Bi'Nevi Deli

7 تا از بهترین رستوران های گیاهی در استانبول

سفر به عنوان یک گیاهخوار کار آسانی نیست. معمولا نگرانی درباره غذا خیلی بیشتر از افراد گوشت‌خوار است. گیاه‌خواران بیشتر دغدغه این را دارند که کدام رستوران‌ها غذای مناسب سرو می‌کنند و آیا طعم خوب و قیمت مناسبی دارند یا خیر! با این حال، اگر به استانبول پایتخت ترکیه سفر می‌کنید، نباید زیاد نگران پیدا کردن غذاهای خوشمزه و متناسب با سبک زندگی گیاهی خود باشید. بهترین رستوران های گیاهی در استانبول این روزها در همه جای شهر پراکنده هستند و غذای خوشمزه گیاهی را برای شما طبخ می‌کنند.

رزرو تور استانبول

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

آشپزخانه گالاتا (Galata Kitchen)

Galata Kitchen

آشپزخانه گالاتا که در منطقه بی اوغلو شهر واقع شده، یک کافه کوچک و ساده است که توسط دو مادر اداره می‌شود. آن‌ها انواع غذاهای خوشمزه، سالم و مقرون‌به‌صرفه را می‌پزند تا هیچ کس ناراضی از این رستوران بیرون نرود.

منوی آشپزخانه گالاتا با پیروی از شعار آنها مبنی بر ترویج تغذیه سالم، به صورت تغییر می‌کند. آن‎ها تعدادی سوپ خانگی، آنتی پاستی، استارتر، سالاد و غذاهای اصلی در منوی خود قرار داده‌اند که طعمی بی‌نظیر و خوشمزه دارند. اضافه کنیم که غذا به صورت تازه با مواد فصلی و روغن‌های مرغوب تهیه می‌شود و شما هر روز با غذاهای جدید روبرو خواهید بود. آشپزخانه گالاتا قطعا یکی از بهترین رستوران های گیاهی در استانبول است. 

  • نوع آشپزی: ترکی، اروپایی
  • غذاهای محبوب: نخود با سس وینیگرت، کیک اسفناج، و نخود سیاه چشم، فلافل و هوموس
  • زمان و مکان: 9 صبح تا 10:15 شب؛ نزدیک برج گالاتا در بی اوغلو
  • تماس: +90 212 252 20 22

رستوران Bi’Nevi Deli

این رستوران از هیچ از محصولات حیوانی در طبخ غذاهای خود استفاده نمی‌کند. Bi’Nevi Deli که در منطقه بشیکتاش قرار گرفته، تمرکز خود را بر تولید غذاهای با استفاده از مواد غذایی کامل، مواد گیاهی و حداقل فرآوری شده گذاشته است. 

آن‌ها یک کافه مینیمالیستی با یک قسمت نشیمن در فضای باز نیز دارند که حس و حال صمیمی و آرامی را به مهمانانشان هدیه می‌دهند. توصیه می‌کنیم حتی اگر گیاهخوار نیستید، سری به این رستوران خوشمزه و جالب بزنید. 

آشپزان Bi’Nevi Deli از سبزیجات فصلی، میوه‌ها، غلات، لوبیا، آجیل و دانه‌ها به عنوان مواد اصلی استفاده می‌کنند و حتی در طبخ روغن‌های سالم به کار می‌برند تا سالم‌ترین غذاها را برای گیاه‌خواران و مشتریان خودشان طبخ کنند. 

راستی اگر در رژیم غذایی خاصی مانند بدون گلوتن یا پالئو هستید، آن‌ها گزینه‌های متنوعی برای شما خواهند داشت. یادتان نرود که دسرهای گیاهی این رستوران را حتما امتحان کنید. 

  • نوع آشپزی: وگان و گیاهخواری
  • غذاهای محبوب: چیزکیک آبی ماژیک، سوپ عدس بلوگا با مرکبات، کاسه ادامام، بولونیز سیب‌زمینی شیرین
  • زمان و مکان: 9:30 صبح تا 21:30؛ اتیلر، بشیکتاش
  • تماس: +90 (212) 358 6032

کافه رستوران زنسفیل (Zencefil Cafe)

رستوران های گیاهی در استانبول

 Zencefil یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین رستوران های گیاهی در استانبول است که توانسته امتیاز بالایی در بین دیگر غذاخوری‌های همانندش دریافت کند. این رستوران مدت‌ها قبل از اینکه رژیم‌های غذایی ارگانیک در ترکیه مطرح شود، افتتاح شد. اگرچه در سال‌های اخیر، منوی غذا با چند گزینه ماهی و مرغ تغییر پیدا کرده تا تا تنوع بیشتری پیدا کند، اما همواره تمرکز بر ایجاد وعده‌های غذایی گیاهی دلچسب است. 

همه چیز از ابتدا با استفاده از تازه‌ترین محصولات محلی و مواد فصلی تهیه می‌شود. در کنار غذاهای سالم، فضای ساده و روستایی رستوران با دیوارهای آجری نمایان، حیاط سبز و مبلمان چوبی حسی راحت به این مکان بخشیده‌اند. اضافه کنیم که منو و غذاهای ویژه روزانه در اینجا دقیقاً به انگلیسی ترجمه شده تا به پاتوقی برای گردشگران تبدیل شود. 

  • نوع آشپزی: غذای سالم، گیاهی
  • غذاهای محبوب: سوپ سرد با نخود ذرت و ماست، لوبیا با ترخون، بادمجان با پنیر بز، لازانیا سبز
  • زمان و مکان: 9.30 صبح تا 11 شب. بی اوغلو، تقسیم
  • تماس: +90 (212) 243 82 34

خانه فلافل (Falafel House)

خانه فلافل یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای لذت بردن از غذاهای سالم و کلاسیک خاورمیانه مانند هوموس، تبوله، فول و البته فلافل است. خانه فلافل در قلب منطقه بی اوغلو، درست در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و در بین توریست‌های گیاه‌خوار و مردم محلی بسیار محبوب است.

این رستوران توسط دو پدر و پسر فلسطینی، عزام و یوسف الهرباوی، در سال 2006 راه اندازی شد. آن‌ها غذاهای گیاهی سالم و تمیز را به شیوه‌ی خودشان طبخ میکنند و قیمت‌های مناسبی هم دارند. همین دلایلی موجب شده تا خانه فلافل بسیرا دوست‌داشتنی و شلوغ باشد. اگر از گشت و گذار در میدان تقسیم خسته شدید و پول زیادی برای غذا نداشتید، اینجا میتوانید یک ایستگاه عالی برای سیر شدن و نفس تازه کردن باشد. 

  • نوع آشپزی: خاورمیانه، فست فود
  • غذاهای محبوب: فول (له له شده) سالاد فلافل هوموس، فلافل بسته‌بندی شده
  • زمان و مکان: 9 صبح تا 2 بعد از ظهر؛ نزدیک میدان تقسیم، بی اوغلو
  • تماس: +90 (212) 2537730

کیکرو فلافل (Kikero Falafel)

Kikero Falafel

این غذاخوری کوچک که در یک خیابان فرعی در تقاطع دو تا از شلوغ‌ترین جاده‌های گالاتا قرار دارد، یکی از بهترین رستوران های گیاهی در استانبول است. از آن مکان‌هایی که گیاه‌خواران همواره به دنبالش هستند.

دکور شیک با صندلی‌های باری رنگارنگ و میزهای بلند احساسی قدیمی اما خوب به شما می‌دهد. منو بسیار کوچک است و فقط تعداد انگشت شماری غذا در آن ارائه می‌شود: فلافل، سالاد، نان تست، ساندویچ و دسر فندق.

همه مواد تشکیل دهنده فلافل و سالاد گیاهی هستند، اما  معمولا نان تست و دسر حاوی لبنیات هستند که از مواد اولیه تازه تهیه می‌شوند. 

  • نوع آشپزی: لبنانی
  • غذاهای محبوب: بسته بندی فلافل با هوموس، سبزیجات نان، پستو پیتا
  • زمان و مکان: 11 صبح تا 12 نیمه شب. نزدیک گالاتا، بی اوغلو
  • تماس: +90 (212) 2435070

کافه ماهاتما (Mahatma Cafe)

کافه ماهاتما که توسط سرآشپز Sait Biliz اداره می‌شود، یکی از معدود مکان‌های کاملا وگان و از بهترین رستوران‌های گیاهی در استانبول است. بیلیز برای تاسیس این کافه بسیار تلاش کرده تا بتواند همه گزینه‌های وگان با طعم‌های موردپسند را گرد هم بیاورد و تا حد زیادی هم موفق بوده‌است. 

اکنون، دو سال بعد از افتتاح کافه خود، او ادعا می‌کند که بیشترین تعداد افرادی که برای غذاخوردن به کافه‌اش می‌آیند، همگی غیر وگان هستند. این نشان‌دهنده طعم بی‌نظیر منو کافه ماهاتما است. این رستوران فقط میوه‌ها و سبزیجات فصلی را سرو می‌کند که در روغن زیتون ریخته و پخته شده‌اند. 

محیط روشن و شاد با مبلمان رنگی و فضای باز رستوران نیز از دلایل محبوبیت این کافه بوده‌است. نکته جالب دیگر در مورد مکان این است که کل منو را به خط بریل ارائه م‌ دهد. این کار پس از شراکت بیلیز با یک گیاهخوار نابینا آغاز شد.

  • نوع آشپزی: وگان
  • غذاهای محبوب: هوموس، سوپ ماهاتما، همبرگر سبزیجات، کوکی‌های مخصوص ماهاتما و پتی شکم‌پر
  • زمان و مکان: 10 صبح تا 1 بامداد؛ منطقه کادیکوی
  • تماس: +90 (530) 642 53 96

آشپزخانه کمیونیتی (Community Kitchen)

رستوران های گیاهی در استانبول

اگر به دنبال غذاهای اصیل ترکی هستید که وگان نیز هستند، آشپزخانه کمیونیتی مکانی برای شماست. این رستوران انواع غذاها و دسرهای خوش طعم را سرو می‌کند که از روش های سنتی آشپزی ترکیه الهام گرفته شده‌اند. 

آن‌ها همچنین یک چیدمان ساده و بدون سر و صدا دارند که باعث شده تا در میان گردشگران و افراد محلی بسیار محبوب شوند. آشپزخانه کمیونیتی برای خوردن یک وعده غذایی سالم یکی از بهترین رستوران های گیاهی در استانبول شناخته می‌شود. 

  • نوع آشپزی: وگان، غذای سالم
  • غذاهای محبوب: اسکندر کباب گیاهی با نان پیتا و سس گوجه فرنگی، وگان آیران (نوشیدنی سنتی ترکیه که با ماست درست می شود)
  • زمان و مکان: 12 ظهر تا 11 شب (دوشنبه تا شنبه، یکشنبه ها تعطیل)؛ منطقه بی اوغلو
  • تماس: +90 (538) 503 27 36

وگان هستید یا به خوردن غذای سالم اعتقاد دارید!؟

بهترین رستوران های گیاهی در استانبول آماده پذیرایی از شما هستند. نکته مثبت این مکان‌ها استفاده از مواد اولیه تازه و مشتری مداری است که باعث می‌شود تا غذاها به بهترین کیفیت طبخ و سرو شوند. پس اگر بلیط هواپیما استانبول را رزرو کرده‌اید و قصد دارید به زودی به این شهر سفر کنید؛ خوردن غذاهای سالم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران