاشی، 4800 اثر چاپی و 1000 مجسمه در این موزه هستند. از جمله این‌ها می‌توان به آثار هنرمندان بزرگی مانند فرانسیسکو گویا، ال گرکو نقاش، هیرونیموس بوش، پیتر‌ پل روبنس، تیتیان و دیه‌گو ولاسکس اشاره کرد. آثار این مجموعه در سال 2020 در فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان قرار گرفته و رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.
ساعت کاری:

یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 7 شب

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 8 شب
شماره تماس:
00 28 30 913 34+
آدرس:

Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid, Spain

Siam Abbey Park


یکی دیگر از مکان های دیدنی مادرید در تابستان Siam Abbey Park است. این مجموعه با فضای بالغ‌بر 18.5 هکتار بزرگترین پارک آبی دنیاست. این پارک در جزیره Tenerife، یکی از هفت جزیره‌ای که مجموعه جزایر قناری را تشکیل می‌دهد، قرار دارد. این پارک آبی را به‌سبک تایلندی ساخته‌اند و در روز افتتاح آن چند تن از شاهزادهگان تایلندی نیز حضور داشته‌اند. Siam Abbey Park از سه مجموعه مجزا تشکیل شده است: بخش خانوادگی، بخش تفریحات هیجان‌انگیز برای انجام بازی‌ها و  بخش آخر نیز با کافه‌ها، رستوران‌ها و استراحتگاه‌ها طراحی شده است. جالب است بدانید به‌غیر از آب آشامیدنی، آب کل‌مجموعه از دریا گرفته شده که دمای آن به 25 درجه‌سانتی‌گراد می‌رسد.
ساعت کاری:
همه روزه حتی یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 5 بعدازظهر
وبسایت:https://siampark.net/

آدرس

Av. Siam, s/n, 38660 Costa Adeje, Santa Cruz de Tenerife, Spain

تفریحات تابستانی مادرید

سفر به مادرید در تابستان

مادرید هم مانند تمام نقاط دنیا در فصل‌های مختلف سال برای گردشگرانی که به این شهر می‌آیند، تفریحات و سرگرمی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد؛ از نمایش‌ و جشن گرفته تا گردش در بازارهای محلی. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با تفریحاتِ بهترین زمان رفتن به مادرید آشنا شوید.

به نمایش فلامنکو بروید


یکی از تفریحاتی که در روزهای گرم تابستانی در مادرید می‌توانید انجام دهید، شرکت در نمایش فلامنکو است. فلامنکو براساس سنت‌های مختلف موسیقی فولکلور در جنوب اسپانیا بنا شده و شکلی پرشور و احساسی از هنر است. در این جشنواره، ترکیب گیتار، آواز و رقص فضایی محسورکننده را ایجاد می‌کند. اجراکنندگان نیز لباس‌های سنتی منحصربه‌فرد منطقه خود را می‌پوشند و همزمان با خواندن و نواختن، احساسات خود را از طریق حرکات و زبان بدن‌شان به بینندگان منتقل می‌کنند.
آدرس:
Coral de la Moreria, Casa Patas, Torres Barmjas, Cardamom, Cafe de Chinatas, Las Tablas

در تابستان مادرید زیر نور ماه فیلم ببینید


یکی دیگر از تفریحات تابستانی مادرید، تماشای فیلم سینمایی در سینماهای روباز شهر یا به عبارتی زیر نور ماه است. Kund Duke در ابتدا یک مرکز فرهنگی بوده که به پادگان ارتش تبدیل شده بود. سپس در اقدامی، حیاط بزرگ و وسیع این پادگان را به کار گرفته و آن را به سینمایی روباز تبدیل کرده‌اند. Cineplaza de Verano Matadero  نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید در تابستان است که ابتدا یک کشتارگاه بوده و سپس به سینمای روباز تغییر کاربری داده است. Cineplaza 

Moncloa، Casa Encendida و Cibeles de Cine نیز از جمله دیگر سینماهای مادرید به شمار می‌آید.


در بازار خوراکی‌ها بگردید

بازار San Miguel

یکی دیگر از تفریحات تابستانی در سفر به مادرید در تابستان،  گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها و بازارها است. در این بازارها می‌توانید کمیاب‌ترین غذاها،‌ میوه‌ها، تنقلات، ترشیجات و بسیاری اقلام خوراکی دیگر که معرف فرهنگ و تاریخ اسپانیاست را ببینید و تهیه کنید. یکی از این بازارها San Miguel  بوده که  با موقعیت بسیار عالی خود به مرکز گردش توریست‌ها تبدیل شده است. بیشتر غرفه‌های آن به‌جای غذای تازه، شیرینی و تنقلات سرو می‌کنند. همچنین غرفه‌های غذاهای ارگانیک همراه با نوشیدنی‌های محلی نیز در آن‌جا وجود دارد. اما اگر به‌دنبال وعده‌های غذایی برای ناهار و شام خود می‌گردید، بهde la Paz  بروید. توجه داشته باشید که de la Paz دارای فروشگاه‌هایی با غذاهای لذید اما گران‌قیمت است.


در بهترین زمان مسافرت به مادرید کجا اقامت کنیم؟

بدون شک بعد از ساعت‌ها گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر مادرید، زیر آفتاب‌ سوزان یا شب‌های خنک تابستانی شهر به دنبال اقامت‌گاهی امن و آرام هستید تا استراحت کرده و برای روز بعد آماده شوید. به‌ همین‌ دلیل در ادامه چند ‌تا از بهترین هتل‌های مادرید را به شما‌ معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.


Hotel Barajas plaza

یکی از هتل‌هایی که در بهترین فصل برای سفر به مادرید می‌توانید در آن اقامت کنید، Hotel Barajas plaza است. این هتل سه‌ستاره با دکوری ساده و طراحی جذاب خود محلی آرام و دنج برای در کردن خستگی‌‌تان به شمار می‌رود. اتاق‌های تمیز و مرتب با هارمونی رنگ آبی روتختی‌ها و سطوح یکدست، محیط آرامی را برای مسافرین این هتل به ارمغان آورده است. از امکانات این هتل می‌توان به تراس، اتاق‌های خانوادگی، رستوران، سرویس روزانه عصرانه، خدمات شستشو و خشکشویی، صندوق امانات و امکاناتی برای افراد معلول اشاه کرد. ورود حیوانات خانگی و سیگار کشیدن در اتاق‌ها نیز ممنوع است.

ساعت‌ کاری:
همه‌روزه 24ساعتهشماره تماس:
81 00 01 913 34+
آدرس:

Camarillas, 5-7 , Barajas, 28042  Madrid, Spain


PETIT PALACE CLIPER GRAN VÍA

سفر به مادرید در تابستان

یکی دیگر از هتل‌هایی که در بهترین زمان رفتن به مادرید می‌توانید در آن اقامت کنید،PETIT PALACE CLIPER GRAN VÍA است.  این هتل در خیابان Chinchilla در منطقه del Sol قرار دارد. از امکانات این هتل می‌توان به اتاق‌خواب‌های دونفره تا شش‌نفره آن اشاره کرد که برای خانواده‌های پرجمعیت و اکیپ‌های دوستانه بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به Wi-fi رایگان، تهویه مطبوع، امکان به‌همراه داشتن حیوانات‌ خانگی، سرویس صبحانه‌ کامل، دوچرخه‌ رایگان برای گشت‌و‌گذار در شهر و همچنین نزدیک بودن این هتل به بلوار معروف مادرید یعنی Gran Vía اشاره کرد. اطراف این خیابان نیز در طول 24 ساعت شبانه‌روز به‌خاطر مغازه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و جمعیت بی‌شماری که در حال پرسه زدن در این بلوار هستند شلوغ و پرجنب‌و‌جوش است.
ساعت‌ کاری:
همه‌روزه 24ساعته
آدرس:
Calle de Chinchilla, 6, 28013 Madrid, Spain
شماره تماس:
00 17 31 915 34+

وسایلی که در سفر باید ‌همراه داشته باشید


1. ازآنجایی‌که دمای هوا در تابستان مادرید تا 40 درجه هم می‌رسد، حتما لباس‌های خنک و پنبه‌ای، کرم ضدآفتاب، بطری آب و عینک آفتابی همراهتان داشته باشید.
2. درست است که مادرید در تابستان روزهای گرم و آفتابی را تجربه می‌کند، اما شب‌ها نیز به میزان قابل توجهی با کاهش دما مواجه است. بنابراین حتما لباس‌های آستین‌بلند و بافت‌های نازک هم همراهتان ببرید.
3. کفش راحتی همرا خود ببرید؛ چرا که شاید بخواهید تمام روز را به گشت‌وگذار در سطح شهر بپردازید.
4.  اگر شما از آن دسته از گردشگرانی هستید که در روزهای گرم تابستانی دوست دارید تنی به آب بزنید، پس حتما در سفر به مادرید در تابستان لباس شنا همراه خودتان ببرید.


کلام‌ آخر


در تمام فصول سال گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی به این شهر سفر می‌کنند. تابستان نیز یکی از این فصل هاست. ما در این مقاله شما را با وضعیت آب‌وهوا، جاذبه‌های دیدنی و تفریحات مادرید در سفر تابستانه آشنا کردیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر شما هم قصد دارید در فصل تابستان به مادرید بروید، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران