بهترین کافه‌های میلان؛ با طعم دولچه ویتا!

چه عاشق کافه باشید، چه عاشق دسر، یا علاقه‌مند به خوردن غذاهای خوشمزه باشید یا صرفا بخواهید تجربه خوردن قهوه را در یکی از شهرهای ایتالیا تجربه کنید، بهترین کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها در میلان نوید ایجاد حال و هوا و فضایی پر شور را ارائه می‌دهند. میلان پایتخت مد ایتالیا و پنجمین شهر بزرگ اروپا است که با داشتن جاذبه‌های دیدنی فراوان روزانه مملو از مسافران و گردشگران است. هرچند که این شهر از نظر تاریخ، هنر و معماری نمی‌تواند با رم رقابت کند؛ اما میلان نیز در دل خود جواهرات پنهانی دارد که ارزش دیدن دارند، مکان‌های دنج و کافه‌های متنوعی که مردم را برای مدتی از زندگی پر هیاهوی شهری دور می‌کنند. برخی از کافه‌های قرن نوزدهمی میلان اسپرسو سرو می‌کنند در حالی که برخی از کافه‌های نوظهور، انواع نوشیدنی و دسر با طعم متنوع را در منوی خود دارند. جزئیات ظریف کافه‌های میلان مثل ریختن آب در یک لیوان کریستالی زیبا به عنوان نوشیدنی پیش‌فرض در کنار قهوه، لذت بردن از طعم شیرینی‌ها با چنگال‌های کوچک کیک و غیره نیز از دیگر جذابیت‌های کافه‌های میلان است. 

فرقی نمی‌کند به دنبال نوشیدنی‌های کافئین دار باشید و یا به دنبال دسرهای جدید با طعم متفاوت، میلان به عنوان میزبان شما کافه‌های بسیار متنوع و دیدنی دارد که در سفرتان به این شهر به هیچ وجه نباید لذت نشستن در آن‌ها را از دست بدهید؛ بنابراین اگر قصد سفر به میلان را دارید و می‌خواهید با بهترین کافه‌های این شهر آشنا شوید با ما تا آخر این مقاله از سه کلیک همراه باشید که قصد داریم شما را با کلاسیک‌ترین و بهترین کافه‌های میلان آشنا کنیم. 

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

کافه PASTICCERIA COVA

پاستیچریا کووا یکی از کافه‌های تاریخی و دیدنی میلان است که در خیابان via Montenapoleone  و درست در کنار اپرا هاوس معروف واقع شده است. این کافه زیبا در اصل یکی از قدیمی‌ترین کیک فروشی یا شیرینی فروشی میلان است که در سال 1817 نان‌های کوچک و شیرینی‌های داغ سرو می‌کرد. اما از سال 1950 بعد از ویران شدن مغازه‌اش در بمباران‌های جنگ جهانی دوم به مکان فعلی نقل مکان کرده و تبدیل به یکی از کافه‌های پرطرفدار برای افراد خاص‌پسند شده است. در این کافه می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه، کورنِتو یا بریوش به همراه اسپرسو، کاپوچینو یا یک قهوه کلاسیک ایتالیایی سفارش دهید و همزمان که از خوردن قهوه خود لذت می‌برید به تماشای مردم میلان بنشینید. اگر در تابستان به میلان رفتید و هوس چیزی سبک و خنک کردید، یک دسر پر از میوه انتخاب کنید. یا اگر در حوالی سال نو میلادی یا کریسمس راهی این شهر شدید حتماً از شیرینی‌های نمادین سال نو که به پانتون(panettone)  معروف هستند نیز در این کافه نوش‌جان کنید.

کافه بار لوس BAR LUCE AT FONDAZIONE PRADA

بار لوس یکی از زیباترین، مشهورترین و بهترین کافه‌های میلان است که در ساختمان معروف Fondazione Prada (موسسه‌ی فُندازیونه پرادا) واقع شده است. این کافه که توسط کارگردان آمریکایی وس اندرسون در سال 2015 طراحی شده است، فضای یک کافه قدیمی میلانی را بازسازی می‌کند. کافه بار لوس همانند یک اثر هنری است و از نظر طراحی شبیه یک مجموعه فیلم به نظر می‌رسد. اگر از طرفداران وس اندرسون هستید، در سراسر کافه متوجه ارجاعات ظریف به فیلم‌های او خواهید شد که این بخشی از جذابیت‌های منحصر به فرد این کافه به شمار می‌رود.

طیف رنگ‌ها، میزهای پاستیلی رنگ، صندلی‌های رنگارنگ، کفپوش صورتی، پانل‌های دیواری چوبی و به طور کلی معماری این کافه از فرهنگ عامه ایتالیایی در دهه‌های 1950 و 1960 برگرفته شده است و یادآور صحنه‌هایی از فیلم‌های نئورئالیسم ایتالیایی است. سقف قوسی و تزئینات طرح‌دار دیوارهای کافه نسخه‌ای «مینیاتوری» از سقف شیشه‌ای طاق‌دار Galleria Vittorio Emanuele، یکی از ساختمان‌های نمادین میلان را بازسازی می‌کند. می‌توانید یک بعد از ظهر خود را برای خوردن، نوشیدن، صحبت کردن و خواندن کتاب در این کافه اختصاص دهید و از تماشای این شاهکار هنری لذت ببرید. در راه خروج از کافه می‌توانید در کتاب‌فروشی توقف کنید و از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین مجموعه کتاب‌های هنری میلان نیز دیدن کنید.

کافه  PASTICCERIA CUCCHI

کافه PASTICCERIA CUCCHI یکی از تاریخی‌ترین و بهترین کافه‌های میلان است که از سال 1936 قهوه و شیرینی سرو می‌کند. امروزه نیز این کافه تقریبا همانند یک قرن پیش است و اگر به این کافه بروید هنوز هم می‌توانید تابلوهای قدیمی و سایبان سبز روشن Pasticceria Cucchi که در گوشه ای از Corso Genova قرار دارد، را ببینید.

پیشخدمت‌ها با جلیقه و پاپیون‌هایشان، کیک‌های کوچک و پانتون‌های خوشمزه سرو می‌کنند. در حالی که خانم‌های مسن‌تر و شیک‌پوش با دوستان قدیمی‌شان همراه با سگ‌های کوچک و حتی کیف‌های دستی کوچک‌تر، میزهای بیرون کافه را اشغال کرده‌اند. اینجاست که می‌توانید میلان واقعی دهه 1930 را از نزدیک تجربه کنید. هرچند که کافه پاستیکریا کوچی آن‌چنان تجملی و مدرن نیست؛ اما سادگی این کافه بخشی از جذابیت آن است. به همان اندازه که کافه بار لوس مکانی زیبا برای عکاسی و به اشترک گذاشتن تصاویر در فضای مجازی مثل اینستاگرام است، این کافه بیشتر شبیه یک مکان دنج برای استراحت است و در آن می توانید با عشق قهوه خود را نوش‌جان کنید. مشتریان این کافه هم بیشتر به جای گشت‌وگذار در فضای مجازی، کتاب در دست دارند. 

کافه MOTTA MILANO

Motta یک کافه کلاسیک با طراحی لوکس و مدرنی است که در قلب شهر میلان در نزدیکی میدان Piazza del Duomo و در داخل Galleria Vittorio Emanuele II واقع شده است. این کافه شیرینی‌های خوشمزه و قهوه‌های ارزان‌قیمت سرو می‌کند. اگر سری به این کافه زدید حتما قهوه تیرامیسو، اسپرسو و کاپوچینو آن را امتحان کنید. همچنین اگر خواستید شیرینی‌های ایتالیایی جنوبی را در میلان امتحان کنید، این کافه بهترین گزینه است. کافه MOTTA MILANO یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین کافه‌های میلان است که توسط سالواتوره دی ریسو، یکی از مشهورترین شیرینی‌پزهای ایتالیا، اداره می‌شود.

کافه  PASTICCERIA MARCHESI 

پاستیکریا مارکسی از آن کافه‌های معروفی است که حتی تصور نبود آن در مرکز شهر برای میلانی‌ها سخت است. این کافه معروف در سال 1824 در نزدیکی تابلوی دیواری معروف شام آخر تأسیس شده و نسل‌ به نسل به‌صورت خانوادگی اداره می‌شد. اما در سال 2014 کافه PASTICCERIA MARCHESI توسط گروه پرادا خریداری شد و اکنون سه شعبه در شهر میلان و یک شعبه نیز در میفر لندن دارد.

این کافه دارای طراحی بسیار زیبا و مدرن با دیوارهای پسته‌ای رنگ و صندلی‌های مخملی همرنگ است و در طراحی تمام شعبه‌های آن می‌توانید این دو ویژگی اصلی را ببینید. در کنار طراحی منحصربه‌فرد، چیزی که بیشتر از همه این کافه را معروف کرده است، شکلات‌های خانگی، کرمینی‌های خوشمزه با بسته بندی شکیل و زیبا و بادام با روکش شکر است. اگر به میلان رفتید حتما سری به شعبه اصلی این کافه بزنید و عکس‌های خوبی را برای صفحه اینستاگرام خود ثبت کنید.

 کافه Camparino in Galleria 

کافه کامپارینو در گالری یکی از معروف‌ترین و بهترین کافه‌های میلان است که عمده شهرت خود را مدیون شبی است که  نوشیدنی‌های خارق‌العاده‌ای را برای یک گروه آهنگساز معروف ایتالیایی سرو کرده بود. این کافه در پاساژ Galleria Vittorio Emanuele II  واقع شده است  و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا آخر شب با ارائه  وعده‌های صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی از میهمانان است. می‌توانید در سفرتان به میلان روز خود را با خوردن یک قهوه ایتالیایی در این کافه شروع کنید یا هنگام شب برای خوردن یک غذای سبک سری به این کافه بزنید. علاوه‌بر فضای داخلی زیبا در بیرون از کافه نیز صندلی‌هایی قرار داده شده و شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان یکی از فضاهای داخل یا خارج کافه را برای خوردن غذا یا قهوه انتخاب کنید.

کافه Pavé Milano

به بیشتر کافه‌های میلان که سر بزنید افرادی را خواهید دید که پشت پشخوان ایستاده‌اند و بدون درآوردن ژاکت در حال سفارش اسپرسو هستند. اما در کافه Pavé  وجود فضای دنج و دوستانه، کارکنان خوش‌برخورد و مبلمان کلاسیک و قدیمی شما را دعوت می‌کند که کمی بیشتر در این کافه بمانید. علاوه‌بر این، منوی جذاب و غذاهای خوشمزه کافه است که ترک کردن را برای مشتریان سختتر کرده و باعث شده آن‌ها زمان زیادی را در اینجا سپری کنند. همچنین سرو تارت میوه‌های تازه، رول‌های خامه‌ای بریوش و کروسان‌های پولکی نیز از دیگر ویژگی‌های کافه Pavé  است که باعث شده این کافه در بین کافه‌های پرطرفدار میلان قرار بگیرد. پس اگر به این کافه رفتید ژاکت خود را در بیاورید و بنشینید که قرار است مدت بیشتری در این مکان بمانید.

کافه Gogol and Company

 بهترین کافه‌های میلان

برای لذت بردن از فضای دنج و ادبی هنگام صرف قهوه در میلان، کافه Gogol and Company را به خاطر داشته باشید. این کافه در تابستان سال 2010 و پس از تقریباً یک دهه ایده‌پردازی، رویاپردازی‌های شبانه و کار و تلاش روزانه تاسیس شد. وجود یک کتاب‌فروشی جذاب، کافه تریا و فضای نمایشگاهی در این کافه باعث شده همیشه چیز جدیدی برای کشف در این‌جا وجود داشته باشد. هدف اصلی وجود کتاب‌فروشی در این کافه ترویج ادبیات و خلاقیت نویسندگان و هنرمندان کمتر شناخته شده است. اگر به این کافه رفتید یک کتاب از قفسه بردارید، روی صندلی‌های چرمی بزرگ کافه بنیشینید و همزمان با نوشیدن قهوه از خواندن کتابتان لذت ببرید. 

کافه Upcycle Bike Cafè

کافه Upcycle Bike Cafè یکی از کافه‌های جذاب و دیدنی در میلان است که بیشتر در در طول رویدادهای ورزشی و تورهای دوچرخه‌سواری باز می‌شود. این کافه فضایی ساده دارد و خود را «اولین اغذیه فروشی دوچرخه در ایتالیا» می‌نامد. وجود میزهای چوبی بلند، دوچرخه‌هایی که بر روی دیوار و پنجره نصب شده‌اند و افرادی که در حال صحبت با همدیگر هستند فضایی جذاب و حال و هوایی دوستانه را در این کافه ایجاد کرده‌اند.

ماهی خال دار فلفلی، شاه ماهی دودی اسموربرود و اسکوپ‌های گیاهی ازجمله غذاهای محبوب و پرطرفداری است که در منوی غذایی این کافه به چشم می‌خورند. اگر می‌خواهید فضایی برای نشستن در این کافه پیدا کنید بهتر است زودتر از ساعات صرف وعده‌های اصلی به این کافه بروید. در صورتی که رویداد ورزشی وجود نداشته باشد کافه  Upcycle Bike Cafèمکانی دنج و آرام برای کار و مطالعه است. 

سخن آخر

میلان یکی از شهرهای زیبای ایتالیا است که همه آن را با فرهنگ و هنرش می‌شناسند. همچنین این شهر محل زندگی روشنفکران، هنرمندان بزرگ ایتالیایی و نوابغ خلاق بسیاری بوده است و خارق‌العاده‌ترین مثال‌های معماری و هنر ایتالیایی را می‌توانید در میلان مشاهده کنید. به همین دلیل است که همه‌ساله مسافران بسیاری از اقصی نقاط دنیا برای سفر و گردش راهی میلان می‌شوند. 

اگر شما هم مسافر میلان هستید و به دنبال یک کافه دنج و راحت در این شهر برای گذراندن وقت با دوستان و خانواده‌تان می‌گردید، خوشبختانه در جای‌جای این شهر تاریخی کافه‌های متنوعی از کلاسیک گرفته تا کافه‌های مدرن و لوکس، متناسب با هر سلیقه‌ای وجود دارد؛ که در این مقاله تنها به معرفی چند مورد از معروف‌ترین و بهترین کافه‌های میلان پرداختیم. می‌توانید در یکی از این کافه‌ها بنشینید و همراه با صرف قهوه ایتالیایی، کتابتان را ورق زده و لحظات به یاد ماندنی را برای خودتان ثبت کنید.

نظرات کاربران