Don Restaurant 
9 اردیبهشت 1402
ایتالیا

غذا های خیابانی در میلان؛ از فروشندگان تا جشنواره‌های غذا

منطقه Lombardy ایتالیا، محل تجمع رستوران ‌ها و فروشندگان غذاهای میلانی‌ست. غذاهای سنتی ایتالیایی را می‌توان در سراسر میلان پیدا کرد؛ از کافه‌های گوشه شهر گرفته تا بهترین رستوران‌ های آن. اما برخی از مردم معتقدند که بهترین غذاهای میلان را می‌توان در خیابان یافت. در حال حاضر می‌توان کامیون‌های سیار غذا را در شهر پیدا کرد که پیتزا، کباب لذیذ، ماهی سرخ‌شده، مرغ سوخاری و غذاهای سنتی ایتالیا را سرو می‌کنند. علاوه بر آن، همبرگر آمریکایی، ژامبون پارما، پیش‌غذاهایی مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده، سس‌های خانگی، سالادها و دسرها را می‌توان در آن‌جا یافت. در طول این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین فروشندگان غذا های خیابانی در میلان آشنا کنیم، سپس به معرفی فستیوال ‌های غذای میلان می‌پردازیم.

Tour europe

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

بهترین فروشندگان غذا های خیابانی در میلان کدامند؟

El Caminante

El Caminante

یکی از بهترین فروشندگان غذای خیابانی در میلان El Caminante است. El Caminante یک برند غذافروشی سیار بوده که با ماشین خود از این شهر به آن شهر در گردش است. بسیاری از مردم فقط به‌خاطر arepaهای دست‌ساز خوش‌مزه آن که با ذرت سفید و بدون گلوتن درست شده‌اند، به این غذافروشی می‌روند. شما می‌توانید برای خوردن ناهار و شام نیز روی آنان حساب باز کنید؛ آنان هر دو وعده غذایی و حتی دسر را نیز ارائه می‌دهند. اگر برای صرف یک وعده غذایی به آن‌جا رفتید، پیشنهاد می‌کنیم Nuoro که با گوشت بره، کنگرفرنگی و پنیر پکورینو ساردو تهیه می‌شود را سفارش دهید. برای دسر هم پیشنهاد ما کیک سیب و دارچین خواهد بود.

El Panchito

درست است که به ایتالیا سفر کرده‌اید، اما این دلیل نمی‌شود که الزاما باید غذایی ایتالیایی بخورید. اگر دوست دارید غذاهای پرویی را هم امتحان کنید، El Panchito همان‌جایی‌ست که باید بروید. El Panchito یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذای خیابانی در میلان است. از آن‌جایی که این ماشین غذا مرتبا در حال جابه‌جایی‌ست، بهتر است پیش از رفتن به محل قبلی، به فیسبوک آنان سر بزنید تا ببینید کجا هستند. آن‌ها نان را به‌صورت روزانه و با بهترین مواد اولیه ایتالیایی درست می‌کنند. وقتی اولین گاز از نان را می‌زنید، به‌قدری خوش‌مزه است که احساس می‌کنید یک ساندویچ پر از ژامبون را گاز زده‌اید. آن‌ها علاوه بر این نان‌های ترد، ساندویچ خوک با سیب‌زمینی سرخ‌شده،  sauteed beef با oyster sauce، برش‌های گوشت خوک، تخم‌مرغ کبابی با  fried plantain و حتی ساندویچ سبزی‌جات با سیب‌زمینی شیرین، گوجه‌فرنگی و سس را ارائه می‌دهند. می‌توانید برای ناهار یا شام رد El Panchitoها را بگیرید و به محل آنان بروید.

Don Restaurant 

محله چینی‌های میلان مملو از غذا ‌خوری ‌های خیابانی‌ست. این غذاخوری‌ها، از غذاهای آسیایی گرفته تا ایتالیایی را سرو می‌کنند. Don Street Food Restaurant یکی از آن‌هاست. Don Restaurant که یکی از بهترین فروشندگان غذای خیابانی در میلان به حساب می‌آید، در خیابان Via Paolo Sarpi  واقع شده و موردتوجه شهروندان قرار گرفته است. منوی این غذاخوری متنوع است و انواع غذاهایی مانند ماهی مرکب، میگو، خرچنگ، ماهی باس، مارماهی، مرغ کونگ پائو، جگر کبابی و انواع سالادهای باکیفیت را ارائه می‌دهد. محبوب‌ترین غذای Don Restaurant نیز تمپورای میگو‌ست؛ بد نیست آن را امتحان کنید!

