Madrid in winter

سفر به مادرید در زمستان؛ به‌صرف شکلات داغ و چوروس!

اگر در پی سفر به مادرید در زمستان هستید و همزمان فکر هزینه‌ها و هیجان سفر دیوانه‌تان کرده، این مطلب برای شماست! احتمالا شما نیز مانند اغلب مردم تصور می‌کنید که برای لذت بردن بیشتر، باید سر کیشه را شل کرده و دست‌ در جیب مبارک‌تان کنید. نه؛ از این خبرها نیست! اگر اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به مادرید را انتخاب کنید، مسائل مالی‌تان حل می‌شود. مسئله بعدی هیجان و لذت است؛ ما در این مطلب شما را با 7 فعالیت هیجان‌انگیز و زمستانه‌ای که در سفر به مادرید می‌توان انجام داد آشنا می‌کنیم. همراه‌مان باشید.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

آب و هوای مادرید اسپانیا در زمستان

Madrid in winter

در فصل زمستان، دمای مادرید از 4 تا 12 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در بعضی روزها نیز نزدیک به صفر می‌رسد. اگرچه احتمال بارش برف کم است، اما احتمال دارد اواخر دسامبر و اوایل ژانویه برف ببارد. سرمای هوا، سبب کاهش قیمت بلیط هواپیما، اقامتگاه‌ها و پراکندگی جمعیت گردشگران می‌شود؛ از همین رو زمستان زمانی اقتصادی برای سفر به مادرید است. در این فصل، شهر برای مهمانی‌های برفی، پیست‌های یخ و بازارهای کریسمس آماده می‌شود و حال و هوایی تازه به خود می‌گیرد.

در این فصل چه بپوشیم؟

مادرید زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند. بنابراین برای آن‌که از سرمای هوا در این فصل در امان باشید، توصیه می‌کنیم لباس‌های گرم همراهتان ببرید. ژاکت‌های ضخیم، کلاه‌های پشمی، دستکش، جوراب‌های بلند و گرم از آن جمله‌اند. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم روغن‌ و کرم‌های مرطوب‌کننده نیز همراهتان ببرید؛ چرا که پوستتان بر اثر سرمای شدید هوا خشکی می‌زند.  

7 تفریحی که در سفر به مادرید در زمستان می‌توان انجام داد

مادریدگردی

Madrid in winter

یکی دیگر از تفریحات زمستانه مادرید، گشت و گذار در شهر است. شما با استفاده از اتوبوس‌های گردشگری Navibus، نگاهی گذرا به نمادین‌ترین ساختمان‌ها و میدان‌های شهر می‌اندازید. Navibus، چیزی شبیه به اتوبوس شوالیه هری‌پاتر است، با این تفاوت که اثری از امکانات جادویی در آن نمایان نیست. شما طی یک تور 50 دقیقه‌ای از میدان Plaza Colón سوار شده و در آخرین ایستگاه اتوبوس، یعنی Calle Serrano پیاده می‌شوید. در ادامه، جاذبه‌های دیدنی که طی مسیر از آنان دیدن می‌کنید را فهرست می‌کنیم: بنای یادبود Puerta de Alcalá، شهر Alcalá، میدان Plaza de Cibeles، خیابان Gran Vía، شهر Callao Jacometrezo، خیابان San Bernardo، هتل Santo Domingo، خیابان Gran Vía و میدان Plaza de Cibeles

اسکیت‌سواری روی یخ

یکی از تفریحاتی که در سفر به مادرید در زمستان می‌توان انجام داد، اسکیت روی یخ است. برای انجام این تفریح هیجان‌انگیز، احتیاجی نیست که حتما اسکیت‌سواری بلد باشید؛ چرا که در حین بازی یاد خواهید گرفت؛ هرچند دوسه‌باری زمین خواهید خورد! پیشنهاد می‌کنیم به میدان مرکزی زیبای Plaza Colón بروید و آن‌جا اسکیت‌سواری کنید.

بازدید از کشتارگاه! 

مادرید در زمستان

یکی دیگر از تفریحاتی که در سفر به مادرید در زمستان می‌توان انجام داد، بازدید از ساختمان Matadero Madrid است. این بنا در گذشته، کشتارگاه سابق مادرید به حساب می‌آمد. در حال حاضر اثری از حمام خون در آن نیست؛ چرا که به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده است. این مرکز فرهنگی، میزبان برنامه‌های متنوع، اجراها و رویدادهای متنوع است. هم‌چنین، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، سینما و یک کافه کوچک نیز دارد. علاوه‌بر این‌ها، Matadero Madrid به‌خاطر معماری بی‌نظیر خود نیز شناخته شده است. این ساختمان گسترده، نمایی متشکل از آجرهای قرمز و سفید دارد. 

ماجراجویی در تپه‌ها

سفر به مادرید در زمستان، بدون ماجراجویی در تپه‌های کوهستانی آن کامل نمی‌شود. یکی از این تپه‌ها، رشته‌کوه Sierra de Guadarrama است. شما می‌توانید با قطار محلی به این رشته‌کوه بروید. بعد از یک‌روز که به این مکان می‌رسید، شب را در استراحتگاه اقامت کنید و روز بعد به ماجراجویی بپردازید. رشته‌کوه Sierra de Guadarrama، جاهای دیدنی بسیاری دارد؛ از حیات‌وحش طبیعی گرفته تا حوضچه‌هایی برای شنا در آب یخ! علاوه‌بر آن، امکان اسنوبردسواری و اسکی‌سواری نیز در دامنه آن وجود دارد.

گردش در موزه‌ها

Renia Sofia

از آن‌جایی که ممکن است سرمای زمستان شما را اذیت کند، بازدید از موزه‌های سرپوشیده یکی دیگر از بهترین تفریحات زمستانه‌ییست که می‌توان در سفر به مادرید در این فصل انجام داد. اگر می‌خواهید از آثار استادان دوران طلایی دیدن کنید، موزه Prado بهترین گزینه خواهد بود. موزه Renia Sofia نیز، شاهکارهایی مدرن را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر این دو موزه، کارخانه تنباکوی Tabacalera نیز تغییر کاربری داده و امروزه نمایشگاه‌های هنری مختلفی را برای دوستداران هنر برگزار می‌کند. 

خوردن شکلات داغ و چوروس!

لذت گشت و گذار بدون خوردن کامل نمی‌شود. یکی از تفریحات خوشمزه‌ای که در سفر زمستانه به مادرید می‌توان انجام داد، خوردن شکلات به‌همراه چوروس است. تصور کنید که بعد از بازدید از جاذبه‌های دیدنی مادرید، دلتان یک خوراکی داغ می‌خواهد. کافه San Gines، معروف‌ترین کافی‌شاپ مادرید بوده که از سال 1894 شروع به کار کرده است. محبوبیت چوروس‌ها و شکلات‌های آن به‌قدری زیاد بوده که در 24 ساعت شبانه‌روزی، صفی طولانی از شهروندان و گرشگران مقابل مغازه ایستاده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم به San Gines بروید و یک چوروس و شکلات غلیظ گرم بخورید؛ ارزشش را دارد که ساعت‌ها در صف منتظر بمانید.

شرکت کردن در فستیوال‌های زمستانی 

مادرید در زمستان

یکی دیگر از تفریحاتی که در سفر به مادرید در زمستان می‌توان انجام داد، شرکت کردن در جشنواره‌هاست. مادرید، طی زمستان، جشنواره‌های زیادی را برپا می‌کند. یکی از معروف‌ترین آنان، Puerta del Sol است. این جشنواره که در شب سال نو برگزار می‌شود، جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی دیگر از جشنواره‌های مادرید نیز three kings day parade است. در این جشنواره، سه پادشاه اسپانیا در خیابان رژه می‌روند و به مردم هدایایی تقویم می‌کنند. هم‌چنین سوار تخت می‌شوند و از آن ارتفاع، به‌سمت مردم شیرینی پرتاب می‌کنند. از دیگر جشنواره‌های هیجان‌انگیز زمستانه مادرید نیز می‌توان از جشنواره غذای Gastrofestival نام برد. 

در آخر

این مقاله برای شمایی‌ست که برای سفر به مادرید در زمستان تردید دارید. در طی این مطلب شما را با اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر، وضعیت آب و هوا و پوشش مناسب در این فصل آشنا کردیم. پس از آن نیز به معرفی 7 فعالیت زمستانه و هیجان‌انگیز مادرید پرداختیم. ما سه‌کلیکی‌ها سفر خوشی را برای‌ شما عزیزان آرزومندیم. 

نظرات کاربران