Milan
17 اردیبهشت 1402
ایتالیا

هزینه سفر به میلان در سال 2023 چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین معیارها برای سفر به هر کشوری، برآورد هزینه‌های آنجا است. با آگاهی از هزینه‌ها می‌توانید تجربه سفر بهتری را برای خود رقم بزنید. اگر درحال برنامه‌ریزی سفر بعدی خود هستید و به سفر به شمال ایتالیا فکر می‌کنید، میلان احتمالاً یکی از شهرهای مدنظرتان است. البته اگر تا به حال به آنجا نرفته‌باشید، ممکن است از خود بپرسید: آیا سفر به میلان نیاز به هزینه بالایی دارد؟ یا اینکه هزینه سفر به میلان چقدر می‌شود؟

Tour europe

ما در سایت سه‌کلیک در این مقاله به سوالات شما پاسخ می‌دهیم و همچنین برایتان شرح می‌دهیم که در سفر به میلان چه چیزی انتظارتان را می‌کشد.

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

هزینه سفر به میلان در یک نگاه!

The cost of traveling to Milan

میلان به دلیل صنعت مد، معماری مسحورکننده و البته غذاهای ایتالیایی فوق‌العاده خوشمزه‌اش مشهور است. بنابراین، دور از تصور نیست که بازدید از این شهر نیاز به هزینه بالایی داشته‌باشد.

حقیقت این است که هزینه سفر به موارد مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی در مقایسه با کشورهای همسایه در شرق، مانند کرواسی و اسلوونی، میلان قطعاً گران‌تر است. شما باید انتظار داشته‌باشید که در میلان 3 برابر بیشتر از مکان های اروپای شرقی باید هزینه بپردازید.

البته باز هم همه چیز به مقایسه شما بستگی دارد؛ مثلا اگر میلان را در مقابل شهرهای اروپای غربی مانند موناکو، زوریخ و پاریس ارزیابی می‌کنید، به طور کلی سفر به این شهر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با این حال، سه شهری که در بالا نام بردیم، به معنای واقعی کلمه درصدر فهرست گران‌ترین شهرهای دیدنی در اروپا قرار دارند.

به هر حال، نکته مهم این است که میلان گران‌ترین شهر برای بازدید در اروپا نیست، اما احتمالاً به حساب بانکی شما ضرر زیادی وارد می‌کند!

هزینه اقامت در میلان چقدر است؟

قیمت اقامت در میلان عجیب است. اگر به دنبال مسکن ارزان‌قیمت هستید یا به اقامت در خوابگاه فکر می‌کنید، قیمت‌ها در مقایسه با اکثر شهرهای دیگر در اروپا گران‌تر است.

به عنوان مثال ممکن است که 40-50 دلار برای هاستل خود در میلان پرداخت کنید درحالی‌ که تنها 22 دلار برای هر شب در خوابگاه استکهلم نیاز باشد که بپردازید. تازه این در صورتی است که استکهلم به گرانی شهرت دارد.

با این اوصاف، اگر به دنبال اقامت در مکان بهتری هستید، می‌توانید هتل‌های زیبای 4 و 5 ستاره میلان را پیدا کنید که حداقل با استانداردهای پاریس، لندن و سوئیس نسبتاً مقرون‌به‌صرفه هستند.

ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که چرا مسکن ارزان‌قیمت در میلان به طور کلی گران‌تر است، اما حدس ما برای قیمت‌گذاری در هتل‌های 4 یا 5 ستاره این است که بیش از 1400 مکان برای انتخاب وجود دارد و با فراوانی گزینه های موجود، رقابت زیادی ایجاد می‌شود که به کنترل قیمت‌ها کمک می‌کند. 

هزینه خوابگاه و هتل‌های چندستاره در میلان

Multi-star hotels in Milan

در این بخش، مبالغی برایتان آورده‌ایم که معمولاً می‌توانید بسته به نوع اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید، آن را بپردازید.

خوابگاه‌ها در میلان معمولاً در فصول غیر پیک، حدود 44 تا 60 دلار آمریکا هزینه دارند. با این حال، آنها از نظر استانداردهای هاستل در طول تابستان بسیار گران هستند.

یک هتل 3 ستاره زیبا در میلان، معمولاً 100 تا 200 دلار در هر شب هزینه دارد، اما برخی از آنها نزدیک به 400 دلار آمریکا قیمت دارند. می‌دانیم، دیوانه کننده است! ولی فراموش نکنید که گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید.

هتل‌های 4 ستاره با رتبه بالا در محدوده 250 تا 300 دلار آمریکا برای هر شب قیمت دارند. اما معمولاً می‌توانید چند هتل را پیدا کنید که معاملاتی را ارائه می‌دهند که مبلغ را برایتان به قیمت اقامت در هتل 3 ستاره نزدیک می‌کنند.

و البته اقامت در یک هتل مجلل 5 ستاره در میلان نیز می‌تواند از 500 تا 2200 دلار در هر شب متغیر باشد.

یک نکته مهم؛ لطفا در نظر داشته باشید، این قیمت‌ها طبق فصول غیر پیک سفر نوشته شده‌است. در طول تابستان و ماه‌های دسامبر و ژانویه، قیمت‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

معرفی چند اقامتگاه مقرون‌به‌صرفه در میلان

اگر به توصیه‌هایی برای اقامت در شهر میلان نیاز دارید، در اینجا بهترین انتخاب‌ها را برایتان آورده‌ایم.

اقامتگاه کم‌هزینه

Ostello Bello Grande؛ امتیاز، 10/9.4

هتل سوئیت میلان (هتل 4 ستاره شیک با بوفه صبحانه)؛️ امتیاز، 10/8

هزینه اقامتگاه میان‌رده در میلان

The Square Milano Duom  (هتل 4 ستاره در نزدیکی Piazza del Duomo )؛ امتیاز، 10/9

The Square Milano Duom

Room Mate Giulia (هتل 4 ستاره در مرکز با رستوران)؛ امتیاز، 10/9.2

اقامتگاه گران‌قیمت

Principe di Savoia (هتل 5 ستاره مجلل با استخر و اسپا)؛ امتیاز، 10/9

ماندارین اورینتال، میلان (هتل 5 ستاره فوق‌العاده شیک با همه چیز!)؛ امتیاز، 10/9

Excelsior Hotel Gallia (هتل 5 ستاره با اسپا، 2 رستوران و استخر)؛ امتیاز، 10/9.4

آیا بازدید از جاذبه‌های گردشگری میلان گران است؟

بسیاری از کارهای محبوب برای انجام در شهر، یا 20 دلار آمریکا یا کمتر هزینه دارند یا کاملا رایگان هستند؛ به عنوان مثال، محبوب‌ترین جاذبه میلان، کلیسای جامع و خیره‌کننده Duomo di Milano  است که نمونه‌ای فوق‌العاده از معماری گوتیک است. قیمت بلیط برای رفتن به داخل و قدم زدن روی پشت بام این کلیسا 20 دلار است.

از دیگر کارهای رایگان برای انجام در میلان، شامل بازدید از استارباکس رزرو روستری و منطقه ناویگلی است. منطقه ناویگلی، یک مکان عالی برای بازدید در طول روز و حتی مکان بهتری برای خوردن غذا در عصر است. شب‌ها هم که با روشن شدن چراغ‌ها، پر از هیاهو و حس زندگی می‌شود.

در مجموع، آن دسته از جاذبه‌های توریستی که در اطراف میلان هستند، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای یک سفر 3روزه، احتمالاً می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بین 30 تا 50 دلار آمریکا، از بعضی جاذبه‌های توریستی میلان دیدن کنید.

البته، اگر به دنبال تجربه‌های همه‌جانبه‌تری مانند تماشای صحنه‌های آشپزی شگفت‌انگیز یا جستجو در بخش تاریخی شهر هستید، می‌توانید برای یک تور هزینه کنید.

هزینه یک وعده غذایی در میلان چقدر است؟

Food in Milan

طبق اطلاعات رسمی، متوسط وعده غذایی شما در میلان 22 دلار آمریکا (20 یورو) هزینه دارد.

شما می‌توانید با پرداخت 10 تا 20 یورو، از بهترین پیتزاهای زندگی خود در میلان لذت ببرید.

هزینه حمل‌ونقل عمومی در میلان چقدر است؟

میلان، شهری بسیار بزرگ و شلوغ با تعداد زیادی خیابان پر پیچ‌وخم کوچک است. بنابراین، بهتر است که از شبکه حمل‌ونقل عمومی کارآمد برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی استفاده کنید.

خوشبختانه، بلیط‌ها خیلی گران نیستند. یک بلیط مترو تک سفره، 2.50 دلار آمریکا قیمت دارد و برای یک دوره 90 دقیقه‌ای مناسب است. اما اگر چند روزی در شهر می‌مانید، می‌توانید مجموعه کوچکی از 10 بلیط را با قیمتی معادل 22 دلار آمریکا یا یک کارت سفر که امکان سفر نامحدود برای 1، 2 یا 3 روز را فراهم می‌کند، انتخاب کنید.

مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید بلیط‌های خود را از دستگاه های موجود در هر ایستگاه مترو خریداری کنید.

همچنین، شایان ذکر است که تنها 5 خط مترو در میلان وجود دارد. این امر آنجا را شبیه به شبکه متروی مونترال می‌کند؛ زیرا هر دو شهر نسبت به شبکه متروی پاریس وسعت کمتری دارند و همین امر باعث می‌شود که مسیریابی در آنها آسان‌تر شود.

دیگر اشکال حمل‌ونقل عمومی در میلان شامل اتوبوس و تراموا می‌باشد.

پاسخ به چند پرسش متداول

آیا میلان ارزش سفر دارد؟

اگر هرگز به این شهر نرفته‌اید، بله، می‌توانیم بگوییم که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد. اما اگر یک سفر طولانی در اروپا انجام می‌دهید و درمورد اضافه کردن یا عدم اضافه کردن میلان به لیست سفر خود بحث می‌کنید، می‌توانید سفر به آنجا را به بعد موکول کنید.

در میلان چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

جدای از آنچه در بالا ذکر کردیم، کارهای دیگری که باید در میلان انجام دهید شامل بازدید از اثر هنری نمادین لئوناردو داوینچی، شام آخر، و بازدید از موزه Duomo است که بسیار نزدیک به کلیسای جامع Duomo  قرار دارد.
یا اگر محیط‌ شهرهای بزرگ را دوست ندارید و روستاهای کوچک‌تر و احاطه شدن در فضای باز آنجا را ترجیح می‌دهید، می‌توانید برای یک سفر یک‌روزه برنامه‌ریزی کنید. دریاچه کومو و بلاجیو دو مکان‌های محبوبی برای سفرهای یک روزه از میلان به شمار می‌آیند.

آیا خرید از میلان گران است؟

در مقایسه با سایر نقاط اروپا، میلان برای خرید بسیار گران است. 

میلان ارزان‌تر است یا رم؟

بدون شک رم ارزان‌تر از میلان است. بنابراین، اگر با بودجه کمتری سفر می‌کنید و به دنبال تجربه کردن جذابیت‌‌های ایتالیا هستید، رم انتخاب بهتری نسبت به میلان است.

کلام پایانی

در پایان، میلان به طور کلی شهر گران‌تری برای بازدید در مقایسه با سایر نقاط اروپا است. با این حال، لزوماً گران‌ترین مقصد نیست و با جاذبه‌های توریستی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌اش، شبکه حمل‌ونقل عمومی مؤثر و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مسکن، مطمئناً می‌توانید از آنجا دیدن کنید.

بنابراین، اگر هوس یک تجربه فرهنگی منحصر‌به‌فرد در یکی از شیک‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین شهرهای اروپا به سرتان زد، میلان قطعا حداقل یک بار ارزش دیدن دارد.

نظرات کاربران