nice
23 فروردین 1402
فرانسه

معرفی شهر نیس | اطلاعاتی که باید بدانید!

در معرفی شهر نیس قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین بزرگ‌ترین شهرهای کشور صربستان آشنا کنیم. شهری که تاثیر زیادی هم به لحاظ اقتصادی و فرهنگی و هم از نظر گردشگری دارد و در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری ایرانی‌ها برای سفر یا اقامت، قرار گرفته‌است. بنابراین اطلاعاتی را درباره این شهر گردآوری کردیم تا شاید بتوانید در تصمیم‌گیری و شناخت بیشتر شهر نیس به شما کمک کند. 

Tour europe

نیس کجاست؟

nice france

نیس، شهری در جنوب شرقی صربستان، بر روی رودخانه نیشاوا. این شهر به دلیل فرماندهی آن بر کریدورهای رودخانه موراوا-واردار و نیشاوا و همچنین دو مسیر اصلی از اروپای مرکزی به دریای اژه، اهمیت دارد. 

اما بگذارید قبل از اینکه همه چیز درباره شهر نیس را عنوان کنیم، سری به دیگر شهرهای مهم این کشور بزنیم. شهرهایی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و اهمیت ویژه‌ای برای پیشرفت کشورشان! 

شهر بلگراد (Belgrade): پایتخت کشور صربستان مرکز مالی، سیاسی و گردشگری آن است. این شهر با داشتن کیفت زندگی بالا، میزان درآمد ایده آل و سطح آموزشی عالی به عنوانی یکی از مهمترین شهرهای صربستان شناخته می‌شود و همچنین زندگی در آن گران است. 

شهر سوبتیتسا (Subotica): پنجمین شهر بزرگ صربستان، با داشتن بیشترین جمعیت کاتولیک، مذهبی به شمار می‌آید. از طرفی وجود آثار تاریخی آن را به یک مقصد گردشگری نیز تبدیل کرده‌است. 

شهر ورانیه (Vranje): شهری جنوبی در کشور صربستان که با کشورهای مقدونیه و بلغارستان نیز نزدیک است. وجود تاریخ غنی و قلعه‌های رومی جذابیت خاصی برای گردشگران به وجود آوردند و بیشترین درآمد آن نیز از همین طریق است. 

شهر نووی ساد (Novi Sad): شهری کوچک، محبوب و چهار فصل. نووی ساد اهمیت زیادی به لحاظ اقتصادی برای صربستان دارد و دلیل آن هم کشاورزی پررونق آن است. 

معرفی شهر نیس

nice france

شهر نیس سومین شهر کشور صربستان است که در حدود 20 هزار نفر آن مهاجرین تشکل می‌دهند. شهری که پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور خود تبدیل کرده‌است. نیس که به آن نیش هم گفته می‌شود، از همه جنبه‌ها شهری رو به پیشرفت به نظر می‌رسد. وجود جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی مسافران زیادی را به این شهر کشانده و از طرفی با فعالیت در زمینه مراکز صنعتی مهم، نظیر نساجی، تنباکو، الکترونیک و مکانیک به خوبی توانسته نقش مهمی در اقتصاد کشورش ایفا کند. 

وجود مراکز صنعتی، تولیدی و کارخانه‌های زیادی این شهر، موقعیت‌های شغلی مناسبی را خلق کرده و همچنین دانشگاه‌های معتبری که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند نیز دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به این شهر زیبای کشور صربستان کشانده است. 

اطلاعات کلی شهر نیس

نام شهر: Nis

زبان: صربی (ترکیبی از هندی و اروپایی)

مذهب: مسیحیت

جمعیت: حدود 350 هزار نفر

واحد پول: دینار صربستان با کد اختصاری RSD

اختلاف ساعت ایران با شهر نیس: یک ساعت و 30 دقیقا ایران جلوتر است. 

طول پروازهای تهران نیس: 5 ساعت و 17 دقیقه

آب و هوای شهر نیس

در نیس تابستان‌ها گرم و عمدتاً صاف و زمستان‌ها بسیار سرد، برفی و نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 26 درجه فارنهایت تا 85 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت کمتر از 14 درجه فارنهایت یا بالاتر از 96 درجه فارنهایت است.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های نیس

Nice universities

در معرفی شهر نیس قصد داریم تا شما را با وضعیت تحصیل در این شهر دوست داشتنی آشنا کنیم. در واقع شهر نیس از کیفیت تحصیلی بالایی برخوردار است و وجود یک دانشگاه‌ معتبر موجب شده تا خیلی‌ها زندگی در شهر نیس و ادامه تحصیل را انتخاب کنند. 

دانشگاه نیش در سال 1965 تاسیس شد و امروزه شامل 14 دانشکده مختلف است. برخی از آنها عبارت‌اند از دانشکده پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی و معماری، دانشکده حقوق، دانشکده فنی و دانشکده اقتصاد. همه آن‌ها برنامه‌های جالب لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهند. این دانشگاه با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) کار و مدارک معتبر بین المللی صادر می‌کند.

یکی از جنبه‌های بسیار مهم دانشگاه تمرکز آن بر تحقیق است. برخی از پروژه‌های علمی توسط وزارت آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان تامین مالی شده‌اند. علاوه بر این، دانشگاه نیش امکانات بسیار خوبی از جمله یک درمانگاه دانشجویی، یک خوابگاه، غذاخوری و یک کتابخانه مدرن به نام نیکولا تسلا را فراهم می‌کند.

رفت‌وآمد و گردش در شهر نیس

تجربه زندگی در شهر نیس با سیستم حمل و نقل کامل آن آسان و راحت به نظر می‌رسد اما کمی شلوغ است. این سیستم شامل قطار، اتوبوس و تاکسی است. در حالی که قطار و به ویژه خطوط اتوبوس کل شهر را تحت پوشش قرار داده‌اند، شلوغی ممکن است شما را به سمت استفاده از تاکسی سوق دهد. 

هزینه های زندگی در شهر نیس

Nice universities

در معرفی شهر نیس به بخش مهم آن یعنی هزینه‌های زندگی در این شهر می‌رسیم. با توجه به اینکه شهر نیس یکی از شهرهای مهم صربستان به شمار می‌آید و مراکز صنعتی و کارخانه‌های معتبری را در دل خود جای داده، طبیعی است که موقعیت‌های شغلی زیادی داشته باشد و از طرفی هزینه‌های زندگی در آن بالا باشد.

در زیر خلاصه‌ای از هزینه‌های زندگی در صربستان را عنوان کرده‌ایم: 

  • خانواده چهار نفره تخمینی هزینه‌های ماهانه: 318,777 دینار صربستان
  • هزینه های ماهانه تخمینی یک نفر: 163,275 دینار صربستان
  • هزینه زندگی در صربستان گران‌تر از 70 درصد کشورهای اروپای شرقی است (4 از 10)
  • هزینه زندگی در صربستان ارزان‌تر از 68 درصد کشورهای جهان است (50 از 74)

شرایط دریافت ویزا شهر نیس

در سال‌های اخیر خیلی‌ها برای ادامه تحصیل یا اقامت، کشور صربستان را انتخاب می‌کنند. این کشور زیبا شهرهای زیادی در خود جای داده که هر کدام با خصوصیات خاص به نوعی موجب پیشرفت و منبع درآمد کشور صربستان بوده‌اند. در این میان نیس نیز از قافله عقب نمانده و با جاذبه‌های گردشگری، موقعیت‌های شغلی، درآمد کافی و کیفیت زندگی به یکی از گزینه‌های اقامت تبدیل شده‌است. به همین منظور اگر قصد رفتن و زندگی در این شهر را دارید، بایستی با توجه به هدف خود و شرایط زندگیتان یکی از ویزاهای تحصیلی یا کار را انتخاب کنید.  

چگونه ویزای توریستی نیس را بگیریم؟

امروزه شهر نیس صربستان یک مرکز توریستی مدرن با موزه‌ها و مکان‌های تاریخی است که در نقشه‌های اروپایی باید دید، از زمان تأسیس، دارای دروازه‌ای بوده که شرق و غرب را به هم متصل می‌کند. حتی امروزه، رانندگی در جاده‌های نیس کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به خاورمیانه از اروپا، یا شهرهایی مانند صوفیه و استانبول از وین، بوداپست یا پراگ است. 

برای رفتن به این شهر نیاز به ویزای توریستی دارید که می‌توانید تا 90 روز در آن اقامت داشته باشید. 

رزرو بلیط هواپیما نیس با سه کلیک خوبه!

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت نیس

فرودگاه‌ های شهر نیس

There are no airports in the city

در این بخش از معرفی شهر نیس به فرودگاه این شهر می‌پردازیم. فرودگاه کنستانتین بزرگ تنها فرودگاه این شهر است که روزانه فقط یک پرواز خارجی دارد. این فرودگاه در نزدیکی شهر قرار گرفته و با تاکسی در حدود 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. 

قوانین و فرهنگ شهر نیس

مردم شهر نیس و کلا صربستانی‌ها به شوخ‌طبعی معروف هستند. پس انتظار پذیرایی گرم را داشته باشید. 

صربی‌ها دوست دارند بیشتر وقتشان را به خانواده و دوستانشان اختصاص دهند.

مردم نیس بسیار مهمان‌نواز هستند و از میزبان بودن همواره خوشحال می‌شوند. اما اگر به خانه یکی از مردم این شهر دعوت شدید، فراموش نکنید که یک هدیه کوچک همراه خودتان ببرید. 

صرب‌ها بر روی ملیت و مذهب خود تعصب دارند، پس دراین باره صحبت نکنید. 

در سلام و احوالپرسی ارتباط چشمی اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت تصور می‌کنند که برای آن‌ها ارزش قائل نیستید. 

سخن آخر

در معرفی شهر نیس شما را با یکی از بهترین شهرهای صربستان برای زندگی و حتی گذراندن یک تعطیلات عالی آشنا کردیم. از خصوصیات و ویژگی‌های خاص و عالی آن گفتیم و به مواردی چون دانشگاه‌ها، آب و هوا، فرهنگ، هزینه‌های زندگی، نحوه دریافت ویزا و… اشاره کردیم. 

نظرات کاربران