La Scala Opera House in Milan

12 حقیقت درباره سالن اپرای لا اسکالا در میلان

لا اسکالا که با نام «Teatro alla Scala» شناخته می‌شود، یک سالن اپرای معروف در میلان است که در ابتدا پس از اتمام در سال 1778 با عنوان «Nuovo Regio Ducale Teatro alla Scala» شناخته می‌شد. این مکان، جدا از این‌که محل برگزاری مهم‌ترین ستاره‌های اپرا در جهان است، برای اجرای منظم برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان و بسیاری از رویدادهای دیگر نیز استفاده می‌شود. اگر می خواهید از یک اپرا یا دیگر رویدادهای هنرهای نمایشی در یکی از جذاب‌ترین محیط‌های جهان لذت ببرید، به سالن اپرای تاریخی لا اسکالا در میلان بروید. در ادامه شما را با جالب‌ترین حقایق در مورد این سالن اپرا آشنا می‌کنیم. ساختمانی باشکوه در میلان که میزبان گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی مشهور است.

Tour europe

1. سالن اپرای لا اسکالا؛ اپرایی در قلب میلان!

La Scala Opera House in Milan

لا اسکالا نام مستعار ساختمان معروف به «Teatro alla Scala»، خانه اپرای اصلی در دومین شهر پرجمعیت ایتالیا، یعنی میلان است. این ساختمان باشکوه درست در قلب شهر، در شمال برجسته‌ترین مکان دیدنی میلان، دووموی معروف، واقع شده‌است. این بنا در میدانی که به نام «پیازا دلا اسکالا» نامگذاری شده‌است، قرار دارد. این میدان زیبا مورد توجه قرار گرفته‌است؛ زیرا مجسمه‌ای از لئوناردو داوینچی _مردی که در اواخر قرن پانزدهم در این شهر زندگی و کار می‌کرد_ در آن وجود دارد. میدان و خانه اپرا از طریق مرکز خرید گالریا _که به همان اندازه شگفت‌انگیز است و یکی از چشمگیر‌ترین مراکز خرید جهان است_ به Piazza del Duomo متصل می‌شود.

2. جایگزین یک تئاتر قدیمی‌تر!

امروزه، سالن اپرای لا اسکالا خانه گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی از جمله گروه کر تئاتر لا اسکالا، باله تئاتر لا اسکالا، ارکستر تئاتر لا اسکالا و ارکستر فیلارمونیکا دلا اسکالا است. همه این‌ها از معروف‌ترین‌ها در جهان به حساب می‌آیند و مسلما قدمت 250 ساله خانه اپرا نیز در جذب این گروه‌ها تاثیرگذار بوده‌است. سالن اپرای فعلی در سال 1778 تکمیل شد و جایگزین «Teatro Regio Ducale» بود. پس از آن‌که این سالن در جشن سالانه کارناوال شادی در سال 1776 در آتش سوخت و این فاجعه رخ داد، این جشن برای همیشه پایان یافت.

3. سالن اپرای لا اسکالا با 3000 صندلی!

این سالن اپرا برای چندین دهه محل اصلی ملاقات طبقه مرفه میلانی بود. به همین دلیل است که گروهی متشکل از 90 نفر از افراد ثروتمند از فردیناند اتریش استه، فرماندار دوک میلان در آن زمان، درخواست کردند تا یک تئاتر جدید بسازند. طرح دومی که ارائه شد شخصا توسط ملکه ماریا ترزا _حاکم هابسبورگ_ تأیید شد و ساخت‌و‌ساز تنها 2 سال بعد به پایان رسید. سرانجام این تئاتر با حدود 3000 صندلی که به 678 ردیف و 6 طبقه تقسیم شده بود، درهای خود را به روی مردم گشود. طبقه اصلی جلوی صحنه نیز فاقد صندلی بود که در آن زمان رایج بود.

4. طرح فعلی ساختمان در سال 1907 تکمیل شد

La Scala Opera House in Milan

صرف‌نظر از مقیاس عظیمی که نسخه اصلی سالن اپرای لا اسکالا در آن ساخته شد، زیرساخت ساختمان در اوایل قرن بیستم کاملا منسوخ شد. به همین دلیل است که تئاتر تحت بازسازی کامل قرار گرفت که این بازسازی در سال 1907 به پایان رسید و به شکل و ظاهر فعلی خود درآمد. ردیف‌ها به‌شدت نوسازی شدند؛ به‌طوری‌که ظرفیت سالن به 1987 صندلی رسید و این اتفاق منجر به کاهش جمعیت و لذت بردن بیشتر حین تماشای اجراها شد.

5. سالن اپرای لا اسکالا پس از 2 سال بازسازی بازگشایی شد

این تئاتر در طول جنگ جهانی دوم بمباران شد و در سال 1943 کاملا بی‌استفاده گشت، اما به‌سرعت بازسازی شد و بار دیگر در سال 1946 درهای خود را باز کرد. پروژه بازسازی نهایی نزدیک به 3 سال طول کشید؛ یعنی از اوایل سال 2002 تا اواخر سال 2004. در این بازه زمانی تمامی اجراها در تئاتر جدید Teatro degli Arcimboldi، یک خانه اپرا که در خارج از شهر بود اجرا شدند. دلیل اصلی استمرار بر این اجراها در سالنی دیگر این واقعیت بود که بازسازی اپرا 61 میلیون یورو هزینه داشت. صرف‌نظر از عناصر مدرنی که در سالن اپرای لا اسکالا ایجاد شده‌اند، معماران هر کاری که می‌توانستند انجام دادند تا از حفظ شخصیت تاریخی اصیل ساختمان و مکان اطمینان حاصل کنند، چیزی که به‌درستی نیز اجرا شده‌‌است.

