Ossobucco
18 فروردین 1402
ایتالیا

بهترین غذاهای میلان | غذاهای سنتی و محلی این شهر را بچشید!

برخی غذاها در قلب میلانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. این غذاها، غذاهای سنتی و محلی میلان بوده و بازتابی از فرهنگ و قدمت این شهر را ارائه می‌دهند. سوپ‌‌های مقوی، کتلت گوساله، کیک میوه‌ای، گوشت خوک، نان و برنج از جمله آن‌ها هستند. ما کوشیدیم این غذاها را در فهرستی ویژه کنار هم گرد آوریم تا شما را در طول سفر به میلان با بهترین غذاهای میلان آشنا کنیم. هم‌چنین نادرترین و بهترین رستوران‌ های میلان را که به طبخ و سرو این غذاها مشغولند را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه همراه سه‌کلیک باشید!

Tour europe

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

Minestrone Milanese؛ بهترین غذای مقوی و سنتی میلان!

Minestrone Milanese

یکی از بهترین غذاهای میلان Minestrone Milanese است. باتوجه‌به این‌که میلانی‌ها شیفته برنج هستند، در این سوپ به جای پاستا، برنج می‌ریزند. این سوپ خوش‌مزه و پرلعاب از سبزی‌جاتی مانند کلم، چغندر، کرفس، اسفناج، جعفری، گوجه‌فرنگی و غیره، بسته به فصلی که طبخ می‌شود، تشکیل شده‌است. Minestrone Milanese که در تابستان به‌صورت سرد و در زمستان به‌صورت گرم سرو می‌شود، در منوی بیشتر رستوران ‌های سنتی میلان یافت نمی‌شود. شما می‌توانید این سوپ خوش‌رنگ را، که با پنیر بز تزئین شده‌است، در رستوران Trattoria Mirta، در شمال شرقی محله Loreto بیابید. نوش جان‌تان!

Ossobucco؛ یکی از بهترین غذاهای میلان

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Ossobucco است. در این رستوران، انواع غذاهای گوشتی سرو می‌شود. ساق گوساله که در مخلوطی از پیاز، هویج، کرفس، شراب سفید پخته می‌شود، از جمله این غذاها است. باور کنید که غذاهای این رستوران به‌قدری طبخ می‌شوند که به محض چنگال زدن و گذاشتن در دهان، آب می‌شوند. شما می‌توانید Ossobucco را در رستوران Osteria dell’Acquabella در Porta Romana، یک مکان ساده و خانوادگی که به طور ویژه از سنت‌های آشپزی میلانی استفاده می‌کند، نوش جان کنید.

Panettone؛ کیکی میوه‌ای و کشمشی!

Panettone

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Panettone است. داستان‌های زیادی در مورد منشا دقیق این کیک میوه‌ای کریسمسی وجود دارد که تقریبا همه آن‌ها به میلان به عنوان زادگاه آن اشاره می‌کنند. Panettone در طول فصل تعطیلات، همه‌جا یافت می‌شود؛ از نانوایی‌ها گرفته که جعبه‌های آن را روی هم می‌چینند تا راهروهای سوپرمارکت‌ها که توسط آنان اشغال می‌شود. این کیک شیرین و نرم، که با مرکبات و کشمش پر می‌شود، در برخی از فروش‌گاه‌های میلان در تمامی روزهای سال پخت می‌شود و پخت آن تنها به دوران کریسمس اختصاص نمی‌یابد. پیشنهاد می‌کنیم به Pasticceria Cucchi، یک فروشگاه زیبا در Corso Genova بروید و یکی از بهترین غذاها، یا بهتر است بگوییم میان‌وعده‌های میلانی، را میل کنید.

اگر عاشق پیتزاها هستید، مطلب بهترین پیتزا فروشی های میلان؛ بهشت عاشقان پیتزا! را بخوانید و خوردن یک پیتزای خوش‌طعم ایتالیایی را در قلب شهر زیبای میلان از دست ندهید.

Cassoeula؛ بهترین غذای زمستانی میلان با گوشت خوک!

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Cassoeula است. Cassoeula از گوشت خوک و کلم تشکیل شده و معمولا در ماه‌های سرد سال در منو ظاهر می‌شود. این غذای ایتالیایی علاوه بر کلم و سوسیس، از برخی قطعات خوک مانند سر، پاها و گوش او استفاده می‌کند. این غذای سنتی در 17 ژانویه، روز جشن قدیس Anthony the Abbot، که حامی خوک‌ها و قصابان بود، میل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به رستوران Don Lisander بروید؛ رستورانی قدیمی که یکی از بهترین غذاهای میلان یعنی Cassoeula را در تمام طول سال، در همسایگی Brera و Quadrilatero Della Moda، دو محله‌ای که در شمال Duomo قرار دارند، سرو می‌کند.

Polenta؛ هم نان، هم فرنی!

Polenta

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Polenta است. Polenta یک غذای پخته شده از آرد ذرت است که در طول تاریخ از دانه‌های دیگر تهیه می‌شد. این غذای ایتالیایی به دو صورت سرو می‌شود: به عنوان یک فرنی داغ و یا پس از خنک شدن، به شکل یک نان جامد می‌شود که می‌توان آن را پخت، سرخ یا کبابی کرد. پیشنهاد می‌کنیم به رستوران Al Cantinone، یک رستوران در نزدیکی Duomo، بروید و این غذا را با انواع پنیر، قارچ و غیره میل کنید.

Gorgonzola؛ پنیر آبی با دو طعم شیرین و تند!

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Gorgonzola است. شهر کوچک Gorgonzola که در میلان قرار دارد، زادگاه این پنیر معروف است. این منطقه، برای مدت طولانی مرکز تولید پنیر، به ویژه پنیر نرم بود. ظاهرا اسنادی از دربار امپراطور ماریا ترزا، در قرن هجدهم، وجود دارد که حاکی از آن است که از این منطقه به عنوان چمنزار برای گاوهای شیری استفاده می‌شده‌است. Gorgonzola نوعی blue cheese  است. امروزه blue cheese  یا پنیر آبی که از شیر بدون چربی تهیه می‌شود، در سرتاسر شمال ایتالیا، به‌ویژه در مناطق Lombardy و Piedmont تولید می‌شود. Gorgonzola به دو شکل وجود دارد: dolce؛ که شیرین و خامه‌ای مانند است و دیگری piccante؛ که طعم تند ادویه مانندی دارد. پیشنهاد می‌کنیم به رستوران Asso Di Fiori Osteria Dei Formaggi بروید و یک بشقاب سرد با پنیر Gorgonzola ایتالیایی را سفارش دهید.

Piadina؛ نانی به ظرافت چند میلی‌متر!

Piadina

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Piadina است. این نان، با وجود شباهتی که به quesadilla، piadina و flaky Italian flatbread دارد، چیزی غیر از این‌ها است. این نان کمی ضخیم‌تر از یک نان تورتیلای آردی و درعین‌حال سبک و ترد است. Piadina که ریشه در منطقه امروزی Emilia-Romagna دارد، جمعیت زیادی را برای خوردن آن گرد خود فراهم آورده‌است. این نان با گوشت، پنیر، گوجه و سبزی‌جات عجیب‌وغریب پر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به Piadineria Artigianale Pascoli، یک فروش‌گاه پرنور در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مرکزی میلان، بروید و Piadina را نوش جان کنید.

اگر می‌خواهید این غذاهای خوش‌طعم را در یک رستوران رمانتیک و در فضایی عاشقانه امتحان کنید، روی لینک روبه‌رو بزنید: رمانتیک ‌ترین رستوران ‌های میلان؛ عشق به سبک ایتالیایی!

Trippa alla Milanese (Busecca)؛ سوپ محلی میلان

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Busecca است. این سوپ مقوی از تربچه، لوبیا، انواع سبزی‌جات و کمی پوره گوجه‌فرنگی درست می‌شود و در ابتدا در حومه شهر میلان محبوبیت داشت. پیشنهاد می‌کنیم به رستوران Trattoria Trippa بروید و از منوی آن که دائما در حال تغییر است لذت ببرید و یک Busecca خوش‌مزه میل کنید.

Cotoletta؛ معروف ترین غذای میلان!

Cotoletta

یکی دیگر از بهترین غذاهای میلان Cotoletta است. Cotoletta، که یک کتلت گوساله  سرخ‌شده در کره است، را می‌توان در همه‌جای شهر یافت. این غذا شباهت زیادی به شنیسل دارد و ظاهر آن با شنسیل اشتباه گرفته می‌شود. این غذای ایتالیایی با انواع گوشت، استخوانی و بدون استخوان، با پودر سوخاری درست می‌شود. کافی است به رستوران Trattoria del Nuovo Macello در Calvairate، بروید و یک Cotoletta کاملا پخته شده و نازک و ترد را بخورید.

Risotto؛ غذای برنجی میلان

بیشتر مردم نمی‌دانند که ایتالیا بزرگ‌ترین تولید کننده برنج در اروپا است. این محصول عمدتا در دره مسطح Po کشت می‌شود و به میلان فرستاده می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که یکی از سنتی‌ترین و بهترین غذاهای میلانی Risotto باشد. افسانه‌ها حاکی از آن است که این غذا در قرن شانزدهم، زمانی که یکی از کارآموزانی که روی پنجره‌های رنگی دوئومو کار می کرد، تصمیم گرفت زعفران را که برای رنگ‌آمیزی شیشه استفاده می‌شد به برنج سفید اضافه کند، به وجود آمد. زعفران رنگ زرد و خوش‌رنگی را به Risotto می‌افزاید، اما طعم آن را چندان تغییر نمی‌دهد. این غذا را می‌توان با پنیر، کره، سبزی‌جات و دیگر مواد غذایی پخت. توصیه می‌کنیم به Ratanà، به Isola بروید و یک Risotto خوش‌طعم میل کنید. این منطقه به دلیل کشت برنج، Risottoهای بسیاری می‌پزد.

کلام پایانی

در طول این مقاله شما را با بهترین غذاهای میلان آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر از خوردن این خوشمزه‌جات غافل نشوید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. سفر خوشی را برای‌تان آرزومندیم!

نظرات کاربران