سفر به مادرید در بهار

سفر به مادرید در بهار؛ آب‌وهوا+جاذبه‌ها+تفریحات

هنگامی که زمستان، از مادرید رخت برمی‌بندد، بهار از راه می‌رسد. در بهار مادرید، درختان شکوفه‌های صورتی و سفید می‌دهند و مناظری زیبا را به نمایش می‌گذارند. دمای هوا نیز مطبوع است و امکان گشت‌وگذار، بازدید از مکان‌های دیدنی و سفرهایی یک‌روزه را فراهم می‌کند. بنابراین بهترین فصل سفر به مادرید بهار است. با ما همراه باشید تا شما را با آب‌وهوا، جاذبه‌ها و تفریحات سفر به مادرید در بهار آشنا کنیم.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

آب ‌و هوای مادرید در بهار به‌تفکیک‌ ماه‌ها

سفر به مادرید در بهار

به‌طور کلی مادرید در بهار از مارس شروع می‌شود و تا مه ادامه می‌یابد. آب ‌و هوای مادرید در بهار گرم و مناسب با گشت‌وگذار و لذت بردن از فعالیت‌های بیرون از هتل است. در ماه مارس، این شهر دمای سردتری را تجربه می‌کند؛ چرا که تازه از خواب زمستانی برخاسته است. اما در سایر ماه‌های این فصل، بسیار ملایم و آفتابی است. در ادامه همراه ما باشید تا دمای هوای بهار مادرید را به تفکیک ماه‌ها برای‌تان بازگو کنیم.

مارس

مارس را می‌توان خشک‌ترین ماه مادرید در بهار در نظر گرفت. میانگین حداقل دمای روزانه در مارس، 6 درجه سانتی‌گراد و میانگین حداکثر دمای هوا 15 درجه سانتی‌گراد است. هم‌چنین، به‌طور متوسط تنها 4 روز در ماه باران می‌بارد. به عبارت دیگر، 202 ساعت از روز، آسمانی آفتابی را تجربه خواهد کرد. بنابراین مارس، بهترین زمان برای سفر به مادرید و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن خواهد بود.

آپریل

آپریل را می‌توان مرطوب‌ترین ماه مادرید در بهار دانست. دما از مارس تا آپریل در حال افزایش است. میانگین حداقل دمای روزانه در مادرید 7 درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای هوا 17 درجه سانتی‌گراد است. هم‌چنین، به‌طور متوسط تنها 7 روز در ماه باران می‌بارد. به عبارت دیگر، 214 ساعت از روز، آسمانی آفتابی را تجربه خواهد کرد. شب‌ها خنک است و باید حداقل یک ژاکت سبک یا بارانی بپوشید. بنابراین آپریل، بهترین زمان برای سفر به مادرید، کشف مکان‌های دیدنی و تراس‌های این شهر خواهد بود.

مه

مه به‌دلیل دمای هوای گرم و ساعت‌های آفتابی، یکی دیگر از بهترین ماه‌ها برای سفر به مادرید در بهار به شمار می‌رود. تابستان نزدیک است و دمای هوا به‌تدریج افزایش می‌یابد. میانگین حداقل دمای روزانه در مادرید 11 درجه سانتی‌گراد و میانگین حداکثر دمای روزانه 22 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. علاوه‌بر آن، به‌طور متوسط 7 روز در ماه باران می‌بارد. به عبارت دیگر، بیش از 270 ساعت در روز آفتاب می‌تابد. بنابراین مه نیز، یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای مسافرت به اسپانیا محسوب می‌شود.

در سفر به مادرید در بهار چه بپوشیم؟

در سفر به مادرید در بهار چه بپوشیم؟

بهار در مادرید می تواند هم گرم باشد و هم سرد. این وضعیت وابسته به اینکه شما در مارس سفر کرده‌اید یا در می متفاوت خواهد بود. چرا که در ماه مارس، شهر به‌تازگی زمستان را پشت‌سر گذاشته و در ماه مه، رو به تابستان می‌رود. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم بسته به هر ماه، چه لباس‌هایی را در چمدان‌‌تان ببرید.

در ماه مارس چه بپوشیم؟

باتوجه‌به تغییرات زیاد دمای بین شب و روز، چند ژاکت متوسط، شلوار جین و جوراب ساق‌بلند همراه خود ببرید. شما نیازی به کلاه، دستکش و شال‌گردن نخواهید داشت؛ اما توصیه می‌کنیم که همیشه پیش از سفر، وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید. یک چتر کوچک تاشو نیز همراه خود ببرید تا در صورت بارش باران غیرمنتظره، آمادگی کامل داشته باشید.

در ماه آوریل چه بپوشیم؟

در ماه آوریل، تعداد روزهای بارانی بیشتر است. از طرفی، شما نیز می‌خواهید در سفر از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید؛ بنابراین یک بارانی سبک، چند پیراهن آستین‌کوتاه و راحت‌ترین کفش‌های ورزشی‌تان را همراه خود ببرید. در آوریل، هوا معمولا گرمتر، رطوبت هوا کم و بیشتر روزها آفتابی خواهد بود.

در ماه مه چه بپوشیم؟

در این ماه، با گرمای هوا و روزهای آفتابی زیادی روبه‌رو خواهیم شد. پیشنهاد می‌کنیم لباس‌هایی همچون تاپ‌وشلوارک، تیشرت آستین‌کوتاه و دامن همراه خود ببرید. به‌هنگام غروب آفتاب نیز که هوا سردتر می‌شود، یک کت یا بارانی سبک، یک ژاکت و چند شلوار جین در چمدان‌تان بگذارید.

چرا باید در فصل بهار به مادرید سفر کنیم؟

سفر به مادرید در بهار

دمای عالی هوا: بهار، بهترین فصل سفر به مادرید است. در این زمان، سرمای زمستان از بین رفته و گرمای شدید تابستان هنوز از راه نرسیده است.

جمعیت کمتر: در این فصل، ازدحام جمعیت کمتر بوده و قیمت‌های ارزان‌تری را برای بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها پیدا می‌کنید.

زیبایی چشم‌نواز: در سفر به مادرید در بهار، درختان شکوفه زده و مناظری زیبا از خیابان‌ها و درختان پوشیده از گل‌های رنگارنگ را خواهید دید.

روزهای آفتابی: از آنجایی‌که بیشتر ساعت‌های روز آفتابی است، می‌توانید از سفر خود نهایت استفاده را ببرید و از جاذبه‌ها دیدن کنید.

رویدادهای ویژه: سفر به مادرید در بهار، بهترین زمان برای شرکت کردن در فستیوال عید پاک در روز اول و دوم مه و بزرگداشت قدیس San Isidro Madrid´s patron saint خواهد بود.

تفریحاتی که در بهترین زمان مسافرت به اسپانیا باید انجام دهید

حالا که با دلایل جذابیت مادرید در بهترین فصل سفر به این شهر آشنا شده‌اید، نوبت به معرفی تفریحات می‌رسد. در ادامه این مطلب، شما را با کارها و فعالیت‌هایی که در این فصل می‌توانید انجام دهید، آشنا می‌کنیم. این تفریحات متنوع، از شرکت در فستیوال گرفته تا گردش در بازار دستفروشان، همه‌وهمه را در ادامه به شما می‌شناسانیم.

  1. در بهار مادرید در جشن عید پاک شرکت کنید
جشن عید پاک

یکی از تفریحاتی که در سفر به مادرید در بهار می‌توانید انجام دهید، شرکت کردن در جشن عید پاک یا هفته مقدس است. این جشن که با نام Semana Santa نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین جشن‌های مذهبی اسپانیا به شمار می‌آید. هر منطقه از اسپانیا، این جشن را باتوجه‌به آداب‌ورسوم خاص خود برگزار می‌کنند. اما به طور کلی، مردم محلی لباس‌هایی عجیب‌وغریب و یکدست می‌پوشند و در خیابان‌ها رژه می‌روند. 

  1. به نمایشگاه کتاب بروید

یکی دیگر از تفریحات سفر به مادرید در بهار، بازدید از نمایشگاه کتاب Madrid Book Fair است. این نمایشگاه، از زمان افتتاح خود یعنی از سال 1993 همه‌ساله برگزار می‌شود. این نمایشگاه کتاب، هرساله از ماه‌های مه تا ژوئن در پارک Madrid’s Buen Retiro برگزار می‌شود و پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی و ملی در آن به فروش می‌رسد.

