Transportation in Milan
17 اردیبهشت 1402
ایتالیا

آشنایی با بهترین گزینه‌های حمل و نقل در میلان

تصور کنید که به میلان رفته‌اید و کلیسای جامع چشم‌نواز، غذاهای خوشمزه و تاریخ شگفت‌انگیز این شهر، آماده پذیرایی از شما است. بی‌شک برای گشت‌وگزار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، انتخاب گزینه حمل و نقل مناسب، بسیار برایتان حائز اهمیت است. پایتخت مد جهان، فضای دل‌انگیزی برای پیاده‌روی دارد. با این حال، اگر محدودیت زمانی دارید، یا از کاوش در شهر خسته شده‌اید، ممکن است به فکر گزینه‌های حمل و نقل عمومی بیفتید. اول از همه باید بگوییم که سیستم حمل و نقل عمومی میلان، ارزان، کارآمد و مطمئناً سازگارترین راه برای سفر در شهر است. بلیط‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و قیمتشان تنها از 1.50 یورو شروع می‌شود؛ بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که گزینه‌ای عالی برای جابه‌جایی شما در شهر است.

Tour europe

گزینه‌های متعددی برای جابه‌جایی در شهر، پیش روی شما وجود دارد. میلان دارای چهار خط مترو، سیستم اتوبوسرانی گسترده، تراموا، سرویس اشتراک دوچرخه و همچنین تاکسی و اوبر (یک نوع سیستم تاکسیرانی آنلاین) است.

این واقعیت که انتخاب‌های زیادی وجود دارد، ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد. اما نیازی به نگرانی نیست. ما در این مقاله تمام اطلاعات لازم برای کمک به شما در انتخاب بهترین گزینه‌های حمل و نقل عمومی بر اساس برنامه سفر، مدت زمان سفر، بودجه و سبک کلی سفرتان را گردآوری کرده‌ایم.

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

بهترین گزینه‌های حمل و نقل عمومی در میلان کدامند؟

مترو

Subway

مترو یک راه عالی برای جابه‌جایی در اطراف میلان و همچنین نمایشگاه Rho Fiera است. میلان دارای چهار خط زیرزمینی یا به اختصار متروپولیتانا است. در بیشتر جاذبه‌های اصلی شهر، ایستگاه‌های مترو وجود دارد که این خود یک راه مقرون‌به‌صرفه، سریع و سازگار با محیط زیست برای سفر در اطراف میلان است.

اتوبوس

هر جا مترو نرود، مطمئناً اتوبوسی پیدا خواهیدکرد که بتواند شما را به آنجا برساند. میلان بیش از 100 خط اتوبوس دارد که شهر و حومه را به هم متصل می‌کند. گاهی اوقات مدیریت و پیدا کردن خطوط ممکن است سخت باشد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برنامه ATM MI را برای دستیابی به جدول زمانی و نقشه‌ها دانلود کنید. اتوبوس‌ها معمولاً از ساعت 5 صبح تا 1 بامداد حرکت می‌کنند، اما گاهی اوقات ساعت‌ها برای مسیرهای خاص، به ویژه در تعطیلات آخر هفته متفاوت است.

تاکسی

تاکسی‌های زیادی در میلان وجود دارد که می‌توانید به سادگی یکی از آن‌ها را از کنار خیابان گیر بیاوردید یا از یکی از برنامه‌های تاکسی مانند TaxiYoo، TaxiMilano یا MyTaxi استفاده کنید. با این حال، سواری ممکن است به نسبت گزینه‌های دیگر برایتان گران‌تر دربیاید؛ به خصوص با توجه به اینکه شهر نسبتاً کوچک است. در این صورت ما  برنامه اوبر (Uber) را به شما توصیه می‌کنیم؛ زیرا در آنجا کرایه‌ها ارزان‌تر و شفاف‌تر هستند.

نحوه جابه‌جایی در سیستم حمل و نقل مترو میلان

خرید بلیط مترو در میلان

Buying metro tickets in Milan

می‌توانید بلیط‌های مترو را از ماشین‌های اتوماتیک، دکه‌های دخانیات یا روزنامه‌فروشی‌های اطراف شهر تهیه کنید. بلیط‌ها باید در ورودی ایستگاه‌های مترو تایید شوند. حتما بلیط خود را همراه داشته‌باشید؛ زیرا ممکن است برای باز شدن دروازه‌ها در مسیر خروج نیز به آن نیاز داشته‌باشید. لازم به ذکر است که اعتبار بلیط‌ها 90 دقیقه است.

پیدا کردن شبکه مترو در میلان

هر یک از چهار خط مترو دارای یک عدد و رنگ‌ متنوع است.

خط M1  (قرمز) به Fiera Milano، Duomo و San Babila می‌رود.

خط M2 (سبز) در ایستگاه قطار توقف می‌کند. 

