Milan in winter

سفر به میلان در زمستان | شهری با تاریخ غنی و معماری کلاسیک

میلان ازجمله شهرهای چهار فصل ایتالیا است و بازدید از این شهر در هر فصلی تجربه سفری به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. زمستان نیز ازجمله فصل‌هایی است که جلوه‌ خاصی به این شهر می‌دهد و می‌توانید مراکز خرید و جاذبه‌های دیدنی آن را با عشق و علاقه بگردید و تماشا کنید. اگر قصد سفر به میلان در زمستان را دارید؛ اما نمی‌دانید دقیقا چه چیزی در انتظارتان است، جای درستی آماده‌اید. با در این مقاله از سه کلیک می‌خواهیم به شما بگوییم که زمستان در میلان چگونه است، چه نوع آب‌وهوایی را می‌توانید انتظار داشته باشید، چه روزهای تعطیلی وجود دارند، بهترین کارهایی که باید انجام دهید، از چه جاهایی دیدن کنید و سایر موارد که در سفر به میلان در زمستان لازم است را برایتان بیان کنیم. 

Tour europe

البته ممکن است هوای میلان در زمستان چندان مطلوب نباشد؛ اما این به این معنی نیست که نباید از میلان در زمستان دیدن کنید. همچنین در فصل زمستان میلان میزبان گردشگران کمتری است؛ بنابراین زمستان برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند سفری اقتصادی و کم هزینه به میلان داشته باشند بهترین زمان سفر به این شهر است. پس اگر میلان را برای سفر در فصل سرد سال انتخاب کردید، می‌توانید با قیمت‌های ارزان‌تر و با جمعیت کمتر، از معماری گوتیک Duomo یا معماری نمادین Galleria Vittorio Emanuele  دیدن کرده و لذت ببرید.

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

بهترین زمان سفر به میلان

Introducing the city of Milan

میلان به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در دلش جای داده به یکی از قطب‌های گردشگری در ایتالیا تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند کدام موقع از سال را برای سفر به این شهر پر از شگفتی انتخاب کنید؛ چرا که میلان با توجه به امکانات و طبیعت منحصربه‌فردی که دارد در هر فصلی که به این شهر سفر کنید چیزی برای هیجان‌زده کردن شما دارد تا سفری به یاد ماندنی برایتان بسازد. در تابستان آب‌وهوای میلان گرم و شرجی است و در فصل بهار و پاییز نیز این شهر از آب‌وهوای خنک و معتدلی برخوردار است؛ بنابراین فصل بهار و پاییز برای سفر به میلان زمان مناسبی به شمار می‌رود. اما سفر به میلان و تماشای جاذبه‌های دیدن آن فقط محدود به فصول گرم و معتدل سال نیست؛ چراکه سفر به میلان در زمستان نیز بسیار دیدنی است و برگزاری جشنواره‌های زیاد در زمستان به خصوص نزدیک کریسمس پای گردشگران بسیاری را به میلان می‌کشاند.

سفر به  میلان در فصل زمستان

Milan in winter

زمستان در میلان شامل ماه‌های نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه است و هریک از این ماه‌ها جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. دما در ماه نوامبر تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در ماه دسامبر تا فوریه نیز، تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد و بعضا به زیر صفر درجه نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین برای سفر به میلان در زمستان حتما کت و لباس‌های گرم به همراه داشته باشید، تا از شما در مقابل سرما حفاظت کنند.

سفر به میلان در ماه نوامبر

ماه نوامبر برای کسانی که می‌خواهند سفری به دور از شلوغی و در عین حال مقرون‌به‌صرفه داشته باشند، بهترین زمان است. هوای میلان در ماه نوامبر رفته‌رفته رو به سردی می‌رود. میانگین دمای این شهر در این ماه 8.5 درجه سانتی‌گراد است. حداقل دما به 6 درجه سانتی‌گراد و حدکثر دما نیز به 11 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در طول روز تنها دو تا سه ساعت آفتاب روی خوش به این شهر نشان می‌دهد و هوای میلان بیشتر ابری و بارانی است؛ بنابراین از آن‌جایی که این ماه پر باران‌ترین زمان سال در میلان است، اگر می‌خواهید خیس نشوید حتما چتر با خودتان ببرید.

سفر به میلان در ماه دسامبر

Milan in December

میلان در ماه دسامبر هوای بسیار سردی دارد به طوری‌که این شهر فقط حدود سه ساعت در روز آفتاب به خود می‌بیند. میانگین دما در این ماه متغیر است، حداکثر دما در طول روز به 6-7 درجه سانتی‌گراد و حداقل دما نیز به 1 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با وجود اینکه هوا در این ماه سرد است؛ اما میزان بارندگی نسبت به ماه‌های قبل کمی کمتر است و فقط پنج روز در هفته می‌توانید انتظار باران داشته باشید. سفر به میلان در زمستان و آن هم در ماه دسامبر مصادف با کریسمس است و می‌توانید شاهد برگزاری جشن‌های فراوانی ازجمله جشن سال نو و سنت آمبروجیو باشید. سنت آمبروجیو همه ساله در در تاریخ هفتم دسامبر (۱۶ آذر)، برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری این جشن خیابان‌های اطراف کلیسای سن آمبورجیو، با غرفه‌هایی از اجناس آنتیک و صنایع‌دستی پر می‌شوند. در خود کلیسای سن آمبورجیو نیز می‌توانید شاهد برگزاری برنامه‌های متعددی همچون اپرا و موسیقی باشید. اگر می‌خواهید کوچه و خیابان‌های میلان را غرق در چراغ‌های کریسمس ببینید و در عین حال یک سفر اقتصادی و ارزان قیمت به میلان داشته باشید دسامبر بهترین زمان سفر است. اما حتما لباس گرم، یک چتر و یک ژاکت ضد آب همراه خودتان داشته باشید.

سفر به میلان در ماه ژانویه

همانند دسامبر، میلان در ماه ژانویه نیز بسیار سرد است و احتمال بارش سنگین برف وجود دارد. اما بر خلاف دسامبر، این شهر مملو از گردشگران نیست. فقط در اوایل ژانویه می‌توانید گردشگران و مردم زیادی را در بازارها و مراکز خرید میلان و همچنین در کوچه و خیابان‌های این شهر ببینید که با برگزاری جشن‌ها و برنامه های متنوع به دنبال لذت بردن از سال نو هستند. پس از پایان تعطیلات و با باز شدن کسب‌و‌کارها و مدارس، میلان به روزهای عادی خود باز می گردد.

هوای میلان در ماه ژانویه پر از مه و دود است و میانگین دمای هوا نیز از 1- درجه سانتی‌گراد تا 7 درجه سانتی‌گراد متغیر است. اگر تحمل هوای سرد و آلوده را ندارید ژانویه زمان مناسبی برای سفر به میلان نیست. اما اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید کمی هیجان چاشنی سفرتان کنید اسکی سواری در کوه‌های آلپ را از دست ندهید.

سفر به میلان در ماه فوریه

Milan in February

در ماه فوریه هنوز هم میلان روزها و شب‌های سردی دارد؛ اما رفته‌رفته با نزدیک شدن به فصل بهار دمای هوا میلان به خصوص در اواخر ماه فوریه افزایش می‌یابد. حداقل دما در میلان در ماه فوریه 3 درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما نیز 10 به درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این ماه در میلان رویداد هفته مد بانوان برگزار می‌شود و طراحان لباس از سراسر جهان، لباس‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارند. اگر میخواهید در ماه فوریه به میلان سفر کنید به دلیل وجود این رویداد، حتما قبل از سفرتان اقامتگاه یا هتل خود را رزرو کنید.

تعطیلات زمستانی میلان برای سفر 

سال نو و کریسمس ازجمله تعطیلات واضحی است که ممکن است بخواهید در سفر به میلان برای آن برنامه‌ریزی کنید. در این زمان از سال میلان مملو از سرگرمی های متنوع است و با قرار دادن درختی بزرگ در Piazza Duomo و همچنین چراغانی کردن همه جای شهر، برای جشن سال نو آماده می‌شود.

تعطیلات زمستانی میلان چند روز قبل از سنت آمبروجیو (جشن سنت آمبروز) در 7 دسامبر آغاز می شود. سنت آمبروز، محبوب‌ترین قدیس میلان و محافظ شهر است که شهروندان میلانی در هفتم دسامبر، برای بزرگداشت او دور هم جمع می‌شوند. همچنین این روز، به طور سنتی روزی است که میلانی ها تزئینات کریسمس خود را آویزان می کنند.

اگر می خواهید در زمان تعطیلات زمستانی به میلان سفر کنید، حتما قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید؛ زیرا ممکن است میلان در این زمان مملو از گردشگران و مسافران باشد در ان صورت در پیدا کردن اقامتگاه دچار مشکل خواهید شد. 

جاذبه‌های دیدنی میلان در زمستان

همان‌طور که گفتیم میلان در زمستان بسیار سرد است؛ اما اگر با هوای سرد مشکلی ندارید، زمستان زمان مناسبی برای بازدید از موزه‌ها، کلیساها، گالری‌های هنری و باستانی میلان است. چرا که در این شهر گردشگران کمتری راهی میلان می‌شوند و می‌توانید از خلوتی شهر نهایت استفاده را کرده و در آرامش کامل به گشت‌وگذار در شهر بپردازید. ازجمله جاذبه‌های دیدنی و مشهور میلان که می‌توانید در سفر به میلان در زمستان از آن‌ها دیدن کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشی را در لا اسکالا ببینید

La Scala اولین خانه اپرای میلان است. این مکان مشهور درهای خود را در سال 1778 برای اپرا، باله، موسیقی کلاسیک و سایر رویدادهای مهم باز کرده است. در این سالن که یکی از مکان‌های اصلی شهر میلان به شمار می‌رود، بسیاری از بزرگان و ستارگان اجرا داشته‌اند و بسیاری در مورد آن نوشته‌اند یا آن را در هنر به تصویر کشیده‌اند. اگر می‌خواهید در یکی از جذاب‌ترین محیط‌های جهان از یک اپرا یا دیگر رویدادهای هنرهای نمایشی دیدن کرده و لذت ببرید، در سفر به میلان در زمستان حتما سری به سالن اپرای تاریخی لا اسکالا بزنید. این بهترین فرصت برای گذراندن یک عصر سرد در میلان است. پس از خروج از اسکالا و تماشای یک اجرای فراموش نشدنی، جایی را برای خوردن یا نوشیدن پیدا کنید تا وجودتان در برابر هوای سرد و زمستانی میلان گرم شود.  

چراغ ها و بازارهای کریسمس را ببینید!

اگر قصد دارید در کریسمس از میلان بازدید کنید، بعد از 7 دسامبر هر زمانی که به این شهر سفر کردید، یک شهر چراغانی و مملو از جشن برای کاوش خواهید داشت. از نظر تزئینات در میلان، یک درخت کریسمس بزرگ و زیبا در میدان اصلی شهر (Piazza Duomo) و همچنین یک درخت تزئینی خاص در مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل به چشم می‌خورد.

بازارهای میلان نیز در کریسمس بسیار دیدنی و تماشایی هستند. معروف‌ترین آن‌ها بازار Galleria Vittorio Emanuele است، علاوه‌بر این بازارها و مراکز خرید دیگری نیز در میدان اصلی شهر و میدان عمومی Piazza Gae Aulenti وجود دارد که برای خرید کردن و برداشتن هدایای منحصر به فرد کریسمس مکان مناسبی به شمار میروند. 

این بازارها ممکن است به اندازه برخی از بازارهای کریسمس آلمان یا بازارهای دیگر که در فصل زمستان در سراسر اروپا می توانید پیدا کنید، کاملاً  زیبا و باشکوه نباشند، اما بازارها و تزئینات میلان نیز به قدری زیبا و دیدنی هستند که ارزش دیدن دارند.

بازدید از نقاشی و تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

Leonardo da Vinci's Last Supper painting

کلیسای سانتا ماریا دل گرتزیه یکی از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا است که تلفیقی باشکوه از معماری دوره رنسانس و گوتیک را به نمایش می‌گذارد. این کلیسا که قدمت آن به سال  1465 بازمی‌گردد، به دلیل داشتن نقاشی شام آخر داوینچی بر روی دیوار سفره خانه خود به یکی از پربازدیدترین کلیساهای میلان تبدیل شده است. تمامی آثار لئوناردو داوینچی خاص و منحصربه‌فرد است؛ اما نقاشی شام آخر آن به عنوان مشهورترین اثر هنری در جهان شناخته می‌شود و قدمت آن به سال 1495  برمی‌گردد.  

