Spore
29 فروردین 1402
ایتالیا

بهترین رستوران‌ های میلان؛ طعم غذاهای ایتالیایی را بچشید!

میلانی‌ها بدنی سالم دارند، یکی از دلایل آن این است که غذاهای خوب می‌خورند. کم‌تر شهری مانند این مکان شیک در شمال ایتالیا غذاهای خوبی ارائه می‌دهد؛ بنابراین جمع‌آوری فهرستی از بهترین رستوران‌ های میلان، کار ساده‌ای‌ست. خوردن یک وعده غذایی خوب، بخشی جدایی‌ناپذیر از یک روز عالی در میلان به حساب می‌آید و به همان اندازه که بازدید از جاهای دیدنی و خرید کردن در آن جذاب است، خوردن غذا نیز خوشایند است. بعضی از رستوران‌ها غذاهای محلی را ارائه می‌دهند، برخی دیگر مشهورترین سرآشپزان را به کار گرفته‌اند و برخی دیگر مواد اولیه غذاها را نیز خودشان کشت می‌کنند. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با 15 مورد از رستوران‌ های برتر میلان آشنا کنیم.

Tour europe

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

Langosteria

Langosteria

Langosteria یکی از بهترین رستوران‌ های میلان است. این رستوران، بهترین غذاهای دریایی را در یک محیط غذاخوری مجلل ارائه می‌دهد. اما در این‌جا نباید انتظار تشریفات خفه‌کننده را داشته باشید؛ تزئینات جذاب Langosteria، از دریا الهام گرفته و به این رستوران روح می‌بخشد؛ روحی که در دیگر رستوران‌های دریایی یافت نمی‌شود. غذاهای اصلی Langosteria به سبک کاتالان سرو می‌شوند. یکی از بهترین آن‌ها خرچنگ پادشاه بوده که در میان مشتریان محبوب شده است. اگر غذاهای دریایی را به صورت خام ترجیح می‌دهید، یک بشقاب صدف، ماهی خام و میگوی قرمز را که از اعماق آب‌های مدیترانه صید شده، سفارش دهید. Langosteria دو شعبه در همان نزدیکی دارد؛ یکی Cucina و دیگری Langosteria Bistrot. هم‌چنین کافه Langosteria نیز در فاصله کمی دورتر از Duomo قرار دارد.

آدرس:

Via Savona, 10, Milan

شماره تلفن:

1649 5811 02 39+

وب‌سایت:

Langosteria.com/en

Spore

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های میلان Spore است. Spore یک رستوران آرام و جدید در Porta Romana با منوی ثابت با پنج غذایی است که هر هفته تغییر می‌کند. چند غذای اصلی منو تکرار می‌شود؛ چرا که این غذاها به دلیل رویکرد نوآورانه‌شان مورد تحسین قرار گرفته ‌است. سرآشپزان این رستوران، مواد تخمیرشده، از کیمچی و میسو گرفته تا shoyu را برای طبخ مواد غذایی استفاده می‌کنند. در رستوران Spore باتوجه‌به طعم‌های آسیایی، اسکاندیناویایی و ایتالیایی، غذاهایی مانند گوجه‌فرنگی کبابی‌شده در میسو، گوشت خوک با قارچ ژاپنی کوجی، کراکت کدوحلوایی با katsu sandos، سیب‌زمینی تخمیر‌شده، برگ خردل و کنجد تخمیرشده سرو می‌شود. علاوه بر بهترین غذاهای این رستوران، منوی متنوع و گسترده شراب‌های طبیعی نیز Spore را به یکی از بهترین رستوران ‌های میلان تبدیل کرده است.

آدرس:

Ingresso in Via Passo Buole al n. 4,20135 Milano MI

شماره تلفن:

1929 9919 38 39+

وب‌سایت:

Sporeristorante.it

Trippa

Trippa

سرآشپز Diego Rossi یکی از معروف‌ترین سرآشپزهای میلان است. او در رستوران Trippa که یکی از بهترین رستوران ‌های میلان بوده، غذاهای خوش‌مزه زیادی را طبخ می‌کند. یکی از این غذاها کله‌پاچه است. Diego Rossi این غذا را به شکل خلاقانه‌ای سرو می‌کند. او هم‌چنین غذاهای عام‌تری را برای تمامی ذائقه‌ها، از جمله گیاه‌خواران، ارائه می‌دهد. علاوه بر فضای داخلی با دیوارهای نارنجی و میزهای چوبی و طعم‌های جسورانه غذاها، چیزی که Trippa را بسیار خاص می‌کند، فضای صمیمانه‌ای‌ست که توسط  Rossi و Pietro Caroli _دو شریک تجاری این رستوران_ ایجاد شده است.

