Milan in autumn

میلان در پاییز؛ زمزمه برگ‌های طلایی!

میلان در پاییز پر از رنگ و شور است. با اینکه هوا در پاییز میلان خنک‌تر از تابستان است، باز هم پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای برای تفریح در آن وجود دارد. میلان یکی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود. در واقع این شهر هم از نظر طبیعی هم از نظر هنری مکان‌های دیدنی زیادی دارد. خصوصا ساختمان‌های تاریخی با معماری‌های بی‌نظیر آن‌ها، بسیار تماشایی هستند. از همین رو سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این آثار به این شهر سفر می‌کنند. میلان به دلیل نزدیکی به کوه‌های آلپ مناظر و طبیعت زیبایی دارد. اگر به مد، معماری، هنر، تاریخ و طبیعت علاقه دارید، میلان در پاییز بهترین گزینه است. این شهر آمیخته‌ای از ساختمان‌های مدرن و قدیمی است. ساختمان‌ها و سازه‌های قدیمی که از سال‌های خیلی دور بنا شده‌اند، به خوبی مورد محافظت قرار می‌گیرند. علاوه بر آن طبیعت میلان در فصل پاییز بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی می‌شود.

Tour europe

برای اینکه با اهمیت گردشگری میلان در پاییز بیشتر آشنا شوید، در ادامه درباره آب‌وهوا، جاذبه‌های گردشگری و سایر اطلاعات کاربردی درباره سفر به میلان در فصل پاییز صحبت می‌کنیم.

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

چرا میلان در پاییز پیشنهاد خوبی است؟

Milan in autumn

اگر قصد سفر به میلان در پاییز را دارید، باید کمی درباره آن بدانید. میلان در زبان ایتالیایی میلانو نامیده می‌شود و در غرب منطقه لمباردی قرار گرفته است. میلان را به همه کسانی که به معماری خاص، فشن و رستوران‌های گوناگون علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. شهر میلان به همراه رم، فلورانس، ناپل و ونیز از 5 شهر پربازدید و محبوب ایتالیا هستند. جمعیت مردم ساکن در میلان به بیش از 1 میلیون نفر می‌رسد. هر بخش از میلان با آثار هنری و فرهنگی ارزشمند و قدیمی پر شده است که شما را سرگرم می‌کند. میلان در پاییز مجموعه‌ای از معماری اصیل به سبک ایتالیایی، ساختمان‌های مدرن، مناظر پاییزی و جاذبه‌های فوق‌العاده دیگر است. گردشگران در فصل‌های مختلفی می‌توانند از میلان بازدید کنند. با این حال پاییز و تابستان از بهترین فصل‌ها برای سفر به آن است. حال‌وهوای طبیعت میلان در پاییز به طور شگفت‌آوری زیباست. 

رزرو هتل با سه کلیک

آب‌وهوای میلان در پاییز و انتخاب لباس مناسب

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که قبل از سفر به میلان در پاییز باید بررسی کنید، آب‌وهواست. آب‌وهوای هر شهر به شما می‌گوید که باید چه وسایلی بردارید. اینکه چه لوازم و وسایلی را برای سفر به میلان در پاییز انتخاب کنید، بسیار اهمیت دارد. اگر قرار است به یک سفر دور مثل میلان بروید، دیگر به لباس‌های خود دسترسی نخواهید داشت؛ پس در انتخاب لباس‌ها دقت کنید. پاییز میلان از ماه اکتبر یا نیمه‌های مهرماه آغاز می‌شود. تغییرات دمایی در فصل پاییز میلان تقریبا زیاد است. با این حال معمولا آب‌وهوای آن سرد و خنک می‌شود. هوای میلان در پاییز، برای جبران یک تابستان گرم بسیار دلپذیر خواهد بود. مهرماه در میلان کمی بارانی‌تر و سردتر از آبان‌ماه خواهد بود. با توجه به تغییرات هوایی شدید در میلان، بهتر است به جای میزان بارندگی، بیشتر به دمای آن توجه کنید.

معمولا هوای میلان در پاییز به صورت میانگین 14 درجه است ولی این امکان وجود دارد که دما به بیش از 20 درجه هم برسد که بسیار رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. اگر برای سفر به میلان در پاییز آماده می‌شوید، همیشه امکان بارندگی را در نظر بگیرید. لباس‌های آب‌غلطان و ضد آب همان چیزهایی است که در این سفر به آن‌ها نیاز دارید. علاوه بر بارندگی و رطوبت در طول شبانه‌روز، منتظر روزهای آفتابی و مطبوع هم باشید. در واقع پاییز میلان به اندازه کافی از نظر آب‌وهوایی تنوع دارد.

جاذبه‌های گردشگری پیشنهادی برای میلان در پاییز

Duomo di Milano

اگر همه وسایل و لباس‌های مناسب برای سفر به میلان در پاییز را انتخاب کرده‌اید، حالا زمان معرفی جاذبه‌های گردشگری آن رسیده است. میلان پر از دیدنی‌ها و مکان‌های تاریخی ارزشمند است. بخش‌های تاریخی و هنری میلان با دقت و ظرافت بالایی محافظت می‌شوند تا هر ساله توریست‌ها بتوانند از آن‌ها دیدن کنند. میلان در هر فصل، جاذبه‌های خاص خودش را دارد. در ادامه به چند تا از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در پاییز میلان انجام دهید، اشاره می‌کنیم.

رزرو تور سه کلیک فراموش نشه!

  1. بازدید از دومو دی میلانو(کلیسای جامع میلانو)

یکی از اولین و بهترین مکان‌هایی که در سفر به میلان در پاییز باید از آن دیدن کنید، کلیسای جامع میلانو است. این کلیسا یک ساختمان باشکوه و زیبا دارد. کلیسای جامع میلان از نظر معماری بسیار مهم محسوب می‌شود. قدمت این کلیسای غول‌پیکر به 600 سال پیش بازمی‌گردد. کلیسای میلانو پنجمین کلیسای بزرگ جهان محسوب می‌شود. پیش از آن کلیسای سنت‌پیر در رم، کلیسای بانور آپارسیدا در برزیل، کلیسای جامع سنت الهی در نیویورک و کلیسای جامع سویل در اسپانیا بزرگ‌ترین کلیساها در جهان هستند. طاق‌های این کلیسا بلند و نوک‌تیز است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کلیسا پشت بام آن است. وقتی روی بام می‌روید، به دید وسیعی از میلان زیبا دست پیدا می‌کنید. علاوه بر آن بیشتر از 3000 مجسمه و مناره روی بام، کلیسا را زینت داده‌اند. بخش داخلی کلیسا هم با وجود نور کم، پر از نقاشی‌های دوره رنسانس است. اگردر سفر به میلان در پاییز به این کلیسا ورود کردید، حتما خزانه طلا و نقره موجود در بخش جنوبی کلیسا را ببینید. قدمت این خزانه به قرن هفدهم و هجدم میلادی برمی‌گردد.

  1. گلوریا امانوئل، اولین مرکز خرید ایتالیا
milano galleria

وقتی به یکی از مهم‌ترین مراکز مد جهان وارد می‌شوید، باید حتما از گلوریا امانوئل دیدن کنید. گلوریا امانوئل شاید زیباترین و اولین مرکز خرید در ایتالیا باشد. مجموعه‌ای از برندهای لوکس در این مرکز خرید، مشغول به فعالیت و فروش هستند. در سفر به میلان در پاییز هر 24 ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از امانوئل دیدن کنید. با توجه به سرپوشیده بودن این بازار، می‌توانید آن را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها برای سفر به میلان در پاییز در نظر بگیرید. سقف امانوئل به صورت گنبدی، با شیشه و فلز طراحی شده است. هم می‌توانید با گشتن در مرکز خرید از معماری و فضای داخلی ساختمان دیدن کنید و هم می‌توانید برای خودتان یا عزیزانتان لباس و سوغاتی بخرید. 

  1. میلان در پاییز با تئاتر آلا اسکالا

آلا اسکالا یکی از بهترین مکان‌ها برای  سفر در پاییز است. ساختمان اسکالا در قلب میلان و میدان پیازا دلا اسکالا قرار دارد. میدان پیازا اهمیت زیادی دارد؛ زیرا مجسمه نقاش مشهور، لئوناردو داوینچی در آن قرار گرفته است. وقتی در میلان زیبا می‌گردید، با آثار و نقاشی‌های بی‌نظیر داوینچی روبه‌رو می‌شوید. تئاتر افسانه‌ای آلا اسکالا در سال 1778 افتتاح شد. سالن اسکالا به صورت آکوستیک طراحی و اجرا شده است. وقتی وارد تئاتر اسکالا می‌شوید، ترکیبی از رنگ قرمز و طلایی باشکوه را می‌بینید. در زمان سفر به میلان در پاییز، می‌توانید از هنرهای نمایشی مثل گروه کر، رقص باله و تئاتر این سالن دیدن کنید. داخل تئاتر اسکالا بیشتر از 3000 صندلی چیده شده است. 

  1. میلان در پاییز برای هفته مد
milano Fashion week

همانطور که اشاره کردیم مد و لباس در میلان بسیار اهمیت دارد. میلان در پاییز با جدیدترین و شیک‌ترین ترندها و مجموعه‌ها منفجر می‌شود. اگر به لباس و مد علاقه دارید، پاییز بهترین زمان برای آمدن به میلان است. در واقع به طور کلی هفته مد در میلان دو بار اتفاق می‌افتد. این رویداد یک بار در مهرماه و یک بار هم در بهمن برگزار می‌شود. در این رویداد برندهای بزرگ و مهم دنیا از مجموعه‌های خود رونمایی می‌کنند. در ضمن طراحان برجسته لباس در این رویداد قدرت‌نمایی خواهند کرد. سن‌های بزرگ و طویل با مانکن‌ها و مدل‌های برتر پر می‌شوند تا لباس‌های روز را به نمایش بگذارند. 

  1. سفر به دریاچه کومو، عمیق‌ترین دریاچه ایتالیا

یک روز از سفر میلان در پاییز را به دریاچه زیبای کومو اختصاص دهید. نام این دریاچه از شهر کومو گرفته شده است. این دریاچه در فاصله 50 کیلومتری از میلان قرار دارد. دریاچه گاردا، ماگیور و کومو به ترتیب بزرگ‌ترین دریاچه‌های ایتالیا محسوب می‌شوند. شما در هر فصل می‌توانید به دریاچه کومو سفر کنید ولی طبیعت کومو در پاییز زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. تفریحات زیادی در این دریاچه برای شما تدارک دیده شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. قایقسواری و کوهنوردی از کارهایی هستند که برای سفر به میلان در پاییز و بازدید از دریاچه کومو پیشنهاد می‌شوند.

سیستم حمل‌ونقل توریست‌های میلان در پاییز

Milan's tourist transportation system in autumn

در سفر میلان در پاییز باید با وسایل نقلیه در شهر تردد کنید. حالا سوال اینجاست که چه وسایل نقلیه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به مقاصد دلخواهتان برسید؟ خبر خوب اینکه در طول سفر میلان در پاییز با سیستم حمل‌و‌نقل مدرنی روبه‌رو هستید. مناطق مختلف شهر و فرودگاه‌ها از طریق مترو، اتوبوس و تراموا به همدیگر وصل می‌شوند. در واقع تراموا قطارهایی برقی هستند که روی یک ریل خاص در خیابان حرکت می‌کنند. تراموا از قطارهای عادی یا قطارهای مترو سبک‌تر و کوچک‌تر است. در سفر به میلان در پاییز می‌توانید از چهار خط مترو، پنج ایستگاه اصلی قطار و یک شبکه گسترده از تراموا بهره ببرید. اتوبوس‌ها هم در شهر تردد می‌کنند و بیشتر برای بخش‌های خارج از مرکز شهر مناسب‌اند.

اگر قصد بازدید از مکان‌های دیدنی میلان در پاییز را داشته باشید، مترو از نظر سرعت و دسترسی بهترین گزینه است ولی بسیاری از افراد به تجربه استفاده از تراموا نه نمی‌گویند که آن را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم. هر یک از این وسایل نقلیه در ساعات خاصی کار می‌کنند. تراموا از ساعت 4:30 صبح تا 2:30 صبح مشغول به کار است. اتوبوس از ساعت 5:30 صبح تا 1:45 شب آماده است. مترو از دوشنبه تا شنبه، ساعت 5:30 صبح تا 12:30 شب و روزهای یکشنبه و تعطیلات، از 7 صبح تا 7 شب کار می‌کند.  

نتیجه‌گیری برای سفر به میلان در پاییز

در نهایت سفر به میلان در پاییز می‌تواند یک تجربه متفاوت و شگفت‌انگیز باشد. آب‌وهوای میلان در این فصل، خنک‌تر و مطبوع‌تر از تابستان است. اگر از طرفداران سفر در هوای خنک هستید، میلان در پاییز بهترین گزینه است. وقتی در حال جمع کردن لباس و وسایل خود هستید، حتما لباس‌های گرم خود را بردارید. در طول سفر، هم می‌توانید از طبیعت باشکوه و رنگارنگ پاییزی میلان دیدن کنید و هم به ساختمان‌های هنری با معماری اصیل آن‌ها سری بزنید. با توجه به اینکه میلان پایتخت مد در ایتالیاست، خرید را فراموش نکنید. حتما مبلغی را برای خرید از برندهای بزرگ کنار بگذارید. اگر هم تمایلی به خرید نداشتید، از مراکز خرید دیدن کنید؛ زیرا مراکز خرید میلان معمولا با معماری بی‌نظیری ساخته شده‌اند و ارزش یک بار دیدن را دارند.

نظرات کاربران