خط M3 (زرد): احتمالاً برای دیدن همه نقاط توریستی بهترین است؛ این خط در Duomo و Milano Centrale متوقف می‌شود.

خط M5 (بنفش): به قطارهای منطقه‌ای متصل می‌شود.

برنامه‌های خرید بلیط و نقشه‌یاب در مترو میلان

ساده‌ترین راه برای به‌روز ماندن و دسترسی به اطلاعات مربوط به سیستم مترو در میلان، دانلود یکی از برنامه‌های حمل و نقل است. برنامه رسمی ATM به این منظور وجود دارد. البته افراد محلی،  برنامه MuoviMi را ترجیح می‌دهند. کار دیگری که در این برنامه‌ها می‌توانید انجام دهید، خرید بلیط‌های الکترونیکی‌ است که هم راحت‌تر است و هم با محیط‌زیست سازگارتر از سایر بلیط‌های کاغذی است.

Buying metro tickets in Milan

ساعت کاری مترو میلان

مترو همه‌روزه از ساعت 6 صبح تا 12:30 صبح باز است. ساعات کاری مترو ممکن است در روزهای تعطیل متفاوت باشد. فرکانس قطار به زمانِ روز و روزِ هفته بستگی دارد. معمولا هر 2 تا 4 دقیقه یک قطار وجود دارد. در خارج از مرکز شهر، قطارها کمتر، تقریبا هر 30 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند.

نحوه حرکت در سیستم حمل و نقل اتوبوس میلان

خرید بلیط اتوبوس در میلان

Buying a bus ticket in Milan

بلیط اتوبوس را می‌توان از ماشین‌های اتوماتیک، دکه‌های دخانیات یا روزنامه‌فروشی در سراسر شهر خریداری کرد؛ دقیقا همان مکان‌هایی که می‌توانید بلیط مترو را نیز خریداری کنید. همچنین می‌توانید از طریق برنامه ATM Milano بلیط الکترونیکی خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید مستقیماً در اتوبوس از راننده بلیط بخرید، بنابراین حتماً بلیط‌های خود را زودتر تهیه کنید.

پیدا کردن شبکه اتوبوس در میلان

خبر خوب این است که با بیش از 100 خط اتوبوس (به طور دقیق 111)، می‌توانید تقریباً در هر نقطه از میلان با اتوبوس بروید. خبر بد این است که تشخیص شبکه ممکن است سخت باشد؛ زیرا بسیار گسترده است. ساده‌ترین راه برای فهمیدن سیستم اتوبوس، دانلود برنامه ATM یا MuoviMi برای برنامه‌ریزی برنامه‌های سفر و بررسی جدول زمانی است.

نکات محلی برای سیستم حمل و نقل اتوبوس در میلان

همانطور که در بالا گفتیم، به یاد داشته باشید، شما نمی‌توانید بلیط را مستقیماً از راننده بخرید. باید اطمینان حاصل کنید که بلیط اتوبوس خود را از قبل خریداری کرده‌اید. مردم محلی به شما می‌گویند در ساعات اوج مصرف از اتوبوس استفاده نکنید؛ چراکه ترافیک در میلان می‌تواند بسیار متراکم باشد و معمولاً یک سواری در ساعت شلوغی، مسیر 15 دقیقه‌ای را ممکن است 45 دقیقه طی کند.

ارزان ترین راه برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در میلان

گذرنامه حمل و نقل

Milan transport passport

اگر قرار است چندروزی در میلان باشید، خرید گذرنامه حمل و نقل، احتمالا بهترین گزینه برای شما است. می‌توانید بلیطی با اعتبار 24 یا 48 ساعته به ترتیب با 4.50 یورو و 8.25 یورو تهیه کنید. همچنین می‌توانید کارت RicaricaMI را نیز انتخاب نمایید.

سایر گذرنامه های توریستی

شما می‌توانید کارت گردشگری میلان را خریداری کنید. این کارت شامل حمل و نقل عمومی، راهنمای صوتی و ورودی رایگان یا با تخفیف به بیش از 500 جاذبه در سراسر شهر است. می‌توانید یک کارت معتبر 24، 48 یا 72 ساعته را انتخاب کنید. قیمت‌ها از 8 تا 19 یورو متغیر است. اگر قصد بازدید از چندین موزه در میلان را دارید، کارت گردشگری یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه است.

کلام پایانی

اگر می‌خواهید خستگی رفت‌وآمد در شهر روی تنتان نماند و در وقتتان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری صرفه‌جویی کنید، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی میلان، گزینه مناسبی برای شما است. ما در این مقاله به تشریح بهترین گزینه‌های حمل و نقل شهری و نکات محلی مهم درباره آن‌ها پرداختیم. شما ترجیح می‌دهید برای جابه‌جایی در شهر، کدام گزینه را انتخاب کنید؟

نظرات کاربران