مادرید

هزینه سفر به مادرید در سال 1401| ارزان‌ترین زمان سفر به مادرید

مادرید

اسپانیا کشوری با فرهنگ و تاریخ بسیار زیبا و دوست داشتنی که بدون شک برای هر سلیقه‌ای، مقصدی جذاب و بی‌نظیر است. در این میان، پایتخت آن یعنی شهر مادرید نیز با کاخ‌ها، موزه‌ها، کلیسا‌ها و مکان‌های دیدنی و گردشگری، تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های سفر برای شما خواهد بود. اگر می‌خواهید بیشتر با این شهر آشنا شوید، راهنمای سفر به مادرید را مطالعه کنید. چراکه ما در ادامه قصد ارائه هزینه‌های سفر را به شما داریم.قطعا هزینه سفر به مادرید از اصلی‌ترین بخش‌های سفر است. ما نیز برخی از این قیمت‌ها را در سال 2022 ارائه کرده‌ایم تا در هنگام برنامه‌ریزی دخل و خرجتان را بهتر مشخص کنید. البته نگران نباشید؛ ما ارزان‌ترین تا گران‌ترین موارد را عنوان کردیم تا براساس بودجه‌تان بلیط هواپیما مادرید را رزرو کنید و به سمت شهری شگفت‌انگیز پرواز کنید.

هزینه ویزا مادرید چقدر است؟

متاسفانه دریافت ویزا اسپانیا به شکل فردی کمی سخت و دشوار است و کنسولگری اسپانیا شرایط نسبتا ناهمواری را برای ایرانیان فراهم کرده است. اما نگران نباشید؛ همیشه یک راه وجود دارد و بهترین راه سفر به مادرید هم رزرو تور اسپانیا است.

برای اخذ ویزا تور ترکیبی گزینه مناسبی است و به راحتی می‌توان ویزای گردشگری را دریافت کرد. برای اخذ این ویزا:

  • نیازی به انجام مصاحبه نیست.
  • فقط مراحل انگشت نگاری و تحویل مدارک، نیاز به مراجعه حضوری دارد.
  • برای وقت گرفتن از سفارت هزینه 200 هزار تومان باید پرداخت شود.
  • جواب ویزا معمولا پس از 21 روز کاری ارائه خواهد شد.
  • زمان مراجعه به سفارت هم روزهای یکشنبه تا پنجشنبه است.  

چقدر باید بابت بلیط هواپیما مادرید بپردازم؟

یکی از مهمترین موارد مربوط به هزینه سفر به مادرید، بلیط هواپیما است. اینکه قیمت بلیط هواپیما مادرید چقدر است و پیدا کردن ارزان‌ترین آن، می‌تواند شروع خوبی برای سفرتان باشد. خوب، این به عوامل مختلفی چون ساعت پرواز، فصل سفر، نوع بلیت، کلاس پروازی حتی مسافت بین دو کشور بستگی دارد. معمولا شب‌ها و فصل‌های غیر توریستی یا حتی بلیط‌های رفت و برگشتی از قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به بقیه برخوردارند. اگر می‌خواهید از قیمت به روز و ارزان این بلیت اطلاع کسب نمایید به سه کلیک مراجعه کنید.

آیا سفر با تور مادرید، مقرون به صرفه‌تر است؟

مادرید

انتخاب تور مادرید می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد به خصوص اگر برای اولین بار قصد سفر به این شهر زیبا را دارید. معمولا این تورها در پکیج‌های مختلفی ارائه می‌شوند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما قرار می‌دهند؛ پس استفاده از تور می‌تواند مقرون‌به صرفه‌تر باشد تا سفر انفرادی.

چقدر باید برای هزینه سفر به مادرید و محل اقامت بپردازم؟ 

مادرید شهری توریستی است که خیلی‌ها به دلایل مختلف از فوتبال گرفته تا گردش و تفریح به آن سفر می‌کنند. همین باعث شده تا گزینه‌های متنوع زیادی برای اقامت پیش روی شما باشد. از هتل‌های لوکس گرفته تا هاستل‌های خوب و ارزان قیمت. در اینجا، برخی از انواع اقامت‌ها به همراه هزینه آورده شده تا به راحتی انتخاب کنید.

هتل‌های لوکس مادرید با بالاترین امتیاز

هتل‌های شیک در مادرید کم نیست؛ از وستین پالاس مادرید که مورد علاقه طرفداران کلاسیک است تا هتل اینتر کنتیننتال لوکس. با این حال، اگر به دنبال هتل‌های خوب هستید یا اقامت طولانی‌تری دارید، برخی از بهترین گزینه‌ها شامل:

هتل ای سی اونیدا د امریکا (AC Avenida de América): اگرچه کمی خارج از مرکز تاریخی شهر است، اما هتلی راحت، تمیز و شیک است. این هتل برای کسانی که می‌خواهند به قسمت‌های محلی شهر مادرید نزدیک باشند و در عین حال دسترسی آسان به مکان‌های توریستی اصلی و خرید Barrio Salamanca دسترسی راحت‌تری داشته باشند؛ مناسب است. هزینه آن از زیر 100 دلار برای هرشب شروع می‌شود و بسته به نوع اتاق متفاوت خواهد بود.

