غذاهای سنتی ژاپن

غذاهای سنتی ژاپن؛ سفری به دنیای طعم‌های ممنوعه!

غذاهای سنتی ژاپن از مواد اولیه زیادی تشکیل شده که در غذاهای ‌غربی از آن‌ها استفاده نمی‌شود و همین دلیل باعث خاص و متفاوت شدن غذاهای این کشور شده است. خوردن یک غذای محلی در ژاپن فقط شما را سیر نمی‌کند، بلکه یک تجربه به تجربیات شما اضافه می‌کند. غذاخوردن و خوشمزگی غذا برای مردم ژاپن بسیار بااهمیت است. ممکن است بعضی از غذاهای این کشور برای‌تان کمی چندش و ترسناک باشد، ولی اگر تنها یک‌بار طعم غذاهای اصیل ژاپنی را امتحان کنید، از طرفداران پروپاقرص غذاهای این کشور می‌شوید. در این مقاله به شما 20 غذای پرطرفدار ژاپنی را معرفی می‌کنیم.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

Sushi  

غذاهای سنتی ژاپن

یکی از معروف ‌ترین غذاهای سنتی ژاپن، سوشی است. این غذا درحال‌حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای ژاپنی است. سوشی در قرن اول یا دوم در چین پدیدار شد و آن زمان مردم این غذا را با نام نارزوشی می‌شناختند. برخلاف تصور اکثر افراد سوشی به‌معنای یک ماهی خام نیست بلکه نوعی برنج ترش است که طرفداران زیادی دارد. بنابراین هر غذایی که با برنج ترش، تخم‌مرغ و سبزیجات درست شود سوشی نام دارد. این سوشی‌ها برنج‌های ترش هستند که در جلبک‌های دریایی پیچیده شده‌اند و به اندازه یک لقمه درآمده‌اند. حتما این غذا را امتحان کنید.

Sashimi 

یکی دیگر از غذاهای محلی ژاپن Sashimi نام دارد. ساشیمی یکی از عجیب‌ترین غذاهای ژاپن است که در رستوران‌ها و کافه‌ها طرفداران زیادی دارد. این غذا از ماهی خردشده، تازه و خام تشکیل ‌شده و با ترشی زنجبیل، تربچه، واسابی و سس سویا سرو می‌شود. تفاوت ساشیمی با سوشی این است که سوشی همراه با برنج ترش سرو می‌شود ولی ساشیمی به‌طور کامل از ماهی‌خام تشکیل شده و در آن برنج وجود ندارد. شاید زمانی که بشقاب این غذا را مقابل‌تان بگذارند، حس چندش و بدی به‌شما دست بدهد، اما زود قضاوت نکنید؛ چشیدن طعم و مزه آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

(Gyoza (Fried Dumplings 

یکی دیگر از غذاهای اصیل ژاپن Gyoza است. این غذا در واقع نوعی کوفته‌برنجی‌ سرخ‌شده است که در خانه‌ هم به‌راحتی تهیه می‌شود. Gyoza یک انتخاب عالی برای پیش‌غذا است و بیشتر ژاپنی‌ها آن را در کنار برنج و نودل سرخ‌شده سرو می‌کنند. طرز تهیه این غذا به این‌صورت است که برنج را به‌همراه گوشت خوک و سبزیجات به خوبی مخلوط و مواد آماده‌شده را در یک تابه سرخ می‌کنند. پس‌‌از سرخ کردن، کوفته‌‌برنجی‌ها را بخارپز می‌کنند تا به‌طور کامل مغزپخت شود. در نهایت این غذای خوشمزه را به‌همراه سس لعاب‌دار سویا سرو می‌کنند. اگر به ژاپن سفر کردید، چشیدن طعم بی‌نظیر این غذا را از دست ندهید.

پاسپورت دومینیکا

Onigiri

Onigiri

یکی از عجیب‌ترین غذاهای محلی ژاپن Onigiri نام دارد. این غذا برنج پخته‌شده و مثلثی‌شکل است که داخل آن با موادی مانند مرغ مزه‌دار شده، جلبک دریایی و سس مایونز پر شده است. معمولا در فروشگاه‌های ژاپنی این غذا را می‌توانید به‌عنوان یک میان‌وعده ارزان‌قیمت خریداری کنید. طرز تهیه این غذا بسیار ساده بوده و به‌راحتی در خانه آماده می‌شود. حتما این غذای اصیل ژاپنی را درست کنید و از طعم‌ومزه آن لذت ببرید.

Natto Rice Bowl

یکی از غذاهای سنتی ژاپن Natto Rice Bowl است. ژاپنی‌ها اصولا این غذا را به‌عنوان صبحانه، ناهار و شام میل می‌کنند. اما Natto Rice Bowl که در صبحانه سرو می‌شود با دیگر وعده‌ها تفاوتی دارد زیرا اندازه کوچک‌تری داشته و از مواد سبک‌تری تهیه می‌شود. یکی از رایج‌ترین صبحانه‌ها در ژاپن، کاسه برنج ناتو است. ناتو از دانه‌های تخمیرشده سویا تهیه می‌شود و طعمی معتدل و شور دارد که در مقایسه با برنج بسیار خوش‌طعم‌تر است. سفر به ژاپن بدون خوردن این غذا بی‌فایده است.

Fluffy Japanese Pancakes

یکی دیگر از غذاهای بومی ژاپن Fluffy Japanese Pancakes نام دارد. این غذا در واقع نوعی پنکیک است که در وعده صبحانه خورده می‌شود. رویه این پنکیک کرکی بوده و بافت نرمی دارد. همچنین طرز تهیه آن بسیار آسان است و به‌راحتی با استفاده از همزن‌دستی در خانه درست می‌شود. تنها نکته‌ای که باید در زمان درست کردن این پنکیک به آن توجه کنید این است که سفیده‌های تخم‌مرغ به حدی همزده شوند تا سفت و کشدار شود. اگر به ژاپن سفر کردید، این پنکیک را در وعده صبحانه نوش جان کنید و لذت ببرید.

Yakitori (Chicken Skewers)

غذاهای سنتی ژاپن

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای سنتی ژاپن Yakitori است. این غذا در واقع نوع مرغ باربیکیویی است و میان غذاهای خیابانی محبوبیت بالایی دارد. Yakitori در همه‌جای ژاپن پیدا می‌شود و طرز تهیه آن اینگونه است که سینه‌های مرغ را قبل از کباب کردن با سس ساخته شده از میرین، ساکه، سس سویا و شکر مزه‌دار می‌کنند. این غذ ارا به‌تنهایی می‌توانید به‌عنوان یک میان‌وعده نوش جان کنید و یا همراه با برنج و سبزیجات به‌عنوان یک وعده ‌اصلی سرو کنید. 

Miso Soup

یکی از انیمه‌ای‌ترین غذاهای سنتی ژاپن Miso Soup نام دارد. این غذا در واقع نوعی سوپ است که ژاپنی‌ها همراه با هر وعده‌غذایی خود میل می‌کنند. حتی اکثر ژاپنی‌ها سوپ میسو را از شب قبل گرم می‌کنند و در کنار صبحانه می‌خورند. مواد استفاده‌شده در تهیه این سوپ شامل توفو، جلبک دریایی و پیاز سبز است که مزه بسیار خاص و متفاوتی دارد. اگر در یک روز سرد زمستانی در ژاپن بودید، خوردن این سوپ داغ را از دست ندهید.

Ramen

یکی دیگر از غذاهای سنتی ژاپن Ramen است. این غذا یک آبگوشت اصیل‌وسنتی بوده که طعم بی‌نظیری دارد. داخل این آبگوشت از رشته‌فرنگی و سبزیجات استفاده شده و با سس سویا، رب چیلی، پیاز سبز یا یک تخم‌مرغ آب‌پز شده سرو می‌شود. این غذا که در ژاپن طرفداران زیادی دارد‌، در منوی تمامی رستورن‌های این کشور وجود دارد. در یک روز سرد زمستانی هیچ چیز به اندازه خوردن یک کاسه ‌آبگوشت، مزه نمی‌دهد.

Kashipan (Sweet Bread)

Kashipan (Sweet Bread)

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای سنتی ژاپن Kashipan است. Kashipan در واقع یک نان ‌ژاپنی بوده که درمیان مردم ژاپن به‌عنوانتنقلات از محبوبیت بالایی برخوردار است. تقریبا در تمامی نقاط شهرهای ژاپن نانوایی وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید این نان‌پرطرفدار را خریداری کنید. در برخی از نقاط ژاپن این نان را با خمیر شیرینی و در بعضی‌جاهای دیگر با خمیر لوبیا درست می‌کنند که هر دوی آن‌ها خوشمزه است. حتما در ژاپن این نان معروف را امتحان کنید.

Yakisoba (Stir-Fried Noodles)

یکی دیگر از غذاهای بومی ژاپن Yakisoba نام دارد. این غذا بیشتر در جشنواره‌های ژاپنی سرو می‌شود و طرفداران زیادی دارد. این غذا تشکیل‌شده از نودل سرخ‌شده و نودل کبابی، گوشت‌خوک، کلم و سبزیجات است. همچنین درست کردن این غذا بسیار راحت بوده و می‌توانید در خانه به‌راحتی آن را درست کنید. حتما به ژاپن سفر کنید و خودتان را به خوردن یک غذای اصیل ژاپنی دعوت کنید.

Japanese Curry

یکی دیگر از عجیب‌ترین غذاهای سنتی ژاپن Japanese Curry است. این غذا ظاهر متفاوتی دارد و به دو صورت هندی و ژاپنی تهیه می‌شود. مدل ژاپنی آن طعم شیرینی دارد و مانند یک خورشت تهیه می‌شود. همچنین تشکیل‌شده از گوشت و سبزیجات به‌همراه خمیرکاری است و غلظت بالایی دارد. درست کردن این غذا در خانه بسیار آسان است و خیلی سریع آماده می‌شود. 

Nikujaga (Meat And Potatoes)

غذاهای سنتی ژاپن

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای ژاپنی Nikujaga است. این غذا نوعی گوشت برشته‌شده به‌همراه سیب‌زمینی بوده و یکی از اصلی‌ترین غذاهای این کشور است. ژاپنی‌های اصیل این غذا را به شکل خورشت درست می‌کنند و داخل آن از سس سویا، میرین، ساکه و شکر استفاده می‌کنند. اگر به خانه یک ژاپنی دعوت شوید، حتما این غذا را روی سفره مشاهده می‌کنید.

Takoyaki (Fried Octopus)

یکی دیگر از غذاهای محلی ژاپن Takoyaki نام دارد. این غذا اختاپوس‌های سرخ‌شده‌ای هستند که شاید ظاهری عجیب و چندش داشته باشند، ولی طعم‌ومزه بی‌نظیری دارند. اختاپوس‌ها پس از مزه‌دار شدن با ادویه‌های مخصوص ژاپنی، در روغن داغ سرخ‌ و به‌همراه جلبک‌ دریایی و سس مایونز سرو می‌شود. از امتحان کردن این غذا نترسید.

Sukiyaki Hot Pot

یکی دیگر از غذاهای اصیل ژاپن Sukiyaki Hot Pot است. این غذا نوعی آبگوشت است که در ظرفی کوچک مانند دیگ به‌صورت داغ سرو می‌شود. داخل این آبگوشت از موادی مانند میرین، ساکه، سس سویا و شکر استفاده می‌شود. ژاپنی‌ها معمولا این آبگوشت را روی گوشت‌گاو و سبزیجات سرخ‌شده می‌ریزند و نوش‌ جان می‌کنند. حتما در سفر به ژاپن، این غذا را میل کنید و از طعم متفاوتش لذت ببرید.

Tonkatsu (Pork Cutlets)

Tonkatsu (Pork Cutlets)

یکی دیگر از غذاهای محلی ژاپن Tonkatsu نام دارد. این غذا یک کتلت بی‌نظیر و خوشمزه است که در ژاپن و کشورهای غربی طرفداران زیادی دارد. ظاهر این کتلت‌ها نواری بوده و با گوشت‌خوک تازه و آبدار درست می‌شود. پس از این‌که مواد کتلت آماده شد، آن‌ها را در روغن داغ سرخ و در آخر با کلم ترد سرو می‌‌کنند. اگر شما هم به غذاهای سرخ‌شده علاقه دارید، حتما Tonkatsu را امتحان کنید.

Tempura

یکی دیگر از عجیب‌ترین غذاهای بومی ژاپن Tempura است. ژاپنی‌ها این غذا را به‌عنوان تنقلات سرخ‌شده می‌شناسند. این غذا انواع مختلفی دارد که شامل میگو، مرغ، سبزیجات و توفو می‌شود. Tempura معمولا همراه با سس سویا سرو می‌شود و طعمی ترد و متعادل دارد. همچنین به‌راحتی و در کمترین زمان در خانه درست می‌شود. حداقل یک‌بار در زندگی‌تان باید طعم بی‌نظیر این غذا را بچشید.

Udon Noodle Soup

یکی دیگر از انیمه‌ای‌ترین غذاهای سنتی ژاپن Udon Noodle Soup است. این غذا نوعی نودل است که از آرد گندم تهیه شده و بافت سفتی دارد. این نودل به‌طور رایج داخل سوپ نودل وجود داشته و طعم‌ومزه خاص و متفاوتی دارد. می‌توانید سوپ نودل را با توفو سرخ‌شده، تمپورا و سبزیجات سرخ‌شده یا هرچیز دیگری که دوست دارید تزئین کرده و نوش جان کنید.

Soba (Buckwheat Noodles)

غذاهای سنتی ژاپن

یکی دیگر از غذاهای اصیل ژاپن Soba نام دارد. این غذا نوعی نودل است که با دیگر نودل‌ها تفاوت دارد؛ زیرا از آردگندم‌سیاه درست می‌شود و رنگ تیره و خاصی دارد. این غذا بسیار خوشمزه و منحصربه‌فرد است و با موادی مانند سیر، روغن کنجد یا فلفل قرمز ترکیب می‌شود. اگر به ژاپن سفر کردید، حتما این نودل خوشمزه را نوش جان کنید.

Okonomiyaki (Savory Pancake)

آخرین غذاهای سنتی ژاپن که به شما معرفی می‌کنیم Okonomiyaki نام دارد. این غذا در واقع نوعی پنکیک است که با پیازچه، کلم و خمیر مخصوص درست می‌شود و به پنکیک پیازچه معروف است. پس از مخلوط‌کردن همه مواد با یکدیگر، مواد آماده‌شده را در یک تابه ‌داغ سرخ و به‌عنوان یک میان‌وعده میل می‌کنند. زمانی که در خیابان‌های پرسروصدای ژاپن قدم می‌زنید، این پنکیک را نوش جان کنید و لذت ببرید.

در آخر

در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین غذاهای سنتی ژاپن آشنا کردیم. در غذاهای ژاپنی از مواد اولیه بسیار زیادی استفاده می‌شود و بعضی از آن‌ها دارای ظاهری چندش و ترسناک‌اند. زمانی که یک غذای ژاپنی را نوش جان می‌کنید علاوه‌بر رفع گرسنگی، یک تجربه جدید کسب می‌کنید زیرا طعم‌ومزه ای که با خوردن این غذاها حس می‌کنید در هیچ جای جهان وجود ندارد. آیا تابه‌حال غذاهای سنتی ژاپن را امتحان کرده‌اید؟ از خوردن غذاهای ژاپنی نمی‌ترسید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران