Sant'Ambrogio
16 اردیبهشت 1402
ایتالیا

بهترین فستیوال ‌‌های میلان؛ کارناوال آمبروزیانو را از دست ندهید!

میلان، پایتخت مد جهان، کشوری غنی از فرهنگ و تجارت، شهری فوق‌العاده برای بازدید و گشت‌وگزار در تمام طول سال است که در زمان‌های خاصی با برپایی فستیوال‌های گوناگون، پر از انرژی و سرگرمی می‌شود.اگر قصد دارید برای دیدن یکی از این فستیوال‌های میلان به لومباردی بروید، این اطمینان را به شما می‌دهیم که چیزی شگفت‌انگیز در انتظارتان است. در این مقاله قصد داریم تا ده عدد از بهترین فستیوال ‌‌های میلان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با شوق و هیجان، آن‌ها را در لیست برنامه‌ریزی سفرتان قرار دهید و خاطره‌ای به‌یادماندنی از میلان برای خود ثبت کنید.

Tour europe

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

هفته مد میلان؛ مجموعه‌ای باشکوه از خاص‌ترین‌ پوشاک

Milan Fashion Week

هفته مد در شهر میلان دوبار در سال و به مدت یک ماه برگزار می‌شود؛ یکی در ماه ژانویه که مخصوص مد مردان است و دیگری در ماه فوریه که به مد زنان اختصاص دارد.

البته مدت زمان این فستیوال مد که از بهترین فستیوال ‌های میلان به شمار می‌آید، قرار است در سال‌های آتی طولانی‌تر باشد تا بتواند تعداد بیشتری از طراحان و هنرمندان جدیدی را که قصد دارند مجموعه‌های خود را در پایتخت مد جهان ارائه کنند، در خود جای دهد. 

در این فستیوال شاهد لباس‌های باشکوهی از برندهای معروف ایتالیایی خواهیدبود؛ لباس‌هایی با طرح‌های عجیب‌وغریب اما زیبا و فریبنده مانند برند دوناتلا که لباس‌های فانتزی‌اش الهام‌گرفته از زندگی اعماق دریا و جزیره‌های افسونگر است، یا برند مکس مارا که به کیف و پالتوهای شیک و ارزنده‌اش مشهور است و ده‌ها برند خارق‌العاده دیگر.

میلان همچنین دارای یک سنت قدیمی و مثال‌زدنی در صنعت نساجی است که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر با ارائه مجموعه پاییز در مرکز نمایشگاهی Fiera Milano روی صحنه می‌رود.

فستیوال عتیقه‌جات میلان

لوازم عتیقه و قدیمی، همیشه جلوه‌ای خاص به فضای خانه می‌بخشند و بسیاری هستند که علاقه زیادی به جمع‌آوری کلکسیون‌های دیرینه و آنتیک دارند. اگر شما هم جزئی از آن دسته هستید، باید بدانید که در میلان فستیوالی برگزار می‌شود که نمایشگاه‌های عتیقه منحصربه‌فرد و بازارهای قدیمی‌ زیادی را در خود جای می‌دهد.

فستیوال معروف عتیقه‌جات میلان، آخرین یکشنبه هر ماه در این شهر برگزار می‌شود. با این حال، اگر در ماه ژوئیه به آنجا رفتید و اثری از نمایشگاه نبود، باید بدانید که این ماه زمان مرخصی فروشندگاه نمایشگاه است.

این فستیوال به عنوان Mercatone dell’Antiquariato نیز شناخته می‌شود و در اطراف ناویگلیو گراند، قدیمی‌ترین کانال میلان (که رودخانه تیچینو را به اسکله پورتا تیسینی در میلان متصل می‌کند) برگزار می‌شود.

اگر به آنجا قدم بگذارید، تاجران زیادی را می‌بینید که در غرفه‌هایشان وسایل قدیمی و جذابی مانند مبلمان، ظروف نقره، ساعت، کیف‌های قدیمی، عینک آفتابی، چینی، عروسک، جواهرات، کتاب و حتی مجلات را عرضه می‌کنند.

جایزه بزرگ F1؛ از بهترین فستیوال ‌های پر تب‌وتاب میلان

F1 Grand Prix

همانطور که می‌دانید، گرندپری مجموعه‌ای از چند رویداد اتومبیل‌رانی و موتورسواری است که طرفداران بی‌شماری دارد. جالب است بدانید که گرندپری محبوب ایتالیایی‌ها، نه در مرکز میلان، بلکه در شهر مجاور آن یعنی مونتزا که حدود نیم ساعت از مرکز میلان فاصله دارد، برگزار می‌شود.

این شهر، میزبان یکی از اولین پیست‌های گرندپری است که تاکنون در اروپا ساخته شده. مسابقات جایزه بزرگ در ابتدای ماه سپتامبر در آنجا برگزار می‌شود و موفق شده تا طرفداران و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کند که البته باید بگوییم این شهر هم پیست‌های مجهز و استانداردی را دراختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.

فستیوال سنت امبروز

محبوب‌ترین قدیس میلان و محافظ شهر، سنت آمبروز (Sant’Ambrogio) است. که هفتم دسامبر، برای بزرگداشت او، شهروندان میلانی و مردمان زیادی از سراسر منطقه لومباردی در فستیوالی به نام”O bei O bei”  که در گویش میلانی مخفف “خیلی زیبا” است، دور هم جمع می‌شوند.

در این روز که از قدیس بسیار یاد می‌شود، در کلیسای سنت آمبروجو و اطراف آن غرفه‌هایی را می‌بینید که هنرهای محلی و صنایع دستی می‌فروشند. همچنین کامیون‌های غذا و غرفه‌های متعددی نیز در آنجا مستقر می‌شوند که غذاهای خیابانی میلانی مانند شاه بلوط برشته، برنج سرخ‌کرده، پیتزا و ساندویچ ارائه می‌دهند.

فستیوال جاز میلان

میلانی‌ها که شیفته هنر و موسیقی هستند، دوست دارند که سالیانه، فستیوال موسیقی جاز را برگزار کنند؛ به همین علت هر نوامبر، فستیوال جاز میلان در اطراف مکان‌های مختلفی در شهر اجرا می‌شود. فکرش را بکنید، همانطور که مشغول قدم زدن در خیابان‌های چراغانی ملان هستید، نوازندگان ایتالیایی و بین‌المللی را ببینید که گوشه‌ای نشسته‌اند و جاز می‌نوازند. جالب است بدانید این فستیوال بیش از یک ماه ادامه دارد؛ یک ماه صدای موسیقی در شهر طنین‌انداز می‌‌شود. لذت‌بخش نیست؟

کارناوال آمبروزیانو؛ فستیوالی سنتی با پوشش لباس‌های محلی

Ambroziano Carnival

کارناوال یک جشن صمیمی و لذت‌بخش در شهر میلان است که لحظات شادی را به مردم هدیه می‌دهد؛ آن‌ها لباس‌های محلی خود را می‌پوشند و سنت‌های دیرینه‌شان را اجرا می‌کنند. 

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین لباس‌هایی که مردم محلی دوست دارند بپوشند، منگینو نام دارد؛ شخصیت سنتی مربوط به کمدیا دلارته (تئاترهای بداهیه ایتالیا).

بچه‌ها هم که عاشق این فستیوال هستند؛ دونات و شیرینی‌های خوشمزه می‌خورند و غرق تماشای رژه‌ها و برنامه‌های کارناوال می‌شوند.

Tredesin de Mars؛ بزرگداشت سنت بارنابا

مردم محلی، Tredesin de Mars را برای بزرگداشت تبدیل مذهبی میلانی‌ها به مسیحیت در زمان سنت بارنابا جشن می‌گیرند.

جالب این است که با وجود محبوبیت این فستیوال در میلان، در تاریخ چنین اتفاقی واقعیت ندارد؛ زیرا بارها ثابت شده که این قدیس معروف هرگز به میلان نرسیده‌است.

طبق افسانه، سنت بارنابا در 13 مارس به شهر آمد و با صلیب خود سیزده علامت بر روی کف کلیسای سانتا ماریا دل پارادیزو ساخت که باعث شد مشرکان به دین روی آورند.

ناگفته نماند که در این فستیوال، مردم محلی همچنین از آب‌وهوای بهتر، شکوفه‌دادن گل‌ها و فرارسیدن بهار استقبال می‌کنند.

در نمایشگاه تردسین، مردم شیرینی و گل می‌فروشند و می‌خرند، در حالی که یک راهپیمایی مذهبی در منطقه مرکزی پورتا رومانا هم برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم میلانو

این فستیوال میلان که در بخش مستند، یکی از بهترین و معتبرترین فستیوال‌های فیلم به شمار می‌رود، فرصت بسیار خوبی برای کارگردانانی است که می‌خواهند فیلم کوتاه ارائه دهند.

ویژگی خاص این رویداد، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مخاطبان است و همچنین فرصتی است که فیلمسازان می‌توانند از نظرات مخاطبان نسبت به آثار خود آگاه شوند. 

این جشنواره معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

Oggi Aperto؛ امروزِ باز میلان

Oggi Aperto

 این فستیوال در میلان معروف به Oggi Aperto یا امروزِ باز است. در این روز خاص، معمولاً در آخرین هفته ماه مارس، هر بنای تاریخی یا ساختمانی با معماری مرتبط که معمولا خصوصی است و دسترسی به آن غیرممکن است، برای عموم آزاد می‌شود.

بهترین فستیوال آمریکای لاتین میلان

مهم‌ترین فستیوال تابستانی میلان، جشنواره آمریکای لاتین است که در ماه‌های ژوئن و جولای هزاران بازدیدکننده را به خود می‌بیند.

در این روزها، میلان از صدها آمریکایی لاتینی که در این شهر زندگی می‌کنند تقدیر می‌کند و پیوند خاصی که این بخش از جهان از دیرباز با میلان داشته‌است را جشن می‌گیرد.

این جشنواره یک رویداد آشپزی هیجان‌انگیز با غذاهایی از هر کشور آمریکای لاتین است، اما فقط مختص به شکم‌گردی نمی‌شود و می‌توانید از نمایش‌ها، رقص‌ها، خرید آثار هنری و صنایع‌دستی یا شرکت در بسیاری از رویدادهای فرهنگی مختلف در این فستیوال لذت ببرید.

کلام پایانی

درست است که شهر میلان معروف است به مد و تجارت، اما نمی‌توان از فستیوال‌های سرگرم‌کننده و پرتلاطمش غافل شد؛ فستیوال‌هایی که بسیاری از گردشگران تنها به هدف شرکت در آن‌ها به این شهر می‌روند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله ما به تشریح بهترین فستیوال ‌های میلان پرداختیم. اگر تجربه‌ای از شرکت در چنین جشنواره‎‌هایی دارید، در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران