میلان

در بهترین کلیساهای میلان، نور و زیبایی را تماشا کنید!

شهر میلان در شمال ایتالیا، به دلیل داشتن دیدنی ترین کلیساهای جهان شهرت جهانی دارد. فرمان میلان، توافق نامه ای که بر پذیرش همه ادیان بود در سال 313 پس از میلاد صادر شد، رویدادی که منجر به ساخت کلیساها در سراسر اروپا از جمله میلان شد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از بهترین کلیساهای میلان بیندازیم، ساختمان‌های شاخص باورنکردنی که بیش از یک داستان جالب برای گفتن دارند.

1. Milan Cathedral

میلان

کلیسای جامع میلان، در محلی به عنوان “Duomo di Milano” قرار دارد و ساختمانی است که شهر در اطراف آن ساخته شده است. ساختمان کلیسا در میدانی به همین نام واقع شده است و به طور رسمی به عنوان “کلیسای جامع سنت مریم مقدس” شناخته می شود. ساخت کلیسای جامع گوتیک کنونی در قرن چهاردهم شروع شد ولی تا سال 1965 به طور کامل تکمیل نشد. اگر کلیسای عظیم سنت پیتر را که به طور رسمی در شهر واتیکان قرار دارد در نظر نگیریم، کلیسای جامع میلان بزرگترین کلیسای ایتالیا و یکی از بهترین کلیساهای میلان است.

2. Santa Maria delle Grazie

اگرچه سانتا ماریا دل گرازیه یکی از معروف ترین کلیساهای ایتالیا و از بهترین کلیساهای میلان است، اما شهرت خود این سازه تحت الشعاع نقاشی دیواری است که سالن ناهارخوری کلیسا را تزئین می کند. این تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی است که مسلماً یکی از شناخته شده ترین نقاشی های جهان است. خود کلیسا در قرن پانزدهم و در زمان سلطنت دوک لودوویکو اسفورزا، حامی داوینچی تکمیل شد. همچنین این امکان وجود دارد که معمار مشهور دوناتو برامانته در طراحی کلیسا نقش داشته است.

3. Basilica of Sant’Amborgio

میلان

کلیسای سنت آمبورجیو یکی دیگر از بهترین کلیساهای میلان است که تاریخچه ای طولانی دارد. کلیسای اصلی در این مکان بین سال های 379 تا 386 ساخته شده و توسط سنت آمبروز، اسقف میلان در قرن چهارم بازسازی شده است. اما بنای فعلی کلیسا در سال 1099 به سبک رومانسک تکمیل شد و آن را به یک ساختمان فوق العاده قدیمی تبدیل کرد که هنوز هم پابرجاست. برج های جنوبی و شمالی کلیسا نیز بسیار قدیمی هستند و قدمت آنها به ترتیب به قرن نهم و دوازدهم می رسد.

4. San Carlo al Corso

سان کارلو آل کورسو از بهترین کلیساهای میلان است که به دستور سرویت در قرن نوزدهم بین سال‌های 1844 تا 1847 ساخته شد و این نشان‌دهنده طراحی معماری نئوکلاسیک ساختمان است که شبیه به پانتئون رم است. این کلیسا درست در شمال شرقی کلیسای دومو میلان قرار دارد و جایگزین ساختمان قبلی شده است که به عنوان صومعه خدمتگزار فعالیت می کرد. این سازه در سال 1290 تکمیل شد، اما در نهایت با کلیسای فعلی جایگزین شد که هنوز هم توسط Order Servite اداره می شود.

5. Basilica of San Lorenzo Maggiore

میلان

کلیسای سن لورنزو ماگیوره درست در جنوب غربی بخش تاریخی شهر واقع شده است و یکی دیگر از بهترین کلیساهای میلان است که ریشه آن به دوران روم بازمی گردد و در سال 402 تقدیس شده است. در طول تاریخ چندین بار بازسازی شد و در قرن 18 به شکلی که تاکنون پابرجا مانده است، تکمیل شد. این کلیسا در مجاورت دروازه تیچینو، یکی از دروازه های قرون وسطایی میلان قرار دارد. همچنین تا حدی توسط یک پارک محبوب در میلان احاطه شده است که به خاطر دو کلیسایی که به هم متصل می کند به نام “Basilicas Park” نامگذاری شده است.

6. Basilica of Sant’Eustorgio

کلیسای Sant’Eustorgio کلیسای دیگری است که در نزدیکی پارک Basilicas قرار دارد و در قسمت جنوبی این پارک سرسبز در مرکز میلان قرار دارد. این کلیسا یکی از معروف ترین و بهترین کلیساهای میلان به یک دلیل بسیار خاص است. زیرا قبلاً یک توقفگاه بسیار مهم برای زائرانی بود که به رم سفر می کردند، چرا که تصور می شد که قبر “سه مغ” یا “سه پادشاه” در آن قرار دارد. منظور از سه مغ، سه پسری هستند که ظاهراً کمی پس از تولد عیسی مسیح به دیدار او رفتند. این کلیسا نیز ریشه در قرن چهارم دارد و به شکل امروزی در قرن شانزدهم تکمیل شد.

7. Church of Saint Maurice

میلان

کلیسای سنت موریس از بهترین کلیساهای میلان، به طور رسمی به عنوان San Maurizio al Monastero Maggiore شناخته می شود و اشاره به این واقعیت دارد که به جایی متصل است که زمانی مهمترین صومعه زنان بندیکتین ها به نام “Monastero Maggiore” بود. صومعه سابق اکنون به موزه باستان شناسی مدنی تبدیل شده است که آثار باستانی بسیاری را در معرض نمایش قرار داده است. خود کلیسا بین سال‌های 1503 و 1518 تکمیل شد، دوره‌ای که اکنون به عنوان رنسانس عالی شناخته می‌شود.

8. San Fedele

سن فدله کلیسایی است که توسط فرقه یسوعی در شهر میلان اداره می شود و به سنت فیدلیس کومو، یک افسر ارتش رومی که مسیحی شد و در جریان آزار مسیحیان در اوایل قرن چهارم به شهادت رسید، تقدیم شده است.  این کلیسا درست در مرکز شهر، در شمال کلیسای جامع میلان و درست در کنار Galleria Vittorio Emanuele II واقع شده است. کلیسای سن فدله به خاطر آثار هنری مذهبی متعددی که در آن نگهداری می شود و موزه سن فدله در مجاورت آن که در دسامبر 2014 افتتاح شد، یکی از بهترین کلیساهای میلان است.

9. Santa Maria della Passione

میلان

سانتا ماریا دلا پسیونه را می توان به راحتی به عنوان مظهر معماری رنسانس در شهر میلان توصیف کرد. این کلیسا در اواخر قرن 15 ساخته شد و در طول قرن 16 گسترش یافت تا شکل صلیب به خود بگیرد. نمای باروک این ساختمان تا اواخر قرن هفدهم تکمیل نشد و کلیسا همچنین به دلیل نگهداری چندین اثر هنری مهم، از جمله نقاشی‌های روی بوم و نقاشی‌های دیواری که به اوایل قرن شانزدهم بازمی‌گردد، تبدیل به یکی از بهترین کلیساهای میلان گشته است.

10. San Bernardino alle Ossa

سان برناردینو آل اوسا یکی از بهترین کلیساهای میلان است که در نزدیکی یک قبرستان قدیمی در میلان ساخته شده است. از آنجایی که این گورستان در قرن سیزدهم دیگر جای خالی برای دفن اجساد نداشت، اتاقی درست در کنار آن برای نگهداری بقایای افراد مرده ساخته شد. این به این معنی است که ساختمان کناری کلیسا به یک استودان (محل نگهداری بقایای مردگان) تبدیل شده است که دلیل اصلی نامگذاری کلیسا “San Bernardino alle Ossa” می باشد. کلیسای اصلی در اوایل قرن 18 تخریب شد و در سال 1776 به طرح فعلی خود بازسازی شد. جالب است بدانید، استودخانه امروزه محبوب ترین جاذبه کلیسا است.

11. San Nazaro Maggiore

میلان

سن نازارو ماگیوره گاهی اوقات به عنوان سن نازارو در برولو نیز شناخته می شود و یکی دیگر از بهترین کلیساهای میلان است که توسط خود سنت آمبروز، اسقف قرن چهارم میلان، ساخته شده است. این حقیقت با کتیبه ای که او بر روی دیوارها ساخته است، تأیید می شود که برخی از آنها هنوز هم قابل مشاهده هستند. طراحی کلیسا به شکل صلیب یونانی با شبستان هایی که از هر طرف امتداد یافته اند، قابل توجه است. این بنا در سال 383 در جاده ای که از میلان به رم منتهی می گردد، ساخته شد. یک سازه اضافی که به عنوان “مقبره تریولزیو” شناخته می شود در قرن شانزدهم در برابر ساختمان باستانی ساخته شد.

12. santa Maria Presso San Satiro

سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو کلیسایی است که بین سال‌های 1476 و 1482 ساخته شد و عبادتگاه مهمی را در شهر، به نام “زیارتگاه ساتیروس” در خود جای داده است. این زیارتگاه به یاد برادر سنت آمبروز که به طور ناگهانی در میلان و در سال 378 درگذشت ساخته شد. جذاب ترین ویژگی کلیسا درست در انتهای شبستان واقع شده است، دیوار انتهای کلیسا دارای یک “توهم نوری” است که به عنوان “trompe-l’œil” شناخته می شود. این تکنیک معماری در کلیسای سانتا ماریا، از بهترین کلیساهای میلان، به دوناتو برامانته نسبت داده می شود. (منظور از این تکنیک ایجاد حجمی بزرگتر از متراژ موجود برای کار در معماری با استفاده از بازتاب نور است).

دوست دارید بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید و به تماشای زیبایی و نور بروید؟

نظرات کاربران