هتل سنتریک گرن ویا مادرید (Hyatt Centric Gran Via Madrid): این ملک سلطنتی دارای یک باغ زیبا، رستوران و بار روی پشت بام است و در خیابان معروف Gran Vía مادرید واقع شده است. نرخ ها از حدود 200 دلار در هر شب شروع می‌شود.

بهترین هتل‌های مادرید با نرخ مناسب

مادرید

از دیگر موارد هزینه سفر به مادرید به اقامت‌های نرخ مناسب می‌رسیم. این هتل‌ها شاید امتیازهای خیلی بالایی و لوکسی را دریافت نکنند اما با موقعیت‌های عالی و خدمات خوب، ارزش بی‌نظیری دارند.

هتل اچ10 پورتا د آلکالا مادرید (H10 Puerta de Alcalá): این هتل در فاصله کوتاهی از دوست‌داشتنی‌ترین فضای سبز مادرید قرار دارد، اتاق‌های شیک و پشت بامی مشرف به پارک را ارائه می‌دهد. نرخ‌ها  از حدود 95 دلار در هر شب خواهند بود.

هتل پورتا امریکا (Hotel Puerta Ámerica): این هتل با دکور اتاق‌های شیک، آسانسورهای شیشه‌ای و اسکای بار، اقامتی شیک را با قیمتی ارزان ارائه می‌دهد. در حدود 100 دلار در هز شب هزینه سفر به مادرید و اقامت در این هتل خواهد بود.

هاستل‌های خوب مادرید

هاستل‌ها فقط برای کوله گردها نیستند. بسیاری از هاستل‌ها در مادرید اتاق‌ها و حمام‌های خصوصی را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. اگر بودجه کمی دارید، می‌خواهید دوستان جدیدی پیدا کنید یا به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت هستید؛ یک هاستل رزرو کنید.

هاستل ژنراتور مادرید (The Generator Madrid): این هاستل در گذشته پمپ بنزین بوده و در حال حاظر نیز با تغییرات و طراحی متفاوتی که بر روی ان انجام داده‌اند؛ فضای زیبا و منظره جالب از شهر را برای شما فراهم کرده است. قیمت اتاق‌های خصوصی از حدود 60 دلار در هر شب شروع می‌شود، در حالی که قیمت اتاق‌های تخت خواب مشترک 25 دلار در هر شب است.

هاستل کلاه مادرید (The Hat Madrid): این هاستل در فاصله کوتاهی از پلازا مایور مادرید، دارای اتاق‌های شیک و تمیز و سولاریوم و کافه زیبا روی پشت‌بام است. دو نفره خصوصی از 70 دلار در هر شب شروع می‌شود، در حالی که یک تخت در اتاق مشترک را می‌توان با کمتر از 20 دلار رزرو کرد.

هزینه اجاره آپارتمان در مادرید

پیدا کردن خانه‌های اجاره‌ای برای تعطیلات از استودیوها تا آپارتمان‌های چهار خوابه در مرکز شهر مادرید آسان است. قیمت‌ها معمولاً از حدود 60 دلار تا زیر 200 دلار در هر شب برای متوسط اجاره آپارتمان خصوصی بسته به امکانات و اندازه متغیر است.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به مادرید چه موقع است؟

مادرید

وقتی نوبت به پیدا کردن ارزان‌ترین هزینه سفر به مادرید و نرخ‌های مناسب هتل، و مکان‌های گردشگری می‌رسد؛ قطعا زمستان بهترین گزینه برای شماست؛ البته به غیر کریسمس. بله، در این فصل همه چیز با قیمت‌های پاین‌ترین پیدا می‌شود و جمعیت هم کم است. اما هوا سرد و بارانی خواهد بود. 

ما به شما ماه می را پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه هم آب و هوای مطبوع و زیبایی دارد و هم قیمت‌ها مناسب‌تر هستند. راستی در این موقع از سال، هم می‌توانید برخی از فستیوال‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنید. پس با یک تیر چند نشان بزنید!

برای رفت و آمد در مادرید چقدر بودجه کنار بگذارم؟

هزینه سفر به مادرید و رفت و آمد آن متفاوت است. برای مثال، اگر در مرکز شهر مادرید باشید؛ رفت و آمد با پای پیاده آسان و کم خرج‌تر است. البته، مترو و اتوبوس هم، گزینه‌های مقرون به صرفه ای هستند، به خصوص در حال حاضر. بلیط مترو و اتوبوس تقریباً 12 دلار است. در کل، برخی از این هزینه‌ها را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

استفاده از کارت‌های متوری توریستی، عاقلانه‌تر خواهد بود. این کارت‌ها برای سفر نامحدود بین یک تا هفت روز  معتبر هستند (قیمت این کارت‌ها به مدت اعتبار بستگی دارد). استفاده از کارت‌ها در همه جا به خصوص در سفرهای مترو به سمت فرودگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای رفت و آمد بین فرودگاه باراخاس مادرید و مرکز شهر آسان و مقرون به صرفه هستند.

آیا تفریحات رایگان و کم هزینه در مادرید وجود دارد؟

گشت و گذار در مکان‌های دیدنی مادرید تمامی ندارد؛ برخی هزینه دارند و برخی دیگر نه. هر چند که از ما می‌پرسید تفریحات شبانه مادرید از باحال‌ترین کارهایی است که در این شهر می‌توانید انجام دهید. به هر حال، بیایید تا کمی بیشتر درباره این هزینه‌ها در مقاله هزینه سفر به مادرید بدانیم:

پارک‌های مادرید

مادرید

مادرید خانه بسیاری از فضاهای سبز مانند پارک رتیرو، کازا د کامپو، ال کاپریکو، فوئنته د برو، مادرید ریو و تمپلو دبود است. ورود به تمامی این پارک‌ها رایگان است. با این حال، اگر می‌خواهید یک قایق پارویی در رتیرو کرایه کنید یا از فونیکولار بر فراز کازا د کامپو سوار شوید، باید هزینه اضافی بپردازید.

در شهر مادرید قدم بزن

رفتن به یک تور پیاده‌روی خود در اطراف مرکز شهر مادرید آسان است و می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های آن را از بیرون به صورت رایگان تماشا کنید. این پیاده‌روی دیگر بستگی به خودتان و انرژی و البته مدت اقامتتان دارد. پیشنهاد ما این است که:

 از Puerta Del Sol شروع کنید؛ در آنجا، علامت Tio Pepe و کیلومتر صفر را که گفته می‌شود مرکز جغرافیایی دقیق اسپانیا است؛ از نزدیک ببینید. سپس خودتان را در پلازا مایور سرگردان کنید تا از دیدن صدها بالکن که رو به مرکز میدان هستند؛ شگفت زده شوید.

به سمت بازار San Miguel و در امتداد Calle Mayor ادامه دهید تا به کلیسای جامع Almudena و کاخ سلطنتی برسید، که می‌توانید از بیرون به صورت رایگان از آن لذت ببرید. سپس، از باغ ساباتینی دیدن کنید. در مسیر اما شگفتی‌های زیادی خواهید دید. در میانه راه باین غذاو مسان‌وعده هزینه پرداخت خواهید کرد؛ اما باور کنید که این تور پیاده‌روی بهترین کاری است که در مادرید انجام خواهید داد. البته هزینه سفر به مادرید را هم بدین شکل تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهید. پس امتحانش ضرر ندارد.  

زمان رایگان برای موزه‌ها

مادرید

معروف‌ترین موزه‌های مادرید، قطعا ارزش دیدن را دارند اما بسیاری از انها دارای ورودی رایگان هستند که بهترین فرصت است تا در هزینه سفر به مادرید صرفه‌جویی کنید. از قبل درباره روزه و ساعت بازدید رایگان بدانید و حداقل چند ساعتی زودتر خودتان را به موزه برسانید؛ زیرا ممکن است این زمان‌ها شلوغ باشد و ممکن است مجبور شوید در صف بمانید.

نکات و ترفندهایی مناسب در هزینه سفر به مادرید

توجه به یک سری نکات ممکن است هزینه سفر به مادرید را تا حدی کاهش دهد و کمک کننده باشد مثلا:

حواستان به منوی دل دیا باشد.

بسیاری از رستوران‌ها یک منوی ناهار را در روزهای هفته ارائه می‌دهند که شامل انتخابی از پیش غذا، غذای اصلی، دسر یا قهوه و نوشیدنی (مانند آبجو، شراب، آب یا نوشابه) با قیمت ثابت، معمولاً کمتر از 20 دلار است. کیفیت غذا خوب و خوشمزه است و هزینه مناسبی هم دارد.

تاپاس رایگان هم بد نیست.

هرچه بار محلی‌تر باشد، احتمال اینکه هنگام سفارش نوشیدنی یک تاپاس رایگان به شما تعارف شود؛ بیشتر است. هر چه از مرکز اصلی شهر تاریخی دورتر شوید، شانس بیشتری برای دریافت یک بشقاب غذای رایگان با سفارش نوشیدنی خود خواهید داشت.

کلام آخر

شاید هزینه‌های زندگی زیاد باشد و نتوانید آن طور که باید صرفه‌جویی کنید؛ اما سفر چیزی دیگری است و با کمی دقت و برنامه‌ریزی می‌توانید هزینه‌های کمتری را در نظر بگیرید. بله، می‌توانید از بلیط هواپیما تهران مادرید گرفته تا اقامت، خورد و خوراک و هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید و در عین حال، یک تعطیلات خوب و خاطره‌انگیز را  پشت سر بگذارید. آماده‌اید؟

نظرات کاربران