آدرس:

Via Giorgio Vasari, 3, Milan

شماره تلفن:

+39 327 6687908

وب‌سایت:

Trippamilano.it

Erba Brusca

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های میلان Erba Brusca است. Erba Brusca یک استراحت‌گاه روستایی شیک در کنار کانال Naviglio Pavese به شمار می‌آید. این رستوران، منویی کوتاه و بامزه‌ دارد؛ چرا که مواد اولیه غذاهای خود را از باغ سبزی‌جات مجاورش تهیه می‌کند؛ بدین ترتیب بهترین غذاها را نیز با محتویات باغ هماهنگ می‌کند. رستوران Erba Brusca، آخر هفته‌ها که میلانی‌ها به حومه شهر و کوه‌هایی که شهر را احاطه کرده‌اند پناه می‌برند، شلوغ می‌شود. اگرچه منوی سرآشپز Alice Delcourt مرتبا تغییر می‌کند، اما غذاهای اصلی این رستوران شامل ماکارونی با صدف، ترافل و ترشک وحشی همواره در منو قرار دارند. شراب‌های طبیعی نیز که با انتخاب کارشناسان تهیه می‌شوند، خوش‌طعم‌ترین شراب‌های دنیا هستند. همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده تا Erba Brusca به یکی از بهترین رستوران‌ های میلان تبدیل شود.

آدرس:

Alzaia Naviglio Pavese, 286, Milan

شماره تلفن:

+39 02 87380711

وب‌سایت:

Erbabrusca.it

Gastronomia Yamamoto

Gastronomia Yamamoto

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های میلان Gastronomia Yamamoto است. این رستوران، مهد آشپزی خانگی و اصیل ژاپنی در این شهر به حساب می‌آید. جالب است که سبک طراحی و چیدمان داخلی این رستوران نیز به سبک غذاخوری‌های کلاسیک ژاپنی چینش شده و به همین دلیل امتیاز کسب کرده است. Gastronomia Yamamoto، همه غذاها از جمله unagi eel donburi که در واقع یک ظرف برنج بخارپزشده به همراه فیله‌های مارماهی کبابی‌ست و هریک از غذاهای دیگر مانند stewed Hijiki و بادمجان سرخ‌شده همراه با میسو را سرو می‌کند. این رستوران در شمار بهترین رستوران ‌های میلان به حساب می‌آید.

آدرس:

Gastronomia Yamamoto Via Amedei 5, 20123 Milano

شماره تلفن:

+39 02 3674 1426

وب‌سایت:

Gastronomiayamamoto.it

28 Posti

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های میلان 28 Posti است. این رستوران که با رویکردی مبتکرانه و معاصر، در پخت غذاهای ایتالیایی پیشرو است، به خاطر 28 صندلی این رستوران که رو به Navigli قرار دارد، بدین صورت نامگذاری شده است. 28 Posti، بهترین غذاها را با الهام از طعم‌های کلاسیک مدیترانه‌ای، همراه با شراب‌های طبیعی سرو می‌کند. منوی این رستوران میلانی شامل غذاهایی مانند پیاز سوخته با توت فرنگی‌های وحشی تخمیرشده، ریگاتونی و میسو، دسرهای خوش‌مزه با طعم گرده زنبورعسل و coal and bottarga همواره در حال تغییر است.

وب‌سایت:

28posti.org

Ristorante Da Giacomo

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های میلان Ristorante Da Giacomo است. این رستوران قدیمی در Zona Risorgimento، سادگی غذاهای روستایی توسکانی را با طراحی داخلی کلاسیک میلان تلفیق می‌کند. اتاق ناهارخوری با پوشش دیواری پرآذین و کف‌پوش‌های شلوغ، توسط معمار Renzo طراحی شده است. منوی متنوع به سمت غذاهای دریایی گرایش دارد؛ غذاهایی مانند paccheri با اره‌ماهی و بادمجان، مجموعه‌ای از کارپاچیو خام و تارتار، به‌علاوه ماهی‌های تازه بازار که مستقیما بعد از صید، برای پخت آماده می‌شوند، سرو می‌شود. علاوه بر آن، غذاهای گیاهی زیادی نیز با تمرکز بر سنت و مواد اولیه محلی در این رستوران یافت می‌شود.

آدرس:

La tradizione a tavola-dal 1958

اینستاگرام:

www.instagram.com/giacomo_milano

وب‌سایت:

Giacomomilano.com

Propaganda Alimentare

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های میلان Propaganda Alimentare است. این رستوران در یک محله شیک و درعین‌حال دوستانه در Lambrate قرار دارد. منوی رستوران Propaganda Alimentare که عمدتا گیاهی بوده، دارای پیش‌غذاهایی مانند ترشی خانگی و قالب‌های پنیر خام، هم‌چنین غذاهای سنگین‌تر مانند فاریناتا _که یک پنکیک آرد نخودچی معمولی توسکانی است_ با کلم سیاه، چغندر بوداده، و چیزهایی دیگر است. این رستوران، غذاهایی برای گوشت‌خواران نیز سرو می‌کند؛ از گوشت گوزن در سس دولسفورت گرفته تا تارتار گوزن. پیشنهاد می‌کنیم به این رستوران بروید و از نوشیدنی‌های طبیعی که در بطری یا لیوان شیشه‌ای سرو می‌شوند، میل کنید.

آدرس:

Via Accademia 56, Milano Indicazioni

اینستاگرام:

www.instagram.com/Propaganda_alimentare

وب‌سایت:

Propagandaalimentare.com

Ratanà

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های میلان Ratanà است. سرآشپز این رستوران _ Cesare Battisti_ غذاهای سنتی میلانی را به شکلی مدرن ارائه می‌دهد. منوی Ratanà به صورت فصلی تغییر می‌کند، اما یک غذای ثابت در آن وجود دارد: risotto alla Milanese con ossobuc یا ریزوتوی زعفرانی با ساقه گوساله سرخ‌شده. پیشنهاد می‌کنیم به این رستوران بروید و Battisti swapping Parmesan با Lodigiano cheese را در یکی از بهترین رستوران ‌های میلان بخورید. 

آدرس:

Via Gaetano de Castillia, Milan

شماره تلفن:

+39 02 87128855

وب‌سایت:

Ratana.it

Sidewalk Kitchens

یکی دیگر از معروف ‌ترین رستوران‌ های میلان Sidewalk Kitchens است. Sidewalk Kitchens، یک مجموعه غذایی متشکل از 4 آشپزخانه، یک سالن بار شراب طبیعی و یک کافی‌شاپ است. این مجموعه ‌رستوران که در Zona Risorgimento قرار دارد، میزبان تعدادی از فروشگاه‌های آشپزی نوآورانه است که همه‌چیز، از پیتزای قاچ‌شده تا ساندویچ کاتسو، غذاهای خیابانی رومی مانند supplì و قهوه‌ ویژه با شیرینی‌های تازه را ارائه می‌دهد. هدف این مجموعه آن است که طیف غذاهای متنوع در سراسر شهر را به نمایش بگذارد، از آشپزهای نوظهور حمایت کند و فضایی ایجاد کند که در عین این‌که یک غذاخوری ساده است، یک مرکز اجتماعی نیز برای مردم محلی به شمار بیاید.

آدرس:

Via Bonvesin de la Riva, 3-20129 Milano

شماره تلفن:

+39 388 835 4209

وب‌سایت:

Sidewalkitxhens.com

Mao Hunan Restaurant

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های میلان Mao Hunan Restaurant است. منوی اصلی این رستوران چند صفحه‌ای شامل غذاهای کلاسیکی مانند خورش خوک، پای خوک با فلفل دلمه‌ای و ماهی مرکب تند سرخ‌شده و چندین گزینه گیاه‌خواری است. صاحبان این رستوران نیز، یک مکان به نام Maoji که غذاهای خیابانی سرو می‌کند و مکانی دیگر به نام Chifa که درست خارج از محله چینی‌ها قرار دارد و در پخت غذاهای یونانی تخصص دارد را راه‌اندازی کرده‌اند. 

Osteria Lagrandissima

یکی دیگر از معروف ‌ترین و بهترین رستوران‌ های میلان Osteria Lagrandissima است. این رستوران در منطقه‌ای تقریبا روستایی، در شمال کانال Martesana، در تابستان 2022 افتتاح شد. Osteria Lagrandissima به لطف حال‌وهوای میلان، منویی فوق‌العاده با غذاهای محلی ساده، آشپزی ایتالیایی، نان‌هایی که از نانوایی Tipografia Alimentare در نزدیکی همان مکان پخت می‌شود و قیمت‌های معقولانه، محبوب همگان شده است. توصیه می‌کنیم به این رستوران بروید و خوش‌مزه‌ترین غذاهای منوی آن را میل کنید. این غذاها عبارتند از: ماکارونی خانگی، تالیاتل با سس راگو و گوشت خوک سفید و راویولی در سس گوجه‌فرنگی.

اینستاگرام:

www.instagram.com/osterialagrandissima

Piz

یکی دیگر از رستوران ‌های برتر میلان Piz است. این رستوران، فقط سه نوع پیتزا را در منوی خود ارائه می‌دهد. وقتی شما به آن‌جا می‌روید، باید بین پیتزا مارگاریتا، Delicata Bianca و مارینارا یکی را انتخاب کنید. نگران نباشید که انتخاب‌هایتان محدود است؛ چرا که Piz خوشمزه‌ترین پیتزاها را سرو می‌کند. پیتزا مارگاریتا از گوجه‌فرنگی سان مارزانو، پنیر موزارلا، سیر، روغن زیتون و ریحان تشکیل شده است، پیتزا Delicata Bianca با کدو حلوایی، پیاز قرمز و روغن زیتون پر می‌شود، مواد اولیه مارینارا نیز گوجه‌فرنگی سان مارزانو، سیر له‌شده و ریحان است. هریک از این پیتزاها به طرز شگفت‌انگیزی ساده اما خوش‌مزه است. پیشنهاد می‌کنیم با شکم گرسنه به این پیتزا فروشی بروید!

اگر شما هم عاشق پیتزاها هستید، خواندن مقاله بهترین پیتزا فروشی های میلان؛ بهشت عاشقان پیتزا! خالی از لطف نیست.

Nebbia

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های میلان Nebbia است. این رستوران، جواهری‌ست که در کنار کانال Navigli یافت می‌شود. فضای داخلی Nebbia شیک و درعین‌حال ساده است. دیوارهای سفید، میزهاوصندلی‌های چوبی و گلدان‌های طبیعی، همگی بر یکپارچگی فضا افزوده‌ است. منوی این رستوران متناسب با فصل‌ها تغییر می‌کند. اخیرا غذاهایی مانند جگر اردک و پیاز کاراملی، کدو تنبل برشته با پنیر بز و کنجد، هشت‌پا و گوشت خوک با سبزیجات ارائه می‌شود. Nebbia بر سرو شراب‌های طبیعی تمرکز دارد. شراب‌های این رستوران توسط کارشناسان و تولیدکنندگان کوچک شراب‌های طبیعی تهیه می‌شود.

آدرس:

Via Evangelista Torricelli, 15 20136 Milano

شماره تلفن:

+39 02 827 815 57

وب‌سایت:

Nebbiamilano.com

Trattoria Madonnina

پانزدهمین رستورانی که آن را در فهرست بهترین رستوران‌ های میلان می‌آوریم Trattoria Madonnina است. این رستوران در یک خیابان فرعی آرام در نزدیکی Corso San Gottardo که یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های میلان در آن‌جا قرار دارند واقع شده است. منوی کوچک و دست‌نوشته این رستوران روزانه نوشته و چاپ می‌شود. غذاهای این منو عبارتند از: Cotoletta alla Milanese که یک کوکوی گوساله نازک است، ossobuco و  risotto زعفرانی. در فصل تابستان، پاسیوی Trattoria Madonnina آماده حضور مشتریان می‌شود و در شب‌های شنبه نیز، یک نوازنده ساکسوفون برای اجرای یک یا دو آهنگ به این مکان می‌آید.

در آخر

بازدید از جاهای دیدنی شهر، خرید کردن و خوردن، بخش جدایی‌ناپذیر از سفر است. میلان نیز مستثنی از این‌ها نیست. شما می‌توانید در مراکز خرید میلان گشتی بزنید، از جاهای دیدنی شهر دیدن کنید و پس از آن، برای صرف یک ناهار یا شام خوش‌مزه به بهترین رستوران ‌های میلان بیایید. در طول سفر، این فرصت خوش‌مزه را از دست ندهید و یک یا دو وعده غذای محلی، تازه و خوش‌عطرورنگ را در بهترین رستوران‌های میلان بخورید. سفر خوشی را برای‌تان آرزومندیم.

نظرات کاربران