رستوران آسیتانه

یک شام به یاد ماندنی در استانبول؛ کدام رستوران را انتخاب کنیم؟

یک شام به یاد ماندنی در استانبول

لذت چشیدن غذاهای اصیل ترکی و غذاهای دیگر در یکی از بهترین رستوران‌های شهر، به یاد ماندنی‌ترین بخش سفر است. غذاهایی که از بهترین مواد و توسط برترین سرآشپزها تهیه شده‌اند، بسیار خاطره‌انگیز است. به همین علت انتخاب رستورانی که در آن غذا را سرو می‌کنید، اهمیت بالایی دارد. در استانبول رستوران‌های فراوانی وجود دارند که به دلایل متفاوتی معروف شده‌اند. اما همه آنها غذای مطلوبی به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند. در ادامه این مطلب بهترین رستوران‌های استانبول را به شما معرفی می‌کنیم تا تجربه یک شام به‌یادماندنی در استانبول همیشه در خاطرتان باقی بماند.

رزرو تور استانبول

سفر به استانبول یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهایی است که هر فرد باید در طول زندگی خود آن را تجربه کند. استانبول برترین قطب گردشگری در خاورمیانه محسوب می‌شود و سالانه میزبان چند میلیون مسافر از سرتاسر جهان است. این در حالی است که قیمت تور استانبول در برابر دیگر سفرهای خارجی، بسیار مناسب‌تر است. افراد برای گشت‌وگذار وارد ترکیه می‌شوند و انتخاب آنان به‌عنوان اولین مقصد، شهر زیبای استانبول است. مسافران از گردش در استانبول و آشنایی با بافت دوگانه آسیایی و اروپایی آن لذت می‌برند.

برترین غذاها برای سرو یک شام رمانتیک در استانبول

برترین غذاهای ترکیه

بهتر است قبل از آشنا شدن با برترین رستوران‌ها برای یک شام خوشمزه در استانبول، با غذاهای ترک و خوشمزه‌ترین ها آشنا شوید. باتوجه‌به این که ذائقه ایرانی‌ها در غذا به ذائقه ترک‌ها نزدیک است، مطمئن باشید اکثر غذاهای ترکی موردپسند شما واقع خواهند شد. معروف‌ترین غذای ترک‌ها دونر کباب است. دونر کباب در ایران با نام کباب ترکی معروف است. این غذا حتی در آلمان هم طرف‌داران بسیار زیادی دارد. متوسط بودن چربی آن باعث شده تا همه گروه‌های سنی بتوانند این غذای خوشمزه را تست کنند. دونر کباب هم به‌صورت ساندویچی و به‌صورت عادی به همراه نان سرو می‌شود.

دومین غذای معروف برای سرو شام در استانبول ، اسکندر کباب است. پیشینه این غذا به دوران عثمانی برمی‌گردد. اسکندر کباب از لحاظ ظاهری به دونر کباب شباهت دارد. اما در حقیقت به‌خاطر استفاده از ماست برای سرو، طعم متفاوتی دارد.

پیده جزو غذاهایی است که در تمامی رستوران‌های ترکیه پیدا می‌شود. پیده پیتزای مخصوص ترکی است که خمیر آن شبیه به قایق شکل داده شده است. البته نکته مهم درمورد این غذا این است که طعم پیده با پیتزا کمی تفاوت دارد. این تفاوت به‌خاطر استفاده از تخم‌مرغ و سبزیجات مخصوص است. البته همین تفاوت باعث پرطرف‌دار بودن آن در میان گردشگران شده است. بورک نیز از غذاهای محبوب در ترکیه است. بورک در ظاهر شبیه به پیراشکی و این‌چنین غذاها است. اما در حقیقت بورک با مواد مخصوصی مانند اسفناج، گوشت و پنیر پر می‌شود.

تنوع غذاهای ترکی بسیار بالا است. در اکثر رستوران‌های استانبول تمامی این غذاها با دستور پخت مخصوص سرو می‌شود. غذاهای دیگر ترک از جمله نخود پلو، مانتی، ایمام بایلدی و آدانا کباب نیز در منوی این رستوران‌ها قرار دارد. در ادامه به سراغ برترین رستوران‌های استانبول از منظر کیفیت غذاها می‌رویم و دست شما را برای یک شام رمانتیک در استانبول باز می گذاریم

رستوران نیکول و یک شام درجه یک در استانبول

شام در استانبول

ستاره میشلن یکی از انواع رتبه‌بندی در میان رستوران‌ها است. رستوران نیکول اولین رستوران در ترکیه است که این ستاره را دریافت کرده است. سرآشپز این رستوران داستان جالبی دارد. او در حال گذراندن دوره دکتری خود در دانشگاه کمبریج بوده که به‌خاطر عشق به آشپزی از همه چیز دست می‌کشد. این رستوران دارای منوی فصلی است و در هر فصل متناسب با نوع آب‌وهوا و حضور گردشگران، غذاهای مخصوصی را ارائه می‌دهد. علاوه بر منوی متغیر، یک منوی ثابت شامل غذاهای ترک و غذاهای فرانسوی نیز در رستوران وجود دارد. شما می‌توانید لذت چشیدن طعم غذاهای فرانسوی و ترکی در کنار هم لذتی تکرارنشدنی است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که توسط مشتریان موردتوجه قرار گرفته است، توجه به ذائقه و سلیقه مشتری است. در همان ابتدای ورود درمورد گیاه‌خوار بودن شما سؤال می‌شود تا منوی غذایی مخصوص گیاه‌خواران را به شما ارائه بدهند. همچنین درباره حساسیت‌های غذایی شما هم سؤال پرسیده می‌شود تا در حین طبخ غذا از این مواد استفاده نشود. احترام به مشتری و در اولویت قراردادن شرایط آن‌ها باعث شده تا این رستوران محبوبیت بالایی کسب کند.

از دیگر دلایل پر طرف‌دار بودن رستوران نیکول، می‌توان به ویو و چشم‌انداز آن اشاره کرد. این رستوران در یکی از بهترین نقاط استانبول ساخت شده است که فضای بسیار جذابی از استانبول را به نمایش می‌گذارد. سرو غذا در قسمت روباز رستوران با ویوی دریا برای مسافران جذابیت بالایی دارد.

رستوران نیکول در محله تام تام استانبول قرار گرفته است. این رستوران به هتل‌ها و مرکز استانبول نزدیک است و فاصله چندان زیادی ندارد. شما می‌توانید از میدان تقسیم نیز به این رستوران تشریف ببرید. فاصله کم این رستوران با مرکز شهر باعث شده تا دسترسی به آن بسیار راحت باشد. علاوه بر این شما می‌توانید با تراموا هم به این رستوران بروید. زیرا ایستگاه تراموا در نزدیکی این رستوران قرار گرفته است.

سرو شام در رستوران نیکول استانبول؛ تجربه لذت بخشی برایتان خواهد بود.

رستوران بورسا؛ شام خوشمزه در قدیمی ترین رستوران استانبول

شام در استانبول

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ها در ترکیه رستوران بورسا است. این رستوران با فضایی کاملاً سنتی طرف‌داران مخصوص به خود را دارد. به گفته برخی مسافران، به‌محض ورود به این رستوران احساس می‌کنید در زمان سفر کرده‌اید. رستوران بورسا در سال ۱۹۲۷ تأسیس شده و تا به امروز یکی از برترین رستوران‌های استانبول پابرجا مانده است.

متناسب با ظاهر این رستوران که ظاهری قدیمی و اصیل دارد، غذاهای آن هم غذاهای اصیل ترکی هستند. در این رستوران منوی بین‌المللی وجود ندارد. پس اگر به دنبال غذاهای جهانی هستید، این رستوران گزینه خوبی برای شما نیست. اما اگر به دنبال غذاهای اصیل ترکی مثل یک اسکندر کباب خوشمزه هستید، این رستوران بهترین انتخاب است. البته پیتزای مخصوص ترک‌ها یا همان پیده در این رستوران سرو می‌شود. علاوه بر غذا در این رستوران نوشیدنی‌های ترکی نیز به مشتریان ارائه می‌شود. چای و قهوه اصیل ترکی پایه ثابت منوهای تمام ترکیه هستند. اما در این رستوران شما می‌توانید نوشیدنی‌هایی مثل شلغم، شیرا و شربت‌های مخصوص ترک‌ها که اغلب ترش هستند را در این رستوران سفارش دهید.

برخورد عالی کارکنان رستوران با مشتریانی که از سرتاسر جهان هستند، زبانزد عام است. علاوه بر کارکنان، هیچ‌کدام از آشپزها و کارکنان آشپزخانه نیز به مستری بی‌احترامی نمی‌کنند. این احترام به مشتری و رعایت حقوق او سال‌هاست که در این رستوران به‌عنوان یک قانون رعایت می‌شود.

رستوران بورسا واقع در قسمت اروپایی استانبول است. این رستوران در محله هاربیه قرار گرفته است. برای رفتن به این رستوران شما می‌توانید از تراموا و مترو کمک بگیرید. ایستگاه‌های این وسایل حمل‌ونقل در نزدیک‌ترین فاصله با رستوران بورسا قرار گرفته‌اند. تاکسی نیز گزینه خوبی برای رفتن به این رستوران است و که با آن این مسیر سریع‌تر طی می‌شود.

رستوران آسیتانه

شام در استانبول

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ها برای یک شام خوشمزه در استانبول؛ رستوران آسیتانه است. رستوران آسیتانه رستورانی است که غذای زمان عثمانی را سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید غذاهای اصیل ترکی، غذاهایی که در زمان‌های بسیار قدیم سرو می‌شده‌اند را سفارش دهید. در حقیقت دلیل معروفیت محبوبیت این ستوران پخت غذاهای قدیمی است. در این رستوران چیزی حدود ۲۰۰ غذا که مربوط به زمان عثمانی است، در منو وجود دارد. فضای رستوران که شامل قسمتی از فضای سرپوشیده و فضای آزاد است، بسیار زیبا و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. حیاط رستوران یا همام فضای آزاد، یک فضای سرسبز است که باعث لذت بردن از سرو غذا در چنین مکانی می‌شود.

در کنار این رستوران، موزه کاریه قرار گرفته است. این موزه یکی از جذاب‌ترین موزه‌های استانبول است. موزه کاریه بنایی ساخته شده بر اساس معماری دوره بیزانس است که اهمیت بسیار بالایی دارد. قرارگرفتن این موزه و رستوران که هر دو، در تاریخ استانبول سیر می‌کنند، باعث شده تا گردشگران برای بازدید از این موزه به رستوران عثمانی نیز سر بزنند.

در این رستوران نیز اهمیت به مشتری و سلیقه او، یکی از مهم‌ترین نکات است. در رستوران آسیتانه شما به امکانات متفاوتی اعم از اینترنت رایگان، موسیقی و دیگر موارد به شما ارائه می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات این حوزه این است که در این رستوران غذا به‌صورت حلال پخته می‌شود. به همین علت این رستوران برای افرادی که به حلال بودن گوشت اهمیت می‌دهند، انتخاب مناسبی است. همچنین وجود منوی گیاهی برای گیاه‌خواران باعث شده تا همه افراد بدون دغدغه از غذاهای این رستوران لذت ببرند.

رستوران آستیانه در منطقه فاتح استانبول واقع شده است. به‌خاطر اینکه ممکن است در پیداکردن آدرس و نحوه رفت‌وآمد با مشکل مواجه شوید، بهتر است که از هتل یا میدان تقسیم به‌وسیله تاکسی به این رستوران بروید. بعد از سرو غذا در این رستوران بازدید از موزه کاریه را فراموش نکنید.

شاید دوست داشته باشید این مقالات را بخوانید:

قیمت غذا در استانبول چقدر است؟

کدامیک از غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنیم؟

بهترین رستوران های استانبول را می شناسید؟

خوشمزه ترین رستوران های ایرانی در استانبول کجاست؟

رستوران نصرت در استانبول؛ تجربه های خوشمزه استیکی!

نظرات کاربران