Galleria Vittorio Emanuele II

10 حقیقت درباره مرکز خرید گالریا در میلان که نمی‌دانستید!

هر خانه اتاق نشیمن مخصوص به خود را دارد. ما در اتاقی از مهمانان پذیرایی می‌کنیم که زیباترین اتاق باشد. میلان نیز یک اتاق نشیمن خوب دارد که آن گالری ویتوریو امانوئل دوم است. میلانی‌ها در زبان محلی به آن گالریا نیز می‌گویند. شما با قدم گذاشتن در این گالری، احساس می‌کنید که به قلب شهر پا گذاشته‌اید؛ زیرا این گالری، شگفت‌انگیزترین و قدیمی‌ترین مرکز خرید فعال در ایتالیا است که با موزاییک‌ها و تزئیناتی که پنجره‌ها و بالکن‌ها را احاطه کرده‌اند، تزیین شده‌است. داخل گالری، فروشگاه‌های لوکس‌ترین برندها، مانند ویا مونتناپولون یا ویا دلا اسپیگا، رستوران‌های تاریخی با سرآشپزهای ستاره‌دار و مکان‌های افسانه‌ای نیز وجود دارد. ازهمین‌رو نام مرکز خرید گالریا را نیز به خود گرفته‌است.

Tour europe

همراه ما باشید!

1. این گالری در کنار مشهورترین مکان دیدنی میلان قرار دارد

Galleria Vittorio Emanuele II

گالری ویتوریو امانوئل یکی از برجسته‌ترین مکان های دیدنی شهر میلان است. این مکان درست در کنار میدان دوومو، میدان باشکوهی قرار دارد که کلیسای جامع میلان، یکی از خیره‌کننده‌ترین کلیساهای جهان را در خود جای داده‌است. این بدان معنی است که مرکز خرید گالریا دقیقا در قلب تاریخی شهر قرار دارد؛ زیرا میلان تقریبا در اطراف کلیسای جامع باشکوه آن ساخته شده‌است. اما این همه ماجرا نیست! در طرف دیگر گالری، رو به نمای شمالی آن، «پیازا دلا اسکالا» قرار دارد. در این‌جا نیز می‌توانیم یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی و  شگفت‌انگیز میلان به نام «تئاترو آلا اسکالا»، یکی از معروف‌ترین خانه‌های اپرا در جهان را ببینیم.

2. ورودی اصلی مرکز خرید گالریا یک بنای تاریخی است

ورودی اصلی در Piazza del Duomo واقع شده و مانند یک طاق تاریخی است. مقیاس این ورودی با طاق پیروزی باشکوه، این مکان را به خودی خود به یکی از مشهورترین نقاط دیدنی شهر تبدیل می‌کند. عرض طاق 14.5 متر و ارتفاع کل آن به 38.5 متر  می‌رسد. مرکز خرید نیز از 4 طبقه و یک پاساژ دوتایی تشکیل شده‌است.

3. نام بنا برگرفته از یک مرد مهم در تاریخ ایتالیا!

گالری ویتوریو امانوئل به افتخار ویکتور امانوئل دوم، مردی که در 17 مارس 1861 اولین پادشاه ایتالیای متحد شد، نامگذاری شد. او اولین پادشاهی بود که از قرن ششم بر کل ایتالیا سلطنت کرد، همین سلطنت، او را به شخصیتی بسیار مهم در تاریخ این کشور تبدیل کرد. او حتی به خود لقب «پدر پاتریه» یا «پدر میهن» داد، درست همان‌طور که امپراطوران روم قبل از او در روم باستان این کار را انجام می‌دادند.

4. مرکز خرید گالریا در دهه 1870 تکمیل شد

Galleria Vittorio Emanuele II

طراحی باشکوه مرکز خرید گالریا در سال 1861 توسط یک معمار ایتالیایی به نام جوزپه منگونی تکمیل شد. سنگ بنای آن تا 4 سال بعد گذاشته نشد و  این سازه بین سال‌های 1865 تا 1877 تکمیل شد. این بدان معنا است که پادشاه ایتالیا موفق شد ساختمان تکمیل‌شده‌ای را که به افتخار او نامگذاری شده بود، ببیند.

5. یک صلیب و گنبد شیشه‌ای در مرکز!

این مرکز خرید به شکل صلیب است و از ۲ طاق‌نمای چهار ایوانی تشکیل شده‌است. طاق نماهای شمالی طولانی‌ترین طاق‌نماهای این دو طاق‌نما هستند و هر دوی آن‌ها با یک شیشه قوسی و سقف طاق‌نما پوشیده شده‌اند. این دو طاق‌نما در فضای هشت ضلعی بزرگ به هم می‌رسند که با گنبدی باشکوه پوشیده شده‌است. این بنای عظیم با چهار طاق قوسی که هر یک ۱۴.۵ متر عرض و ۸.۵ متر طول دارند، به یکدیگر متصل‌اند. این ساختار نفس‌گیر به معنای واقعی کلمه باعث می‌شود که شما عظمت را در این فضا احساس کنید. 

6. هشت ضلعی مرکزی نماد 4 شهر ایتالیا!

اگر بتوانید چشم خود را از گنبد شگفت‌انگیز فضای هشت ضلعی مرکزی مرکز خرید گالریا بردارید و به کف زمین نگاهی بیندازید، نمادهای 4 شهر مختلف ایتالیا را خواهید دید. این‌ها نشان‌های تورین، فلورانس و رم، 3 پایتخت پادشاهی ایتالیا هستند. بدیهی است که نشان شهر میلان نیز در این‌جا گنجانده شده‌است. اگر نگاه دقیق‌تری به نشان تورین بیندازید، یک گاو نر با بیضه‌های آسیب‌دیده را خواهید دید. اعتقاد بر این است که 3 بار چرخیدن در این نقطه برای شما شانس به همراه می‌آورد. اما با این کار، شما عملا روی بیضه‌های گاو نر پا می‌گذارید و آن‌ها را له می‌کنید!

7. مرکز خرید گالریا اولین پاساژ خرید طاق شیشه‌ای در اروپا نبود!

Galleria Vittorio Emanuele II

یکی از شگفت‌انگیزترین حقایق در مورد گالری ویتوریو امانوئل دوم این است که اولین پاساژ خرید طاق‌دار شیشه‌ای در اروپا نبود، اما در نهایت به چشم‌گیرترین مکان تبدیل شد. مسلما، مدت‌ها قبل، رومی‌ها پاساژهای خریدی مانند بازار فروم تراژان در رم نیز ساخته بودند، اما اولین پاساژ با سقف‌ آهنی و شیشه‌ای در سال 1819 در لندن ساخته شد. بورلینگتون آرکید نمونه اولیه سازه‌های مشابه بزرگ‌تر را نیز در سراسر اروپا ساخته بود، از جمله: گالری سلطنتی سنت هوبرت در بروکسل (1847)، مرکز خرید پاساژ در سن پترزبورگ (1848) و گالری اومبرتو اول در ناپل (1890).

8. سقف ساختمان بازسازی شده‌است

غیرممکن است که سقف شیشه‌ای ساختمان پس از جنگ جهانی دوم سالم بیرون آمده باشد. چنین اتفاقی هم نیفتاد و سقف در طول جنگ تقریبا تخریب و کمی بعد به‌طور کامل بازسازی شد. پس از این بازسازی نیز سقف چندین بار دیگر بازسازی شد، از جمله یک پروژه عظیم در دهه 1980 که در آن سقف و نمای بیرونی مرکز خرید گالریا به‌طور کامل بازسازی شد تا آن را به شکلی عالی برای نمایشگاه جهانی اکسپو 2015 درآورد.

9. مرکز خرید گالریا؛ محبوب‌ترین محل ملاقات مردم میلان 

اگر فکر می‌کنید که تنهاوتنها گردشگران به کافه‌ها و رستوران‌های واقع در مرکز خرید گالریا می‌روند سخت در اشتباهید. ساکنان میلان قرارهای ملاقات تجاری، عاشقانه و مهم خود را در این غذاخوری و کافه می‌گذرانند. به همین دلیل است که مردم میلان آن را با نام گالریا یا اتاق پذیرایی میلان نیز می‌شناسند. این مکان به غیر از بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها، هم‌چنین خانه خرده‌فروشی‌های لوکس و گران‌قیمتی مانند پرادا، بورسالینو، لویی ویتون، گوچی و غیره است.

۱۰. حضور مک دونالدز در مرکز خرید گالریا!

McDonald's in Galleria Mall

یکی از جالب‌ترین اتفاقات تاریخ اخیر این مرکز خرید این بوده که رستوران زنجیره‌ای معروف فست‌فود مک دونالدز در سال ۲۰۱۲ از تمدید اجاره خود در این مکان خودداری کرد. آن‌ها ۲۰ سال قبل مکانی را در گالریا اجاره کرده بودند، اما این مکان در نهایت توسط فروشگاه دوم پرادا اشغال شد. مک دونالدز از شهر میلان به مبلغ ۲۰ میلیون دلار شکایت کرد، اما در نهایت به او فضای دیگری درست در شرق طاق خرید را پیشنهاد دادند؛ او با این پیشنهاد موافقت کرد. این پیشنهاد به علاوه محل قرارگیری مرکز خرید گالریا در مرکز شهر میلان، به اهمیت این مکان افزوده‌است.

در آخر

در طول این مقاله شما را با مرکز خرید گالریا در میلان آشنا کردیم و دانستیم که این مرکز خرید، دارای فروشگاه‌های لوکس، رستوران و کافه و مرکز خرید است. مهم‌تر از همه، تاریخچه ایتالیا را به ما می‌نمایایند؛ به‌طوری‌که نشان‌های تورین، فلورانس، رم و میلان _4 شهر ایتالیا_ در کف گالری ویتوریو امانوئل نقش بسته‌اند. سقف شیشه‌ای و آهنی آن نیز این مرکز خرید را به یکی از زیباترین مراکز خرید میلان تبدیل کرده‌است. به‌طور‌کلی، بازدید از این گالری هم فال است و هم تماشا؛ زیرا شما می‌توانید تاریخ ایتالیا را کشف کنید و همزمان با آن، از مغازه‌های لوکس، برندهای مورد علاقه‌تان را بخرید و سپس در رستوران‌ها و کافه‌های آن خودتان را به صرف یک نوشیدنی یا خوراکی دعوت کنید. منتظر چه هستید؟ همین حال بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید.

نظرات کاربران