  1. در بهار مادرید از پارک‌های سرسبز دیدن کنید

پارک‌ها و مناطق سبز بیشماری در مادرید وجود دارد که با درختان خود، هوای پاکیزه‌ای را برای شهر فراهم می‌کند. از طرفی، دمای مادرید در بهار نیز برای گشت‌وگذار و تفریح در این پارک‌ها فرصتی عالی به شمار می‌آید. برای جست‌وجو در برخی از بهترین پارک‌های مادرید مانند El Retiro، Madrid Río و Casa de Campo می‌توانید دوچرخه کرایه کنید یا یک تور با راهنما رزرو کنید. هم‌چنین می‌توانید از اپلیکیشن BiciMAD نیز استفاده کنید که بیش از 3 هزار دوچرخه برقی را ارائه می دهد. 

  1. در بازار دستفروشان بگردید
سفر به مادرید در بهار

یکی دیگر از تفریحات سفر به مادرید در بهار، گردش در بازار دستفروشان است. بازار دستفروشی El Rastro در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی و با بیش از 3500 غرفه برپا می‌شود. شما در این مکان می‌توانید تمامی اجناس دست‌دوم را مشاهده کنید. بعد از گردش در بازار نیز می‌توانید به رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های اطراف بروید و خودتان را به صرف نوشیدنی یا غذا دعوت کنید. توجه داشته باشید بازار El Rastro معمولا خیل شلوغ می‌شود؛ بنابراین مواظب وسایل و کیف پولتان باشید.

  1. در سفر به مادرید در بهار درختان پرشکوفه را تماشا کنید

یکی دیگر از تفریحات سفر به مادرید در بهار، بازدید از درختان پرشکوفه درخت بادام است. این درختان، معمولا بسته به آب‌وهوا، همه‌ساله از اواخر فوریه تا ماه مارس با شکوفه‌های سفید و صورتی خود جلب‌توجه می‌کنند. پارک Quinta de los Molinos یکی از بوستان‌هایی است که در بهار مادرید، با بیش از 1500 درخت بادام خود، بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی برای بازدید به آن‌جا می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم فرصت تماشای این مناظر زیبا را در بهترین فصل سفر به مادرید از دست ندهید.

  1. در بازی رئال مادرید شرکت کنید

یکی دیگر از بهترین تفریحات بهاری در سفر به مادرید، تماشای بازی رئال مادرید است. بازی‌های پایانی فصل عادی و لیگ قهرمانان اروپا در این دوره برگزار می شود. رئال مادرید به‌عنوان بزرگترین باشگاه فوتبال قرن بیستم شناخته شده و باشگاهی است که جام‌های زیادی از لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار دارد. این تیم به‌خاطر روحیه پیروزی و هرگز تسلیم نشدن خود مشهور است؛ به‌طوری‌که مدت‌زمان بازی 90 دقیقه‌ای در استادیوم Santiago Bernabéu برای رقبای آن یک کابوس به‌نظر می‌آید.

  1. مسابقات اسب‌سواری را تماشا کنید
مسابقات اسب‌سواری

یکی دیگر از تفریحاتی که در سفر به مادرید در بهار می‌توان انجام داد، تماشای مسابقات اسب‌سواری است. در 9 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر مادرید، در نزدیکی بنای تاریخی Palacio El Pardo، میدان مسابقه La Zarzuela قرار دارد. این مسابقه اسب‌سواری، همه‌ساله از اواخر مارس آغاز می‌شود و تا 22 روز ادامه دارد. شما می‌توانید همراه با خانواده خود در این مسابقات شرکت کرده، در محوطه سرسبز آن‌جا استراحت کرده و در فضای باز غذا بخورید. لازم به ذکر است؛ تماشای مسابقه برای افراد زیر 14 سال رایگان خواهد بود.

در آخر

ما در این مقاله، راهنمایی کامل از سفر به مادرید در بهار را در اختیار شما قرار دادیم. ابتدا درباره آب‌وهوای این شهر صحبت کردیم، سپس لباس‌هایی که در این فصل باید همراه‌تان ببرید را به شما گفتیم. بعد از آن به‌ سراغ دلایل جذابیت مادرید، زیبایی‌ها و تفریحات بهاره آن رفتیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر در این فصل به مادرید سفر کردید، نظرات‌تان را درباره زیبایی‌های آن‌جا با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران