مادرید

سفر به مادرید در پاییز؛ از جشنواره دی اوتونو تا جشنواره زباله ها!

مادرید

مادرید از آن دست شهرها است که در لیست فهرست سفر خیلی‌ها قرار دارد. یکی از شهرهای برجسته اروپا که به عنوان یک کلان شهر شلوغ شناخته می‌شود. مادرید، زمانی محل زندگی پادشاهان و ملکه‌های اسپانیا بوده و اکنون مرکز فرهنگ، هنر و ثروت است.کارهای منحصربفرد و باحال زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جمله کاخ‌ها، موزه‌ها و پارک‌های تفریحی که شبیه آن را کمتر در شهرهای دیگر اروپا می‌توان پیدا کرد. اگر تصمیم خودتان را گرفته‌اید و می‌خواهید بلیط هواپیما تهران مادرید را رزرو کنید؛ نظرتان درباره فصل پاییز چیست؟سفر به مادرید در پاییز به دلیل آب و هوای آرام، شلوغی کمتر، زمان فوق العاده‌ای است. این فصل نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و برای گردشگرانی که پیاده‌روی در گشت و گذار در شهر را دوست دارند؛ عالی است.

Tour europe

آیا پاییز زمان خوبی برای سفر به مادرید است؟

بدون توجه به آب و هوا، بسفر به مادرید همیشه ایده خوبی بوده است. پاییز اما می‌تواند زمان بسیار خوبی برای سفر به مادرید باشد؛ زیرا آب و هوا دلپذیر و دوست داشتنی است. طبیعتا، هوا خنک‌تر از تابستان است اما شبیه به زمستان یخبندان نیست. پس سفر به مادرید در پاییز این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی در هوای مطبوع آن از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید.

به لطف آب و هوای مدیترانه‌ای مادرید، پاییز به خصوص اوایل آن زمان بسیار خوبی برای بازدید از مادرید است.  روزها خنک‌تر از تابستان‌ها هستند، اما شب‌ها گرم تر از زمستان‌ها. تابش آفتاب در طول روز حس خوبی به شما می‌دهد ولی بارندگی بیشتر از تابستان خواهد بود. در کل،

  • میانگین دما: 15 درجه سانتی‌گراد
  • میانگین بارندگی: 40 میلی‌متر
  • سرعت باد روزانه: 11.3 مایل در ساعت
  • دمای دریا: 16.2 درجه سانتی‌گراد

بهترین کارهایی که در سفر به مادرید در پاییز می‌توانید انجام دهید؟

در راهنمای سفر به مادرید، ما گزینه‌های بیشتر از گشت و گذار و جاهای دیدنی این شهر را ارائه کرده‌ایم؛ با این حال این کارها در سفر به مادرید در پاییز می‌توانندف هیجان انگیز و خاطره‌انگیز باشند.

1. غرق تجملات در کاخ سلطنتی مادرید

مادرید

کلمات نمی‌توانند عدالت را در مورد عظمت و تاریخ کاخ سلطنتی مادرید ادا کنند. این مکان اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی بوده و شامل چندین مجسمه، نقاشی و بقایای تاریخی است که تاریخ اسپانیا را زنده نگه می‌دارد. در گذشته، هر پادشاه اسپانیایی که در کاخ سلطنتی می‌ماند؛ عناصر منحصر به فردی را به آن اضافه می‌کرد؛ پس انتظار تماشای نهایت تجمل را در این کاخ داشته باشید. راستی، این کاخ شامل بیش از 3400 اتاق است و بزرگترین کاخ در اروپای غربی است.

ساعات بازدید در پاییز: 10 صبح تا 7 بعد از ظهر (دوشنبه تا شنبه)، 10 صبح تا 4 بعد از ظهر (یکشنبه)

هزینه ورودی: از 13 یورو شروع می‌شود.

2.  تجربه‌ای جالب در کلیسای سلطنتی سنت فرانسیس کبیر

اسپانیا یک کشور سکولار است، اما اکثریت کاتولیک هستند. کلیسای سلطنتی سنت فرانسیس کبیر جام مقدس کاتولیک‌ها در مادرید است که اولین بار در سال 1200 ساخته شد. براساس افسانه‌ها، این کلیسا در ابتدا به عنوان خانه سنت فرانسیس آسیسی و همراهانش بوده و بعدها بازسازی و در نهایت ویران شد. پس از آن دوباره توسط شاه کارلوس سوم ساخته شد. این کلیسا دارای زیرساختی سنتی اما باشکوه است که با دقت و ظرافت ساخته شده و اررزش دیدن را در سفر به مادرید در پاییز دارد.

ساعات بازدید در پاییز: 10:30 صبح تا 12:30 بعد از ظهر / 5 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر

3. دیدن عتیقه‌های عجیب در کاخ لیریا

مادرید

شاید با خودتان بگویید که تماشای این کاخ‌ها در سفر به مادرید در پاییز خسته کننده است؛ اما باور کنید که این طور نیست. کاخ‌ها هویت مادرید هستند و نظیر آنها در هیچ کجای دیگر نیست. پس قطعا ارزش دیدن را دارند.

کاخ لیریا یکی دیگر از بناهای قابل توجهی است که باید به لیست توریستی خود اضافه کنید. قرن‌ها پیش ساخته شده و حتی آثار هنری قدیمی‌تری را در خود جای داده است. این مکان به عنوان اقامتگاه رسمی خاندان آلبا، یک خانواده قدرتمند و تأثیرگذار در تاریخ اسپانیا بوده است. نقاشی‌ها و عتیقه‌های داخل کاخ توسط نسل‌های مختلف خانواده آلبا جمع آوری شده و خیلی دیدنی هستند.

ساعات بازدید در پاییز: 10:15 صبح تا 12:30 بعد از ظهر، 16:15 تا 6 بعد از ظهر

4. استادیوم ورزشی واندا متروپولیتانو

اگر اهل فوتبال باشید؛ پس حتما تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید را می‌شناسید. در سفر به مادرید در پاییز به واندا متروپولیتانو، خانه غول‌های اسپانیایی بروید. می‌توانید مبارزه بهترین تیم های اسپانیایی و اروپایی را تماشا کنید و یک روز سرگرم کننده را با کاوش در سالن و موزه در استادیوم سپری کنید. واندا متروپولیتانو که یکی از بهترین استادیوم های فوتبال اروپا به حساب می‌آید، در جریان اجلاس جهانی فوتبال 2018 برنده جایزه بهترین استادیوم جهان شد.

ساعات بازدید در پاییز: 11 صبح تا 6 بعد از ظهر (سه شنبه تا شنبه)

قیمت ورودی: از 14 یورو

5. پارک طبیعی فاونیا (Faunia)

مادرید

طبیعت مادرید باشکوه است و پارک طبیعی Faunia نشان می‌دهد که چرا. این پارک شما را به چندین اکوسیستم و حیات وحش نزدیکتر می‌کند. شما می‌توانید شاهد زندگی گیاهان و حیواناتی باشید که در قطب شمال، قطب جنوب و سایر اکوسیستم‌های چالش برانگیز زندگی می‌کنند. بیش از 700 گونه جانوری از جمله پنگوئن‌ها و دلفین‌ها در این پارک وجود دارد که سفر به ماردید در پاییز را فراموش نشدنی می‌کنند.  

ساعات بازدید در پاییز: 11 صبح تا 6 بعد از ظهر

قیمت ورودی: 19 یورو

6. سفر در زمان با موزه پرادو           

بسیاری از موزه‌های مادرید نقاشی‌های باورنکردنی از هنرمندان اسپانیایی را در خود جای داده‌اند. چیزی که موزه پرادو را متمایز می‌کند این است که شامل بیش از 9000 اثر هنری است. این مجموعه دارای بزرگترین مجموعه آثار اسپانیایی جهان با 8600 نقاشی و بیش از 700 مجسمه است. در کل، معروف‌ترین موزه‌های مادرید، دیدنی، تاریخی و فوق‌العاده شگفت‌انگیز هستند. 

ساعات بازدید در پاییز: 10 صبح تا 8 شب

هزینه ورودی: از 7 یورو

7. باغ وحش آکواریوم مادرید

مادرید

مانند باغ وحش فاونیا و باغ گیاه شناسی، باغ وحش آکواریوم مادرید شما را به سفری به اکوسیستم های مختلف می برد. فقط این بار، نگاهی عمیق به حیات وحشی خواهید داشت که در آب و هوای مختلف در سراسر جهان زندگی می کنند. این باغ وحش در 20 هکتار وسعت دارد و بیش از 6000 حیوان از جمله کوسه، پنگوئن و کانگورو دارد. آنها شرایط زندگی منحصر به فردی دارند که شبیه زیستگاه طبیعی آنهاست.

ساعات بازدید در پاییز: 11 صبح تا 8 شب

هزینه ورودی: از 25.50 یورو

8. شهربازی و پارک د آتراسیونز

مادرید یک شهر تاریخی و فرهنگی غنی است، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید از آن لذت ببرید. پارک‌های تفریحی این شهر دروازه ورود شما به هیجان و آدرنالین هستند و پارک د آتراسیونز جایی است که می‌توانید شروع کنید. این اولین پارک موضوعی بود که در پایتخت اسپانیا افتتاح شد و سالانه بیش از دو میلیون بازدید کننده برای تفریح و سرگرمی به این پارک می‌آیند. سوار ترن هوایی تارانتولا و ابیسمو شوید تا حرکت تپنده‌ای را تجربه کنید.

ساعات بازدید در پاییز: 12 عصر تا 7 بعد از ظهر     

در سفر به مادرید در پاییز چی بپوشیم؟

  • پاییز در ماه اکتبر در مادرید در اوج است. ممکن است در شب سرد شود. روزها نیز خنک هستند، بنابراین همراه داشتن لباس گرم ضروری است.
  • کفش مناسب بپوشید؛ زیرا در اغلب موارد هوا بارانی است. فراموش نکنید که یک چتر دم دست داشته باشید.
  • حتماً ترکیبی از لباس‌های تابستانی و زمستانی و همچنین کفش‌های راحت را بپوشید.چون در طول روز هوا گرم و غروب هوا سرد خواهد شد.
  • یک ژاکت سبک یا ژاکت کش باف پشمی نیز ایده خیلی خوبی است.
  • در طول گشت و گذار در شهر یک کوله پشتی برای قرار دادن ژاکت و وسایل ضروری دیگر همراه داشته باشید.
  • از انجایی که آفتاب در پاییز مستقیم و سوزان است؛ حتما کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید.     

حمل و نقل سفر به مادرید در پاییز

مادرید

با اتوبوس: مادرید شهری توسعه یافته است، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که بهترین خدمات حمل و نقل را خواهید یافت. سفر با اتوبوس آسان‌تر است؛ زیرا این شهر دارای یک سرویس اتوبوس متصل به کل شهر است.

با مترو: متروی مادرید کارآمد و سریعترین راه برای رفت و آمد است.

توسط E-Bikes: هیچ یک از گزینه‌های حمل و نقل به اندازه دوچرخه‌های الکترونیکی سازگار با محیط زیست نیستند. آنها BiciMAD نامیده می شوند و می‌توانید برای سفرهای کوتاه و گشت و گذار در میان خیابان‌های سنگ فرش شده استفاده کنید.

جشنواره های مادرید در فصل پاییز

جشنواره دی اوتونو

تاریخ: اکتبر تا نوامبر

بهترین هنرمندان و مجریان اسپانیایی فرصتی برای درخشش در جشنواره De Otono، جشنواره پاییزی مادرید دارند. جشنواره دی اوتونو بیش از 60 اجرای رقص، تئاتر و موسیقی از هنرمندان نوظهور و جا افتاده شهر را به نمایش می‌گذارد.

لوزمادرید

تاریخ برگزاری: 28 تا 30 اکتبر

اولین دوره جشنواره بین المللی نور LuzMadrid، که در سال 2021 برگزار شد، موفقیت چشمگیری داشت. نسخه دوم در پایان اکتبر در فصل پاییز باز خواهد گشت و به هنرمندان این فرصت می‌دهد تا ایده ها و افکار خود را بار دیگر با مردم در میان بگذارند. اجرای آنها قطعا دیدنی و جذاب خواهد بود.

نمایشگاه هنر معاصر استامپا

مادرید

تاریخ: اواسط مهر

ترویج هنر اسپانیایی و پرتغالی هدف اصلی نمایشگاه هنر معاصر Estampa است. میهمانان بین المللی و هنرمندان محترم از اسپانیا از نمایشگاه دیدن می‌کنند تا شاهد آثار هنری و گالری های محلی امیدوار کننده باشند.

جشنواره زباله ها!

تاریخ: شروع مهرماه

زباله یک مشکل فزاینده حال و آینده است. Trash! ، یک نمایش هنری، در مورد اهمیت بازیافت با استفاده از کمدی و سازهای کوبه‌ای است که مخصوصا برای بچه‌های دیدنی و جالب خواهد بود. بنابراین، در سفر به مادرید در پاییز این جشنواره‌های را در برنامه‌ریزی خود قرار دهید تا سفری فراموش نشدنی داشته باشید.

نکات برای بازدید از مادرید در پاییز

  • فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به مادرید است؛ هوا در حال خنک شدن و جمعیت رو به کاهش است.
  • هر چند هوا به سردی زمستان نیست. ترکیبی از لباس‌های زمستانی و تابستانی همراه خود داشته باشید.
  • سوغاتی های مادرید را بشناسید و در سفر به این شهر برای خودتان یادگاری بخرید.
  • تعطیلات زیادی در مادرید وجود ندارد،اما چندین جشنواره و رویداد در این فصل وجود دارد.
  • می‌توانید از فعالیت‌های آبی در شهر لذت ببرید.
  • حمل و نقل عمومی بهترین راه برای رفت و آمد در مادرید است.
  • چندین گزینه اقامتی وجود دارد که متناسب با بودجه شما است. به طور کامل تحقیق کنید و از بیش از حد بودجه خود اجتناب کنید.
  • تفریحات شبانه مادرید در همه دنیا معروف و محبوب هستند؛ پس تجربه آنها را در لیست کارهای خود قرار دهید.

کلام آخر

وقتی صحبت از سفر و تور اسپانیا می‌شود؛ همه توجهات به پایتخت زیبای ان یعنی شهر مادرید می‌رود. این شهر با تمام ویژگی‌های خاصی که دارد در هر فصل امکانات و تفریحاتی زیاد را به شما ارائه می‌دهد. قطعا سفر به مادرید در پاییز تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود.

نظرات کاربران