قوانین جشن افتتاحیه در سالن اپرای لا اسکالا

6. جشن افتتاحیه اپرا در یک روز خاص، یعنی 7 دسامبر، برگزار می‌شود. این روز جشن قدیس حامی میلان به نام سنت آمبروز، مردی است که در سال 374 اسقف میلان شد. مطابق سنت محلی هیچ اپرا یا اجرای دیگری نباید از نیمه شب گذشته ادامه یابد. به‌ همین دلیل اجراها تا اواخر بعد از ظهر ادامه می‌یابند.

کلیسایی در محل ساخت اپرای فعلی!

La Scala Opera House in Milan

7. نام «Teatro all Scala» به کلیسایی گفته می‌شود که قبل از ساخت خانه اپرا در این مکان قرار داشت. این کلیسا در سال 1381 تکمیل و در سال 1776 تخریب شد تا سالن تئاتر باز شود. این کلیسا «سانتا ماریا آلا اسکالا» نام داشت که در مورد بئاتریس رجینا دلا اسکالا _همسر برنابو ویسکونتی_ ارباب میلان در آن زمان بود.

داوری اجراها در سالن اپرای لا اسکالا!

۸. مشابه با سالن وینر استاتسپر در وین، سالن اپرای لا اسکالا نیز مخاطبان منتقد خود را در ردیف اول می‌نشاند. این‌ها لوژیون نامیده می‌شوند و در بخش بالایی ردیف‌های تئاتر قرار دارند. درحالی‌که آن‌ها از اجراها عالی قدردانی می‌کنند و نشان می‌دهند که از آن لذت برده‌اند، به همان اندازه احتمال دارد که خوانندگانی را که عملکرد ضعیفی از صحنه ندارند هو کنند. بله، «لوژیونیستی» یک نوع استقبال انتقادی است و نوعی تجارت محسوب می‌شود.

بیش‌تر از یک اپرا!

۹. یکی از قابل‌‌توجه‌ترین حقایق در مورد سالن اپرای لا اسکالا این است که این بنا بسیار بیش‌تر از یک خانه اپرا بود. سرسرا به عنوان یک کازینو بود که در آن قماربازان می‌توانستند ورق‌بازی کنند، هم‌چنین طبقه اصلی _که در آن زمان صندلی نداشت_ نیز برای انواع اعمال مشکوک استفاده می‌شد.

سالن اپرای لا اسکالا؛ سالنی برای تجارت!

La Scala Opera House in Milan

مری شلی _نویسنده داستان کوتاه و رمان‌نویس اهل انگلستان_ یک‌بار سعی کرد از اجرای اپرا لذت ببرد اما این کار عملا غیرممکن بود؛ سالن اپرای لا اسکالا نه‌تنها به عنوان اتاق پذیرایی جهانی برای تمام مردم میلان عمل می‌کند، بلکه هر نوع معامله تجاری، از اسب‌فروشی گرفته تا سهام‌داری در آن انجام می‌شود.

اقدامات ایمنی در سالن اپرا

10. همیشه احتمال آتش‌سوزی در این سالن داده می‌شد؛ به‌ویژه زمانی که صحنه با 84 لامپ نفتی و سالن با 1000 چراغ دیگر روشن می‌شد. به منظور اقدامات ایمنی، 100 سطل آب در اتاق‌های اطراف پر می‌شد. این کار تا زمانی که لامپ‌های نفتی با با لامپ‌های گازی و سپس با لامپ‌های برقی در سال 1883 جایگزین شدند، ادامه داشت.

یک مرکز آموزشی در این اپرا!

 11. علاوه بر اهمیت تاریخی سالن اپرای لا اسکالا، دلیل دیگری که باعث می‌شود گروه‌های مختلف هنرهای نمایشی در این تئاتر به عنوان یکی از مشهورترین سازمان‌های جهان شناخته شوند، این است که در این مجموعه یک مرکز آموزشی نیز وجود دارد. این مرکز، «آکادمی تئاتر لا اسکالا» نامیده می‌شود. در این مرکز آموزشی افراد مستعد به صورت حرفه‌ای آموزش می‌بینند تا به فردی ماهر در زمینه موسیقی، رقص، تئاتر و حتی منشی صحنه تبدیل شوند.

موزه‌ای در مجاورت اپرا

Museo Teatrale alla Scala

12. اگر می خواهید همه‌چیز را در مورد این سالن اپرا یاد بگیرید، به موزه مجاور آن به نام «Museo Teatrale alla Scala» بروید. این موزه یک نمای کلی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ تئاتر را ارائه می‌دهد. به غیر از چندین نقاشی، مجسمه و اسناد، این موزه دارای تعداد زیادی لباس اصیل است که در نمایش‌هایی که از اواخر قرن هجدهم شروع شده در آن وجود دارد. سالن اپرای لا اسکالا یک مجموعه کاملا شگفت‌انگیز است.

در آخر

سالن اپرای لا اسکالا یکی از باشکوه‌ترین سالن‌های اپرا در میلان است که انواع هنرهای نمایشی و اجراهای بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان در آن‌ برپا می‌شود. علاوه بر آن، معامله‌گری و هر نوع تجارت دیگر نیز در آن انجام می‌شود. این سالن در قلب میلان قرار گرفته و در سال 2004 بازسازی کامل و دوباره بازگشایی شد. پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیمای میلان را رزرو کنید و پس از رسیدن به مقصد، از این اپرا و دیگر مکان های دیدنی میلان بازدید کنید. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

نظرات کاربران