Italian Grand Prix

کامل‌ترین راهنمای سفر به میلان در سال 2023

دومین شهر پرجمعیت ایتالیا، میلان، شهری تاریخی، هنری و زیبا است. سفر به ایتالیا پر از تجربه‌ها و خاطرات به یادماندنی است. وقتی هم که نوبت به میلان می‌رسد، همه چیز به بهترین شکل ممکن کامل می‌شود. در این شهر غرق تاریخ و هنر می‌شوید. با خوردن غذاهای ایتالیایی به بهشت سفر می‌کنید و با دیدن جاذبه‌های باحال و خفن آن، دیگری حرفی برای گفتن پیدا نخواهید کرد. بله، سفر به میلان همانند دیگر سفرهای اروپایی نخواهد بود، بلکه جذاب‌تر و فراموش نشدنی است. باور نمی‌کنید! با راهنمای سفر به میلان سفری هر چند خیالی با ما در این شهر داشته باشید تا ایمان بیاورید که این مقصد بِه از دیگر مقصدهای اروپایی است. 

Tour europe

همین حالا بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید!

میلان برای سفر چه دارد !؟

راهنمای سفر به میلان

خیلی وقت‌ها شده در مورد هر مقصدی که مردم با آب و تاب درباره آن حرف می‌زنند از خودتان می‌پرسید، مگر این شهر چه دارد؟ حالا اگر شما هم می‌پرسید مگر میلان چه چیزی برای دیدن و رفتن دارد؟ بیایید تا در راهنمای سفر به میلان برخی از خصوصیات برجسته این شهر را بررسی کنیم. 

فرهنگی اصیل و تاریخی غنی

تاریخ میلان فراتر از تصور است. این شهر در سالیان دور تحت فرمانروایی سزارها، ناپلئون، اتریش و مجارستان بوده که آن را به شهری چند فرهنگی تبدیل کرده‌است. از طرفی به کلیساهای باستانی قرن چهارمی که نگاه می‌کنید، متوجه این تاریخ غنی خواهید شد. سفر به میلان، سفر به دوره معماری گوتیک، کاخ‌های بزرگ و ساختمان‌های باشکوه چندین قرن پیش است. 

شهری مدرن و امروزی

یکی از جالب‌ترین نکاتی که باید در راهنمای سفر به میلان به شما بگوییم همین تضاد تاریخ و مدرنیته است. شهری که در کنار کاخ‌ها و کلیساها، ساختمان‌های مدرنی را به رخ می‌کشد که از دیدن آن حیرت‌زده می‌شوید. نه تنها در معماری در اقتصاد هم به همین شکل پیش رفته و به سومین اقتصاد بزرگ اروپا تبدیل شده‌است. دگرگونی فوق‌العاده‌ای در این شهر به چشم می‌خورد که آن را به زیباترین مقصد برای گشت‌و‌گذار تبدیل کرده‌است.

آیا می‌دانستید که میلان را پایتخت زیباشناسی در جهان می‌دانند؟

فکر می‌کنیم همین تیتر برای رزرو بلیط هواپیما میلان کافی باشد. این مردم توجه زیادی به هنر و زیبایی دارند و در گوشه‌وکنار این شهر، در هر مغازه و مکان دیدنی، می‌توانید به چشم خود این زیبایی‌ها را ببینید. اصلا زمان خود را با هفته مد میلان و نمایشگاه‌های آن تنظیم کنید تا خودتان این ویژگی میلان را از نزدیک لمس کنید.  

آب و هوای شهر میلان

بهترین زمان سفر به میلان

مهمترین نکته در راهنمای سفر به میلان، آب و هوای این شهر است. قبل از اینکه به سراغ رزرو هتل و بلیط بروید، آب‌ و‌ هوای مورد علاقه‌تان در میلان را انتخاب کنید. 

میلان در بهار باشکوه است

توصیه می‌کنیم فصل بهار را برای سفر به میلان انتخاب کنید، هوا هنوز کمی سرد است، اما خبری از شلوغی و جمعیت نیست. فصل بهار، فصل باشکوه میلان است.

گرمای تابستان و شلوغی شهر

تابستان آب و هوا رو به گرمی می‌رود و فصل گردشگری به حساب می‌آید. خودتان را برای یک تعطیلات گرم و شلوغ آماده کنید و البته گران!

میلان در پاییز همانند بهار است

شبیه به فصل بهار، هوا رو به خنکی می‌رود و کم‌کم سرد می‌شود. اما قدم‌زدن و گشتن در شهر میلان پر از تجربه‌های ناب خواهد بود. بارش‌ها گاه‌به‌گاه هستند و شب‌ها هم هوا واقعا سرد است. پس چتر و لباس گرم یادتان نرود.

سرما زمستان در میلان قابل تحمل است

راهنمای سفر به میلان

زمستان میلان سرد است ولی نه آنقدر که نشود تحملش کرد. اگر لباس گرم همراهتان باشد، بهترین فصل گردشگری به لحاظ هزینه خواهد بود. 

جاهای دیدنی میلان را از دست ندهید

میلان هم همانند دیگر شهرهای ایتالیا، جاذبه دیدنی زیادی دارد که ما به چند مورد از آن‌ها به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم. چون توضیح دادن زیاد درباره هر کدام از جذابیتش در هنگام بازدید کم می‌کند.  

کلیسای جامع میلان: کلیسای سانتا ماریا با زیبایی شگفت‌انگیز و معماری باشکوه خود قطعا برای ساعت‌ها نظر شما را جلب خواهد کرد. جالب است بدانید که این کلیسا 52 ستون بزرگ دارد و شیشه‌های رنگی آن به قرن شانزدهم برمی‌گردد. 

کلیسای سانتا ماریا دل گراتزیه: نمای آجری با رنگ قرمز این کلیسا، بسیار زیبا است. اما چیزی که این کلیسا را خاص کرده است گنبد شش وجهی آن است.

گالری ویتوریو امانوئل دوم: اینجا مرکز خرید است، اما بیشتر شبیه به یک اثر تاریخی شگفت‌انگیز است. معماری آن به قرن نهم می‌رسد و زیبایی آن نیز وصف‌ناپذیر است.

قلعه‌ اسفورزا (Castello Sforzesco): این قلعه متعلق به قرن دوازدهم است و دورن خود یک موزه کامل با مجسمه‌های دیدنی وجود دارد. البته انواع ادوات جنگی، نقاشی و وسایل موسیقی نیز در مجموعه موزه‌های این قلعه به چشم می‌خورد. 

جاهای دیدنی میلان!

کلیسای سن موریزیوک کلیسای دیدنی در میلان کم نیست و یکی از زیباترین آن‌ها کلیسای سن موریزیو است. فضای داخلی با نقاشی‌های ارزشمند تزئین شده و در‌حال‌حاضر در دل خود یک موزه باستان‌شناسی هم دارد.

تئاتر لا اسکالا (Teatro alla Scala): از حیرت‌انگیزترین خانه‌های اپرا در جهان می‌توان به این تئاتر اشاره کرد. هنرمندان بسیار بزرگی از سراسر دنیا برای اجرا به این تئاتر می‌آیند.

روزانه در میلان چقدر خرجتان می‌شود؟

در راهنمای سفر به میلان به مهمترین موضوع رسیدیم. خوب، قبل از هر چیز این کاملا به بودجه شما بستگی دارد، می‌توانید با یک کوله‌پشتی و با حداقل هزینه سفر کنید یا همانند یک شاهزاده! 

اصلا بیایید تا بودجه مختلف از هزینه‌های روزانه سفر در سال 2023 را به شما ارائه کنیم:

  • بودجه معمولی و کم در روز: 47 یورو
  • هزینه‌های متوسط هر روز: 108 یورو
  • هزینه‌های لوکس هر روز: 248 یورو در روز

راهنمای سفر به میلان و تبدیل ارز و دستگاه‌های خودپرداز 

گشت‌وگذار در میلان پول می‌خواهد و تبدیل ارز هم یکی از چالش‌های سفر خواهد بود. اما جای نگرانی نیست. قبل از هر چیز باید بدانید که واحد پول در میلان یورو (EU) است. اسکناس‌های یورو در اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی موجود است. از طرفی، تا دلتان بخواهد در گوشه و کنار شهر، صرافی برای چنج کردن پول وجود دارد. اما داشتن یک کارت بانکی و برداشت از خودپردازها امنیت بیشتری خواهد داشت. 

آیا می‌توان در سفر به میلان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد؟

حمل و نقل و راهنمای سفر به میلان

بله، برخلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کنند سفرهای اروپایی هزینه‌های خیلی زیادی دارد، اگر کمی تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشید، می‌توانید با بودجه متوسط هم دوام بیاورید.

به سراغ Hop در رفت‌وآمد با اتوبوس بروید

مسلما تاکسی و اجاره ماشین گران است. اما اگر چند نفری، سفر به میلان را انتخاب کردید، می‌ارزد. اگر نه، به سراغ اتوبوس بروید و کارت Hop را خریداری کنید. این کارت‌ها معمولا هزینه‌های رفت‌وآمد را کمتر می‌کنند.

 یک کارت گردشگری بخرید

این کارت را می‌توان گذرنامه شهری دانست و به درد کسانی می‌خورد که مدت زمان بیشتری قصد ماندن در این شهر را دارند. این کارت‌ها در واقع همان بلیت هستند که می‌توانید از جاذبه‌ها، حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌های سواری با هزینه کمتری استفاده کرد. برخی از این کارت‌ها با تخفیف‌های خوبی دارند. برای مثال در تورها یا بازدید از موزه‌ها می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌هایتان را کاهش دهد. 

برنامه‌ریزی سفر به میلان را دقیق‌تر انجام دهید

برنامه‌ریزی سفر به میلان را با دقت بیشتری انجام دهید و از قبل سایت‌های اینترنتی متعلق به جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی شهر را بررسی کنید. چرا؟ 

در برخی از روزها، موزه‌ها و سایر جاذبه‌ها ورودی رایگان دارند. همچنین سعی کنید مکان‌هایی مانند کلیساها را که هزینه ورودی ندارند را در برنامه سفر خود قرار دهید.

هاستل یا هتل !؟

اقامت در میلان

مسلما هتل لوکس شما را قیمت‌های نجومی مواجه می‌کند. اگر می‌خواهید هزینه‌های اقامت خود را کاهش دهید به سراغ هاستل‌های کم هزینه بروید. 

رزرو هتل در میلان با سه کلیک!

راهنمای سفر به میلان و رفت‌وآمد در این شهر

اتوبوس، قطار، تراموا یا مترو؟ سیستم حمل‌و‌نقل میلان فوق‌العاده است. همه جای شهر به متصل است و باعث می‌شود تا خیالتان از این بابت راحت باشد. هر کجا هتل رزرو کنید به یکی از این وسایل دسترسی خواهید داشت:

متروی میلان: در این مترو با چهار خط مواجه می‌شوید که هر کدام رنگ و اعداد مختلفی دارند و به مکان‌های مشخصی می‌روند. ساعت کاری هم از 6 صبح است تا 1 بامداد. 

راه‌آهن میلان: راه‌آهن بیشتر با منظره شگفت‌انگیزش مشهور است. اگر خواستید به شهرهای کوچک اطراف میلان سفر کنید، انتخاب قطعا قطار خواهد بود.

اجاره دوچرخه: دوچرخه‌سواری را حتما امتحان کنید. هم ارزان ‌هستند و هم زیباترین مناظر شهر را به شیوه‌ای دیگر خواهید دید. فقط قبل از آن باید در سایت BikeMi ثبت نام کنید.

راهنمای سفر به میلان و محل اقامت 

در راهنمای سفر به میلان به اصلی‌ترین بخش یعنی محل اقامت می‌رسیم. خوب، قصد ماندن در نزدیکی جاذبه‌ها را دارید یا به دنبال یک مکان ارزان هستید. این به خودتان و البته جیبتان بستگی دارد. بااین‌حال، ما چند محله را به شما معرفی می‌کنیم و خصوصیات آن را هم برایتان می‌گوییم، دیگر انتخاب با شماست! 

محله Centro Storico: لوکس و مجلل و البته محله‌ای شلوغ است.

محله Brera: مخصوص علاقه‌مندان به مد است.

محله Porta Nuova: بخش مدرن با ساختمان‌های جدید در میلان.

محله چینی‌ها: اینجا فرهنگ چینی را خواهید دید و از قیمت کم هم لذت خواهید برد.

راهنمای سفر به میلان و شکم‌گردی

به بخش خوشمزه در راهنمای سفر به میلان رسیدیم. غذای این شهر شما را راضی و حتی سوپرایز می‌کند. ما به شما می‌گوییم در این شهر چی بخورید؟

Risotto alla Milanese

راهنمای سفر به میلان

در هر رستوران می‌توانید ریزوتوی سفارش دهید. غذایی که با برنج، پنیر، گوشت گاو، کره و زعفران با هم ترکیب و پخته می‌شوند. در بیشتر رستوران‌ها این غذا سرو می‌شود و طعمی خوشزه و راضی کننده دارد.

Ossobuco

نام این غذا به معنی «استخوان با سوراخ» است. غذایی ترکیبی از گوشت، گوجه فرنگی، پیاز، سبزی و هویج است که از غذاهای سنتی میلان محسوب می‌شود. 

پیادینا

یک نان نازک ایتالیایی است که معمولا با گوشت یا پنیر خورده می‌شود. شکلی ترد و طعمی خوشمزه دارد. 

پاستا و پیتزا

مگر می‌شود در راهنمای سفر به میلان، به بهشت پاستا و پیتزا اشاره نکرد. نگران نباشید هر کجای شهر که باشید رستورانی را پیدا خواهید کرد که شما را با انواع پاستا و پیتزاهای خارق‌العاده، لذیذ و دلچسب سوپرایز کند. 

راهنمای سفر به میلان و جشنواره‌های این شهر

travel guide to Milan

با فرهنگی جالب و دیدنی، طبیعی است که میلان میزبان فستیوال‌های زیادی باشد. جشنوراه‌ها از غذا گرفته تا جشن و پایکوبی به بهترین شکل اجرا می‌شوند. 

جایزه بزرگ ایتالیا: یک رویداد ورزشی سالانه که در هفته اول سپتامبر (اوایل شهریور) برگزار می‌شود. در این فستیوال انواع مسابقات ورزشی با هیجان وآدرنالین بالا پیدا خواهد شد. 

هفته مد میلان: مردم از تمام نقاط جهان برای هفته مد که در ماه سپتامبر (اوایل شهریور تا اوایل مهر) برگزار می‌شود، به میلان می‌آیند.

نمایشگاه مبلمان میلان: جشنوراه‌ای عجیب و غریب که در آوریل (اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت) برگزار خواهد شد. تا دلتان بخواهد مبلمان شیک با طرح‌های قدیمی و جدید خواهید دید. .

کلام آخر

جدا از اینکه میلان شهری تاریخی، پایتخت هنر و مد است؛ مدرنیته و جنب‌وجوش شهری در آن به خوبی دیده می‌شود. قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده می‌تواند حس بین گذشته و آینده را در شما القا کند که در نوع خودش جالب و دیدنی است. در هر صورت، ما در راهنمای سفر به میلان هر آنچه را که نیاز بود، بدانید گفتیم. امیدواریم سفری خوش و پر از خاطرات خوب داشته باشید. 

سوالات متداول

بهترین رستوران‌ها برای غذا خوردن در میلان کدامند؟

غذاهای میلان یکی از بهترین غذاهای ایتالیاست! برای غذای سنتی و پیتزا و پاستا به محبوب‌ترین رستوران‌های شهر یعنی Trattoria della Pesa، Da Giacomo و Luini Panzerottiبروید. 

آب و هوای میلان چگونه است؟

میلان آب و هوای معتدل دارد. تابستان‌های آن گرم و زمستان‌هایش سرد دارد. 

بهترین زمان برای سفر به میلان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به میلان در بهار یا پاییز است. هوا معتدل و شهر تقریبا خلوت است. 

نظرات کاربران