بهترین بازارهای پراگ

بهترین بازارهای پراگ؛ از خورده فروشی تا خرید سوغاتی

خرید در پایتخت چک، فقط مربوط به فروشگاه‌های برند و مراکز خرید بزرگ نیست. اگر می‌خواهید چیز خاصی بخرید و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است به بهترین بازارهای پراگ بروید. در این مقاله در مورد بهترین بازارهای اصلی پراگ صحبت خواهیم‌کرد. شاید این بازارها کمی شلوغ به‌نظر برسند، اما می‌توانید چیزهای بسیار جالبی را در آن‌ها با قیمت‌هایی باورنکردنی بخرید؛ از عتیقه‌های باارزش گرفته تا چیزهای مدرن. در ادامه این مقاله به شما انواع مختلف بازار های پراگ را معرفی می‌کنیم. پس اگر به دنبال بهترین مراکز خرید پراگ و بهترین بازارهای پراگ هستید با ما همراه شوید. 

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

بهترین بازارهای کشاورزان پراگ؛ مواد غذایی خود را از اینجا تهیه کنید

بازار کشاورزان ناپلاوکا

بهترین بازارهای پراگ

وقتی تابستان از راه می‌رسد، بسیاری از ساکنان پراگ و گردشگران، بازدید از بازار ناپلاوکا را در فهرست کارهای خود یادداشت می‌کنند. این بازار، بازاری آرام در ساحل رودخانه ولتاوا است که کالاهای جالبی برای فروش دارد.  مردم برای خرید سبزیجات تازه، میوه‌ها، پنیر، ماهی و شیرینی به آنجا می‌روند. علاوه بر این، در آنجا می‌توانید به موسیقی زنده نیز گوش بدهید و شاهد اجراهای خیره‌کننده باشید. بازار ناپلاوکا که جز بهترین بازارهای پراگ است؛ دارای فضایی مثبت، آرام و دوستانه است و مکانی عالی برای وقت گذراندن با خانواده و دوستان است.

بازار تیلاک؛ یکی از بهترین بازارهای پراگ

بازار تیلاک هم یکی از بهترین بازارهای پراگ برای خرید است. این بازار در مرکز تاریخی شهر قراردارد. تمام محصولاتی که در این بازار می خرید، ارگانیک هستند؛ عسل، میوه‌ها، آب میوه‌ها، سبزیجات، گل‌ها، لبنیات، محصولات گوشتی. همه این محصولات در اطراف پراگ و چک تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. 

بازار جیرک

بازار جیرک

ایستگاه بعدی در لیست بهترین بازارهای پراگ، بازار جیراک است. در مقایسه با بازارهای دیگر، فضای خلوت‌تری دارد. در این بازار علاوه ‌بر خرید، ‌می‌توانید غذاهای سنتی چک را بخورید. این بازار نسبت به بقیه بازارها کوچک‌تر است و اطرافش کافه‌های جالب با غذاهای ویتنامی، آمریکایی و بین قاره‌ای وجود دارد.

بازار هولسویس

این بازار در یک ساختمان تاریخی شکل گرفته‌است. در این بازار، مغازه‌ها، غذاهای محلی، سوغاتی و لباس می‌فروشند.  نکته جالب این است که این مجموعه عظیم به سبک‌های آرت نوو و نئورنسانس ساخته ‌شده‌است. بازار هولسویس، امروزه تنها جایی است که می‌توانید در آنجا کشاورزانی را ببینید که محصولاتشان را می‌فروشند. با رفتن به آن‌جا سبزیجات ارگانیک، میوه، انواع توت‌ها، قارچ‌ها، گل‌ها، تخم‌مرغ‌های آزاد، عسل، پنیرها، ماهی و خوراکی‌ها جالب را خواهیددید.

بازار دژویسه؛ از بهترین بازارهای پراگ برای خرید

بهترین بازارهای پراگ

اولین چیزی که به محض ورود به یکی از بهترین بازارهای پراگ یعنی دژویسه توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، تعداد زیاد غرفه‌های قهوه، شیرینی‌پزی و غذاهای خیابانی است. اگر نمی‌دانید چگونه بهترین غرفه را پیدا کنید، طولانی‌ترین صف را انتخاب کنید. دلیلی که این بازار به‌عنوان یکی از بهترین بازارهای پراگ شناخته می‌شود، این است که در آنجا محصولات کشاورزان خارجی نیز به فروش می‌رسد. همچنین در این بازار، محصولات منحصربه‌فرد جمهوری چک نیز یافت می‌شود. 

بازارهای خرده‌فروشی 

بازار کک یا دست‌فروشی

هر گردشگری رویای بازدید از بازار دست‌فروشی پراگ را دارد. در این بازار می‌توانید تاریخ جمهوری چک را ببینید؛ زیرا بسیاری از کالاها متعلق به دوره‌های تاریخی مختلف هستند. این بازار، جویندگان اشیاء منحصربه‌فرد و کالاهای عتیقه را جذب می‌کند. به عنوان مثال، در آنجا مردم، مدال، ظروف غذاخوری، آثار ادبی، سلاح‌های باستانی، جواهرات خانوادگی، لباس نظامی، آلات موسیقی و بسیاری چیزهای دیگر می‌فروشند. برای کسانی که به دنبال چیزهای مدرن هستند نیز جالب خواهد بود؛ زیرا بازار دست‌فروشی، منطقه بسیار بزرگی را اشغال می کند و هر گردشگری را راضی نگه می‌دارد.

بازار در میدان تیلو

بازار در میدان تیلو

یکی دیگر از بهترین بازار های دست‌فروش پراگ در میدان تیلو قرار دارد. این بازار نسبت به بازار کک، جمع‌وجورتر و شلوغ‌تر است. تلو در آخرین شنبه‌های هر ماه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد ازظهر، از مارس تا نوامبر برپا می‌شود. در آنجا می‌توانید کتاب، اسباب‌بازی، لباس، کریستال، ظروف، کیف، نشان، اتوهای قدیمی و ساعت زنگ‌دار، بشقاب و… بخرید.

بازار ناپلاوکا در کشتی( Avoid)؛ از بهترین بازارهای پراگ روی آب

بازار ناپلاوکا که یکی از بهترین بازارهای پراگ است، در کشتی قرار دارد. این بازار نسبت به دو بازار قبلی، تنوع کمتری دارد؛ با این حال، در این بازار جواهرات و ساعت‌های قدیمی و همچنین لباس‌های قدیمی، کیف و وسایل خانه را خواهید یافت. اگر عاشق جست‌وجوی گنجینه‌های کوچک هستید، پیاده‌روی در امتداد بازار ناپلاوکا بهترین تفریح برای شما است.

بازار کلکسیونر 

بهترین بازارهای پراگ

بهترین و آخرین بازار دست‌فروشی در پراگ که ارزش بازید را دارد، بازار کلکسیونر است. این بازار خارج از پراگ قرار دارد. اگر با ماشین به آن‌جا بروید، 30 دقیقه در راه خواهید بود. این بازار، 30 سال است که کار می‌کند و هزاران چیز غیرعادی و غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کرده‌است.؛ از رایج‌ترین کالاهای فروشی این بازار می‌توان به چینی، سنجاق، کریستال، دوربین، مبلمان قدیمی، اقلام جنگی و ماریونت‌های چوبی اشاره کرد.

بهترین بازارهای پراگ؛ سوغاتی، مواد غذایی، غذاهای خیابانی، تعطیلات

 بازار خواربار فروشی و سوغاتی

این بازار یکی از کوچک‌ترین بازارهای پراگ است که از دیدنش شگفت‌زده خواهید شد. این بازار در مسیر شهر قدیمی و ونسلاس قرار دارد و احتمالاً مشهورترین بازار در بین گردشگران پراگ است. علاوه بر این، مردم محلی می‌گویند که فقط در این بازار می‌توانید همه چیز پیدا کنید؛ به عنوان مثال، انتخاب گسترده‌ای از سرامیک‌های نقاشی شده، اسباب‌بازی‌ها، سوغاتی، کالاهای چرمی، جواهرات، غذا، گل و لباس را در این بازارخواهیدیافت.

بهترین بازار ویتنامی در پراگ

بهترین بازار ویتنامی در پراگ

این بازار توسط اعضای جامعه ویتنامی پراگ اداره می‌شود. در آن‌جا می‌توانید همه چیز پیدا کنید؛ از لباس گرفته تا ادویه‌های ویتنامی. این بازار از سالن‌های مختلف با فروشگاه‌های کوچک، غرفه‌ها، بوفه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تشکیل شده‌است. در بازار ویتنامی می‌توانید از غذاهای سنتی آسیایی و سایر غذاهای لذیذ نیز لذت ببرید. مردم محلی عاشق این بازار هستند؛ زیرا آنجا گیاهان عالی، سبزیجات و میوه‌های عجیب‌وغریب، دوریان، قارچ‌های خشک، برنج ویتنامی، رشته فرنگی و بسیاری از محصولات دیگر را ارائه می‌دهد. تمام این خصوصیات، بازار ویتنامی را به یکی از بهترین بازارهای پراگ تبدیل کرده‌است.

بازار سبزیجات و پوشاک؛ یکی از بهترین و ارزان ترین بازارهای پراگ

این بازار یکی دیگر از بهترین بازارهای پر طرفدار پراگ است و به دلیل تخفیفات زیادی که روی کالاهای خود می‌گذارد، بسیار محبوب است. در این بازار تنوع زیادی برای خرید لباس وجود دارد؛ بیشتر از 2000 برند مختلف در این بازار، مغازه دارند. همچنین غذاهای ارگانیک مانند سبزیجات و میوه‌ها را ارائه می‌دهد. بهترین زمان برای رفتن به این بازار، نمیه دوم روز است.

بازار کریسمس قلعه پراگ

بهترین بازارهای پراگ

از دسامبر تا ژانویه، بازار نزدیک قلعه پراگ، به‌ یک جاذبه توریستی عالی برای تعطیلات تبدیل می‌شود. در این زمان، بازار کریسمس را با فضایی خاص، غذاهای ملی خوشمزه، غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌های گرم، تزئینات شگفت‌انگیز و حال‌وهوای زمستانی خواهیددید .این بازار پراگ، مکان خوبی برای تفریح ​​یا صرف وقت با دوستان است.  هدایای بی‌نظیر، سوغاتی، غذاهای لذیذ و مناظر زیبا را با رفتن به این بازار تجربه می‌کنید. بازار کریسمس قلعه پراگ، در جای‌جای شهر پراگ برپا می‌شوند؛ مثلا:

  • میدان شهر قدیمی
  • میدان ونسلاس 
  • میدان جمهوری 
  • میدان صلح 

کلام پایانی

ما در این مقاله، بهترین بازارهای پراگ را به شما معرفی کردیم. همه این بازارها فضای خاصی دارند و طیف گسترده‌ای از کالاها را ارائه می‌دهند. برخی از آ‌‌‌‌ن‌ها سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و جالبی دارند، برخی نیز مواد غذایی می‌فروشند. به‌هرحال مشتری هرکدام که باشید، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از خرید در بهترین بازارهای پراگ را خواهیدداشت. البته با رفتن به این بازارها متوجه فرهنگ و سبک زندگی مردم پراگ نیز می‌شوید. اگر به بازارهای پراگ رفتید، از تجربه خودتان در قسمت نظرات این مقاله بنویسید.

نظرات کاربران