جشنواره های پاریس

جشنواره های پاریس؛ از شب سفید تا جشن بالماسکه

روزهای خاصی از سال وجود دارد که اگر به پاریس سفر کنیم، سفری متفاوت و فوق‌العاده را تجربه می‌کنیم. قبل از سفر به این شهر زیبا، به تقویم نگاهی بیندازید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق، شاهد جشنواره های پاریس باشید. جشنواره‌هایی زیبا و لذت‌بخش که با فرهنگ، هنر و تاریخ این شهر تلفیق شده‌است. در این مقاله تعدادی از بهترین و زیباترین رویدادها را به شما معرفی می‌کنیم تا قبل از سفر به پاریس برای تماشای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

هفته مُد مردان و زنان؛ یکی از جشنواره های پاریس

جشنواره های پاریس

درست است که در سال 1943 اولین هفته مُد جهان در نیویورک برگزا رشد، ولی امروزه پاریس می‌تواند ادعا کند که پایتخت مُد و سبک جهان است. علاقه‌مندان زیادی سالانه برای بازدید از هفته مُد که یکی از جشنواره های پاریس است، به این شهر می‌آیند. برای دیدن افراد مشهور در این رویداد، به سایت‌های گران پاله و برج ایفل مراجعه کنید. هفته مُد برای مردان در ماه‌های ژانویه و ژوئن و برای زنان در ماه‌های مارس، سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود. این رویداد در سرتاسر پاریس اجرا می‌شود و محدود به مکان خاصی نیست. شما می‌توانید با پوشیدن بهترین لباس‌های قدیمی خود در اطراف باغ‌های تویلری، برای بازدید از این رویداد آماده شوید. این ظاهر متفاوت باعث می‌شود عکاسان خیابانی برای لحظه‌ای شما را متوقف کنند.

نمایش آشپزی غنی فرانسه در سرتاسر پاریس

در ماه مارس، در رستوران‌ها، بازارها و آتیله‌های شهر پاریس، یک فستیوال سه روزه برگزار می‌شود که یکی از جشنواره های پاریس محسوب می‌شود. در این رویداد یا کنوانسیون رستورانی، تمام آشپزها جمع می‌شوند تا میراث غنی فرانسه، یعنی همان غذای فرانسوی را به نمایش بگذارند. در سال 2010 یونسکو، غذاهای این کشور را به‌عنوان میراث فرهنگی ناملموس بشریت ثبت کرد. در فستیوال سه‌ روزه، همه غذاهای محلی پخته می‌شود و برای ارائه در اختیار همه قرار می‌گیرد. برگزاری کارگاه‌ها و بازارچه‌ها در سرتاسر پاریس و حتی کشور فرانسه یکی از برنامه‌های این فستیوال است. در این رویداد بیش از صدها مزه وجود دارد. اگر به غذاخوردن علاقه‌مندید، قبل از سفر با نگاه کردن به تقویم از تاریخ برگزاری این جشنواره آگاه شوید.

رولان گاروس و رویدادهای ورزشی

رولان گاروس و رویدادهای ورزشی

در ورزشگاه رولان گاروس، یکی از چهار تورنمنت تنیس گرند اسلم جهان برگزار می‌شود که همیشه تقاضای زیادی دارد. این رویداد ورزشی یکی از جشنواره های پاریس محسوب می‌شود. مسابقات پرمخاطب در زمین فیلیپ شاتریه نیز در آنجا برگزار می‌شود. همچنین می‌توانید در زمین‌های سوزان لنگلن و سیمون ماتیو، دیدارهای هیجان‌انگیزی را با دید بهتری تماشاکنید. فروش بلیط‌ها معمولا از اواسط مارس آغاز می‌شود.

رزرو تور اروپا

مهمانی‌ها و کنسرت‌های خیابانی؛ یکی دیگر از جشنواره های پاریس

در ماه ژوئن، خیابان‌های پاریس با صدای موسیقی به فضایی شاداب و مهیج تبدیل می‌شود. در این ماه، مهمانی‌ها و کنسرت‌های رایگان در انقلاب تابستانی در سراسر شهر پاریس به صدا در‌می‌آیند. مکان لوور Denfert Rochereau و موسسه جهان عرب، از جمله بهترین مکان‌های پیشنهادی برای مهمانی‌ها هستند. هرچند به وقت برگزاری کنسرت‌های خیابانی همه‌جای شهر محلی برای خوش‌گذرانی است. این اجراهای رایگان یکی دیگر از جشنواره های پاریس به حساب می‌آید. 

پراید پاریس؛ یکی از جشنواره های شادی‌آور پاریس

پراید پاریس یا رژه افتخار که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان در نوع خود است، یک راهپیمایی کارناوال شادی‌آور به‌شمار می‌آید. همچنین یک کنسرت آس هم در این رویداد برگزار می‌شود. جمعیت زیادی در این رویداد که یکی از بزرگ‌ترین جشنواره های پاریس است، شرکت می‌کنند. هدف از این جشن، دفاع از حقوق برابر، رد تبعیض و حمایت از یک زندگی آزاد است که به پیشرفت حقوق برابر کمک می‌کند. بیش از 40 سال است که این رژه توسط صدها داوطلب انجام می‌شود؛ افرادی که در رده همجنس‌گرایان قرار می‌گیرند. با نزدیک شدن به شب، مهمانی در کلوب‌های سراسر شهر پاریس ادامه دارد.

جشن بالماسکه در کاخ ورسای؛ از جشنواره های به‌یادماندنی پاریس

جشنواره های پاریس

یکی از ضیافت‌های بزرگ لویی چهاردهم، جشن توپ بالماسکه ورسای بود. امروزه نیز با هدف زنده نگه داشتن این جشن فراموش‌نشدنی، در ماه ژوئن در کاخ ورسای این مراسم برگزار می‌شود. در این رویداد که یکی از زیبا ترین جشنواره های پاریس است، باید لباس‌هایی به سبک ملکه ماری آنتوانت و مدل‌های رایج در قرن هجدهم پوشید. زیباترین پوشش این مراسم، ماسک‌های جالبی است که افراد به صورت‌هایشان می‌زنند. همه این پوشش‌های مبدل را می‌توان از فروشگاه‌های تخصصی در سراسر ورسای، اجاره یا خرید کرد. این کارناوال شما را به سفری در زمان می‌برد.

اگر به‌دنبال یک دلیل برای سفر به پایتخت فرانسه هستید، قطعا این جشن تاریخی و زیبا می‌تواند یک دلیل واقعی برای شما باشد. شرکت در جشن بالماسکه که یکی از جشنواره های پاریس محسوب می‌شود، برای شما تبدیل به یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهدشد. می‌توانید یک شب در زندگی‌تان را مانند یک خانواده سلطنتی سپری کنید. در این جشن، همه شرکت‌کنندگان ملزم به پوشیدن لباس کامل باروک با بالاترین کیفیت هستند. هدف از این جشن، بازآفرینی یک تجربه سلطنتی با جزئیات عالی است. یک تیم از متخصصان زیبایی مانند کسانی که به ملکه خدمت می‌کردند، به شما کمک می‌کنند که تا حد ممکن زیبا شوید و از قرن 21 به درباریان قرن 18 تبدیل شوید. حتما سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که به این کارناوال، یکی از زیباترین جشنواره های پاریس برسید.

پاسپورت دومینیکا

روز باستیل

انقلابیون فرانسه در 14 ژوئیه 1789 به‌ دلیل کینه‌هایی که از ابتدای سلطنت لوئی چهاردهم در دل داشتند، برای گشودن درهای زندان باستیل به آنجا حمله کردند و این زندان را فتح کردند. این حمله، نقطه عطفی در انقلاب فرانسه محسوب می‌شود. به همین دلیل در صبح روز 14 ژوئیه، جمعیت زیادی برای تماشای رژه نظامی که یکی از جشنواره های پاریس است، در امتداد خیابان شانزه‌لیزه جمع می‌شوند. به هنگام عصر در میدان شان دو مارس پاریس، بیش از یک میلیون تماشاگر، آتش‌بازی در پایه برج ایفل را به تماشا می‌نشینند. همچنین می‌توانید به بالای پارک دو بل ویل بروید، صندلی پیک‌نیک ببرید و به تماشا بنشینید.

سینمای روباز در پارک دلا ویلت، یکی از جشنواره‌ های سرگرم‌کننده پاریس

وباز در پارک دلا ویلت
ciné en plein air

موقع تابستان این مجموعه سینمای روباز و رایگان، جمعیت زیادی را به پارک بزرگ دلا ویلت می‌کشاند. این سینمای روباز، انواع فیلم‌های فرانسوی، خارجی، قدیمی و جدید را پخش می‌کند.پارک دلا ویلت بهترین مکان برای پیک‌نیک و گذراندن اوقات فراغت است. رفتن به پارک و این سینمای روباز، یکی دیگر از جشنواره های پاریس محسوب می‌شود. درضمن امکان پخش فیلم برای افراد کم‌شنوا و کم‌بینا نیز وجود دارد.

راک آن سن، پارک دو سنت کلود

در محیط زیبای پارک دو سنت کلود، در ماه اوت، پنج جشنواره موسیقی برگزار می‌شود که یکی از رویداد های سالانه در پاریس است. برای مثال، جشنواره موسیقی راک که با صدای بلند اجرا می‌شود. همچنین موسیقی راک سنگین وزن با مجموعه‌ای از هیپ‌هاپ و اکت‌های الکترونیکی که در فرانسه و همینطور مناطق دورتر اجرا می‌شود. شما می‌توانید با رفتن به این پارک، اجراهای موسیقی گروه ریدیوهد، فو فایترز، سیستم آو ا داون و گروه ناین اینچ نیلز را ببینید. پس اگر عاشق موسیقی هستید، تماشای این جشنواره را از دست ندهید.

مکان‌های اطراف لا ویلت

جشنواره های پاریس

به غیر از ایالات‌متحده، پاریس هم باید به‌عنوان پایتخت موسیقی جاز در جهان محسوب شود؛ زیرا یکی از جشنواره های پاریس مربوط به همین اجراهای موسیقی است. در دوران طلایی شهر پاریس، الینگتون، پیانونواز آمریکایی و جانگو راینهارت، نوازنده گیتار در این شهر اقامت می‌کردند. آن‌ها به کلوب‌های معروفی رفت‌وآمد داشتند که امروزه همان کلوب‌ها همچنان پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد. درضمن منظور از دوران طلایی پاریس، دوره‌ای است که از پایان جنگ فرانسه و پروس تا آغاز جنگ جهانی اول، ادامه داشته‌است. اگر به‌دنبال موسیقی به‌روزتر هستید، برای تماشای جشنواره Jazz a la Villette که بهترین موسیقی جاز معاصر و یکی از جشنواره های پاریس است، سری بزنید. در کنار این جشنواره، هیپ‌هاپ و موسیقی جهانی نیز به نمایش گذاشته می‌شود؛ برای مثال اجرای ناس که توسط سائول ویلیامز به صورت زنده برگزار می‌شود.

مسابقه اسب‌سواری، هیپودروم لانگ شانپ

مسابقه اسب‌سواری که در زمین مسابقه لانگ‌شمپ، در غرب پاریس و در ماه اکتبر برگزار می‌شود، یکی از جشنواره های سالانه در پاریس است. همچنین یکی از معتبرترین رویدادهای مسابقه‌ای در اروپا نیز محسوب می‌شود که 5 میلیون یورو جایزه برای آن درنظر گرفته شده‌است. این رویداد از سال 1920 شروع شد و تاکنون ادامه دارد. در زمان افتتاح این رویداد، جام مقدسی برای جاکی یا چابک‌سوارهای برتر جهان تهیه شده‌بود. اگر به تماشای این رویداد و شرط‌بندی با رویکرد لسه فر که همان معاملات اقتصادی افراد بدون دخالت حکومت است علاقه‌مندید، در این مراسم که یکی از جشنواره های پاریس محسوب می‌شود، شرکت کنید.

