دلایل سفر به ایتالیا

دلایل سفر به ایتالیا یا همان رویای زیبای مدیترانه

ایتالیا، کشوری چکمه‌ای‌شکل در قاره اروپا، با حدود 59 میلیون نفر جمعیت که همگی در شبه‌جزیره‌ای در دریای مدیترانه زندگی می‌کنند. ایتالیا به شما شهرهای دیدنی، خرابه‌های باستانی، موزه‌های شگفت‌انگیز، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، مناظر طبیعی زیبا، سواحل و غذاهای ایتالیایی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. دلایل سفر به ایتالیا بی‌شمار است و اگر یک‌بار به این کشور سفر کنید، قطعا یکی از مقصدهای پروپاقرص شما برای سفر می‌شود. کشور کوچک ایتالیا بیش‌از هر کشور اروپایی دیگری در جهان مکان‌های میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است؛ یافتن چنین کشور چندوجهی در جهان کار آسانی نیست. در ادامه مقاله تعدادی از علت ‌های سفر به ایتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

اولین دلیل سفر به ایتالیا: هنر و معماری باشکوه

دلایل سفر به ایتالیا

یکی از علت‌ های سفر به ایتالیا معماری باشکوه و شهرهای بزرگ آن است. این کشور که به‌ دوران پیش‌از رومیان بازمی‌گردد و امروزه نیز همچنان پابرجا بوده، مملو از گنجینه‌های معماری و هنری بسیار زیادی است. هر دوره‌ای در این کشور گنجینه‌های مربوط به خودش را دارد و به‌خاطر هنرمندان، معماران، مهندسان و مخترعان شگفت‌انگیزش که جهان را تغییر داده‌اند، شناخته شده است. مناظر زیبای خیابان فلورانس و مجتمع Duomo در این شهر، کولوسئوم که یکی از معروف‌ترین سازه‌های جهان است و به زیبایی حفظ شده و در رم قرار دارد، سقف ‌نقاشی‌شده و باورنکردنی کلیسای سیستین و گنبد مرمری شگفت‌انگیز کلیسای جامع سنت پیتر در شهر واتیکان، پل‌های قوس‌دار و زیبای شهر ونیز و بتن رومی که طی این همه سال پابرجا مانده ازجمله هنر و معماری‌ بی‌نظیر این کشور به شمار می‌آید. این کشور بهشت کسانی است که می‌خواهند معماری و طراحی را در طول قرن‌ها کشف کنند.

تنوع فرهنگی و میراث تاریخی

یکی دیگر از دلایل سفر به ایتالیا یادگیری و دانستن تاریخ غنی این کشور است. شاید با خواندن کتاب‌ و مطالب مرتبط با تاریخ ایتالیا چیزهای زیادی کشف کنید، اما تجربه دیدن این مکان‌ها از نزدیک چیز دیگری است. تاریخ ایتالیا به هزاران سال پیش برمی‌گردد. به‌محض قدم گذاشتن در خاک ایتالیا، تاریخ‌و‌فرهنگ باستانی آن را در همه‌جا مشاهده خواهید کرد. برای مثال شهر تاریخی رم، آثار غول‌پیکری از یک امپراتوری باستانی قدرتمند، پادشاهی پاپ و خانواده‌های اشرافی دوره رنسانس را به شما نشان می‌دهد، درحالی‌که شهرهای کوچک‌تری مانند فلورانس شما را به قرون‌وسطا می‌برد. همچنین می‌توانید آثار قرون‌وسطا را به‌وضوح در شهرهای ویتربو، براچیانو، پروجا یا ونیز مشاهده کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که از اوایل قرن نوزدهم به‌بعد ایالت‌های کوچک این کشور دست‌نخوره باقی ‌مانده و هر منطقه گویش، آشپزی، تاریخ، فرهنگ و سنت خاص خود را دارد. تمام این‌ها می‌تواند از علت‌ های مهم سفر به ‌ایتالیا محسوب شود؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده به ایتالیا سفر کنید و از مشاهده تاریخ نهفته در دل این کشور لذت ببرید.

سومین علت سفر به ایتالیا: مناظر زیبا

دلایل سفر به ایتالیا؛ مناظر زیبا

باشکوه‌ترین مناظر جهان را می‌توانید در کشور ایتالیا مشاهده کنید و همین موضوع یکی از دلایل سفر به ایتالیا محسوب می‌شود. از کوه‌های باشکوه و دریاچه‌های زیبا گرفته تا خطوط ساحلی آفتابی و جنگل‌های سبزرنگ، همگی مناظر زیبا و منحصربه‌فرد این کشور به شمار می‌آید. دریاچه‌های کومو، ماجیوره و گاردا که در شمال این کشور قرار دارند و توسط کوه‌های سرسبز و تپه‌‎های زیبا احاطه شده است، منظره بکر و زیبایی به شما ارائه می‌دهد. همچنین از پیاده‌روی در کوه‌های پوشیده شده از برف، بازدید از باغ‌های پرتقال معطر سیسیل و خانه‌ها و کلیساهای هزارساله سنگ‌تراشی‌شده در زمین‌های دره‌ای باسیلیکاتا غافل نشوید؛ قطعا زیبا هستند و ارزش دیدن دارند.

رزرو تور اروپا

بهشت غذاهای بی‌نظیر

غذاهای ایتالیایی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اکثر مردم در سراسر جهان به طعم‌ومزه این غذاها علاقه دارند؛ همین موضوع می‌تواند پاسخی به سوال «چرا باید به ایتالیا سفر کنیم؟» باشد. غذاهای ایتالیایی بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این کشور به شمار می‌آید و پیتزا و پاستا از شناخته‌شده‌ترین غذاهای این کشور است. هر منطقه از این کشور، روش خاص خودشان را برای تهیه این غذا دارند. همچنین بازارهای جذابی در این کشور وجود دارد که می‌توانید هر نوع مواد غذایی ‌تازه نظیر سس، پنیر، نان، انواع پاستا و ماکارانی را در آن خریداری کنید. همچنین در سراسر این کشور، ژلاتو که نوعی دسر خامه‌ای، سرد و پرطرفدار در ایتالیا است را خریداری کنید و به‌عنوان یک میان‌وعده نوش جان کنید و لذت ببرید. 

پنجمین دلیل سفر به ایتالیا: طولانی‌ترین خط ساحلی اروپا

دلایل سفر به ایتالیا

یکی دیگر از علت های سفر به ایتالیا، گردش در طولانی‌ترین خط ساحلی اروپا است. ایتالیا به‌دلیل اینکه به‌طور همزمان با 5 دریای مدیترانه، آدریاتیک، ایونی، تیرین و لیگوریان ارتباط دارد، دارای سواحل بکر و طولانی است. تقریبا در هر منطقه از کشور ایتالیا که اقامت داشته باشید، به‌راحتی به دریا دسترسی دارید. بنابراین ایتالیا می‌تواند یک انتخاب عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی باشد. شما می‌توانید در این سواحل استراحت کنید، غذاهای دریایی تازه بخورید و درعین‌حال از زیبایی دریای آبی لذت ببرید. اگر قصد سفر دارید، ایتالیا می‌تواند یک مقصد بسیار عالی برای شما باشد.

موزه‌ها

پاسخی دیگر به سوال «چرا باید به ایتالیا سفر کنیم؟» وجود موزه‌های شگفت‌انگیز در این کشور است. موزه‌های این کشور سرشار از فرهنگ و تاریخ ایتالیایی بوده و زمان بازدید از آن‌ها چیزهای زیادی در مورد این کشور کشف می‌کنید. برخی از معروف‌ترین آثار هنری در موزه‌های ایتالیا به نمایش گذاشته شده است. همچنین مجسمه Laocoön که نماد لائوکون و پسرانش است و با سنگ ‌مرمر ساخه‌شده، در موزه واتیکان به نمایش گذاشته شده است. اگر قصد بازدید از موزه‌های ایتالیا را دارید، انتظار مواجه شدن با ازدحام و صف‌های طولانی را داشته باشید.

هفتمین علت سفر به ایتالیا: جشنواره‌ها و فستیوال‌ها

دلایل سفر به ایتالیا؛ ه‌ها و فستیوال‌ها

یکی دیگر از دلایل سفر به ایتالیا برگزاری جشن‌ها و کاراناوال‌های جذاب در این کشور است. در شهر ایتالیا همیشه بهانه‌هایی برای برگزاری یک جشن وجود دارد؛ در واقع آن‌ها می‌دانند که چگونه از همه‌چیز نهایت لذت را ببرند. یکی از جشنواره‌های مشهور این کشور، کارناوال ونیزی نام دارد که شرکت‌کنندگان با زدن ماسک‌هایی به صورت‌شان در آن حضور پیدا می‌کنند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای شرکت در این فستیوال به ایتالیا سفر می‌کنند. اگر به این کشور سفر کردید، در فستیوال‌های معروف آن شرکت کنید و ساعاتی را همراه با عزیزانتان خوش بگذرانید. 

پاسپورت دومینیکا

شهرها و دهکده‌های جذاب

یکی دیگر از علت های سفر به ایتالیا شهرها و دهکده‌های جذاب این کشور است. از شمال تا جنوب ایتالیا پر از مقاصد باشکوه است، از کلان شهرهای فرهنگی خیره‌کننده مانند رم، فلورانس، ونیز و میلان که تحت سلطه کلیساهای باشکوه و غرق در تاریخ هستند گرفته تا شهرها و روستاهای مهمان‌نواز جنوبی دوست‌داشتنی مانند آمالفی، راولو، سورنتو و پوزیتانو. دهکده‌های این کشور در کنار دریاچه واقع شده و بسیار زیبا و جذاب هستند. پنج دهکده در خط ساحلی ریویرا ایتالیا وجود دارد که سرشار از خانه‌های رنگارنگ و ساختمان‌های زیبا مشرف به آب‌ها بوده و بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. بهترین راه برای رسیدن به شهرها و دهکده‌های این کشور، سفر جاده‌ای است. بهتر است یک ماشین کرایه کرده و در جاده‌های زیبای این کشور رانندگی کنید تا به مقصد برسید. همین حالا برای سفر به ایتالیا برنامه‌ریزی کرده و یک سفر رویایی را به حقیقت تبدیل کنید.

نهمین دلیل سفر به ایتالیا: مهمان‌نواز بودن

دلایل سفر به ایتالیا

مردم ایتالیا قلب بزرگی دارند و به بهترین‌ شکل ممکن از گردشگران استقبال می‌کنند؛ همین می‎تواند پاسخی به سوال «چرا باید به ایتالیا سفر کنیم؟» باشد. مهمان‌نوازی در ایتالیا کاملا عادی است، ازاین‌رو مودب بودن، سخاوت و صمیمیت به‌طور طبیعی در ذات آن‌ها وجود دارد. آن‌ها با آغوش باز پذیرای میهمانان کشورشان هستند و هرنوع راهنمایی که لازم باشد را به ‌آن‌ها ارائه می‌کنند. حتما به ایتالیا سفر کنید تا ملاقاتی با مردم خون‌گرم و صمیمی این کشور داشته باشید.

خرید کردن

یکی دیگر از علت‌ های سفر به ایتالیا خرید کردن است. شهر میلان پایتخت مد در جهان است و خرید در ایتالیا همیشه تجربه‌ای در سطح جهانی را به ارمغان می‌آورد. از بوتیک‌های طراحان در رم و فلورانس گرفته تا فروشگاه‌های شیک اطراف دریاچه کومو، همگی بهترین انتخاب برای خرید در کشور ایتالیا به شمار می‌آید. اکثر این فروشگاه‌ها در فصول مختلف، تخفیف‌های باورنکردنی را به مشتریان ارائه می‌دهند و می‌توانید اکثر برندهای معروف ایتالیایی مانند گوچی، دولچه و گابانا را با قیمت مناسب خریداری کنید. قطعا با سفر به ایتالیا بهترین تجربه خرید عمرتان را کسب می‌کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا برنامه‌ریزی لازم جهت سفر به ایتالیا را انجام داده و به همین دلیل به این کشور سفر کنید.

یازدهمین علت سفر به ایتالیا: به‌صرفه بودن

دلایل سفر به ایتالیا؛ به‌صرفه بودن

پاسخی دیگر به سوال «چرا باید به ایتالیا سفر کنیم؟» به‌صرفه‌بودن هزینه‌های سفر است. شاید اینطور فکر کنید که سفر به کشورهای اروپایی هزینه زیادی لازم دارد اما جالب است بدانید که با بودجه کمی می‌توانید به این کشور سفر کنید. سفر در اواخر بهار و اوایل پاییز به شما این امکان را می‌دهد تا از قیمت‌های متورم و هتل‌های بیش از حد گران جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید برای حمل‌ونقل، از شبکه ریلی گسترده استفاده کنید و به‌راحتی از تمام شهرهای این کشور دیدن کنید.

قهوه

یکی دیگر از دلایل سفر به ایتالیا طعم منحصربه‌فرد قهوه‌های این کشور است. جالب است بدانید هرساله تعداد زیادی از گردشگران تنها برا خوردن قهوه‌های این کشور به آن سفر می‌کنند. کاپوچینوها و اسپرسوهایی به‌سبک ایتالیایی افسانه‌ای در ایتالیا یافت می‌شوند که با خوردن آن‌ها وارد دنیای دیگری می‌شوید. کافه گامبرینوس و کافه دو برزیل در ناپل، دو کافه‌ای است که در کشور ایتالیا قرار دارد و به طعم‌ومزه فوق‌العاده قهوه‌هایش شهرت دارد. اگر به ایتالیا سفر کردید، از خوردن قهوه‌های بی‌نظیر این کشور غافل نشوید زیرا طعم این قهوه در هیچ‌جای جهان وجود ندارد.

کلام آخر سه کلیک در رابطه با دلایل سفر به ایتالیا

در این مقاله کوشیدیم شما را با تعدادی از دلایل سفر به ایتالیا آشنا کنیم. این کشور به‌دلیل داشتن شهرهای زیبا، موزه‌های شگفت‌انگیز، کوه‌ها، مناظر طبیعی، دریاچه‌ها، سواحل و غذاهای ایتالیایی منحصربه‌فردش یک مقصد بسیار مناسب برای سفر به کشورهای اروپایی است. پس از خواندن این مقاله آیا دوست دارید به این کشور سفر کنید؟ اگر تابه‌حال به این کشور سفر کردید، تجربه سفر خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران