فرانسه یا ایتالیا

فرانسه یا ایتالیا؛ کدام یک برای سفر بهتر است؟

همیشه با عبور از مرزهای کشور، تور اروپا شما را به دنیای جدیدی وارد می‌کند. درحالی که بسیاری از کشورهای اروپایی تحت اتحادیه اروپا (EU) قرار دارند، هر کدام فرهنگ و شیوه زندگی متفاوتی را به‌نمایش می‌گذارند. به همین دلیل است که در صورت امکان، جابه‌جایی از یک کشور به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر لذت‌بخش و سودمند است. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید به کجا سفر کنید، در این مقاله از سه‌کلیک که با مقایسه فرانسه یا ایتالیا همراه ما باشید.

Tour europe

این دو کشور در اتحادیه اروپا شباهت‌های زیادی با هم دارند، اما تفاوت‌های زیادی نیز بین آن‌ها برقرار است. در حالی که رومی‌ها بر جنوب فرانسه تأثیر زیادی گذاشتند، تفاوت در فرهنگ، مردم، زیرساخت و شیوه زندگی بین دو کشور بسیار زیاد است. بنابراین، به‌نظر شما کدام یک بهتر است؟ فرانسه یا ایتالیا؟

درک تفاوت‌های این دو کشور اولین قدم مهم برای سفر شما است. به این ترتیب، اگر برای تور همزمان ایتالیا و فرانسه وقت ندارید، می‌توانید بهترین گزینه را از این مقاله انتخاب کنید که با اولویت سفر شما مطابقت داشته باشد.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بررسی اجمالی فرانسه

فرانسه یا ایتالیا

در ادامه مقاله مقایسه فرانسه یا ایتالیا، به‌سراغ بررسی اجمالی کشور فرانسه می‌رویم. افرادی که بازدید از اروپا را در برنامه سفر خود دارند، همیشه آرزوی گشت‌وگذار به فرانسه را نیز دارند. این کشور شگفت‌انگیز در سال 2019 توسط 89 میلیون گردشگر خارجی بازدید شد. این رقم نشان‌دهنده تعداد زیادی از گردشگران است که به این کشور هجوم می‌آورند. پس حتما باید چیز خاصی در خود داشته باشد.

Tour europe

تا سال 2021، فرانسه نزدیک به 65 میلیون نفر جمعیت داشت که حدود 11 میلیون نفر در پاریس زندگی می‌کردند. فرانسه یک جمهوری نیمه‌ریاستی با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و عضو اتحادیه اروپا است.

این کشور دارای فرهنگ متنوعی است و صنایع متعددی به اقتصاد پررونق آن کمک می‌کند. از جمله این صنایع می‌توان به کشاورزی، گردشگری، انرژی، حمل‌ونقل، علم و فناوری اشاره کرد. بسیاری از افرادی که به فرانسه فکر می‌کنند، می‌خواهند فرهنگ محلی را در آغوش بگیرند و از جاذبه های گردشگری متعدد بازدید کنند. به این ترتیب، گردشگری نقش مهمی در اقتصاد فرانسه ایفا می‌کند؛ به‌عنوان مثال در سال 2019 این صنعت، 211 میلیارد یورو به اقتصاد کشور وارد کرد. محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در این کشور، قلعه‌های متعدد، پاریس، ریویرای فرانسوی، دره لوار، کوه‌های آلپ فرانسه و سواحل فوق‌العاده است.

اولین چیزی که در مقایسه فرانسه یا ایتالیا به ذهنمان می‌رسد، پاریس است. پاریس (رومانتیک‌ترین شهر جهان) جایی است که در آنجا می‌توانید سفری عاشقانه و فرهنگ فرانسه را توأما تجربه کنید. کافه‌ها و موزه‌ها نگاهی اجمالی به تأثیر شگفت‌انگیز این شهر بر جهان دارند. وقتی به برج ایفل بروید، فرصتی عالی برای تماشای کل پاریس پیدا می‌کنید.

بررسی اجمالی ایتالیا

فرانسه یا ایتالیا

برای مقایسه بین فرانسه یا ایتالیا باید نگاهی اجمالی به ایتالیا نیز بیندازیم. بازدید از ایتالیا شما را به زمانی برمی‌گرداند که امپراتوری روم بر بیشتر اروپا و جهان حکومت می‌کرد. ایتالیا سرشار از معماری رومی از جمله باشکوه‌ترین کلیساهای جهان است. این جمهوری پارلمانی، عضو اتحادیه اروپا و بخشی از اروپای غربی است.

ایتالیا بهترین مکان برای تجربه شکوه و درخشش دریای مدیترانه است. بازدیدکنندگان می‌توانند از تورهای زمینی در مکان‌هایی مانند رم و میلان لذت ببرند که نشان‌دهنده فرهنگ نفس‌گیر ایتالیایی است. اما شما همچنین می توانید به دریا بروید و از جزایر کاپری، الب، پیانوسا، ایسکیا،  Ponza و Lipari لذت ببرید.

با این حال هنگام برنامه‌ریزی سفر خود به ایتالیا، باید به چند نکته توجه کنید؛ به‌عنوان مثال، جنوب ایتالیا به دلیل آب‌وهوای گرم‌تر، از فصل اوج گردشگری طولانی‌تری برخوردار است. درحالی که زمستان ممکن است در بخش شمالی کشور بسیار سرد باشد، مسافران اغلب می‌توانند معاملات خارج از فصل عالی‌ای پیدا کنند.

این کشور باشکوه، سالانه میزبان بیش از 25 میلیون گردشگر است که درصد زیادی از آن‌ها هنگام تابستان از ایتالیا بازدید می‌کنند. به‌غیر از گردشگری، اقتصاد ایتالیا توسط صنایع دیگری از جمله کشاورزی، زیرساخت، انرژی و علم و فناوری نیز هدایت می‌شود.

رم، میزبان بیشترین بازدیدکنندگانی است که تور ایتالیا را انتخاب می‌کنند و البته بسیاری که می‌خواهند غذاهای خوشمزه ایتالیایی را امتحان کنند. با این حال، می‌توانید برای بازدید از مکان‌های مختلفی مانند ناپل، میلان، ونیز، ورونا، تورین، فلورانس، ساحل آمالفی یا بولونیا هم برای خوئ برنامه‌ریزی کنید. برای افرادی که از هنرهای تجسمی لذت می‌برند، تأثیر رنسانس ایتالیا در سراسر کشور بسیار چشمگیر است. به‌هرحال هر قسمت از کشور را که برای بازدید انتخاب کنید، لیست جاذبه‌ها بی‌نهایت است.

فرانسه یا ایتالیا؛ کدام یک بهتر است؟

فرانسه یا ایتالیا

از نظر جاذبه‌های گردشگری

فرانسه یکی از بهترین کشورهایی است که مردم می‌خواهند هنگام سفر به اروپا از آن دیدن کنند. این امر به‌ویژه برای علاقه‌مندان به مد و تاریخ صادق است. مهم نیست که به کدام شهر بروید، هرکجا که باشید، جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز متعددی را خواهید یافت که خصوصا در پایتخت کشور، پاریس، فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن دارد.

شاید بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری فرانسه، برج باشکوه ایفل باشد. این بنای دیدنی از سال 1889 بخشی از پاریس بوده است که با نام مستعار «بانوی آهنین»، چشم‌انداز زیبایی از پاریس را پیش چشم بازدیدکنندگان می‌گذارد.

قبل از ترک پایتخت شلوغ فرانسه، قلعه معروف کاخ ورسای را ببینید. آنجا زمانی خانه برجسته بسیاری از خانواده‌های سلطنتی فرانسه بود. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند از شکوه آن لذت ببرند و از تالار معروف آینه‌هایش شگفت‌زده شوند.

در ادامه مقاله مقایسه فرانسه یا ایتالیا از نظر جاذبه‌های گردشگری، می‌توانیم به کلیسای نوتردام، شهر شارتر، روستای شامونی مون بلان، شهر کارکاسون و ریویرای در فرانسه اشاره کنیم. تورهای متعددی وجود دارد که شما را در سراسر کشور به باشکوه‌ترین مکان‌ها می‌برد؛ به‌عنوان مثال، برای دیدن تمام مناظر پایتخت فرانسه، می‌توانید یک تور اتوبوس پاریس را برای خود رزرو کنید.

جاذبه‌های گردشگری فرانسه یا ایتالیا؟ در ایتالیا فرهنگ غنی ایتالیایی با ورود به نقاط مختلف این کشور پیش رویتان زنده می‌شود. این کشور زادگاه رنسانس ایتالیا بود و شهرهایش مملو از معماری عالی است. رم هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

در صدر لیست بهترین جاهای دیدنی ایتالیا، کولوسئوم قرار دارد. این میدان عظیم از سال 72 پس از میلاد باقی مانده است و زمانی بهترین مکان برای لذت بردن از نمایش‌ها و مناظر مختلف بود. اکنون بازدیدکنندگان آن می‌توانند از نگاهی اجمالی به امپراتوری شگفت‌انگیز روم لذت ببرند. سپس برج کج پیزا را بررسی کنند. این بنا در شهر زیبای پیزا واقع شده است و یکی از زیباترین ساختمان‌های ایتالیا است. بازدیدکنندگان می توانند از برج بالا بروند و از مناظر فراموش‌نشدنی اطراف لذت ببرند.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایتالیا می ‌وان به گالری اوفیتزی (فلورانس)، آرنا و مرکز تاریخی روم (ورونا) و ساحل آمالفی اشاره کرد. برای یک تور ایتالیا برنامه‌ریزی کنید و مطمئن باشید که لحظات خاطره‌انگیزی خواهید داشت. فراموش نکنید زمانی را برای بازدید از سواحل زیبای چینکو تره یا آمالفی اختصاص دهید؛ بدون شک آنجا را دوست خواهید داشت.

بسیاری از بازدیدکنندگان ایتالیا عاشق کولوسئوم، فروم رومی و تور پالاتین تپه هستند. این تور به مهمانان اجازه می‌دهد تا برخی از بهترین جاذبه های  کشور را ببینند.

مقایسه فرانسه یا ایتالیا از نظر فرهنگ

فرانسه یا ایتالیا از نظر فرهنگ

یکی از نکات جالب درمورد مقایسه فرانسه یا ایتالیا، اشاره به فرهنگ دو کشور است. تمایز آشکاری بین فرهنگ فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد. با این که هر دو کشور در اروپا هستند، مردم فرانسه از بسیاری جهات فرهنگی با ایتالیایی‌ها متفاوت‌اند.

آداب‌ورسوم و سنت‌های فرانسه تا حد زیادی تحت‌تأثیر رویدادهای تاریخی و موقعیت کشور است. در فرهنگ فرانسوی که قدمت آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد، تأثیرات گالو-رومی و سلتیک، به‌طور زیادی مشهود است. با این حال، تنها در زمان ناپلئون بود که فرهنگ فرانسوی در سراسر قاره حضور داشت. مردم فرانسه، فرانسوی و بخش کوچکی از مردم، آلمانی صحبت می‌کنند. افرادی که در نزدیکی ایتالیا زندگی می‌کنند، ممکن است هم فرانسوی و هم ایتالیایی صحبت کنند. این کشور همچنان مکانی است که عشق و عاشقی در آن رشد می‌کند. به همین دلیل است که میلیون‌ها نفر سالانه برای دیدن این اشتیاق به آنجا هجوم می‌آورند.

فرهنگ ایتالیا از آنجایی که رنسانس در آنجا متولد شد، غالب است. رومی‌ها و کاتولیک‌ها تا حد زیادی بر فرهنگ ایتالیا تأثیر می‌گذارند. رم برای مدت طولانی پایتخت امپراتوری روم بود و همچنان هرساله میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

وقتی در شهرهای ایتالیا گشت‌وگذار می‌کنید، غنای زیادی در تاریخ و میراث این کشور می‌بینید. ایتالیا یک مقصد عالی برای ماه عسلی رمانتیک است؛ به‌طوری که خاطره‌اش تا همیشه در ذهنتان ثبت می‌شود.

شیوه زندگی ایتالیایی‌ها به‌گونه‌ای است که بسیاری از کسانی را که می‌خواهند با مردم ملاقات کنند، غذاهای لذیذ بخورند و اوقات خوشی داشته باشند را به خود جذب می‌کند. همچنین، مردم در ایتالیا بسیار دوستانه و مهمان ‌واز هستند؛ به‌خصوص در خارج از شهرهای بزرگ.

فضاهای عمومی در ایتالیا همیشه مملو از افراد محلی است که بعد از کار، عاشق معاشرت هستند. بسیاری از مردم برای رسیدن و دراز کردن پاهای خود به پیاده‌روی عصرگاهی می‌روند. به‌طور خلاصه، شور و شوق در این کشور در جریان است.

مقایسه از نظر غذا

فرانسه یا ایتالیا

وقت آن رسیده است که فرانسه یا ایتالیا را از نظر غذا و شکم‌گردی با یکدیگر مقایسه کنیم. یکی از دلایل سفر به فرانسه، تجربه غذاهای خوشمزه آنجا است. بله، این کشور مکانی عالی برای لذت بردن از انواع غذاهای مختلف است. غذا در فرانسه بسیار مهم است و خوراکی‌های زیادی وجود دارد که دلتان بخواه هنگام بازدید از این کشور امتحان کنید.

به‌عنوان مثال، فرانسه غذاها و خوراکی‌های موردعلاقه زیادی مانند کروسان، نان فرانسوی، سوپ پیاز و ماکارون دارد. صحنه‌های غذایی در این کشور، همیشه پرجنب‌وجوش است و می‌توانید از امتحان کردن آن‌ها در کافه‌های کوچک در شهرهایی مانند پاریس لذت ببرید.

فرانسوی‌ها روزانه سه وعده غذایی اصلی م‌ خورند که از صبحانه شروع می شود و با شام پایان می‌یابد. درحالی که بسیاری از کشورهای دیگر، یک ساعت برای ناهار استراحت می‌کنند، کارمندان فرانسوی از 2 ساعت از ظهر برای صرف ناهار  لذت می‌برند. چنین زمانی به آن‌ها فرصت می‌دهد تا غذا بخورند و از غذای خود لذت ببرند. حتی بهتر از آن، غذاهای متنوعی در بازار وجود دارد که می‌توانید هنگام بازدید از فرانسه از آن لذت ببرید. سرآشپزهای ستاره میشلن بر صحنه غذا در پاریس مسلط هستند و غذاهای شگفت‌انگیزی می‌پزند. با این حال، می‌توانید از غذاهای محلی در رستوران‌ها و غذاخوری‌های کوچک‌تر در سراسر کشور نیز لذت ببرید.

فرانسه یا ایتالیا؟ کدام یک از نظر غذا بهتر است؟ تا اینجا درمورد فرانسه صحبت کردیم و اکنون نوبت ایتالیا است. غذاهای ایتالیایی بخش بزرگی از وعده‌های غذایی بسیاری از خانه‌ها در سراسر جهان است. پیتزا و پاستا از غذاهای رایجی است که اکثر خانواده‌ها از آن، مخصوصا برای شام لذت می‌برند. نکته جالب در ایتالیا آن است که با حضور در دریای مدیترانه، به‌راحتی می‌توانید غذاهای ایتالیایی تازه و سالم پیدا کنید.

بسیاری از مردم این کشور عاشق سبزیجات، پنیرها و نان تازه در دستور العمل‌های متعدد هستند. برخی از غذاهای سنتی شگفت انگیز در ایتالیا عبارت‌اند از راویولی، لازانیا و پیتزا. هر کسی که شیرینی دوست دارد، از دیدن مغازه‌های ژلاتوفروشی با طعم‌های عالی نیز لذت خواهدبرد.

ایتالیا غذاهای بی‌نظیری دارد که به لطف مواد تازه موجود در این منطقه رونق می‌گیرد. این کشور بهترین مکان برای لذت بردن از غذاهای دریایی تازه و آشپزی اصیل ایتالیایی است. برخلاف سایر کشورها که صبحانه‌ای سنگین و شام کوچک ارائه می‌دهد، در ایتالیا کاملا برعکس است.

از نظر مردم

فرانسه یا ایتالیا از نظر مردم

فرانسوی‌ها اهل اروپای غربی هستند و در فرانسه زندگی می‌کنند که یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است. بسیاری، از نوادگان رومی و گول هستند که قرن‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند. آن‌ها همچنین ترکیبی از سلتیک‌ها، یونانی‌ها و لیگوریان‌ها هستند.

مردم فرانسه از هماهنگی و انسجام زیادی برخوردارند. به طور کل  در شهرهایی مانند پاریس ممکن است این هماهنگی زیاد احساس نشود، اما با یک رانندگی کوتاه به روستاهای دور از شهر، دوستان و همسایگانی را می‌بینید که همیشه در حال تعامل با یکدیگر هستند.د

در ادامه مقایسه فرانسه یا ایتالیا، کشور ایتالیا را از نظر مردم مقایسه می‌کنیم. شهروندان و اتباع ایتالیا به‌عنوان ایتالیایی شناخته میشوند و با زبان ملی ایتالیایی صحبت می‌کنند. آن‌ها افرادی رسا هستند که دوست دارند با جسارت و حرکات دست زیاد صحبت کنند. درحالی که به دلیل فتح ناپلئون نشانه‌ای از نفوذ فرانسه در ایتالیا وجود دارد، ایتالیایی‌ها تا حد زیادی فرهنگ خود را حفظ کرده‌اند.

مردم این کشور عاشق جشن گرفتن همه جنبه‌های زندگی، چه بزرگ یا کوچک هستند. زمان گذاشتن برای خانواده برای بسیاری از ایتالیایی‌ها موضوع مهمی است. آن‌ها عاشق جمع شدن، لذت بردن از غذا و ساعت‌ها تعامل با آدم‌ها هستند. ایتالیایی‌ها ب تعادل بین کار و زندگی نیز اهمیت زیادی می‌دهند.

مقایسه فرانسه یا ایتالیا از نظر خرج زندگی

فرانسه یا ایتالیا

نوبت می‌رسد که موضوع مهم مخارج زندگی را در مقایسه فرانسه یا ایتالیا وارد کنیم. فرانسه یکی از گران‌ترین کشورها برای زندگی در اروپا است. پاریس در میان شهرهای برتر جهان با بالاترین هزینه زندگی قرار دارد. بنابراین، هنگام بازدید از این کشور آماده باشید تا جیب‌هایتان را خالی کنید!

اما مانند بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان، شما می‌توانید در فرانسه حتی با بودجه کم نیز اقامت داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محل اقامت، حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه و مکان‌هایی برای غذا خوردن و خرید را شناسایی کنید. بازدید از فرانسه نیاز به تحقیق و برنامه‌ریزی قبلی دارد تا بدانید چقدر باید در این قسمت از اروپا هزینه کنید.

هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمی کمتر است. این کشور یکی از بهترین‌جاها در اروپای غربی برای مسافرانی است که دنبال هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه هستند.

اگر از بسته‌های مسافرتی مجلل و مکان‌های اقامت گران دوری کنید، ایتالیا می‌تواند کاملا مقرون‌بهصرفه باشد. اقامتگاه‌های با قیمت مناسب و راحت زیادی در شهرهایی مانند رم و فلورانس وجود دارد. در خارج از شهرهای بزرگریال زندگی برای مسافران حتی ارزان‌تر نیز می‌شود.

اما مهم است به یاد داشته باشید که نقاط داغ توریستی همیشه گران است. چیزهای زیادی برای دیدن در ایتالیا وجود دارد که ممکن است هزینه تور را بیش‌تر کند. با این حال، مردم محلی این کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند؛ چراکه غذا به راحتی در دسترس است و کشور از اقتصاد پایداری برخوردار است.

از نظر حمل‌ونقل

فرانسه یا ایتالیا از نظر حمل و نقل

راه‌های مختلفی برای گردش در فرانسه و بازدید از مکان‌های تاریخی متعدد آن وجود دارد. این کشور دارای حمل‌ونقل هوایی، قطار، اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی است. سیستم حمل‌ونقل عمومی فرانسه یکی از ساده‌ترین راه ها برای رفت‌وآمد است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی فرانسه بیشتر شامل مترو، اتوبوس و قطار است. بسیاری از راه‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی، به‌ویژه در شهرهای بزرگ و شهرک‌ها وجود دارد. برنامه‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند آن‌ها را دانلود کرده و برای جابه‌جایی آسان از آن‌ استفاده کنند.

یکی از بهترین راه‌های رفت‌وآمد در فرانسه، اتوبوس است. یک شبکه اتوبوس عمومی از سراسر کشور عبور می‌کند و مردم را از شهری به شهر دیگر می‌برد. همیشه قبل از سوار شدن به اتوبوس در هر نقطه از فرانسه، یک بلیط معتبر داشته باشید. همچنین اگر مسافت‌های طولانی را طی می‌کنید، استفاده از قطار گزینه خوبی برای شما است.

اگر بخواهیم فرانسه یا ایتالیا را از نظر حمل‌ونقل مقایسه کنیم، باید بگوییم که در ایتالیا راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید بین شهرهای مختلف سفر کنید و لذت ببرید. سیستم حمل‌ونقل این کشور شامل هواپیما، قطار، قایق و اتوبوس است. همچنین می‌توانید یک ماشین شخصی کرایه کنید و به سمت مکان‌های مختلف رانندگی کنید.

یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر در ایتالیا قطار است؛ چراکه قیمت بلیط قطار بسته به مسافت بین 9 تا 19 یورو است. اما اگر با قطارهای پرسرعت یا در ساعات اوج مصرف سفر کنید، ممکن است نیاز باشد تا هزینه بیشتری بپردازید.

یکی دیگر از راه‌های سفر در ایتالیا استفاده از اتوبوس‌های عمومی و لذت بردن از مناظر تپه‌های این کشور است. حمل‌ونقل اتوبوسی مقرون‌به‌صرفه است و شرکت‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. به‌هرحال سفر با اتوبوس باعث می‌شود که در مسیر از مناظر شگفت‌انگیز تپه‌های غلتان و مناطق کوهستانی لذت ببرید.

از نظر زندگی شبانه

فرانسه یا ایتالیا

در این قسمت از مقایسه بین فرانسه یا ایتالیا، می‌رویم سراغ بخش جذاب زندگی شبانه. آیا می‌دانستید که فرانسه یکی از بهترین صحنه‌های شب زنده‌داری در اروپا را دارد؟ پس از گشت‌وگذار در بسیاری از مکان‌های معروف در طول روز، کارهای زیادی برای انجام در شب وجود دارد. شهرهای بزرگی مانند پاریس، لیون و بوردو همیشه پر از صحنه‌های مهمانی است.

همه چیز از رستورانهای مختلفی شروع می‌شود که غذاهای شگفت‌انگیز سرو می‌کنند. بسیاری از کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی زنده در سراسر فرانسه به‌ویژه در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شود.

به غیر از کافه‌ها، کارهای زیادی هنگام شب برای انجام دادن در فرانسه وجود دارد. علاقه‌مندان به تئاتر می‌توانند از اجرا در نقاط مختلف سراسر کشور لذت ببرند. همچنین سفرهای دریایی در رودخانه و دریا و تجربیات عالی دیگر را امتحان کنند.

زندگی شبانه در ایتالیا در شهرهای بزرگی مانند رم، میلان و فلورانس، فراوان است. پس از تماشای نکات برجسته در این شهرهای شگفت‌انگیز کشور، زمان مهمانی فرا می‌رسد. این شهرها مملو از کافه‌های شبانه است که جدیدترین موسیقی را پخش می‌کنند و نوشیدنی سرو می‌کنند. ایتالیایی ها عاشق مهمانی هستند و مکان‌های زیادی برای گذراندن اوقات خوش  در کشورشان دارند.

فرانسه یا ایتالیا؛ کدام یک بهتر است؟

ایتالیا برای مسافرانی که می‌خواهند چیزهای زیادی را در یک کشور تجربه کنند، جذاب‌تر است. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی برتر در بسیاری از شهرهای زیبای این کشو لذت ببرید. ایتالیا همچنین مملو از فرهنگ و غذاهای فوق العاده است که مردم در سراسر جهان از آن لذت می‌برند. علاوه بر این، ایتالیا برای افرادی که هزینه‌های سفر برایشان مهم است، نسبتاً ارزان است. بسیاری از اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و راحت در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

فرانسه جذابیت رمانتیک و صحنه‌های غذایی فوق العاده‌ای دارد. همچنین جاذبه‌های گردشگری فراوان در این کشور وجود دارد که دلیلی برای بازدید سالانه گردشگران زیادی است. با این حال، نکات برجسته‌تری در ایتالیا وجود دارد.

حقیقت این است که هم فرانسه و هم ایتالیا چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگانی دارند که می‌خواهند بهترین لحظات را در سفرشان ثبت کنند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که به خوبی برنامه‌ریزی کنید و مشخص کنید که در طول سفر به دنبال چه چیزی هستید؟ ما در این مقاله، فرانسه یا ایتالیا را از وجوه مختلفی بررسی کرده‌ایم تا بتوانیم انتخاب را برایتان راحت‌تر کنیم.

همچنین اگر می‌خواهید از شلوغی توریست‌ها به‌ویژه در تابستان دوری کنید، باید بهترین زمان سفر به هر کشور را مشخص کنید. شلوغی بیش از حد در مکان‌های توریستی ممکن است وقت شما را بگیرد؛ پس خوب برنامه‌ریزی کنید.

نظرات کاربران