از دوئومو/ کلیسای جامع میلان دیدن کنید

کلیسای جامع میلان که با نام دوئومو (Duomo) نیز شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین کلیساهای گوتیک در جهان است که در قلب میلان واقع شده است. این کلیسا که دومین کلیسای بزرگ ایتالیا به شمار می‌رود در طول حدود 600 سال ساخته شده است و می‌توانید در جای‌جای آن سبک‌های معماری و زیبایی‌های هنر دوران رنسانس و گوتیک را از نزدیک ببینید. این کلیسای جامع بیش از 6000  مجسمه را در خود جای داده است و مناظر باورنکردنی از میلان را پیش چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. 

یک غذای سنتی میلانی نوش جان کرده و لذت ببرید

مردم میلان به آب‌وهوای  سرد این شهر عادت کرده‌اند؛ بنابراین هوای سرد میلان در فصل زمستان مانع از خوشگذرانی آن‌ها نمی‌شود. می‌توانید در سفرتان به میلان در شب‌های بارانی و سرد خود را به صرف یک وعده غذای محلی خوشمزه مهمان کرده و لذت ببرید. ریزوتو (Risotto) و  کتلت (Cotoletta) ازجمله غذاهای خوشمزه و محلی میلان هستند که برای گرم کردن شما در روزهای سرد زمستان گزینه دلچسبی به شمار می‌روند. اگر نزدیک کریسمس و سال نو نیز به میلان سفر کردید حتما شیرینی پانتون (Panettone) که یکی از شیرینی‌های نمادین شهر میلان است را امتحان کنید. 

برای خوردن غذا خوشبختانه رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و متنوعی در جای‌جای میلان ازجمله در مناطق Brera ،  Arco della Pace و ناویلی (Navigli)  وجود دارند. این مناطق مملو از رستوران‌های جذاب و غذاخوری‌های شیک هستند و یک مکان عالی را برای غذا خوردن ایجاد کرده‌اند. 

بازدید از قلعه کاستلو اسفورزا

Castello Sforza Castle

قلعه کاستلو اسفورزا یکی از قلعه‌های دیدنی و تاریخی در میلان است که در قرن پانزدهم میلادی توسط فرانچسکو اسفورزا، دوک میلان بر روی ویرانه‌های قلعه قبلی بازسازی و ساخته شده است. این قلعه در گذشته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دژهای اروپا و مظهر قدرت در مقابل حکام داخلی و خارجی بوده؛ اما امروزه می‌توان از آن به عنوان موزه یا خانه مجموعه هنرهای زیبایی دیدن کرد. در قلعه کاستلو اسفورزا می‌توانید آثار هنری گران‌بهایی از میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، آندره آ مانتنیا، فیلیپو لیپی و همچنین مجموعه‌ای عالی از آثار فرانسوی و هلندی را ببینید که در نوع خود بی‌نظیرند. 

موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی را از نزدیک ببینید

موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی یکی دیگر از موزه‌های شگفت‌انگیز و دیدنی ایتالیا است که بزرگ‌ترین مجموعه دائمی جهان را در خود جای داده است. در این موزه می‌توانید از بیش از پانزده هزار اشیای مرتبط با علم و فناوری و همچنین نشانه‌هایی از آثار و اختراعات دانشمندان قدیمی و حاضر دیدن کنید. یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این موزه، گالری لئوناردو داوینچی است. در این گالری نقاشی‌ها، ترسیم‌های اولیه از ماشین‌های مختلف داوینچی و همچنین مدل‌هایی از ابداعات وی به نمایش درآمده است که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

اسکی در کوه‌های آلپ

Skiing in the Alps

خوب تا اینجای مقاله به اندازه کافی درباره فعالیت‌هایی که می‌توانید در داخل شهر میلان انجام دهید، گفتیم. اگر به اسکی‌سواری علاقه دارید و همچنین می‌خواهید مدت زمان طولانی در میلان بمانید یک روز را رفتن به کوه‌های آلپ اختصاص دهید. جایی که برخی از بهترین پیست‌های اسکی ایتالیا و همچنین نمایی خیره‌کننده از دریاچه‌ آلپ را خواهید دید.