Ravioleria Sarpi

Ravioleria Sarpi

از دیگر فروشندگان غذای خیابانی در میلان می‌توان Ravioleria Sarpi را نام برد. این غذاخوری، درست در کنار Don Restaurant، در خیابان Via Paolo Sarpi محله چینی‌ها قرار دارد. آن‌ها کرپ چینی پرگوشت، کوفته‌های چینی، گوشت خوک و کلم یا گوشت گاو پخته و تره‌فرنگی را در این‌جا سرو می‌کنند. تماشای این صحنه که آنان چطور خمیر را گرد می‌کنند، مواد را با یکدیگر مخلوط می‌کنند و کوفته‌ها را پر می‌کنند دهان‌تان را آب می‌اندازد و دعادعا می‌کنید که هرچه زودتر سفارشتان حاضر شود. هریک از غذاهای این غذاخوری را که سفارش دهید، از طعم شگفت‌انگیز آن حیرت‌زده خواهید شد. فراموش نکنید که دونات‌های خوش‌مزه این‌جا را هم به‌عنوان دسر امتحان کنید.

Luini Panzerotti

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذای خیابانی در میلان Luini Panzerotti است. این غذاخوری، در خیابان Via Santa Radegonda در کنار مجسمه لئوناردو داوینچی قرار دارد. در جنوب ایتالیا، در اطراف منطقه Puglia، پخت پیتزای کالزون رواج یافت. کالزون نانی‌ ایتالیایی‌ست که داخل آن را با مواد پیتزا پر می‌کنند. در سال 1949، Giuseppina Luini –موسس این غذاخوری- از پولیا به میلان آمد و تصمیم گرفت در این‌ شهر نان ایتالیایی بپزد. در حال حاضر دستور پخت این نان محرمانه باقی مانده و Luini این دستور را تنها با اعضای خانواده خود به‌‌اشتراک گذاشته شده است. Luini Panzerotti تنها غذاخوری‌ست که در آن انواع نان‌های ایتالیایی را خواهید یافت.

Mariu Kebab

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذای خیابانی در میلان Mariu Kebab است. این غذاخوری، انواع غذاهای ایتالیایی، مکزیکی و حتی مدیترانه‌ای را ارائه می‌کند. آن‌ها غذاهای کبابی هم‌چون همبرگر خود را با ترکیبی از بهترین مواد غذایی ایتالیایی و با ادویه‌ها و دستورالعمل‌های خاص آماده می‌کنند. البته غذاهای Mariu Kebab تنها به گوشت کبابی محدود نمی‌شود، بلکه آنان ساندویچ و غذاهایی دیگر مانند گوشت خوک، ماهی، ماکارونی، گوشت گاو پخته، chili base  با  puccia salentinaو iadina bread را نیز ارائه می‌دهند.

Ham Holy

Ham Holy

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذای خیابانی در میلان Ham Holy است. صاحبان این مکان، بر پخت و ارائه همبرگری سالم و خوش‌مزه تمرکز دارند؛ از همین رو در همبرگرهایی که در سراسر ایتالیا عرضه می‌شود تجدیدنظر کردند و در نهایت گوشت همبرگر را با مواد مخصوص خودشان درست کردند. آن‌ها نان همبرگر را نیز خودشان درست می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم به Ham Holy بروید، یک همبرگر سفارش دهید و ساندویچتان را با هر مخلفاتی که خودتان دوست دارید پر کنید، سپس از سس‌های خانگی روی همبرگرتان بریزید و یک گاز بزرگ از آن بزنید. نوش جانتان!

بهترین غذا های خیابانی میلان را کجا بیابیم؟

Piazza XXIV Maggio

منطقه Piazza XXIV Maggio یکی از بهترین غذا خوری ‌های خیابانی میلان را در خود جای داده است. شما در این منطقه، انواع غذاهای خوش‌مزه و اصیل ایتالیایی، از مرغ و گوشت گرفته تا ماهی و گوشت خوک را خواهید یافت. سرآشپز Niko Romito که برنده 3 ستاره میشلین است –ستاره میشلین معیاری برای ارزیابی کیفیت رستوران‌ هاست- اخیرا جایی در میدان Piazza افتتاح کرده است. او Bomba یا توپک‌های سوخاری خوش‌مزه‌ای را در این‌جا سرو می‌کند. Conchetta نیز یکی دیگر از غذاخوری‌های مدرن است که غذاهای اصیل میلانی، از پاستا گرفته تا سالاد و هر چیز دیگری را می‌فروشد. شما بعد از صرف غذاهای خوشمزه ایتالیایی می‌توانید در این منطقه پیاده‌روی کنید.

Porta Romana

منطقه Porta Romana یکی دیگر از بهترین غذا خوری ‌های خیابانی میلان را در خود جای داده است. شما در این منطقه درجه یک می‌توانید بارهای کوکتل، سوشی، Kaze، Eimi و Kaze را بیابید. Giannasi dal 1967 نیز از سال‌ها پیش سرو مرغ سوخاری و پای سبزی‌جات را در این مکان شروع کرد و هم‌چنان یکی از مکان‌های موردعلاقه برای صرف غذا در میلان است. شما در این‌ مکان می‌توانید هر نوع غذای گوشتی و جوجه ایتالیایی را میل کنید.

Sciatt à Porter

Sciatt à Porter

یکی از رستوران ‌های میلان که بهترین غذا های خیابانی را ارائه می‌دهد Sciatt à Porter است. این رستوران که در نزدیکی منطقه Corso Como قرار دارد، منویی پر از غذاهای سنتی کوه‌های آلپ و التلینا ایتالیا مانند pizzoccheri و bresaola della Valtellina و غذاها و نوشیدنی‌هایی دیگر را ارائه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از رفتن به این رستوران، Sciatt را بچشید. این توپک‌ها با گندم سیاه درست شده و پنیر درست شده و طعمی فوق‌العاده دارند.

کدام فستیوال‌های غذا در میلان برگزار می‌شوند؟

GNAM

یکی از فستیوال‌های غذای خیابانی در میلان GNAM است. این فستیوال اروپایی که در اواسط می برگزار می‌شود، به‌مدت 4 روز، غذاهای خوش‌مزه ژاپنی، مجارستانی، مکزیکی و اروپایی را ارائه می‌دهد. شما در این چند روز، شاهد کامیون‌های حمل مواد غذایی و غرفه‌های غذایی خواهید بود که pasticciotti، panzerotti، cuoppi، bombette، lampredotto، olive ascolane و sfogliatella را عرضه می‌کنند.

Carroponte

Carroponte

یکی دیگر از فستیوال‌های غذای خیابانی در میلان Carroponte است. این فستیوال، در کارخانه قدیمی قطار Breda برگزار می‌شود. فستیوال Carroponte که طی 4 روز برگزار می‌شود، غذاهای ایتالیایی، دنده‌کباب‌های خوش‌طعم، کباب و برگر‌های خوش‌طعمی را ارائه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در این جشنواره خوش‌مزه و هیجان‌انگیز شرکت کنید و غذاهای مختلفی را بچشید.

جشنواره غذای خیابانی Saint Ambrogio میلان

یکی دیگر از فستیوال‌های غذای خیابانی در میلان Saint Ambrogio است. این فستیوال محبوب، همه‌ساله در تاریخ 7 دسامبر برگزار می‌شود. در این روز تعطیل، مردم از رژه و نمایش‌های خیابانی بهره‌مند می‌شوند. هم‌چنین ده‌ها کامیون حمل مواد غذایی و کیوسک‌های سرو پیتزا و ساندویچ نیز در خیابان وجود دارد. 

Milan Sushi 

یکی دیگر از فستیوال‌های غذای خیابانی در میلان Milan Sushi است. این جشنواره، هرساله در تاریخ 19 ژوئن برگزار می‌شود. افرادی که به‌دنبال خوردن انواع مختلف سوشی و رول‌های سوشی هستند می‌توانند در این جشنواره حضور بیابند و علاوه بر خوردن سوشی، از موسیقی زنده، کوکتل و نوشیدنی‌های سنتی ژاپنی لذت ببرند.

در آخر

گردشگران همه‌ساله به میلان سفر می‌کنند. آنان مایلند که طعم غذا های خیابانی میلان را بچشند. یک راه آن است که به بهترین رستوران‌ های میلان بروند، اما راه اقتصادی‌تری هم وجود دارد. آنان می‌توانند از غذا های خیابانی میلان لذت ببرند. کامیون‌های سیار در حال حاضر تمام شهر را پر کرده‌اند. این کامیون‌ها باکیفیت‌ترین غذا، از غذاهای مخصوص گیاه‌خواران تا ساندویچ، پیتزا و غذاهای چینی را ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، دسرهای خوش‌مزه‌ای را هم سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به میلان، این غذاخوری‌های متنوع را امتحان کنید.

نظرات کاربران