رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول؛ لاکچری غذا بخور!

رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول؛ لاکچری غذا بخور!

رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول، عنوان مقاله‌ای است که ما امروز در مجله گردشگری سه کلیک به آن خواهیم پرداخت. اما قبل از معرفی این رستوران‌ها، می‌خواهیم بدانیم که شما چیزی درباره ستاره میشلن می‌دانید؟

رزرو تور استانبول

در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین رستوران‌های لاکچری استانبول را به شما معرفی کنیم.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

ستاره میشلن چیست؟

ستاره میشلن چیست؟

همانند هتل‌ها که براساس خدمات و کیفیتی که ارائه می‌دهند، با چند ستاره رتبه‌بندی می‌شوند؛ رستوران‌ها نیز به همین شیوه خواهند بود. ستاره میشلن به نوعی نشان‌دهنده برتری آشپزی و خاص بودن غذا است. در واقع، این ستاره‌ها را به رستوران‌هایی می‌دهند که از استانداردهای بسیار بالایی برخوردارند. می‌توان به رستوران‌هایی که رتبه‌بندی شده‌اند یک، دو یا سه ستاره داد. در استانبول نیز چندین رستوران خیلی خوب وجود دارد که ستاره میشلن را دریافت کرده‌اند و دارای کیفیت بالایی هستند. بریم ببینیم که رستوران‌های استانبول چند ستاره دارند.

لیست رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول

این رستوران های خوشمزه و باکیفیت عبارت‌اند از:

رستوران ترک فاتح توتک (Turk Fatih Tutak)

رستوران ترک فاتح توتک (Turk Fatih Tutak)

رستوران ترک فاتح توتاک، در منطقه بومونتی، اولین و تنها رستوران در استانبول است که تاکنون دو ستاره میشلن دریافت کرده است. این رستوران متعلق به سرآشپز فاتح توتاک است که در برخی از معتبرترین رستوران‌های ستاره میشلن کار کرده و به عنوان فردی محبوب و باتجربه شناخته می‌شود. از اواخر سال 2019، او از تخصص آشپزی خود برای ایجاد بازسازی‌های پیچیده از غذاهای سنتی ترکیه استفاده کرد و در این راه بسیار موفق بود.

شما در رستوران ترک فاتح توتک به عنوان یکی از رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول، غذاهای دلخواه قدیمی مانند صدف‌های پر برنج و مانتی (کوفته‌های ترکی) را خواهید یافت که با ترکیب منحصربفرد و لطیف آشپز توتاک از ادویه‌ها و طعم‌های دودی جان تازه‌ای یافته‌اند. به طور متوسط، یک وعده غذایی 3000 لیر لیر هزینه دارد، بنابراین برای بیشتر افراد هزینه‌بر خواهد بود. با این حال، حتی اگر بتوانید فقط یک بار امتحان کنید، این یک تجربه غذاخوری عالی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

رستوران نئولوکال (Neolokal)

رستوران نئولوکال، برای غذاهای باکیفیت خود، یک ستاره سبز میشلین دریافت کرده است. سرآشپز Maksut Aşkar و تیمش یک برداشت مدرن و کاملا متفاوت از چندین غذای سنتی ترکیه ارائه می‌دهند. در اینجا، می‌توانید مرغ تهیه شده در سس ولوته خامه‌ای و کاپ کیک بلغور ادویه‌دار را امتحان کنید.

البته شهرت این رستوران فقط به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش نیست و آن‌ها سعی کردند تا با تامین روزانه محصولات خود از تولیدکنندگان محلی از آن‌ها حمایت کنند و از طرفی دیگر مصرف و دور ریز خود را به حداقل برسانند. در کنار این موارد فضای رستوران نیز رویایی و لوکس است؛ دیوارها شیشه‌ای و نمایی از ایاصوفیه را به نمایش می‌گذارند. این را هم اضافه کنیم که نئوکال به عنوان یکی از رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول، ستاره سبز میشلن را هم اذعان خود کرده است، چون غذاهای گیاهی زیادی را سرو می‌کند.

 وعده‌های غذایی در Neolokal به طور متوسط برای هر نفر 1500 لیر هزینه دارد که معمولا در سطح بالا در نظر گرفته می‌شود.

رستوران میکلا (Mikla)

رستوران میکلا (Mikla)

رستوران میکلا که در پشت بام هتل Marmara Pera قرار دارد، هم تجربه غذاخوری باورنکردنی و هم مناظر وسیعی از شهر را در جلوی چشمان میهمانان خود قرار می‌دهد. این رستوران ستاره‌دار میشلین توسط سرآشپز Mehmet Gürs اداره می‌شود که از پیشگامان رویکرد آشپزخانه جدید آناتولی به آشپزی به حساب می‌آید. هدف این روش آشپزی، ترکیب محترمانه تکنیک‌های پخت و پز سنتی و مواد اولیه محلی با رویکردهای جدید است که طعم‌دارترین ویژگی‌های یک غذا را نشان می‌دهد.

منو این رستوران با تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و به صورت روزانه نیز تغییر می‌کند. اختاپوس کمی کبابی با سالاد سبز ترشی و وینگرت سیب یکی از نمونه‌های آبدار و محبوب این رستوران است. همچنین گزینه‌های گیاهی خوشمزه مانند zeytinyağlı که با سبزیجات آب‌پز و لیموترش درست می‌شود. هزینه یک وعده غذایی به طور متوسط برای هر نفر 1250 لیر است و رستوران به راحتی به چندین جاذبه معروف دسترسی دارد.

رستوران آراکا (Araka)

از دیگر رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول، آراکا است که درست در شمال مرکز شهر قرار دارد. موقعیت این رستوران به گونه‌ای است که فضای زیبا و آرامی را به وجود آورده و واقعا آرامش‌بخش است. چیزی که در آراکا خیلی مورد توجه قرار گرفته، تراس چوبی بسیار بزرگ آن است که با نمای تنگه بسفر و غذاهای خوشمزه، بهترین تجربه و خاطره را برای شما می‌سازد.

منوی اینجا مطمئنا توجه شما را به خود جلب می‌کند و مطمئناً برای کسب ستاره میشلن خود کافی است. بیشتر این امر به دلیل سبک منحصر به فرد و شخصی سرآشپز زینپ پینار تاشدمیر در تهیه غذاهایش است. برای مثال، یک گزینه خلاقانه خوشمزه در اینجا ترکیب پوره کدو تنبل با چاشنی زعتر، سبزیجات ترشی و سس های تند خوشمزه است. هزینه یک وعده غذایی در اینجا بین 700 تا 900 لیر است. برای یافتن این رستوران لذت بخش کافی است عطرهای خوشمزه را در Yeniköy دنبال کنید.

رستوران نیکول (Nicole)

رستوران نیکول (Nicole)

رستوران نیکول در بالای صومعه‌ای بازسازی‌شده سابق فرانسیسکن در منطقه پرا، یک رستوران ستاره‌دار میشلین است که تاریخ را با غذاهای ترکی معاصر ترکیب می‌کند. در اینجا می‌توانید از یک چرخش مدرن و خلاقانه روی غذاهای کلاسیک مانند دلمه سبزیجات مخلوط با ماست دودی یا بستنی انجیر، چیپس کنجد و خامه برگ بو برای دسر لذت ببرید. یک غذای متوسط در اینجا بین 820 تا 850 لیر برای شما هزینه دارد. علاوه بر این، این رستوران مناظری زیبا از استانبول و تنگه بسفر دارد و در یکی از زیباترین مناطق قدیمی شهر قرار گرفته است.

رستوران کالیپسو (Calipso)

رستوران کالیپسو از دیگر رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول، برنده جایزه معتبر Bib Gourmand میشلن برای پخت و پز خوب و غذاهای با کیفیت است. این رستوران در ساحل مال تپه لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را با روش پختی خوشمزه ارائه می‌دهد.

هر دو Ziya Kaçar و Veli Şahin بیش از 30 سال تجربه در صنعت رستوران دارند و از سال 2014 به کالیپسو کمک کرده‌اند تا به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های منطقه تبدیل شود. این رستوران با استفاده از روش‌های سنتی آشپزی، مجموعه‌ای خوش طعم از ماهی تازه، صدف سس‌دار و سالادهای معطر را سرو می‌کند. به علاوه، آن‌ها طیف گسترده‌ای از گزینه‌های نوشیدنی و دسر خوشمزه دارند. میانگین قیمت هر نفر حدود 350 تا 400 لیر است.

رستوران کوما (Cuma)

اگر عازم چوکورجوما هستید و قصد دارید کمی در این منطقه بگردید، رستوران کوما را به هیچ وجه از دست ندهید. یکی از رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول که فاصله کمی با موزه معصومیت دارد و غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌ای را سرو می‌کند.

مالک Banu Tiryakioğulları مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای تهیه کرده است که از مواد محلی تهیه شده‌اند. برخی از گزینه‌هایی که می‌توانید در اینجا پیدا کنید عبارتند از: سالاد ماهی باس کبابی و تخم‌مرغ با سوسیس گوشت گاو تند. همچنین انواع تاپاس از جمله پیتزا، بشقاب ماکارونی و غیره. یک وعده غذایی متوسط در اینجا 600 لیر لیر هزینه دارد و رستوران در تمام روز باز است. بنابراین هر موقع گرسنه و خسته شدید، کافی است خودتان را به رستوران کوما برسانید.

رستوران بانیان (Banyan)

رستوران بانیان (Banyan)

یکی از اولین چیزهایی که هنگام بازدید از بانیان متوجه خواهید شد، منظره‌ای تماشایی از تنگه بسفر است که از پنجره‌های بزرگ آن به نمایش گذاشته می‌شود. با این حال، وقتی که بنشینید، از گزینه‌های خوشمزه در منو حتی بیشتر شگفت‌زده خواهید شد.

بانیان غذاهای مدرن آسیایی را با تمرکز زیاد بر ادویه‌ها و طعم‌های تایلندی طبخ می‌کند. اگر به این رستوران رفتید حتما غذاهای اصلی خوشمزه، مانند فیله مینیون و باس دریایی انبه، به علاوه انتخاب گسترده‌ای از پیش غذا، رول سوشی و گزینه‌های دسر را امتحان کنید. در کنار مناظر دیدنی و غذاهای دلچسب، دی جی‌ها نیز موسیقی‌های محلی را برای شما اجرا خواهند کرد تا لذت غذاخوردن برایتان کامل شود. بسته به انتخاب شما از منو، هزینه غذا بین 320 تا 750 لیر است.

رستوران استانبول1924 (1924 Istanbul)

این رستوران نمادین در ابتدا توسط مهاجران روسی که در سال 1924 از انقلاب بلشویکی گریختند افتتاح شد. از آن زمان، فضا و دکور استانبول در سال 1924 عظمت آن دوره را به تصویر کشیده و آن را به یک جاذبه گردشگری محبوب برای تقریبا یک قرن تبدیل کرده است. به عنوان یکی از رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول، جای تعجب نیست که از محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

طبیعتا منو این رستوران یک برداشت مدرن از غذاهای سنتی روسی است که با تأثیرات محلی ترکی ترکیب شده‌اند. بورش، پیراشکی شکم پر و گوشت گاو استروگانف، همه در اینجا با انواع نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند. همچنین موسیقی زنده نیز برای افزودن به فضای اصیل روسی آن وجود دارد. می‌توانید انتظار داشته باشید که برای یک وعده غذایی در اینجا حدود 850 لیر بپردازید.

رستوران الئوس بی اوغلو (Eleos Beyoğlu)

رستوران الئوس بی اوغلو (Eleos Beyoğlu)

درست خارج از خیابان استقلال، Eleos Beyoğlu در طبقه دوم یکی از ساختمان‌های آپارتمانی Pera قرار دارد. در اینجا می‌توانید با منظره‌ای باشکوه از تنگه بسفر استراحت کنید و از منوی الهام گرفته از بهترین غذاهای دریای اژه لذت ببرید. غذای اینجا عمدتاً بر پایه غذاهای دریایی است و همه‌ی مواد اولیه تازه و مناسب فصل هستند. وعده‌های غذایی به سبک سنتی دریای اژه طبخ می‌شوند تا بهترین طعم‌ها را به همراه ترکیبی از گیاهان و سس‌های محلی برای آن طعم اصیل به نمایش بگذارند. به طور متوسط، غذا در Eleos Beyoğlu 370 لیر هزینه دارد.

در نهایت

رستوران های دارای ستاره میشلن در استانبول چیزی بیش از یک وعده غذایی را ارائه می‌دهند. آن‌ها یک تجربه ناهار خوری واقعا فوق العاده را با بهترین کیفیت، زیباترین مناظر و خوشمزه‌ترین طعم‌ها برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین، اگر به استانبول می‌روید و به دنبال یک سفر آشپزی فراموش نشدنی هستید، قطعا این رستوران ها باید در لیست شما قرار گیرند.

سوالات متداول

ستاره میشلن چیست؟

ستاره میشلین نشان تمایزی است که توسط راهنمای سفر میشلن به رستوران‌هایی که کیفیت فوق‌العاده‌ای را در غذا، خدمات و محیط خود نشان می‌دهند، اعطا می‌شود.

چه چیزی رستوران های ستاره میشلین را در استانبول منحصر به فرد می کند؟

رستوران های ستاره میشلین در استانبول ترکیبی بی‌نظیر از غذاهای سنتی ترکی و بین المللی، خدمات استثنایی و چشم اندازهای خیره کننده را ارائه می‌دهند.

برخی از غذاهای خاص در این رستوران ها چیست؟

برخی از غذاهای خاص عبارتند از میکلا هامسی، اختاپوس اژه ای نیکول و برگر هستند

آیا به رزرو این رستوران ها نیاز دارم؟

بله، به دلیل محبوبیت آن‌ها به شدت توصیه می شود که از قبل رزرو کنید.

نظرات کاربران