Tarihi Taş Fırın

بهترین سیمیت های استانبول را بشناسید و طعم واقعی آن را بچشید!

در دل استانبول، جایی که تاریخ با نوآوری در آغوش هم جاری است، یک داستان خوشمزه بر روی هر گوشه خیابان نقش بسته است: داستان سیمیت‌های افسانه‌ای. این حلقه‌های طلایی نه تنها نمادی از صبحانه ترکی هستند بلکه روایتگر فرهنگ و سنت این شهر باشکوه نیز می‌باشند. با پوششی از دانه‌های کنجد معطر و بافتی ترد که در دهان آب می‌شود، سیمیت‌های استانبول نه فقط غذا، بلکه تجربه‌ای است که هر مسافر و ساکنی را به سفری طعمی دعوت می‌کند. بپیوندید به ما در این ماجراجویی دلپذیر برای کشف بهترین سیمیت های استانبول!

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما چارتر استانبول، فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

سیمیت، شیرینی خوشمزه ترکی

بهترین سیمیت های استانبول

سیمیت ترکی یک نان دایره‌ای است که معمولاً با چای برای صبحانه به همراه مربا، میوه، یا حتی پنیر و سبزیجات تازه مصرف می‌شود. هر چند که خوردن آن به تنهایی هم لذت و طعم خوشمزه‌ای دارد. 

اعتقاد بر این است که سیمیت از دهه 1500 در استانبول پخته شده می‌شده، درحالی‌که نام آن از کلمه عربی سامید به معنای نان سفید یا آرد خوب گرفته شده است. خمیر به خودی خود بسیار شبیه به خمیر نان شیرینی است، با این تفاوت که به جای سرخ کردن، خمیر سفت شده آن را شکل می‌دهند. قبل از پختن با پوششی از دانه‌های کنجد برشته شده روی آن، با آب در مارمالاد میوه یا شهد شیرین فرو می‌برند.

در ترکیه، دست فروشان خیابانی که با چرخاندن چرخ دستی یا سینی‌های پر از این نان شیرینی‌های ترد و خوشمزه روی سرشان راه می‌روند، سیمیت می‌فروشند.

بهترین سیمیت های استانبول کدامند؟ 

سیمیت این شیرینی خوشمزه و معروف استانبول که پای ثابت خوراکی‌های ترک‌ها است را در سفرتان حتما امتحان کنید. ما آدرس بهترین نان شیرینی‌های ترد را که می‌توانید در استانبول بخورید و بخرید، آورده‌ایم. به همین دلیل، ما تا حد امکان از محله کادیکوی به بی اوغلو، از شیشلی به ساریر را عنوان می‌کنیم تا در هر کجای شهر که باشید به یک سیمیت فروشی خوب دسترسی داشته باشید. 

آماده خوردن یک سیمیت داغ و چای تازه در استکان کمر باریک ترکی هستید!؟

1. نانوایی تاریخی بشچملر (Tarihi Beşçeşmeler Simit Fırını)

Tarihi Beşçeşmeler Simit Fırını

در این مکان می‌توانید به یکی از تردترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها و سیمیت‌های ترکی برسید. این گفته‌ی ما نیست و تمام کسانی که به بشچملر می‌آیند آن را تایید می‌کنند. اغلب مشتریان این شیرینی فروشی معتقدند که طعمی که سیمیت آن دارد را در هیچ کجای دیگر نخورده‌اند. شاید به این دلیل است که بشچملر سال‌هاست  یعنی از سال 1810 مشغول به این کار بوده و هیچ گاه تغییر در طعم اصلی سیمیت‌های خود ایجاد نکرده است. 

بشچملر همچنین از آن مکان‌هایی است که می‌توانید در محیط دنج آن بنشینید و صبحانه خوشمزه ترکی را به همراه سیمیت‌های داغ از تنور درآمده با چای تازه نوش جان کنید. اینجا برای کسانی که می‌خواهند آخر هفته را در مکانی خوشمزه و در عین حال آرام بگذرانند، ایده آل است. در تور استانبول رفتن به این نانوایی دنج و جذاب را از دست ندهید.

اینستاگرام: www.instagram.com/bescesmeler_tarihi_simit_firin

آدرس نانوایی تاریخی: Yalı, Beşçeşmeler Sk. No:12, 34844 Maltepe/İstanbul, Türkiye

2. نانوایی کوره سنگی (Tarihi Taş Fırın)

اگر گذرتان به محله بالات افتاد، خودتان را برای یکی از بهترین سیمیت های استانبول آماده کنید. یک نانوایی دنج و قدیمی با حال و هوایی صمیمی که عطر و بوی شیرینی‌های آن هر روز تمام منطقه را پر می‌کند. این نانوایی کار خود را از سال 1923 شروع کرد و مغازه هنوز هم به همان حالت قدیمی خود باقی مانده است. اینجا هر روز صبح پر از صف‌های دانش‌آموزان و کارمندانی است که در سر راه خود سیمیت داغ و تازه می‌خرند.

حتما می‌پرسید، چرا تا این حد طرفدار دارد، چون هنوز هم سیمیت‌های خود را در کوره سنگی با هیزم می‌پزند تا عطر و بوی چوب و آتش داغ، شیرینی دلچسب و لذیذتری را به شما بدهد. به غیر از شیرینی‌ها و سیمیت‌های این نانوایی، سوخاری‌های بادیان و کلوچه‌های چای که همیشه می‌توانید آن‌ها را گرم بخرید نیز معروف هستند. آجیبادم و تکه‌های تسالونیکی را هم حتما امتحان کنید. 

اینستاگرام: www.instagram.com/tarihitasfirinbursa

آدرس: Balat Mahallesi, Vodina Caddesi, No 82/A, Fatih, İstanbul

ارزانترین تور استانبول، فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

3. نانوایی کرچبورنو (Kireçburnu Fırını)

بهترین سیمیت های استانبول

شیرینی‌فروشی، نانوایی و سیمیت پزی، هر نامی که دوست دارید می‌توانید به کرچبورنو نسبت دهید. اما حتما به این مکان برای خوردن بهترین سیمیت های استانبول بروید. نانوایی کرچبورنو کار خود را در یک مغازه چوبی دنج و صمیمی از سال 1957 شروع کرد. امروز هم با داشتن یک کافه به همراه آن یک مکان عالی برای خوردن انواع شیرینی‌ها به خصوص سیمیت تازه است. 

شیرینی‌هایی که هنوز هم در اجاق سیاه با آتش چوب پخته می‌شوند تا طعم و اصالت قدیم خود را حفظ کنند. شاید به همین دلیل است که کرچبورنو این مکان صمیمی و گرم، طرفداران زیادی دارد. پس اگر از پیاده‌روی در کنار ساحل خسته و گرسنه شدید یا دلتان یک صبحانه تازه و داغ خواست، خوردن نان شیرینی و نوشیدن چای همراه با بوی دریا، به خصوص در ساعات اولیه صبح را در کرچبورنو تجربه کنید. راستی حتما شیرینی پای این شیرینی فروشی را بچشید.  

وبسایت:www.kirecburnufirini.online

آدرس نانوایی: Kireçburnu Mahallesi, Haydar Aliyev Caddesi, No 48, Sarıyer, İstanbul

بخوانید: 12 تا از بهترین شیرینی فروشی های استانبول!

4. نانوایی و شیرینی فروشی یلدگیرمنی (Yeldeğirmeni Simit Fırını)

همانند دیگر مکان‌ های گفته شده در این فهرست، یلدگیرمنی نیز سیمیت‌ها و دیگر نان‌های خود را هنوز هم در کوزه سنگی و آتش هیزمی می‌پزد، باورش شاید سخت باشد ولی واقعیت دارد. اما باید بدانید که اینجا جایی نیست که بتوانید در آن بنشینید و عاشقانه چای سیمیت را تجربه کنید. چون بسیار کوچک، قدیمی و فرسوده است، اما طعم بهترین سیمیت های استانبول را به شما می‌دهد. 

سیمیت داغ خود را بخرید و در خیابان های یلدگیرمنی قدم بزنید. در این میان از نقاشی‌های دیواری هنرمندان خیابانی مشهور جهان در حین خوردن سیمیت عکس بگیرید. 

آدرس نانوایی: Rasim Paşa Mah. Karakolhane Cad. No: 53 Kadıköy, İstanbul

بخوانید: بهترین صبحانه در استانبول؛ خوشمزه و فراموش نشدنی

5. نانوایی تاریخی حربیه (Tarihi Harbiye Fırını)

بهترین سیمیت های استانبول

بدون شک حربیه بهترین نانوایی در پانگالتی، معروف به شیرینی‌فروشی، پنیر فروشی، قصابی و پیش غذا در این منطقه است. نانوایی تاریخی حربیه، که درهای خود را در سال 1948 به روی مشتریان خود باز کرد، از مکان‌های شلوغ، محبوب و دوست داشتنی است. اینجا در هر موقع از روز مملو از مشتریانی است که برای خرید انواع شیرینی‌ها به خصوص سیمیت داغ و تازه می‌آیند. البته صبح‌ها این وضعیت بدتر بوده و جمعیت زیادی به این نانوایی برای خرید نان شیرینی و کاستارد نرم به حربیه می‌روند. با این تفاسیر، حتی اگر دیر بروید، باز هم می‌توانید بسیاری از محصولات گرم را اینجا پیدا کنید.

بسیاری از مردم این منطقه نیز نان خود را از اینجا می‌خرند. کلوچه‌های تسالونیکی، کرانچی‌های بادیان‌انگیز دیگر طعم‌های حربیه هستند که نمی‌توانیم آن‌ها را از دست بدهیم. 

آدرس نانوایی: Bozkurt Mahallesi, Ergenekon Caddesi, No 25, Şişli, İstanbul

بخوانید: بهترین بستنی فروشی های استانبول؛ 13 تا از خوشمزه‌ترین‌ها

6. نانوایی Tarihi Boğazkesen Simit Fırını

به محض اینکه پا به بشیکتاش گذاشتید، نانوایی Tarihi Boğazkesen Simit Fırını را حتما در لیست خرید خود قرار دهید. این نانوایی یا بهتر بگوییم بقالی کوچک، جایی نیست که ساعت‌ها در آن بنشینید و چای و سیمیت نوش جان کنید. در عوض می‌توان یکی از بهترین سیمیت های استانبول را بخرید و با گشتن در محله بشیکتاش، از خوردن آن لذت ببرید. سیمیت‌های این نانوایی تازه، ترد، شیرین و بسیار دلچسب هستند و به همین دلیل است که خیلی طرفدار دارند. 

آدرس: Tomtom, Boğazkesen Cd. No:65, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

بخوانید: ارزان ترین رستوران های استانبول؛ چه غذایی را کجا بخورید!

سیمیت استانبول چگونه پخته می شود؟

بهترین سیمیت های استانبول

پخت سیمیت یک سنت قدیمی در استانبول است و نانوایان برای اطمینان از کیفیت و طعم نان، فرآیند دقیقی را دنبال می‌کنند.

مواد را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیر در می‌آورند و سپس به شکل دایره در می‌آیند و با کنجد می‌پوشانند. سپس خمیر را می‌گذاریم تا ور بیاید، قبل از پختن کامل در اجاق هیزمی! فرآیند پخت به خودی خود یک هنر است و نانوایان باید درک عمیقی از خمیر و فر داشته باشند تا سیمیت کامل را تولید کنند.

آن‌ها به دقت دما و زمان پخت را کنترل می‌کنند تا نان به طور یکنواخت پخته شود. در نهایت نیز پوسته‌ای ترد با فضای داخلی نرم و جویدنی داشته باشد. دانه‌های کنجد به نان بافتی ترد و طعمی غلیظ و آجیلی می‌بخشد و نتیجه نهایی یک خوراکی خوشمزه و رضایت بخش است.

بخوانید: قیمت غذا در استانبول: خوشمزه ترین ها و ارزان ترین ها برای هر ذائقه و هر جیبی

چرا سیمیت محبوب است؟

سیمیت به یک غذای اصلی در غذاهای ترکی تبدیل شده است و محبوبیت آن بسیار فراتر از مرزهای استانبول گسترش یافته است. حالا چرا؟

  • به عنوان میان وعده یا صبحانه، اغلب با چای یا قهوه میل می‌شود.
  • این نان به طور گسترده‌ای در دسترس است و به راحتی می‌توان آن را از فروشندگان خیابانی، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها خریداری کرد.
  • محبوبیت سیمیت به دلیل طعم لذیذ، اندازه مناسب، قابل حمل و مقرون به صرفه بودن آن است. به عنوان مثال، یک سیمیت و چای بسیار ارزان‌تر از یک وعده غذایی مک دونالد است.
  • سیمیت استانبول به یک غذای محبوب برای افراد با هر سن و ذائقه‌ای تبدیل شده و به دلیل طعم ساده و رضایت بخشش محبوب است.
  • این نان همچنین به طور گسترده در غذاهای ترکی استفاده می‌شود و اغلب با چاشنی‌های شور یا شیرین مانند پنیر، عسل یا شکلات سرو می‌شود.

با رزرو هتل در استانبول لذت خوردن سیمیت‌های خوشمزه ترکی را در قلب استانبول از دست ندهید!

حرف آخر

سیمیت یکی از مهمترین و خوشمزه‌ترین طعم‌های ترکی است. سیمیت که در فرهنگ‌ها، سنت‌ها و حتی خانه‌های ترک‌ها جایگاه بسیار خوبی دارد، به‌عنوان یک میان‌وعده محبوب سزاوار عشق و احترام ترک‌هاست. این واقعیت که سیمیت یک خوراکی منحصر به فرد برای فرهنگ ریشه‌دار ترکیه است از زمان‌های قدیم وجود داشته است. حتی امروزه هم نه تنها در بین مردم ترکیه، بلکه در جهان و بین گردشگران نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ما با معرفی بهترین سیمیت های استانبول، مکان‌هایی را عنوان کردیم تا در هنگام سفر از لذت خوردن سیمیت داغ و تنوری محروم نشوید. 

سوالات متداول

سیمیت چیست و چرا در استانبول محبوب است؟

سیمیت نوعی نان حلقوی ترکی است که با دانه‌های کنجد پوشیده شده و به دلیل بافت ترد و طعم غنی‌اش در استانبول بسیار محبوب است.

کدام محله‌ها در استانبول برای خرید بهترین سیمیت‌ها شناخته شده‌اند؟

محله‌هایی مانند Eminönü, Karaköy, و Beşiktaş به داشتن سیمیت‌فروشی‌های معروف و با کیفیت معروف هستند.

آیا تفاوت‌هایی بین سیمیت‌های مختلف استانبول وجود دارد؟

بله، برخی نرم‌تر و دیگران تردتر هستند و بعضی نیز ممکن است با انواع مختلفی از دانه‌ها پوشیده شوند.

چه زمانی از روز بهترین وقت برای خرید سیمیت است؟

صبح‌ها زمانی عالی برای خرید سیمیت تازه و گرم است، به ویژه برای صبحانه.

هزینه یک سیمیت در استانبول چقدر است؟

سیمیت‌ها معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند و یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های تنقلات در استانبول به شمار می‌روند.

نظرات کاربران