شب سفید در جشنواره های پاریس

شب سفید در جشنواره های پاریس

نویی بلانش یا شب سفید که با نام‌های دیگری از جمله، شب بدون خواب یا شب روشن نیز خوانده می‌شود، یک فستیوال هنری شبانه است. این فستیوال سالانه در پاریس برگزار می‌شود و یکی دیگر از جشنواره های معروف پاریس است. در این رویداد شما شهر را به شکل متفاوتی می‌بینید. نور ماه، نئون‌ها و دیگر چراغ‌ها باعث زیبایی بیش‌تر شهر می‌شود. همچنین تمام نقاط پاریس پر می‌شود از هنرمندان، اینستالیشن‌ها، نمایشگاه‌ها، اجراهای کنسرت، مسیرهای پیاده‌روی، صحنه‌های هنری، تاسیسات موقت و… .

در این رویداد که یکی از جشنواره های پاریس است، جاهایی مثل برج ایفل، موزه لوور و پمپیدو، برای بازدید تا دیروقت باز می‌مانند. در سال‌های اخیر تغییراتی همچون یک کارائوکه غول‌پیکر در اپرا کامیک، بال بزرگ در هتل دو ویل و تبدیل قطعه‌ای از جاده کمربندی پاریس به یک جاده بزرگ، در این جشنواره اعمال شده‌است. طرح نویی بلانش از سال 2002 برای اولین‌بار در پاریس سازماندهی شد و مورد توجه همه قشرهای مختلف قرار گرفت.

نمایشگاه پورت دو ورسای؛ از جشنواره های شیرین پاریس

بزرگ‌ترین رویداد جهان که به انواع مختلفی از کاکائو اختصاص دارد، در نمایشگاه پورت دو ورسای در پاریس برگزار می‌شود. صدها نفر از بزرگ‌ترین شکلات‌سازان جهان و بزرگ‌ترین نام‌های شیرینی‌پزی، در یک نمایشگاه بزرگ جمع می‌شوند تا کالاهای خود را عرضه کنند. این گردهمایی یکی از جشنواره های پاریس را رقم می‌زند و به مدت 5 روز طول می‌کشد. اگر خواستید در این جشنواره شرکت کنید، می‌توانید با خیال راحت کودکانتان را هم به ۀنجا ببرید؛ زیرا یک مکان ویژه برای آن‌ها در نمایشگاه وجود دارد.

جشنواره  Pitchfork

جشنواره های پاریس

این جشنواره موسیقی متنوع، از شیکاگو وارد شده‌است و هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌شود. جشنواره  Pitchfork در چندین مرحله گسترده و در کشتارگاه سابق تالار بزرگ برگزار می‌شود. در این جشنواره، گروه‌های کرم‌پاپ، هیپ‌هاپ و آلترناتیو راک بین‌المللی به شهر پاریس دعوت می‌شوند. یکی دیگر از جشنواره های پاریس، همین جشنواره است که برای علاقه‌مندان به موسیقی بسیار مهیج و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

شرکت در جشنواره های پاریس، یکی از مهیج‌ترین سرگرمی‌های دنیا است. همانطور که در این مقاله گفتیم، اگر علاقه‌مند به ورزش باشید، می‌توانید به ورزشگاه رولان گاروس و مسابقات اسب‌سواری بروید. اگر به‌دنبال تماشای زیباترین رویداد هستید، به جشن بالماسکه بروید. رویداد نویی بلانش یک شب خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. اگر عاشق شکلات هستید، نمایشگاه بزرگ شکلات را از دست ندهید. اگر موسیقی اولویت شما است، جشنواره  Pitchfork، کنسرت‌های خیابانی و اجراهایی که در پارک دو سنت‌کلود برگزار می‌شوند را از دست ندهید. با خواندن این مقاله قطعا برای تماشای همه این جشنواره‌ها ترغیب شده‌اید. اگر تجربه‌ای از شرکت در رویداد های سالانه پاریس دارید، در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران