بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

غذاهای خیابانی استانبول؛ چه غذایی را با چه هزینه ای در کجا بخورید

غذاهای خیابانی استانبول، همانند این شهر متنوع و رنگارنگ، هر گوشه‌ای از آن داستانی برای گفتن دارد. این مواد غذایی ساده و خوشمزه، که در دست‌فروشی‌ها و چرخ‌های سیار پخته می‌شوند، نه تنها سیرتان می‌کنند، بلکه شما را با فرهنگ غنی و چندلایه‌ی این شهر تاریخی آشنا می‌سازند. از نان سیمیت محبوب گرفته تا دونر کباب لذیذ و معروف، هر غذا در این شهر قصه‌ای دارد که فراتر از طعم آن است. در این راهنمای کوتاه، بیایید همراه هم به قلب خیابان‌ها و محله‌های استانبول سفر کنیم و زیبایی‌های نهفته در غذاهای خیابانی آن را کشف کنیم.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما ارزان استانبول با سه کلیک در دستان شماست.

دونر کباب (Dönner Kebab)

غذاهای خیابانی استانبول

یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی استانبول، دونر کباب است. کمتر کسی وجود دارد که این غذای لذیذ و حتی کباب‌های دلچسب استانبول را نشناسد. اما اگر وقت رفتن به رستوران یا هزینه کردن برای آن را ندارید، باید به سراغ خیابان‌های این شهر بروید.

دونر کباب گوشتی است که روی جوجه گردان پخته و به صورت ورقه‌ای بریده می‌شود. این نان با مواد مختلف مانند پیاز، گوجه فرنگی، خیار و کلم و البته با سس انتخابی شما سرو می‌شود.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا و خیابان استقلال

کباب تستی (Testi Kebab)

کباب تستی یک غذای ترکی از منطقه آناتولی (به عنوان مثال کاپادوکیه) است. این یک گوشت کباب است که در دیگ سفالی تهیه می‌شود. در زبان ترکی تستی به معنای کوزه است، بنابراین این کباب به همین شیوه طبخ می‌شود. در کنار گوشت سیب زمینی و سبزیجات مانند پیاز، سیر، کرفس و هویج نیز به این کوزه اضافه می‌کنند.

اضافه کنیم که گاهی اوقات می‌توانید نام کباب سفالی را نیز ببینید و دلیل آن شهرت کاپادوکیه به کارگاه های سفال است.

کجا بخوریم: کافه و رستوران قدیمی عثمانی و کباب‌خانه تستی استانبول

بخوانید: در رستوران های قدیمی استانبول، طعم اصلی و واقعی غذاها را بچشید.

کباب علی نازیک (Ali Nazik Kebab)

کباب علی نازیک (Ali Nazik Kebab)

کباب علی نازیک یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول است که از جنوب می‌آید. این خورش بره تفت داده شده با پوره بادمجان دودی و ادویه دار و ماست است. همراه با برنج و سبزیجات کبابی، معمولا فلفل دلمه‌ای قرمز/زرد می‌آید.

این غذا زمانی نام خود را گرفت که یکی از سلاطین امپراتوری عثمانی برای بازدید از شهر غازیانتپ (در جنوب ترکیه) آمد و مردم محلی این غذا را برای او سرو کردند. سلطان آن را دوست داشت و پرسید: «دستان مهربان» آن را چه کسی ساخته است؟ در ترکی «علی نازیک» به «دست‌های آرام» ترجمه می‌شود، که نام این غذا به همین دلیل است.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا

شیش کباب (Shish Kebab)

آیا کباب بیشتری دوست دارید؟ شیش کباب، بره کبابی با ادویه روی سیخ را امتحان کنید. نکته کلیدی این است که گوشت را تا زمانی که جا دارد کباب می‌کنند تا طعم بهتر و پخته‌تری داشته باشد. معمولاً با سبزیجات کبابی (فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد، گوجه فرنگی یا قارچ) سرو می‌شود. همچنین همراه با برنج، سیب زمینی یا کاهو سرو خواهد شد.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا

تور ارزان استانبول منتظر شماست!

کوفته (Köfte)

غذاهای خیابانی استانبول

کوفته یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول است که تنوع زیادی دارد و از محبوبیت بسیاری هم برخوردار است. البته ابن غذا مختص ترکیه نیست و در اغلب کشورها از جمله ایران خودمان هم طبخ می‌شود. با این حال مواد اولیه و نحوه پخت متفاوت است. این غذای محبوب در استانبول از گوشت چرخ کرده (گوشت یا بره) همراه با خرده نان، سیر، پیاز و ادویه تهیه می‌شود. مردم معمولا آن را با نان خوشمزه و ماست محلی ترکی نوش جان می‌کنند.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا و گدیکلی کوفته گریل و کوفتجی یاشار

بخوانید: به بهترین کوفته فروشی های استانبول برای چشیدن طعم اصیل آن سر بزنید.

بالیک اکمک (Balik Ekmek)

اگر نمی‌توانید انتخاب کنید در استانبول چه چیزی بخورید، توصیه ما به شما بالیک اکمک خوشمزه و دلچسب آن است. یک ساندویچ ماهی سنتی که از معروف‌ترین غذاهای خیابانی استانبول است. بهترین مکان برای تجربه آن، Eminönü است، جایی که می‌توانید آن را با قایق از مردم محلی تهیه کنید. فراموش نکنید که با آن آب ترشی سفارش دهید. با این حال، یک نسخه خوشمزه‌تر در کاراکوی، در یک فروشگاه کوچک به نام Sokak Lezzeti سرو می‌شود.

کجا بخوریم: منطقه امینونو و Sokak Lezzeti در کاراکوی

ایسلاک برگر (Islak Burger)

ایسلاک برگر (Islak Burger)

ایسلاک برگر از شگفت انگیزترین غذاهای خیابانی است که در استانبول می خورید. این برگر سنتی مخصوص استانبول است. یک نان خیس شده در یک سس کچآپ مانند که با رب گوجه فرنگی، سیر و پاپریکا درست شده است. بقیه مانند یک همبرگر معمولی است، اما از آنجایی که در سس غوطه ور است، کاملاً در دهان شما ذوب می‌شود و یک تجربه کاملاً جدید را برای غذای همبرگر شما به ارمغان می‌آورد.

کجا بخوریم: کافه بامبی سیرکجی

بخوانید: ارزانترین رستوران های استانبول، غذاهای لذیذ با قیمت مناسب برایتان سرو می کنند.

کوکورتسی (Kokoretsi)

کوکورتسی یکی دیگر از غذاهای سنتی ترکی و البته غذاهای خیابانی استانبول است. غذایی که معمولا روده بز را با گوشت و مواد مختلف چر کرده و می‌پزند و در نهایت به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. در آخر هم یک تکه نان سرو می‌شود.

کجا بخوریم: Eminönü Gala Kokoreç

دلمه (Dolma)

غذاهای خیابانی استانبول

دلمه ارتباط نزدیکی با غذاهای عثمانی دارد و بی شک از محبوب‌ترین غذاها برای ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید. این مخلوطی از برنج، گوشت چرخ کرده و سبزیجات است که در  برگ درخت انگور پیچیده می‌شود. معمولاً یک پیش غذا یا بخشی از مزه ترکی است.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا و کباب گدیکلی کوفته

بخوانید: بهترین سیمیت های استانبول را بشناسید و طعم واقعی آن را بچشید!

میدیه دلمه (Midye Dolma)

یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول که جالب و خوشمزه است و باید در این شهر حتما امتحان کنید، صدف‌های آبی پر شده (Midye Dolma) است. این یک میان وعده غذایی محبوب خیابانی است که با مخلوطی از برنج، گیاهان و ادویه جات پر شده در پوسته صدف درست می‌شود.

این غذا بیشتر در شهرهای ساحلی معروف است و اگر غذاهای دریایی مورد علاقه شما باشد، مقدار زیادی از آن را در استانبول پیدا خواهید کرد. امتحان کردن آن واقعا ارزشش را خواهد داشت.

کجا بخوریم: بازار ماهیگیران

بخوانید: 10 تا از بهترین رستوران های ایتالیایی در استانبول به همراه اطلاعات

مانتی (Manti)

مانتی (Manti)

مانتی که به راویولی ترکی نیز معروف است، یکی از غذاهای خیابانی استانبول و مورد علاقه اغلب گردشگران در این کشور است. این کوفته‌های کوچک با آرد، سیب زمینی و آب درست شده و روی آن ماست سیر خوشمزه و سس روغن ادویه‌دار می‌پوشانند. تقریباً می‌توانید آن را در همه رستوران‌های استانبول تهیه کنید.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا

منمن (Menemen)

منمن یکی دیگر از غذاهای سنتی ترکیه است که اغلب در صبحانه نیز سرو می‌شود. تخم مرغ‌های همزده با گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی، فلفل و پیاز است که اغلب با نان پیتای گرم سرو می‌شود. اگر گیاهخوار هستید، این غذا را کاملا دوست خواهید داشت.

کجا بخوریم: منمن بشیکتاش

بخوانید: 37 تا از بهترین کافه های استانبول؛ لذت نوشین قهوه ترکی در فضایی دنج

مزه (Meze)

غذاهای خیابانی استانبول

مزه ترکی چیزی است برای یک غذاخور خوش سلیقه و شکمو. چرا؟ از آنجایی که این بشقاب با مواد مختلف پر می‌شود، بنابراین همیشه چیزی را خواهید یافت که ذائقه شما را برآورده کند. مانند یک پیش غذای بزرگ ترکی با چیزهای مختلف. مزه می‌تواند شامل همه چیز شود: زیتون، دیپ، هوموس، اسپرید، روغن، سبزیجات سرخ شده، صدف شکم پر، ماهی ترشی یا گوشت.

کجا بخوریم: بازار ماهیگیران و خیابان هوکا پاسا

بخوانید: 7 تا از بهترین رستوران های هندی در استانبول به همراه نظرات مشتریان

کومپیر (Kumpir)

یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول، کوپیر، سیب زمینی پخته ترکی است. بعد از پختن، مردم محلی آن را باز کرده و سیب زمینی نرم را با کره و پنیر مخلوط می‌کنند تا خمیر صافی ایجاد شود. سپس رویه‌های مختلفی را مانند سبزیجات، پنیر، بیکن یا پیاز اضافه می‌کنند که معمولاً می توانید انتخاب کنید.

کجا بخوریم: پاتسوسیس (خیابان استقلال)

چی کوفته یا کوفته خام (Çiğ Köfte)

چی کوفته یا کوفته خام (Çiğ Köfte)

یکی از غافلگیر کننده‌ترین غذاهای استانبول، چی کوفته است. معمولا این کوفته با گوشت خام و مخلوطی از بلغور، سیر، پیاز، پیازچه و رب گوجه فرنگی است که روی برگ کاهو سرو می‌شود. شاید هر کسی به خاطر وجود گوشت خام از این غذای خیابانی استانبول خوشش نیاید، اما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. راستی برخی افراد گوشت خام را حذف کرده‌اند تا بدین ترتیب وگان‌ها و گیاه‌خواران هم بتوانند این غذای خوشمزه را امتحان کنند.

کجا بخوریم: Çiğköfteci Ali Usta

لاهماجون یا لاه ماجون (Lahmacun)

لاهماجون یک نان تخت ترکی است که روی آن گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، سبزیجات، جعفری، ادویه جات و پاپریکا چیلی است. بعد آن را به صورت محلی در فر می‌پزند و گرم سرو می‌کنند، گاهی با ماست ترکی و سبزی های اضافی. می ‌وان آن را به عنوان پیتزای نازک، ترد و تند توصیف کرد. مردم محلی دوست دارند آن را با غذاهای اصلی دیگر مانند کوفته سفارش دهند. بی شک یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی استانبول است.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا

بورک (Börek)

غذاهای خیابانی استانبول

بورک یکی از شیرینی‌های مورد گردشگرانی است که به ترکیه و استانبول سفر می‌کنند. البته این فقط مختص ترکیه نیست و در کشورهای دیگر هم طبخ می‌شود. به هر حال به عنوان یکی از غذاهای خیابانی استانبول شناخته می‌شود. این شیرینی فیلو با گوشت چرخ کرده، پنیر یا اسفناج است. تقریباً می‌توانید آن را در هر نانوایی محلی در استانبول پیدا کنید. فقط توصیه می‌کنیم داغ و تازه بخرید و نوش جانتان کنید.

کجا بخوریم: ابراهیم هاکی اوغراک بورک (کاراکوی) و بازار تولید کادیکوی

گوزلمه (Gözleme)

گوزلمه  یکی دیگر از میان وعده‌های خوشمزه ترکی است: یک نان تخت ترد با چاشنی‌های مختلف. می‌توان آن را با گوشت چرخ کرده، سبزیجات، پنیر فتا و اسفناج درست کرد. اما سنتی‌ترین آنها با اسفناج و پنیر فتا پر می‌شود. این یکی دیگر از غذاهای خیابانی در استانبول است که از خوردن آن سیر نمی‌شوید.

کجا بخوریم: خیابان هوکا پاسا

بخوانید: 7 تا از بهترین استیک خانه های استانبول به غیر از نصرت معروف!

پیده ترکی (Turkish Pide)

پیده ترکی (Turkish Pide)

پیده یک پیتزا به سبک ترکی در اندازه بیضی شکل و لایه نان ضخیم تر است. این غذا با تاپینگ‌های مختلف سرو می شود؛ می‌توانید آن را در بسیاری از رستوران‌ها و بازارهای غذاهای خیابانی استانبول تهیه کنید. مردم محلی دوست دارند آن را به همراه ماست بخورند.

کجا بخوریم: Tarihi Haliç Pidecisi

باقلوا (Baklava)

باقلوا یکی از دسرهای مورد علاقه گردشگران است که معمولا با چای کمر باریک خورده می‌شود. این یک دسر معمولی بالکان است که با شیرینی فیلو درست می‌شود و با آجیل، عسل و شربت شکر پر می‌گردد. با این حال، ترک ها اخیرا باقلوا جدیدی ساخته‌اند که به ادعای آنها نسخه سالم‌تر است. به جای شربت شیر اضافه می‌کنند و روی آن را با پودر کاکائو می پوشانند. و باید بگوییم که کمتر شیرین و خوشمزه است. پس امتحانش کن!

یکی دیگر از شیرینی‌هایی که باید در استانبول امتحان کنید، کونیفه نام دارد. این یک پنیر آب شده است که با خمیر کادایف رنده شده پوشانده شده است.

کجا بخوریم: Hatay Asi Künefeleri & Osmanlizadeler 1879

بخوانید: 12 تا از بهترین شیرینی فروشی های استانبول!

لوکوم (Lokum)

غذاهای خیابانی استانبول

آخرین مورد در لیست غذاهای خیابانی استانبول اما نه کم اهمیت، امتحان لوکوم ترکی (لذف ترکی) است. لوکوم یک آب نبات ژله‌ای است که از مواد مختلفی مانند گلاب، میوه‌ها و شکر تهیه می‌شود. معمولاً با آجیل تزئین می‌گردد و بسیار شیرین است.

کجا بخوریم: Ganik Şekerleme Eminönü & Osmanlizadeler 1879

محل خوردن غذاهای خیابانی در استانبول

در همه جای استانبول می‌توانید غذاهای خیابانی بخورید. چه بازار باشد و چه یک مکان تصادفی، غذا در شهر در هر گوشه ای منتظر شماست. بهترین مکان ها برای امتحان غذاهای خیابانی در استانبول عموما رستوران‌ها و بازارها هستند. ما بهترین‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم تا بدون برنامه ریزی زیاد بهترین تجربه غذایی را در شهر داشته باشید.

در اینجا بهترین بازارهای غذای خیابانی در استانبول وجود دارد که نمی‌توانید در طول سفرتان از آنها غافل شوید.

بخوانید: غذاهای محلی استانبول؛ لذت چشیدن طعم غذاهای ترکی

خیابان هوجا پاشا (Hoca Pasa Street)

خیابان هوجا پاشا جایی است که می‌توانید تقریباً تمام غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنید. انواع کباب، لاهماجون، پیده، مزه، مانتی، دلمه، منمن و غیره را خواهید یافت. این یک خیابان سرپوشیده پر از رستوران‌های مختلف و بازارهای غذای خیابانی است. توصیه می‌کنیم ابتدا به اینجا بروید و برخی از غذاهای خوشمزه ترکی را امتحان کنید.

خیابان استقلال (Istiklal Avenue)

خیابان استقلال (Istiklal Avenue)

خیابان استقلال یکی دیگر از مکان‌های عالی برای امتحان غذاهای خیابانی در استانبول است. این خیابان طولانی پر از مغازه، کافه و رستوران است. می‌توانید کومپیر، باقلوا، لذیذ ترکی و بسیاری محصولات دیگر را امتحان کنید. همچنین یک مکان عالی برای استراحت قهوه است.

خیابان صبحانه بشیکتاش (Beşiktaş Breakfast Street)

اگر می‌خواهید منمن‌های خوشمزه و محصولات محلی تازه را امتحان کنید، به خیابان بشیکتاش بروید. می‌توانید صبحانه سنتی ترکی و شیرینی‌های خوشمزه مانند Börek و Gözleme را هم در اینجا امتحان کنید.

محله امینونو (Eminönü)

امینونو بهترین مکان برای امتحان کردن Balik Ekmek – یک ساندویچ ماهی سنتی معروف در استانبول است. مردم محلی آن را از طریق قایق سرو می‌کنند. واقعا لذیذ و متفاوت است، فقط فراموش نکنید که با آن آب ترشی سفارش دهید.

بازار ماهیگیران  (Fishermen’s Market)

این بازار در منطقه بشیکتاش واقع شده است. این یک مکان عالی برای امتحان غذاهای خیابانی استانبول، به ویژه غذاهای دریایی مانند صدف شکم پر و ماهی است. رستوران‌های غذاهای خیابانی زیادی دارد و فضای این مکان باورنکردنی است.

بازار کادیکوی (Kadıköy Produce Market)

غذاهای خیابانی استانبول

این تنها بازار موجود در لیست ما است که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. بازار Kadıköy مکان مناسبی برای امتحان شیرینی‌های سنتی مانند Börek، Gözleme، و باقلوا یا خرید محصولات مختلف مانند آجیل و میوه است.

 بازار بزرگ (Grand Bazaar)

بازار بزرگ اولین مرکز خرید جهان و همچنین بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است. بازار بزرگی است که احتمالا در آن گم می‌شود، پس با یک راهنما بروید. به غیر از غذا، باید عنوان کنیم که بازار بیشتر به سمت خرید جواهرات، فرش، ابریشم و طلا است. اما اگر به دنبال غذا هستید، می توانید لذیذ ترکی خوشمزه، باقلوا را امتحان کنید و مقداری ادویه، چای یا قهوه بخرید. این بهترین مکان برای تجربه فرهنگ چای ترکیه نیز هست.

بخوانید: یک شام به یادماندنی در استانبول

بهترین رستوران های خیابانی استانبول

بهترین رستوران های غذاهای خیابانی استانبول در 4 خیابان مختلف قرار دارند:

  • خیابان هوجا پاشا: اگر می‌خواهید غذاهای خیابانی استانبول را تجربه کنید، مستقیم به خیابان هوجا پاشا بروید. صدها رستوران غذاهای سنتی خیابانی ترکی، از کباب گرفته تا دلمه، کوفته، لاهماچون، پیده و مانتی را در آنجا سرو می‌کنند. این یک مکان عالی برای ناهار و شام است.
  • بازار ماهیگیران: برای دیدن برخی از بهترین رستوران ها با محصولات تازه به بازار ماهیگیران بروید.
  • خیابان استقلال: اگر می‌خواهید از کافه ها، شیرینی ها و تنقلات لذت ببرید، به خیابان استقلال بروید. این یک خیابان طولانی با بسیاری از مشاغل خیابانی است.
  • خیابان صبحانه بشیکتاش: اگر می‌خواهید صبحانه سنتی ترکی را تجربه کنید، به خیابان صبحانه بشیکتاش بروید.

قیمت غذای خیابان استانبول

قیمت غذای خیابان استانبول

استانبول یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای گردشگری است که می‌توانید از آن دیدن کنید. با ارائه گزینه‌های غذایی بسیار، می‌توانید موارد زیادی را امتحان کنید، حتی اگر بودجه شما محدود باشد. قیمت متوسط وعده غذایی در استانبول حدود 6 دلار (کوفته، کباب) است، در حالی که یک میان وعده (صدف شکم پر، پید، گوزلمه) حدود 2.5 دلار است.

البته قیمت‌ها به موادی که برای تهیه غذا استفاده می‌شود بستگی دارد. به عنوان مثال، گوزلمه که فقط از آرد، آب و کمی اسفناج درست می‌شود، می‌تواند کمتر از 1 دلار قیمت داشته باشد. کباب تستی که با گوشت و به روشی خاص تهیه شده است، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، اما به هر حال زیر 10 دلار خواهد بود.

توجه داشته باشید که هزینه غذا در مکان های توریستی همیشه بیشتر از مناطق دور افتاده استانبول است.

در اینجا لیستی از غذاهای خیابانی و قیمت ها در استانبول به عنوان یک مرجع سریع آورده شده است. فقط باید بدانید که این قیمت‌ها بسیار تقریبی و متوسط هستند.

  • دونر کباب: 20 تا 40 لیره (2.50 دلار)
  • کباب تستی: 180 لیره (7 دلار)
  • کباب علی نازیک: 140 لیره (5 دلار)
  • شیشلیک: 20 تا 40 لیره (2.50 دلار)
  • کوفته: 25 لیره (1.50)
  • بالیک اکمک: 10-15 لیره (1 دلار)
  • کوکورتسی: 15 لیره (0.80 دلار)
  • دلمه: 8 لیره (0.10 دلار)
  • دولما میدی: 25 لیره (1.20 دلار)
  • مانتی: 20 لیره (1 دلار)
  • منمن: 15 لیره (1 دلار)
  • مزه: 15 لیره (0.50 دلار)
  • کومپیر: 20-25 لیره (1 دلار)
  • چی کوفته: 5 لیره (تقریبا 1 دلار)
  • لامهجون: 20 لیره (1 دلار)
  • بورک: 3 لیره
  • گوزلمه: 3 لیره
  • پید ترکی: 20 تا 25 لیره (1 دلار)

بخوانید: لیست قیمت غذا در استانبول

آیا خوردن غذاهای خیابانی در استانبول بی خطر است؟

غذاهای خیابانی استانبول

بله، تا زمانی که در مکان‌های رسمی مانند بازارهای غذای خیابانی، مغازه‌ها یا رستوران‌ها غذا می‌خورید، خوردن غذاهای خیابانی در استانبول بی‌خطر و سالم است.

ببینید که آیا مکانی که غذا سرو می‌کند تمیز به نظر می‌رسد یا نه. همچنین، می‌توانید از گوگل استفاده کنید و نظرات مکان را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا سایر مسافران مشکل و ناراحتی از آن مکان داشتند یا غذا را دوست داشتند!؟ یک قانون خوب این است که در مکان‌هایی در مرکز غذا بخورید و از خیابان‌های مخفی با افراد کمتر اجتناب کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که غذا خوب و بی خطر خواهد بود.

رزرو هتل استانبول فقط با سه کلیک!

حرف آخر

برای ما ایرانی ها سفر به استانبول پر از خوشگذرانی، خرید، گشت و گذار و البته غذاهای خوشمزه است. اگر با بهترین غذاهای خیابانی در استانبول آشنا نیستید؛ این مقاله براساس ذائقه و سلیقه شما محبوب ترین‌ها را در کنار هم قر ار داده تا در سفر به این شهر دوست داشتنی به سراغ خوشمزه ترین‌ها بروید. اگر هم برای اولین بار است که به ترکیه سفر می کنید؛ توصیه می کنیم یا تور استانبول را انتخاب کنید یا راهنمای سفر به استانبول را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

معروف‌ترین غذای خیابانی در استانبول چیست؟

یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی استانبول، “دونر کباب” است، که اغلب در نان پیتا با سبزیجات و سس سرو می‌شود.

غذاهای خیابانی محبوب دیگر در استانبول کدام‌ها هستند؟

غذاهای خیابانی محبوب دیگر شامل “بالیک اکمک” (ساندویچ ماهی) و “کوکورچ” (شکمبه کبابی) هستند.

آیا استانبول برای گیاهخواران غذای خیابانی دارد؟

بله، “سیمیت” نوعی نان حلقه‌ای ترد با کنجد است که برای گیاهخواران مناسب است.

آیا غذاهای خیابانی در استانبول گران هستند؟

خیر، اغلب غذاهای خیابانی در استانبول نسبتاً ارزان هستند و یک گزینه مقرون به صرفه برای صرف غذا به شمار می‌روند.

نظرات کاربران