میلان

بهترین زمان سفر به میلان؛ راهنمای جامع ماه‌ به‌ ماه

میلان، مرکز مهم مالی ایتالیا، به خاطر معماری باشکوه، مد لوکس، غذاهای لذیذ و دانشگاه‌های درجه یک آن مشهور است. از آن‌جا که این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان است، مردم در طول سال به این شهر باستانی هجوم می‌آورند. بااین‌حال، نمی‌توان سفر و بازدید از میلان را در طول ماه‌های آوریل تا می و سپتامبر از دست داد؛ زیرا بهترین زمان سفر به میلان است. پاییز نیز شرایط آب‌و‌هوایی را مساعد می‌کند و مردم می‌توانند بدون محدودیت‌های آب‌و‌هوایی از هر فعالیتی لذت ببرند. در این مقاله شما را با بهترین زمان سفر به میلان بر اساس شرایط آب‌وهوایی، هزینه‌ها و فعالیت‌های تفریحی هر ماه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

Tour europe

بهترین زمان برای هواخوری و فعالیت‌های خارج از خانه

میلان

برای مشاهده و فعالیت در فضای باز، باید ماه‌های آوریل، می، ژوئن، جولای، سپتامبر و اکتبر را انتخاب کرد. آب‌و‌هوای این ماه‌ها برای انجام هرگونه فعالیت ماجراجویانه دلپذیر است.

بهترین زمان سفر برای بازدید از موز‌ه‌ها

موزه‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که در تمام طول سال پذیرای گردشگران خواهند بود. بااین‌حال، برای غلبه بر جمعیت و تجربه سفری در آرامش، می‌توان در همه ماه‌ها به جز می تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر سفر کرد. با توجه به این‌که صف‌های موزه‌ها برای خرید بلیط شلوغ می‌شود، توصیه می‌شود که در زمان خلوت‌تری از موزه‌ها بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به میلان برای ماه عسل

ماه‌های بهاری مارس تا آوریل و ماه‌های پاییزی سپتامبر و اکتبر، به عنوان بهترین زمان برای سفر دو نفره و عاشقانه به میلان در نظر گرفته می‌شوند؛ چرا که این شهر در این زمان‌ها شاهد برگزاری جشن‌های فراوانی است. اما توجه داشته باشید که در این زمان شهر شلوغ است و مطمئنا بلیط هواپیما و هتل‌ها گران‌تر خواهند بود؛ بنابراین ماه‌های زمستان بهترین زمان سفر به میلان برای زوج‌هایی است که به دنبال ماه عسلی ارزان‌قیمت هستند. با‌این‌حال، ماه‌های می، اواخر اکتبر و نوامبر نیز برای ماه عسل مناسب‌اند.

بهترین زمان سفر به میلان از نظر بودجه

میلان

در ماه‌های زمستانی نوامبر تا فوریه و آگوست، شاهد هجوم گردشگران نسبتا کم‌تری به میلان هستیم. بنابراین این ماه‌ها بهترین زمان سفر به میلان برای آن دسته از مسافرانی است که بودجه کمتری را برای این سفر در نظر گرفته‌اند. در این ما‌ه‌ها بلیط هواپیما و هزینه اقامتگاه‌ها به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. اگرچه ممکن است آب‌‌ هوا مورد استقبال قرار نگیرد، اما فصل زمستان هوای جیب شما را دارد؛ در ثانی، هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را داراست.

همین حال بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر برای عاشقان خرید:

در طول سال، میلان گردشگران زیادی را به خود می‌بیند که برای خرید بهترین لباس، پوشاک و غیره به این شهر می‌آیند. با‌این‌حال، ماه آگوست بدترین زمان خرید است؛ زیرا مغازه‌داران به تعطیلات تابستانی رفته‌اند.

