Milan

سفر به میلان در بهار؛ از جشنواره های بهاری تا دیدن شکوفه ها!

میلان به خاطر جاذبه‌های معروف خود مانند دوومو و تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی و هم‌چنین به‌عنوان یکی از پایتخت‌های مد جهان مشهور است. به‌طور کلی، انتخاب بهترین زمان برای سفر به میلان به آب‌وهوا و آن‌چه در طول اقامت خود به دنبال آن هستید بستگی دارد. اگر می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی شهر دیدن کنید، بهتر است در فصل بهار، زمانی که هوا خنک است، به میلان سفر کنید. فصل زمستان نیز در میلان سرد است و جمعیت به مراتب کم‌تر است. پاییز بارانی و سرد است، اما به غیر از هفته مد در سپتامبر، شلوغی کم‌تری دارد. تابستان در میلان نیز زمان برگزاری جشنواره‌ها است و گرم و شلوغ است.

Tour europe

در ادامه این مقاله شما را با بهترین زمان سفر به میلان یعنی سفر به میلان در بهار آشنا می‌کنیم و درباره آب‌وهوای بهاری، فعالیت‌هایی که در این فصل باید انجام دهید و هم‌چنین لباس‌هایی که باید در طول سفر همراه خود ببرید راهنمایی‌ می‌کنیم.

سفر به میلان در بهار

Milan

هنگامی که بهار در میلان در آستانه آمدن است، هوا هنوز ناپایدار است. از اواسط بهار، این شهر روزهای زیبایی را با دمای ملایم و مطبوع به شما هدیه خواهد داد. در ماه آوریل، آب‌و‌هوای میلان از روزهای سرد و بارانی مارس به روزهای روشن و عمدتا آفتابی تبدیل می‌شود. درباره تغییرپذیری آب‌وهوای آوریل نیز همین‌قدر بگوییم که ممکن است به گونه‌ای باشد که لازم باشد لباس‌های آستین بلندتان را درآورده و لباس آستین کوتاه بپوشید.

آب‌و‌هوای میلان در بهار

میانگین دمای روزانه میلان در این ماه ۱۲.۵ درجه سانتی‌گراد است که کمی گرم‌تر از مارس است، درحالی‌که دما می تواند به ۲۰ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. حتی اگر دمای هوا به مثبت 25 درجه سانتی‌گراد هم رسید تعجب آور نیست. این دما میلان را نسبتا گرم می‌کند. در شب، دما به حداقل دمای میانگین یعنی ۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ بنابراین بازدیدکنندگان باید مقداری لباس گرم نیز همراه خود داشته باشند.

بارش باران

در این ماه احتمال بارش باران نسبتا زیاد است؛ بنابراین برای روزهای مرطوب و بارانی آماده باشید. میانگین بارندگی میلان عموما به ۹۰ میلی‌متر می‌رسد و در طول ۱۴ روز در طول این ماه باران می بارد. درصد بارندگی در میلان به عدد 42 می‌رسد.

نور خورشید

Milan

اگرچه ممکن است انتظار چند روز بارانی و ابری را در طول ماه آوریل در میلان داشته باشید، اما همیشه چند روز آفتابی را نیز ملاقات خواهید کرد. با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان آب‌وهواشناسی، به‌طور متوسط ۶ ساعت آفتابی در طول روز خواهیم داشت. به عبارتی دیگر، احتمال این‌که یک روز آفتابی فرا برسد، 19 درصد است.

در سفر به میلان در این فصل چه بپوشیم؟

مهم ترین عامل در برنامه‌ریزی برای سفر به میلان و نحوه پوشش در این ماه، بستگی به فعالیت‌هایی دارد که شما قصد دارید در سفر انجام دهید. همیشه پیش از شروع سفر، وضعیت آب‌و‌هوا را بررسی کنید. هیچ‌چیز سریع‌تر از نبردن لباس‌های مناسب، سفر شما را خراب نخواهد کرد. همان‌طور که مشخص است میلان در فصل بهار دچار نوسان آب‌وهوایی است؛ بنابراین ممکن است به‌طور همزمان به یک آستین کوتاه و یک ژاکت احتیاج پیدا کنید.

میلان جاهای دیدنی بسیاری برای بازدید دارد؛ ازهمین‌رو قابل پیش‌بینی است که در سفر به میلان، شما صبح زود از هتل خارج شوید و گردش را تا اواخر بعد از ظهر ادامه دهید. فراموش نکنید شلوارهای چرمی، جین‌های تیره و کت‌های ضخیم برای پوشیدن  در هوای صبح مناسب نیستند. به جای آن، پوشیدن رنگ‌های روشن‌تر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لباس مناسب بهاری در میلان، یک ژاکت سبک و یک شلوار روشن است. برای مردان، یک ژاکت رنگ روشن، شلوار سفید یا بژ، یا حتی شلوار جین مناسب خواهد بود و نیازی به پوشیدن کت‌و‌شلوار رسمی نیست. میلان شهری دوستانه برای پیاده‌روی است؛ بنابراین مهم است که کفش‌های راحتی بپوشید؛ کفش‌هایی مانند چکمه‌های تخت و کفش‌های کتانی و اسپرت برای زنان و کفش‌های چرمی برای مردان.

چه فستیوال‌ها و رویدادهای بهاره‌ای برگزار می‌شود؟

در فصل بهار، میلان عید پاک یا پاسکوا را در ایتالیا جشن می‌گیرد. در سال ۲۰۱۹ عید پاک یکشنبه ۲۱ آوریل برگزار شد، در‌حالی‌که در ۲۲ آوریل دوشنبه عید پاک، بخشی از تعطیلات آن است. بهار فرا رسیده و وقت بیدار شدن از خواب زمستانی و گذراندن روزها در هوای آزاد است. اگر می‌خواهید از ازدحام جمعیت دور باشید، آوریل بهترین زمان مناسب برای سفر به میلان نخواهد بود. بلیط هواپیماها و هزینه اقامت‌گاه‌ها نیز افزایش می‌یابد؛ هرچند این شلوغی و گرانی، به آب‌وهوا و جشنواره‌های بهاری آن می‌ارزد. تقویم رویدادهای میلان در ماه آوریل نسبتا شلوغ است و تعداد زیادی فستیوال، نمایش‌های تجاری مهم و نمایش‌های خیابانی در این ماه ارائه می‌شود. برخی از آن‌ها نمایش‌های سنتی هستند که هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

Flowers & Flavors Festival

Flowers & Flavors Festival

یکی از تعطیلات آخر هفته که در سفر به میلان در بهار نباید آن را از دست بدهید، اولین آخر هفته آوریل است که در آن گل‌های زیبا در طول جشنواره سنتی Fiori e Sapori به کارناوالی از عطرها و رنگ‌ها تبدیل می‌شوند. این اتفاق فقط یک بار در طول سال رخ می‌دهد؛ زمانی که سواحل ناویگلیو یا Canal  به یک بازار گل رنگارنگ، معطر و بسیار محبوب با شکوفه‌های منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود. این رویداد توسط انجمن Naviglio Grande سازماندهی شده، که از سال 1982 هدف خود را قدردانی از یکی از جاهای دیدنی میلان قرار داده‌است.

Sinigaglio Fair

Fiera di Sinigaglia یا نمایشگاه Sinigaglio همیشه در میلان برپا بوده‌است. بازار فروش بی‌نظیری که آخرین شنبه هر ماه برگزار می‌گردد. این نمایشگاه در روز شنبه در منطقه تیچینو، در دو طرف کانال Naviglio Grande اجرا می‌شود و تماشاگران بزرگ و متنوعی را به خود جذب می‌کند. کلکسیونرهای عتیقه کمیاب و اشیا عجیب‌و‌غریب برای تزئین خانه در این‌جا یافت می‌شود. ورودی این فستیوال نیز رایگان است. در سفر به میلان در بهار، از شرکت کردن در این نمایشگاه غافل نشوید.

Sant Angelo Fair؛ یکی از جشنواره‌های بهاری در سفر به میلان

Fiera de Sant’Angelo بازار سنتی گل‌های عید پاک است که از سال 1200 در روز دوشنبه عید پاک برگزار می‌شود. صدها غرفه بخش بزرگی از ناحیه بررا را پوشش می‌دهند. به جز گل‌ها، می‌توانید لباس، کتاب، نقاشی و خوراکی‌های خاص را در این‌جا پیدا کنید. این بازار از ساعت 9 تا 19 در via della Moscova و در خیابان‌های اطراف کلیسای سنت آنجلو برگزار می‌شود. در سفر به میلان در بهار، حضور در این بازار سنتی پرگل را فراموش نکنید.

نمایشگاه بین‌المللی مبلمان

Salone Internazionale del Mobile di Milano

نمایشگاه مبلمان میلان (به ایتالیایی: Salone Internazionale del Mobile di Milano) یک نمایشگاه مبلمان است که هرساله در فصل بهار در میلان برگزار می‌شود. این بزرگترین نمایشگاه تجاری در نوع خود در جهان است که در سال 2019، پنجاه‌و‌هشتمین دوره این نمایشگاه برگزار شد. این نمایشگاه جدیدترین مبلمان و طراحی‌ها را از کشورهای سراسر جهان به نمایش می‌گذارد. این مکان پیشرو برای نمایش محصولات جدید توسط طراحان مبلمان، نورپردازی و سایر اثاثیه منزل در نظر گرفته می‌شود. بد نیست اگر در سفر به میلان در بهار، از نمایشگاه مبلمان نیز دیدن کنید.

شکار گنج گیاه‌شناسی؛ یکی دیگر از جشنواره‌های بهاری در سفر به میلان

در همان منطقه بررا، در داخل گالری هنری Pinacoteca di Brera، در باغی به همین نام، شکار گنج گیاه‌شناسی توسط شبکه ایتالیایی باغ‌های بزرگ سازماندهی شده‌است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از باغ گیاه‌شناسی بررا در دانشگاه میلان در Strada Privata F.lli Gabba، خیابان 10، بررا بازدید کنید. این رویداد آموزشی که هر سال در روز دوشنبه عید پاک برگزار می‌شود، برای نزدیک‌تر کردن کودکان به باغ و طبیعت طراحی شده و باعث می‌شود آن‌ها به شیوه‌ای بازیگوشانه – برگ به برگ – درختان و گیاهان موجود در پارک‌ها را کشف کنند و بشناسند. برگزاری فستیوال گنج گیاه‌شناسی، فصل بهار را به بهترین زمان سفر به میلان تبدیل کرده‌است.

۶ کاری که هنگام سفر به میلان در بهار باید انجام دهید

فصل بهار، بین آوریل و می، بهترین زمان سفر به میلان و دوری از گرمای تابستان خواهد بود. نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌های خیابانی و تماشای مردم از پیاتزاس همگی بخشی از یک تعطیلات بهاری در میلان هستند. در ادامه شما را با 6 کاری که هنگام سفر به میلان در این فصل باید انجام دهید آشنا می‌کنیم.

در سفر به میلان در بهار خوراکی‌های خوشمزه بخورید

Milan cuisine

بهار آغاز فصل نوشیدن و غذا خوردن است. کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی که در کنار آبراه‌های محله‌های کانال ناویگلی و پورتا تیسینز قرار دارند، مملو از محلی‌ها و گردشگرانی می‌شوند که نوشیدنی‌های خوش‌مزه می‌نوشند و پنیرهای خوش‌طعم ایتالیایی را می‌خورند. شما پس از نوشیدن نوشیدنی‌تان می‌توانید در تراس‌های بیرونی رستوران‌های سنتی منطقه شام بخورید، کافه‌ها را بار دیگر امتحان کنید و تا دیروقت در کلوب‌های شبانه محله بمانید. به این ترتیب، از سفر به میلان در فصل بهار لذت ببرید.

در سفر به میلان در بهار پیک‌نیک بروید

تعطیلات بهاری در میلان بدون پیاده‌روی یا پیک نیک در ۱۱۶ هکتار از زمین‌های چشم‌انداز پارک پارکو سمپیون، بزرگ‌ترین پارک میلان، صفایی ندارد. به deli بروید و یک سبد پیک‌نیک با نان تازه ایتالیایی، ژامبون پارما و پنیر گورگونزولا آماده کنید و از پیک‌نیک در چمنزار بزرگ یا کنار دریاچه لذت ببرید و همزمان با گوش دادن به موسیقی که از تراس‌ها یا سالن‌های طبقه اول cool Milano bars به گوش می‌رسد و خوردن میان‌وعده، از این تفریح در سفر به میلان در بهار لذت ببرید.

در هفته مد میلان شرکت کنید

افراد مشهور و طراحان لباس و مد برای شرکت در فستیوال هفته مد در فصل بهار، از سراسر جهان به میلان سفر می‌کنند. هفته مد میلان مجموعه‌های پاییزی_زمستانی را در مکان‌های مختلف مانند پالاتزو رئال و مرکز نمایشگاهی شهر فیرا میلانو به نمایش می‌گذارد. این شهر تنها به روی افراد حرفه‌ای باز است و در این موقع، بارها و رستوران‌ها میزبان افراد شرکت‌کننده در فستیوال مد هستند.

با تاریخ و فرهنگ میلان آشنا شوید

Casa Fontana Silvestri

سفر به میلان در بهار فرصتی برای لذت بردن از موزه‌ها، گالری‌ها و کاخ‌های تاریخی است. در طول Settimana dei Beni Culturali یا هفته میراث فرهنگی در اوایل بهار، همه موزه‌ها و گالری‌های عمومی ورود رایگان دارند. در اواخر ماه می، اقامتگاه‌های خصوصی زیبا درهای خود را در کورتیلی آپرتی _حیاط‌های باز_ می‌گشایند. در سفر به میلان در بهار، از ساختمان‌هایی در امتداد Corso Venezia هم‌چون Palazzo Castiglioni و Casa Fontana Silvestri دیدن کنید.

در سفر به میلان در این فصل شکوفه‌های بهاری را از نزدیک ببینید

Giardini Pubblici یا باغ‌های عمومی میلان در فصل بهار شکوفا می‌شوند. آن‌ها در انتهای Via Manzoni واقع شده‌اند و قبل از استراحت در هتل بهاری میلان، فرصتی برای بازدید هستند. پیشنهاد می‌کنیم باغ‌هایی که در جنوب Via Palestro، متعلق به Villa Reale قرار دارند، را از دست ندهید؛ در این زمان، باغ‌ها مملو از درختان پرشکوفه‌اند. در محله کانال میلان، در جنوب مرکز شهر نیز شاهد تبدیل Naviglio Grande به دریایی از گل‌های رنگارنگ با عطرهای مختلف در طول رویداد Fiori e Sapori در سفر به میلان در بهار خواهید بود. 

یک سفر یک‌روزه بهاری را تجربه کنید

بهار بهترین زمان مناسب برای سفر به میلان برای بازدید از دریاچه کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا و تنها 40 کیلومتری شمال میلان است، جایی که ویلاهای زیبا و روستاهای کنار دریاچه در کنار پس‌زمینه آلپ قرار دارند. در سفر به میلان در بهار، گیاهان رنگارنگ و بالکن‌های پر از گل در مقابل آسمان آبی رنگ تضاد ایجاد می‌کنند و بوی گل رز در هوا به مشام می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم به کافه بروید و  یک فنجان قهوه یا ژلاتوی میوه‌ای معطر را در شهر کنار دریاچه بلاجیو نوش جان کنید. سپس، یک سفر کوتاه با کشتی به باغ‌های پر گل ویلا موناسترو، با تراس‌ها، مجسمه‌ها و شگفتی‌های گیاه‌شناسی زیبای آن داشته باشید.

در آخر

اگرچه میلان در تمام طول سال منتظر گردشگران است، اما بهترین زمان سفر به میلان ماه‌‌های آوریل و می، سپتامبر و اکتبر خواهد بود. ما در این مقاله از بهار به عنوان بهترین زمان سفر به میلان یاد کردیم؛ چرا که در فصل بهار، درختان در حال شکفتنند و شما شاهد مناظر زیبا و آب‌وهوای دلپذیری در سطح شهر خواهید بود. با ما تماس بگیرید و پرسش‌های‌تان را درباره سفر به میلان در بهار مطرح کنید. زمان زیادی باقی نمانده؛ همین حالا بلیط هواپیمای میلان را رزرو کنید.

نظرات کاربران