محل اقامت در میلان در زمستان

بدون در نظر گرفتن فصل و زمان سفر به میلان، مکان و هتل‌های بسیار خوبی جهت اقامت در میلان وجود دارند. شاید در زمستان بخواهید در جایی نزدیک مرکز  شهر بمانید، تا زمان کمتری را صرف رفت‌وآمد بین اقامتگاه و مکان‌های مختلف شهر کنید، یا شاید به دنبال مکانی با چشم‌انداز منحصربه‌فرد هستید تا بتوانید مناظر زیبای شهر را از بالا نظاره کنید. 

در میلان هتل‌های مختلفی با قیمت‌های متنوع وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:  

هتل  Ostello Bell 

Ostello Bell یکی از هتل‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه در میلان است که با فضایی پر جنب و جوش، اتاق‌هایی با فضای بزرگ و امکانات مناسب، مکانی خوبی برای اقامت در میلان به شمار می‌روند. 

هتل Ibis Milano Centro

Ibis Milano Centro

هتل Ibis Milano Centro یکی از هتل‌های متوسط و میان رده میلان است که با موقعیت مرکزی عالی، استانداردهای تضمین شده و امکانات متنوع، اقامت خوبی را برای شما فراهم می‌کند.

هتل Galleria Vik Milano

هتل Galleria Vik Milano یکی از هتل‌های لوکس و منحصربه‌فرد میلان است که اگر بودجه کافی دارید این مکان هم برای تفریح و سرگرمی و هم برای اقامت انتخاب مناسبی است. هتل Galleria Vik Milano در مرکزی ترین نقطه از شهر واقع شده و میتوانید نمایی خیره کننده از شهر را از پنجره اتاقتان تماشا کنید. 

چرا در زمستان به میلان سفر کنیم؟

  • سفر به میلان در زمستان بهترین فرصت برای بازدید از مکان‌های داخلی و فضاهای بسته میلان ازجمله کلیساها و موزه‌ها است.
  • اگر می‌خواهید در سفرتان به میلان از خلوتی شهر نهایت لذت را برده و با خیال راحت به گشت‌وگذار بپردازید، فصل زمستان به‌خصوص ماه‌های نوامبر و اواخر ژانویه بهترین زمان برای سفر به میلان است. 
  • در زمستان و نزدیکی‌های سال نو میلادی به لطف تزئینات پایانی سال و همچنین چراغ‌ها و درختان کریسمس، جاهای دیدنی، کلیساها و موزه‌های میلان غرق در نور می‌شود که بازدید از آن‌ها در این فصل لطف خاصی دارد. 
  • میلان در میان کوه‌های الپ قرار گرفته است. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، اسکی سواری در این کوه‌ها در فصل زمستان را از دست ندهید.
  • همان‌طور که گفتیم میلان مرکز اصلی مد در ایتالیا است و از بهترین و مدرن‌ترین بوتیک‌ها و مراکز خرید برخوردار است. اگر در زمستان به میلان سفر کردید می‌توانید از تخفیف‌های زمستانی این مراکز خرید بهره‌مند شوید. 
  • میلان غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه‌ای دارد که آوازه‌اش در تمامی جهان پیچیده است. می‌توانید در فصل زمستان در یکی از رستوران‌های محلی این شهر از این غذاهای محلی نوش‌جان کنید.

سخن آخر

سفر کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در زندگی است که باعث ایجاد انگیزه و تقویت روحیه و نشاط می‌شود. خصوصاً اگر مقصد سفرتان میلان، شهری مملو از شاهکارهای معماری و هنری آن هم در فصل زیبای زمستان باشد که در آن صورت با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بی‌شماری روبه‌رو خواهید شد که تجربه سفری به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. از این رو در این مقاله سعی کردیم هرآنچه درباره سفر به میلان در زمستان لازم است را برایتان ارائه دهیم تا سفر ناب‌ و بکری داشته باشید. 

نظرات کاربران