پرطرفدارترین فصل سفر به میلان:

 پرطرفدارترین فصل گردشگری در میلان، حوالی آوریل، ماه‌های تابستان، می تا جولای و سپتامبر را دربرمی‌گیرد که مردم در این ماه‌ها برای تعطیلات به همراه خانواده‌هایشان به این شهر سفر می‌کنند. علاوه بر این، رویدادهای مد و فشن نیز در این بازه زمانی برگزار می‌شوند؛ بنابراین نرخ اقامت در شهر افزایش می‌یابد. بااین‌حال، این فصل بهترین زمان برای بازدید از میلان و انجام فعالیت‌های خارج از خانه است.

خوش‌آب‌وهواترین زمان سفر به میلان:

میلان

 فصل بهار و پاییز که به ترتیب از مارس و اوایل آوریل و اکتبر تا نوامبر متغیر است، بهترین زمان سفر برای لذت بردن از آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع میلان هستند. در این ماه‌ها، ممکن است هوا در برخی روزها بارانی باشد، اما می‌توان از فرصتی که برای بازدید از موزه‌ها و گشت‌وگذار در مراکز خرید سرپوشیده و غذاخوردن در رستوران پیش آمده استفاده کرد. در این فصل، هزینه اقامت هتل‌ها نسبتا پایین‌تر است؛ زیرا بسیاری از گردشگران در این ایام از سال به میلان سفر نمی‌کنند.

بهترین و هیجان‌انگیزترین زمان سفر به میلان:

 میلان در طول ماه آگوست کاملا تعطیل است؛ زیرا مردم محلی در طول این ماه به تعطیلات می‌روند و همه‌چیز، از جمله برخی از فروشگاه‌های بزرگ، بسته باقی می‌ماند. گردشگران نیز بازدید از جاذبه‌های دیدنی را با حضور راهنماهای محلی ترجیح می‌دهند؛ به همین دلیل از سفر به میلان در این فصل خودداری می‌کنند. علاوه بر این، زمستان میلان نیز فصل بسیار آرام، سرد و تاریکی است، اما اگر علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز هستید، زمستان بهترین زمان سفر به میلان خواهد بود؛ چرا که می‌توانید به پیست‌های اسکی بروید و برف‌بازی کنید.

بهترین زمان سفر به میلان؛ راهنمای فصل‌‌ها

بهار؛ بهترین زمان سفر به میلان

بدون شک بهار بهترین زمان سفر به میلان خواهد بود؛ چرا که دمای هوا هم‌چنان دلپذیر است. دمای هوا در روز بالا نمی‌رود و در شب نیز خیلی پایین نمی‌آید؛ این باعث می‌شود که در میلان هوا بسیار مطبوع باشد. علاوه بر این، جمعیت در این مدت نسبتا کم‌تر شده و می‌توان برای اقامت گردشگران در میلان برنامه‌های جذابی پیدا کرد.

میلان در تابستان

Milan in summer

میلان دارای آب‌و‌هوای قاره‌ای نیمه‌گرمسیری مرطوب است. تابستان‌ها بسیار گرم هستند و رطوبت آن را غیرقابل‌تحمل‌تر می‌کند. اما این فصل هم‌چنان شلوغ است؛ چون فصل تعطیلات است و مردم برای تعطیلات به این شهر هجوم می‌آورند.

میلان در پاییز

از آن‌جا که دمای هوا خیلی گرم نیست و برعکس، مطبوع و خوشایند است، پاییز بهترین زمان سفر به میلان است. در طول شب نیز درجه حرارت کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین می‌توانید تفریحاتی در فضای باز انجام دهید. هم‌چنین در فصل پاییز، بهترین رویدادهای مد در میلان برگزار می‌شود و طراحان و علاقه‌مندان به مد از سراسر جهان به این شهر می‌شتابند؛ بنابراین هزینه اقامت و سفر در این موقع از سال بسیار گران است.

زمستان؛ بهترین و اقتصادی‌ترین زمان سفر به میلان

زمستان ماه مناسبی برای سفر به میلان نیست؛ چرا که دما بسیار کاهش می‌یابد و به جز کریسمس که شهر شلوغ می‌شود، جشن‌ها و برنامه‌های زیادی در این موقع از سال برگزار نمی‌شود. با این‌که در ماه‌های زمستانی خبری از باران نیست، اما ممکن است گاهی برف ببارد. اما اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال سفری اقتصادی به میلان می‌گردید، زمستان بهترین زمان سفر به این شهر است.

راهنمای ماه‌به‌ماه سفر به میلان

میلان در ماه ژانویه

Milan in January

با باز شدن کسب‌و‌کارها و مدارس پس از تعطیلات کریسمس، ترافیک به حالت عادی خود برمی‌گردد، بااین‌حال در اوایل ژانویه هم‌چنان بسیاری از مردم را در خیابان می‌بینید که با غذا و برگزاری جشن‌های محلی به دنبال ایجاد برنامه‌هایی برای سال نو و لذت بردن از آن هستند. ژانویه را به عنوان بهترین زمان سفر به میلان معرفی نمی‌کنیم؛ چرا که یکی از ماه‌های پر‌آلودگی محسوب می‌شود؛ باد نمی‌وزد و در عین حال مه و دود نیز در هوا وجود دارد. اما، اگر عاشق ماجراجویی هستید، پیاده‌روی در کوه‌های آلپ ایتالیا را در این ماه از سال از دست ندهید. میانگین دمای هوای میلان در ماه ژانویه نیز از 2 تا 7 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه فوریه

دما در ماه فوریه افزایش می‌یابد؛ با‌این‌حال، روزها و شب‌ها هنوز بسیار سرد هستند؛ روزها مه‌آلود و مرطوب و سکوت در فضای شهر حکمفرما است؛ بنابراین در این ماه از سال خبری از هجوم گردشگران نیست؛ زیرا هوا دلگیر است و جشن‌های زیادی در این دوره از سال برگزار نمی‌شود. میانگین دمای هوای میلان در ماه فوریه نیز از 3 تا 10 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه مارس

ماه مارس یک ماه بهاری و بهترین زمان سفر به میلان است. خیابان‌ها خالی از هر‌گونه جمعیت گردشگر است و هزینه‌های اقامت در این زمان از سال بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. درست است که در این ماه، دما در طول شب کمی کاهش یابد، اما باز هم فعالیت‌هایی برای بازدید در میلان وجود دارد؛ شما می‌توانید به پارک‌ها و فضاهای باز شهری بروید و تا می‌توانید لذت ببرید، اما توجه داشته باشید که این‌گونه مکان‌ها بسیار شلوغ خواهند شد. میانگین دمای هوای میلان در ماه مارس نیز از 7 تا 14 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

آوریل؛ بهترین زمان سفر به میلان

Milan in April

ماه آوریل یکی از شلوغ‌ترین ماه‌های میلان است؛ چرا که هفته مد میلان در این مدت آغاز می‌شود و مردم از سراسر جهان برای این رویداد در این شهر جمع می‌شوند. علاوه بر این، آب‌و‌هوا دلپذیر است و مردم شب‌ها را به گشت‌وگذار در پارک‌ها سپری می‌کنند. هم‌چنین در هفته عید پاک نیز مراسم‌های باشکوه زیادی در خیابان برگزار می‌شود. آوریل ترکیبی از روزهای آفتابی و بارانی را دارد؛ بنابراین فراموش نکنید چتر و لباس‌های بارانی نیز همراهتان ببرید. میانگین دمای هوای میلان در ماه آوریل نیز از 10 تا 18 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

می؛ بهترین زمان سفر به میلان

در ماه می دمای میلان شروع به افزایش می‌کند و فقط بارش‌های پراکنده در طول این ماه رخ می‌دهد؛ بنابراین  این ماه بهترین زمان سفر برای انجام فعالیت‌های خارج از خانه، بازدید از پارک‌ها و جاذبه‌های دیدنی میلان برای گردشگران است. میانگین دمای هوای میلان در ماه می نیز از 14 تا 28 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه ژوئن

با فرا رسیدن ماه ژوئن، فصل تابستان در میلان با روزهای آفتابی آغاز می‌شود. بااین‌حال، گردشگران زیادی در طول ماه ژوئن به میلان می‌آیند، رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی هم شلوغ می‌شود و قیمت هتل نیز با توجه به ازدحام جمعیت، افزایش می‌یابد. هم‌چنین فستیوال‌های تابستانی میلانو در ماه ژوئن برگزار می‌شود و برنامه‌های زیادی مانند متالیکا، EDM، نمایش‌های موسیقی جاز، فستیوال‌های غذا و خیلی چیزهای دیگر در این ماه برپا می‌شود. از آن‌جایی که رطوبت هوا در ماه ژوئن بالا است و بارش‌های ناگهانی در آن رخ می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم پیش از خروج از خانه حتما دوش بگیرید. توجه داشته باشید که اگر حوصله جمعیت را ندارید، ماه ژوئن به‌هیچ‌وجه زمان مناسبی برای سفر به میلان برای شما نخواهد بود. میانگین دمای هوای میلان در ماه ژوئن نیز از 18 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه جولای

Milan in July

دما در ماه جولای به بالاترین حد خود می‌رسد. خروج از هتل در چنین روزهای آفتابی و گرمی ترجیح داده نمی‌شود؛ مگر این‌که به موزه‌ها یا مکان‌های سرپوشیده‌ای مانند مراکز خرید بروید. اگر در ماه جولای به میلان سفر کردید، همراه آوردن لباس‌های نازک، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب ضروری است. میانگین دمای هوای میلان در ماه جولای نیز از 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه آگوست

ماه آگوست همواره بهترین زمان برای سفر به میلان است؛ چرا که مردم محلی برای تعطیلات تابستانی به شهرهای دیگر می‌روند. در نتیجه این امر، بیشتر مغازه‌ها و رستوران‌ها تا ۱۵ آگوست که به فروگاستو یا تعطیلات تابستانی معروف است بسته باقی می‌مانند. بااین‌حال، سایر مکان‌های دیدنی مانند بناهای تاریخی و موزه‌ها در این زمان باز هستند. در ماه آگوست رطوبت هوا بسیار خفه‌کننده است و این رطوبت کل شهر را دربرمی‌گیرد. از آن‌جایی که در ماه آگوست جاده بدون ترافیک است، می‌توانید در تورهای روزانه دوچرخه‌سواری شرکت کنید. میانگین دمای هوای میلان در ماه آگوست نیز از 20 تا 29 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

سپتامبر؛ بهترین زمان سفر به میلان

شهر میلان در ماه سپتامبر دوباره آغاز به کار می‌کند و مردم آماده هستند تا نیاز گردشگران را برای ماه‌های پاییزی پیش رو برآورده کنند. سپتامبر یکی از ماه‌های اوج بازدید از میلان است. نمایش‌های مد زنان در این ماه به ویژه از ۱۸ تا ۲۴ سپتامبر آغاز می‌شود و شهر با لباس‌های مد روز چشم‌ها را خیره می‌کند. میانگین دمای هوای میلان در ماه سپتامبر نیز از 16 تا 24 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

اکتبر؛ بهترین زمان سفر به میلان

Milan in October

اکتبر با روزهای گرم، وزش باد بسیار و با آب‌و‌هوای بسیار مطبوع به استقبال گردشگران می‌رود. اما در طول روز باران‌های زیادی می‌بارد؛ به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند بازدیدهای داخلی مانند بازدید از موزه‌ها و بازدید‌های خارجی مانند پارک‌ها را با هم ترکیب کنند. آب‌و‌هوا در طول شب شروع به سرد شدن می‌کند؛ بنابراین شما باید لباس‌های گرم را نیز در طول سفر با خود ببرید. میانگین دمای هوای میلان در ماه اکتبر نیز از 11 تا 18 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه نوامبر

ماه نوامبر فصل خلوتی برای بازدید از میلان است زیرا تعداد ساعات آفتابی در طول این ماه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. گردشگران سفر به میلان را در این ماه ترجیح نمی دهند. البته سفر به میلان در نوامبر، بهترین زمان سفر برای کسانی است که می‌خواهند به دور از شلوغی و با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای سفر کنند. اگر در این ماه به میلان سفر کردید، ژاکت‌های گرم، پلیور، شال گردن و کلاه‌های پشمی را با خود ببرید. میانگین دمای هوای میلان در ماه نوامبر نیز از 6 تا 11 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

میلان در ماه دسامبر

دسامبر فصل کریسمس و سنت آمبروجیو است. اگر می‌خواهید ‌از جشن‌ها و شادی‌های مردم در کریسمس لذت ببرید، دسامبر بهترین زمان سفر به میلان خواهد بود. هرچند این ماه سرد است، اما یکی از ارزان‌‌ترین ماه‌ها برای گردشگران به حساب می‌آید. میانگین دمای هوای میلان در ماه نوامبر نیز از 2 تا 7 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

در آخر

بهترین زمان سفر به میلان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ دمای هوا و بودجه مورد نظر شما. اما در حالت کلی بهترین زمان سفر به میلان از آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. جولای و آگوست نیز شلوغ‌ترین ماه‌ها برای سفر هستند؛ بنابراین در این ماه‌ها باید انتظار افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما و اقامتگاه‌ها را داشته باشید. امیدواریم که توانسته باشیم شما را برای انتخاب بهترین زمان سفر به میلان راهنمایی کنید. اما برای برآورد قیمت و اطلاع دقیق از شرایط آب‌وهوایی می‌توانید با کارشناسان سه‌کلیک در ارتباط باشید و با کمک آن‌ها تور میلان را رزرو کنید.

پرسش‌های پرتکرار

بهترین زمان سفر به میلان کدام است؟

بهترین زمان برای سفر به میلان از آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است که هوا معتدل است و جمعیت کمتری وجود دارد. جولای و آگوست شلوغ ترین ماه‌ها هستند و هم‌چنین گرم‌ترین ماه‌های نوامبر تا مارس شاهد آب‌و‌هوای خنک و گردشگران کمتری هستند.

میانگین دما در میلان چقدر است؟

میانگین دما در میلان به شرح زیر است:
آوریل تا ژوئن: ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد
جولای- آگوست: 24 تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد
سپتامبر- اکتبر: ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد
نوامبر- مارس: ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد

در میلان چه جاذبه‌ها و تفریحاتی وجود دارد؟

در میلان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. برخی از جاذبه‌های دیدنی آن عبارتند از: دوومو دی میلانو، قلعه اسفورزا و سانتا ماریا دل گرازیه. هم‌چنین می‌توانید از بسیاری از پارک‌ها، موزه‌ها و تفریحات شبانه در این شهر لذت ببرید.

در سفر به میلان چه بپوشیم؟

پاسخ به این سوال در گرو انتخاب زمان سفر است. در فصل بهار و پاییز، درجه حرارت هوا ملایم است؛ بنابراین می‌توانید لباس‌های سبک و راحتی همراه خودتان ببرید. در تابستان، هوا گرم است و همراه بردن لباس‌های خنک، عینک آفتابی و ضد آفتاب ضروری است. در زمستان، هوا کاملا سرد خواهد بود؛ بنابراین پلیور، شلوار و کلاه همراه خودتان ببرید. 

آیا ماه مارس بهترین زمان سفر به میلان است؟

ماه مارس ماه شلوغی است، اما نه به اندازه ماه‌های تابستان. هوا در این زمان از سال خنک است، بنابراین شاهد متقاضیان سفر به این شهر خواهیم بود؛ پس اگر حوصله شلوغی جمعیت را ندارید، مارس زمان مناسبی برای بازدید از این شهر نخواهد بود.

نظرات کاربران