The cheapest restaurants in Istanbul

ارزان ترین رستوران های استانبول؛ چه غذایی را کجا بخورید!

استانبول میزبان رستوران‌هایی است که طعم‌های خیره‌کننده را با قیمت‌های باورنکردنی عرضه می‌کنند. این مقاله با عنوان ارزان‌ترین رستوران‌های استانبول شما را به سفری در خیابان‌های پرجنب و جوش استانبول دعوت می‌کند، جایی که می‌توانید غذاهای محلی را بدون نگرانی از هزینه کشف کنید. از غذاهای خیابانی محبوب گرفته تا رستوران‌های کوچک و دنج، هر رستوران داستانی منحصر به فرد را روایت می‌کند و طعم‌هایی را ارائه می‌دهد که بخشی از فرهنگ و سنت این شهر زیبا هستند.

رزرو تور استانبول

با خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر زیبا و دیدنی، خوردن غذاهای خیابانی کشور ترکیه را در ارزان‌ترین رستوران‌های این شهر از دست ندهید.

8 تا از بهترین غذاهای ارزان در استانبول

در فهرست زیر لیستی از غذاهای ارزان استانبول را قرار گرفته که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. نگران نباشید، قیمت پایین این غذاها ربطی به طعم و کیفیت آن‌ها ندارد و همگی خوشمزه و سالم هستند. 

لیست قیمت غذا در استانبول را قبل از سفرتان چک کنید!

ساندویچ ماهی (Balık ekmek)

ارزان ترین رستوران های استانبول

ساندویچ ماهی از غذاهای خوشمزه ترکی است که نه تنها در ارزان ترین رستوران های استانبول بلکه در دکه‌های غذافروشی کنار خیابان هم می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. این ساندویچ‌ها درست در مرکز جاذبه‌های توریستی در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته‌اند و از پیاز خام، سبزیجات تازه و ماهی کبابی درست می‌شوند. باید بدانید حتی کسانی که از غذاهای دریایی متنفر هستند، هوس طعم، مناظر و تجربه خوردن ساندویچ ماهی در کنار دریا را دوست دارند. 

کوفته بلغور (Çiğ köfte)

یکی دیگر از غذاهای ارزان، خوشمزه و سالم در استانبول، کوفته بلغور است که معمولا بدون گوشت درست می‌شود و گیاه‌خواران عاشق آن هستند. این غذای سنتی ترکیه‌ای اغلب با بلغور و آب انار طبخ می‌شود، طعمی ترش و ملس دارد. در گوشه و کنار استانبول می‌توانید مغازه‌های کوچک چیگ کوفته را پیدا کنید که یک کوفته را درون کاهو تازه قرار می‌دهند و روی آن لیموی تازه می‌چکانند. 

بهترین کوفته کبابی‌ استانبول؛ انواع لذیذتر این غذا را برایتان سرو می‌کنند.

لاهماجون یا پیتزای ترکی (Lahmacun)

این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای استانبول و ترکیه است که در حال حاضر در تمام دنیا شناخته شده و محبوب است. به آن پیتزای ترکی هم گفته می‌شود. در واقع، به نسخه گوشتی و تند پیتزای ایتالیایی اصیل فکر کنید با پوسته نازک و تردش اما بدون پنیر، لاهماجون دقیقا همین است. خمیر نازکی که روی آن گوشت چرخ شده مخلوط با پیاز ریز خرد شده، گوجه‌فرنگی، جعفری و غیره می‌پوشانند و در تنور طبخ می‌کنند. 

سفری راحت را با تور ارزان استانبول سپری کنید.

سیب زمینی ژاکت (Kumpir)

Kumpir

رنگارنگ‌تر از یک هات‌داگ با طعم‌ها و بافت‌های بیشتر از پیتزا، ترک‌ها ژاکت یا سیب‌زمینی پخته را بسیار متفاوت از بقیه دنیا درست می‌کنند. سیب‌زمینی‌ها بزرگ را می‌پزند و بعد آن را از وسط جدا می‌کنند تا با انواع سبزیجات (ذرت، هویج، کلم، خیارشور و…) پر کنند. غذایی سالم، سیر‌کننده و ارزان که تقریبا در همه جا از جمله ارزان ترین رستوران های استانبول هم می‌توانید آن را پیدا  و نوش جان کنید.  

بهترین غذاهای خیابانی استانبول را خوشمزه‌تر از چیزی هستند که تصور می‌کنید.

پیده خوشمزه (Pide)

پیده خمیری است که شبیه به نان ساندویچی درست می‌شود و درون آن را با گوشت‌چرخ کرده، سبزیجات، ادویه و غیره پر می‌کنند و سپس در تنور داغ می‌پزند. 

هر مکان تنوع خاص خود را از این نان تخت دارد. برخی از مکان‌ها انواع رنگارنگ‌تری را ارائه می‌دهند، برخی سعی می‌کنند تا حد امکان در طعم‌های مختلف قرار بگیرند و برخی دیگر فقط دوست دارند بافت‌های مختلف (گوشت متفاوت مانند گوشت گاو و…) را ترکیب کنند. 

ساندوچ مرغ یا دونر (Tavuk Döner Dürüm)

این مدل ساندویچ را می‌توان در نسخه‌ها و انواع مختلفی پیدا کرد، اما هر کدام را که انتخاب کنید، حتما از خوردنش لذت خواهید برد. با این حال اگر به دنبال ساندویچ دونر ارزان‌تر هستید، معمولا ساندویچ مرغ آن مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. این غذای خوشمزه علاوه بر طعم و قیمت از پروتئین بالایی برخوردار است که برای کسانی که غذای سالم می‌خورند و ورزشکار هستند، بسیار مفید است. 

ذرت شیرین آب پز و کبابی (Haşlanmış ve Közde Mısır)

ارزان ترین رستوران های استانبول

ذرت شیرین آب پز و کبابی با ذائقه ما ایرانی‌ها آشنا است و می‌تواند یک میان‌وعده خوشمزه و سیرکننده باشد. کافی است کمی در خیابان‌ها قدم بزنید و دستفروش‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که این ذرت‌های آبدار را کباب می‌کنند و با قیمتی پایین می‌فروشند. 

شیرینی ترکی سیمیت (Simit)

بله می‌دانیم که نمی‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفت، اما یک میان‌وعده محبوب و خوشمزه در استانبول است که در همه جای شهر پیدا می‌شود. سیمیت نان گرد کنجدی است که با چای تازه ترکی در استکان‌های کمرباریک خورده می‌شود. آچما و بورک نیز از دیگر شیرینی‌های محبوب ترک‌ها هستند.

بخوانید: بهترین سیمیت های استانبول را بشناسید و طعم واقعی آن را بچشید!

10  تا از ارزان ترین رستوران های استانبول 

در قسمت قبل از غذاهای مقرون به صرفه گفتیم، حالا نوبت آن رسیده تا شما را با ارزان ترین رستوران های استانبول آشنا کنیم. 10 تا رستوران که می‌توانند به بودجه سفر شما کمک قابل توجهی کنند و در عین حال طعم خوشمزه غذاهای ترکی را برای شما به ارمغان بیاورند. 

رستوران حوضلو، فاتح

ارزان ترین رستوران های استانبول

رستوران حووزلو که در بازار بزرگ واقع شده است، یک اسناف لوکانتاسی (رستوران تاجر) تاریخی است که نزدیک به نیم قرن از فعالیت آن می‌گذرد. نام این رستوران برگرفته از حوض آبنمای مرمری کوچکی است که در جلوی آن قرار گرفته است (Havuzlu در زبان ترکی به معنای “با استخر” است). شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از گزینه‌های غذایی اصیل عثمانی-ترکی را در اینجا بیابید، از جمله غذاهای سبزیجات مانند موساکا بادمجان، نخود و دلمه (فلفل سبز شکم پر). و غذاهای گوشتی مانند اسکندر کباب، دونر، سیخ بره و کوفته. می‌توان در اینجا با قیمت حدود 20 لیر لیر (2.70 پوند) برای هر نفر از چندین غذا لذت برد، اما به خاطر داشته باشید که سرویس غذا در بعد از ظهر به پایان می‌رسد.

آدرس: Beyazıt, Gani Çelebi Sk. Kapalıçarşı No:3, 34126 Fatih/İstanbul, Türkiye

رستوران Lades Menemen، Sadri Alışık Sokak

Lades Menemen که در یک خیابان فرعی درست در نزدیکی خیابان شلوغ استقلال قرار گرفته، تنوع زیادی از غذاهای صبحانه را در قلب Beyoğlu ارائه می‌دهد. رستوران منمن معروف آنها (تخم مرغ مخلوط شده با گوجه فرنگی و فلفل سبز) و همچنین غذاهای سرخ شده خوشمزه را تا پاسی از شب سرو می‌کند. یک وعده غذایی در اینجا به طور متوسط 15 تا 20 لیره (2 تا 2.70 پوند) هزینه دارد. با این حال، این قیمت با مواد اضافی بالا می‌رود. اسناف لوکانتاسی (رستوران تاجر) آن‌ها به همین نام درست در آن طرف خیابان است و بیشتر مورد استقبال گردشگران است.

Katip Mustafa Çelebi, Mahallesi, Sadri Alışık Sk. 11/12 11/12 11 D:12, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Türkiyeآدرس:

هیچ گردشگری بدون خوردن بهترین صبحانه در استانبول، این شهر را ترک نمی‌کند.

رستوران بالکان لوکانتاسی، ارزمترین رستوران استانبول

Balkan Lokantasi

خوب بگذارید به شما توصیه‌ای کنیم؛ در سفر به استانبول به راحتی از کنار رستوران‌هایی که ظاهری ساده دارند، عبور نکنید، شاید خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاها را برای شما سرو کنند. مانند رستوران بالکان لوکانتاسی، مکانی مقرون به صرفه با ارائه مجموعه‌ای خیره‌کننده و رنگارنگ از غذاهای اصلی و دسرهای ترکیه. در این رستوران منو انگلیسی-ترکی است و طیف وسیعی از غذاها را دربرمی‌گیرد تا هیچ‌کس گرسنه از آن بیرون نرود. 

در این رستوران برای همه ذائقه‌ها غذا پیدا می‌شود، حتی گیاه‌خواران. از دیگر ویژگی‌های بالکان ارائه غذاهای پر حجم با قیمتی مناسب است که توریست‌های زیادی را به اینجا می‌کشاند. 

در مقاله رستوران های گیاهی استانبول، بیشتر با این رستروان‌ها آشنا شوید و سریعتر آن‌ها را پیدا کنید.

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, Büyük Parmakkapı Sk. No:1, 34433 Beyoğlu/İstanbul

رستوران دوروم زاده (Dürümzade)

اگر در نزدیکی میدان تکسیم استانبول قرار دارید و گرسنه هستید، حتما به سراغ رستوران دوروم زاده یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول بروید. در اینجا تا دلتان بخواهد با لذت‌بخش‌ترین کباب‌ها پذیرایی می‌شوید. حتی چیزهایی را که دوست ندارید هم امتحان کنید، حتما نظرتان تغییر خواهد کرد. برای مثال، جگر از آن غذاهایی است که به روش خاص خوشان طبخ می‌شود و ارزش یکبار خوردن را دارد. در هر صورت منو دوروم متنوع است و اگر دسته جمعی به این رستوران سر بزنید، می‌توانید از منو گریل مخلوط سفارش دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. 

آدرس: Hüseyinağa, Kamer Hatun Cd. 26/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul

رستوران Sheyhmuz Kebap Salonu

ارزان ترین رستوران های استانبول

از آن رستوران‌های قدیمی و محبوب استانبول در خیابان مدرسه است که کباب‌های لذیذ و دلچسبی دارد. کباب مخصوص سیهموس یا کباب ماردین از گزینه‌های خوشمزه آن هستند. این رستوران در کنار غذاهای معروف خود، حال و هوایی مدیترانه‌ای دارد که با سرآشپزهای قدیمی آن حس متفاوت از غذا خوردن را برای شما به همراه خواهد داشت. البته انتظار قیمت‌های گزاف هم نداشته باشید، چون اینجا یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول است. 

آدرس: Mollafenari, Atik Alipaşa Medresesi Sokak 4/A, 34120 Fatih/İstanbul

رستوران Palukçu Balık Lokantası

اگر بودجه محدودی دارید و علاقه‌مند به غذاهای دریایی هستید، Palukçu Balık Lokantası بهترین گزینه برای شما خواهد بود. قبل از اینکه این رستوران را به شما معرفی کنیم، باید بدانید که غذاهای دریایی در اغلب رستوران‌ها معمولا قیمت بالایی دارند، مخصوصا آن‌هایی که در منوی خود قیمت ندارند. 

در مورد رستوران Palukçu Balık Lokantası اما این‌طور نیست، شاید طاهر خیلی لوکس و شیکی نداشته باشد، اما با المان‌های دریا تزئین شده تا به شما حس نشستن در یک قایق را بدهید. غذاها نیز در این رستوران شاد و دوستانه خوشمزه و ارزان هستند. 

آدرس: Şehremini, Büyük Saray Meydanı Cd. No:13, 34104 Fatih/İstanbul

بخوانید: قیمت غذا در استانبول: خوشمزه ترین ها و ارزان ترین ها برای هر ذائقه و هر جیبی

رستوران ارزینجانلی علی بابا (Erzincanlı Ali Baba)

Erzincanlı Ali Baba

یکی دیگر از ارزان ترین رستوران های استانبول با فضایی ساده و دنج، ارزینجانلی علی بابا است. در کنار دکوراسیون دوست داشتنی آن، غذاها نیز اصیل و سنتی هستند. یعنی اگر دوست دارید، طعم غذاهای خانگی مردم ترکیه را بچشید، دقیقا در جای درستی قرار دارید. لوبیا پلوهای متنوع از غذاهای معروف علی بابا هستند که اغلب توریست‌ها برای امتحان کردن آن به این رستوران می‌روند. 

آدرس: Süleymaniye, Süleymaniye NO 7, Prof. Sıddık Sami Onar Cd., 34116 Fatih/İstanbul

رستوران لیدیز منمن (Lades Menemen)

از دیگر رستوران های ارزان قیمت استانبول به سراغ لیدیز منمن می‌رویم که از شما در خیابان استقلال به بهترین شکل ممکن پذیرایی خواهد کرد. رستورانی پرطرفدار با فضایی قدیمی به نوعی تاریخی و قیمت‌های باورنکردنی. دکور آن حال و هوای یک سفر در زمان را دارد و خدمات آن بی‌عیب و نقص است. 

در کنار منو غذاهای متنوع، آنچه که این رستوران را محبوب کرده، صبحانه‌های بی‌نظیرش است. املت ترکی با گوجه فرنگی، فلفل سبز و پیاز از معروف‌ترین صبحانه‌های این رستوران است که با قیمت شگفت‌انگیزش خیلی‌ها را به اینجا می‌کشاند. در مورد رستوران منمن همین‌قدر بدانید که این رستوران به قدری قلب مهمانان خود را تسخیر کرده‌است که اغلب در بخش‌ غذای روزنامه‌ها به عنوان یکی از ستاره‌های شهر شناخته می‌شود.

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, Mahallesi, Sadri Alışık Sk. 11/12 11/12 11 D:12, 34435 Beyoğlu/İstanbul

رستوران فهری اوستا (Fahri Usta)

تقریباً در مجاورت بازار بزرگ، یک رستوران دنج، غذاهای دلچسب، سالم و مقرون به صرفه سرو می‌کند. به سمت کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک کنار بازار بروید تا به کوهی از برنج، سبزیجات رنگارنگ، گوشت‌های آبدار و لذیذترین لوبیایی‌هایی که تا به حال چشیده‌اید، برسید. اینجا رستوران فهری اوستا یکی از ارزان ترین رستوران های استانبول است. 

فهری اوستای دوست داشتنی و محبوب است و در بین مردم محلی آنقدر معروف است که هر مغازه‌داری خوشحال خواهد شد که شما را در مسیر درست راهنمایی کند. علاوه بر این، این مکان آنقدر کوچک است و قیمت مناسبی هم دارد که احتمالا تا خالی شدن یک میز منتظر خواهید ماند. اینجا برای ملاقات با مردم محلی و تمرین ترکی خود فوق‌العاده است. 

آدرس: Taya Hatun, Aynacılar Sk. No:36, 34126 Fatih/İstanbul

بخوانید: 37 تا از بهترین کافه های استانبول؛ لذت نوشین قهوه ترکی در فضایی دنج

رستوران شاهین لوکانتسی (Şahin Lokantası)

ارزان ترین رستوران های استانبول

در کوچه‌ای باریک پر از گرافیتی‌های هنری (نقاشی‌های روی دیوار)، از آن محله‌هایی که حال و هوای قدیمی و فیلم مانند استانبول را دارد به رستوران Şahin Lokantası می‌رسید. رستورانی که فضایی مینیمالیستی عجیبش با بریده‌های روزنامه روی دیوار حس متفاوتی را به شما می‌دهد و با غذاهای خوشمزه‌اش سوپرایزتان می‌کند. شاهین لوکانتسی با انواع غذاهای اصیل و سنتی ترکی از شما استقبال خواهد کرد و با قیمت‌های ارزان خوشحال! 

آدرس: Asmalı Mescit, Orhan Adlı Apaydın Sk. 11/A, 34430 Beyoğlu/İstanbul

از آخرین قیمت هتل های استانبول خبر دارید!؟

حرف آخر

وقتی صحبت از غذا می‌شود، استانبول شهری است که همه را راضی نگه می‌دارد. حتی اگر تور استانبول را با بودجه محدود شروع کرده باشید، این شهر گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی را سر راهتان قرار خواهد داد. ارزان ترین رستوران های استانبول برخی از مواردی هستند که می‌توانید با انتخاب آن‌ها هم غذای خوشمزه ترکی را امتحان کنید و هم به جیبتان ضرر نرسانید. 

سوالات متداول

چه نوع غذاهایی در ارزان‌ترین رستوران‌های استانبول ارائه می‌شود؟

این رستوران‌ها معمولاً غذاهای ترکی سنتی مانند کباب‌ها، مزه‌ها و غذاهای خیابانی محبوبی مانند سیمیت و دونر را عرضه می‌کنند.

آیا ارزان‌ترین رستوران‌های استانبول در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری قرار دارند؟

بله، بسیاری از این رستوران‌ها در نزدیکی مناطق گردشگری و بازارهای محلی قرار دارند، که دسترسی آسان به آن‌ها را ممکن می‌سازد.

آیا این رستوران‌ها گزینه‌های گیاهی یا وگان دارند؟

بله، بسیاری از ارزان‌ترین رستوران‌های استانبول گزینه‌های گیاهی و وگان را در کنار غذاهای گوشتی عرضه می‌کنند.

آیا نیاز به رزرو قبلی برای این رستوران‌ها وجود دارد؟

اکثر این رستوران‌ها به دلیل سبک خدمات سریع و غیررسمی‌شان نیازی به رزرو قبلی ندارند.

نظرات کاربران