8 اردیبهشت 1402
استانبول

سفر ارزان به استانبول 2023: راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

 

رزرو تور استانبول

نظرتان درباره سفر ارزان به استانبول چیست!؟ تصور کنید بدون شکستن قلک پس‌اندازتان در خیابان‌هایی قدم بزنید که هر سنگ‌فرشش داستانی دارد. استانبول، شهری که با زیبایی‌های تاریخی و فرهنگی‌اش شهرت دارد، می‌تواند مقصدی رویایی حتی برای سفرهای با بودجه محدود باشد. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از نکات مقرون‌به‌صرفه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از استانبول داشت، بدون آنکه هزینه‌های سنگینی بپردازید. از اقامت گرفته تا غذا و جاذبه‌ها، بیایید نگاهی به روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر بیندازیم و استانبول را از دریچه‌ای جدید کشف کنیم.

بلیط ارزان تهران استانبول با سه کلیک در دستان شماست!

هزینه بازدید از استانبول در سال 2023 چقدر است؟

سفر ارزان به استانبول

با در نظر گرفتن استانداردهای غربی، استانبول مکانی بسیار مقرون به صرفه است. اقامت در استانبول تقریباً نیمی از چیزی است که در بیشتر شهرهای بزرگ اروپایی پیدا می‌کنید، غذا ارزان است، و رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی همیشه مقرون به صرفه خواهد بود. 

بودجه روزانه کمتر و برای کسانی که کوله پشتی سفر می‌کنند، حدود 25 تا 30 دلار در روز است. این یک تخت خوابگاه، مواد غذایی، پول نوشیدنی و مقداری پول نقد اضافی برای بازدید از برخی جاذبه‌های اطراف شهر به شما می‌دهد.

برای توضیح مختصری از آنچه در هنگام برنامه‌ریزی سفر به استانبول باید انتظار داشته باشید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

اقامت: خوابگاه‌ها در استانبول ارزان هستند؛ یک هاستل خوب باید حدود 10 تا 15 دلار در هر شب هزینه داشته باشد. اگر کمی هزینه اضافی دارید، Airbnbs  (اپلیکیشن اقامت) مقرون به صرفه‌تر و اقامت در آن بسیار راحت است.

حمل و نقل: حمل و نقل عمومی در استانبول نیز ارزان است. قیمت‌ها بسته به نوع ترانزیت و مسافت متغیر خواهد بود، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 1 دلار در هر سفر بپردازید. تاکسی‌ها برای رفت و آمد در استانبول بهتر اما گران‌تر هستند. 

غذا: بستگی به نحوه سفر و سبک زندگی شما دارد. اگر می‌خواهید در رستوران‌های مجلل غذا بخورید، هزینه‌ها به سرعت افزایش می‌یابد و دیگری خبری از سفر ارزان به استانبول نخواهد بود. اگر می‌خواهید در هزینه غذا صرفه‌جویی کنید، راه‌های زیادی وجود دارد. کباب‌ها و غذاهای خیابانی همیشه بهترین گزینه هستند.

میانگین هزینه‌های سفر به استانبول

در اینجا به تفکیک هزینه‌های فردی هنگام تنظیم بودجه روزانه آورده شده تا سفر ارزان به استانبول را برنامه‌ریزی کنید: 

  • خوابگاه هاستل: 10 تا 15 دلار
  • اتاق اصلی هتل برای دو نفر: 60 تا 80 دلار
  • آپارتمان موقت یا Airbnb: 40-60 دلار
  • هزینه متوسط حمل و نقل عمومی: 1 تا 2 دلار در هر سفر
  • ترانسفر شهر-فرودگاه: 2 تا 30 دلار
  • دونر کباب: 1 تا 2 دلار
  • قهوه: 2 تا 3 دلار
  • بطری شراب از بازار: 10 دلار
  • شام دو نفره: 10 تا 20 دلار

نکاتی مهم برای سفر ارزان به استانبول

دونر کباب بخورید: قیمت آن‌ها در خیابان فقط چند دلار است.

 اکنون از استانبول دیدن کنید: از سال 2020، اقتصاد ترکیه در وضعیت بدی قرار دارد و ارزش لیر بسیار پایین است. 

غذای خود را بپزید: آشپزی در هاستل یا آپارتمان همیشه ارزان‌تر از بیرون رفتن برای یک وعده غذایی کامل است. 

چانه زدن، چانه زدن، چانه زدن: هر قیمتی که صاحب مغازه در بازارها به شما بگوید تقریباً دو برابر قیمت واقعی است. هرگز هنگام مبادله برای چیزی، اولین قیمت را نپذیرید؛ از یک سوم شروع کنید و به سمت بالا بروید. اگر نمی‌دانید چه زمانی مبادله کالایی مناسب است، معمولاً زمانی انجام می شود که قیمت ها درج نشده باشد. 

سفر ارزان به استانبول

در سلطان احمد یا نزدیک میدان تقسیم اقامت نداشته باشید: برای بهترین قیمت اقامت، در مناطق بیرونی‌تر مانند فنر یا کادیکوی بمانید. گزینه‌های عالی Airbnb در استانبول وجود دارد که هزینه‌ها را نیز پایین نگه می‌دارد.

حساب هزینه‌های ترانسفر فرودگاهی: مگر اینکه بخواهید یک یا دو ساعت را در اتوبوس بگذرانید، به احتمال زیاد باید از فرودگاه تاکسی بگیرید که اصلا ارزان نیست. 

یک بطری آب داشته باشید: پول خود را برای آب‌های پلاستیکی و بطری هدر ندهید. خود یک بطری همراه داشته باشید و دوباره آن را با شیر آب پارک‌ها و مکان‌های دیگر پر کنید.

آیا می خواهید از هزینه های سفر به استانبول مطلع شوید.

محل اقامت با هر بودجه‌ای در استانبول

باید به شما بگوییم که هیچ مکان فوق‌العاده راحت یا عالی برای اقامت در استانبول وجود ندارد. این شهر بسیار بزرگ، شلوغ و شگفت انگیز است که در یک محله یا منطقه قرار نمی‌گیرد. اشتباه نکنید: گزینه‌های زیادی برای اقامت در استانبول وجود دارد.

سلطان احمد احتمالاً اولین منطقه‌ای در استانبول است که همه برای اقامت به آن نگاه می‌کنند. این منطقه میزبان بیشتر نمادهای دیدنی شهر، مانند ایاصوفیه و کاخ توپکاپی است و خیلی دور از مرکز شهر نیست. اضافه کنیم که ماندن در سلطان احمد گران تمام خواهد شد.

اگر می‌خواهید در جایی سنتی‌تر و محلی‌تر بمانید، فنر و بالات را در نظر بگیرید. آن‌ها هر دو در فهرست یونسکو هستند و عملاً جاهای دیدنی زیاد دارند. آپارتمان‌های بلند و باریکی که محله را دیدنی می‌کنند نیز برای اقامت جذاب‌تر خواهند بود. نمی‌گوییم خیلی خوب اما اقامت در این محله‌ها می‌تواند به یک سفر ارزان به استانبول کمک کند. 

محله استانبول فنر کالج یونانی گالاتا احتمالا یکی از جالب‌ترین محله‌های استانبول است. یکی از مکان‌های مورد علاقه ما برای اقامت در استانبول گالاتا است. اینجا بهتر به بقیه شهر متصل است و کافه‌های عالی در نزدیکی آن دارد و همچنین زیبا است. خیابان استقلال نیز بسیار نزدیک خواهد بود.

اگر واقعاً می‌خواهید قسمتی متفاوت از استانبول را تجربه کنید، در منطقه کادیکوی از تنگه بسفر بمانید. شما بخش کوچکی از گردشگران را خواهید دید و از چیزی که بسیاری گردشگران آن را “محله داغ جدید استانبول” می‌نامند لذت خواهید برد.

در استانبول چه کنیم

هیچ راهنمای سفر استانبول بدون صحبت در مورد کارهایی که باید در شهر انجام شود کامل نمی‌شود! 

  1. شگفتی در ایاصوفیه
سفر ارزان به استانبول

ایاصوفیه یکی از چشمگیرترین سازه‌های جهان است. دستاوردی شگفت‌انگیز از تلاش‌های انسانی و مذهبی. ایاصوفیه از زمانی که در دوران بیزانس به مسجد تبدیل شد در بین مردم از محبوبیت و اهمیت زیادی پیدا کرد و همچنان دارد. 

  1. یک شب در بی اوغلو داشته باشید

این قسمت از شهر برای بهترین زندگی شبانه در استانبول است. فرقی نمی‌کند کافه‌های شبانه شلوغ یا کافه‌های خنک در کوچه‌ها را دوست داشته باشید، در بی اوغلو چیزی برای همه وجود دارد.

  1. بخش آسیایی استانبول را کاوش کنید

سمت آسیایی استانبول، یعنی بخش آناتولی را می‌توان شهری کاملا متفاوت برای بازدید در نظر گرفت. بسیار محلی‌تر، هرج و مرج بسیار کمتر (به جز ترافیک ساعات شلوغی) و با جذابیت‌های خاص خود. اینجا جایی است که مردم برای کشف استانبول واقعی می‌روند. Kadikoy و Moda جالب‌ترین محله‌های این منطقه هستند که می‌توانید سفر ارزان به استانبول را در آنجا تجربه کنید.

  1. به یک حمام ترکی واقعی بروید 
سفر ارزان به استانبول

حمام ترکی مطمئناً یک تجربه جالب است. حمام‌های ترکی بیشتر از آن‌که گاهی اوقات آرامش بخش باشند، برای افرادی که قلب ضعیف دارند مناسب نیستند. با این حال، اگر بتوانید از پس آن برآیید، ممکن است کمی جوان‌تر شوید و خستگی از تنتان بیرون کنید. 

  1. در تاریخ گم شوید

استانبول در طول تاریخ بیش از چند بار دست به دست شده‌است. ابتدا یک شهرک یونانی بود، سپس پایتخت امپراتوری روم شرقی و پس از آن به تصرف عثمانی‌ها درآمد. این شهر در طول عمر خود بیش از اندازه تاریخ به خود دیده است. مطمئن شوید که مکان‌های تاریخی استانبول مانند موزه چورا، کالج ارتدکس یونانی، قلعه روملی و غیره را بازدید می‌کنید.

  1. از فرهنگ کافه نشینی گالاتا لذت ببرید

بهترین قسمت اقامت در اطراف برج گالاتا صبح‌ها است. می‌توانید بیدار شوید، بیرون قدم بزنید. در هر 100 متر مربع، ده‌ها کافه عالی وجود دارد که صبحانه خوشمزه ترکی را به شما ارائه می‌دهند.

  1. بسیاری از محله های جالب استانبول را کشف کنید

استانبول برای محله‌ها کم ندارد. حداقل 36 منطقه مختلف در استانبول وجود دارد که هر کدام بین 15 تا 25 محله در خود دارند. قدم زدن در آن‌ها لذت زیادی خواهد داشت.

با تور استانبول، سفرتان را با یک برنامه ریزی کامل و آسان شروع کنید.

  1. در امتداد تنگه بسفر قدم بزنید
سفر ارزان به استانبول

تنگه بسفر یکی از نقاط مهم استانبول است. برای بومیان، مایه سعادت، رفاه بیشتر و غرور است. برای گردشگران نیز یک راه عالی برای شناخت شهر است. در امتداد تنگه بسفر قدم بزنید، از مکان‌ها و مناطق بسیاری در طول مسیر دیدن کنید. مطمئنا بیشتر از هر موزه یا کتاب درسی در مورد استانبول خواهید آموخت.

نمونه برنامه سفر 3 روزه برای استانبول

سه روز در استانبول باید حداقل زمانی باشد که شما از آن بازدید می‌کنید. در اینجا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که از قبل در زمان محدود خواهید بود. برای کمک به شما در استفاده عاقلانه از زمان خود، در اینجا نمونه‌ای از برنامه سفر ارزان به استانبول در سه روز آورده‌ایم تا از آن لذت ببرید!

جاذبه های استانبول بیش از تصور شما هستند.

روز اول در استانبول: سلطان احمد

احتمالاً تازه وارد شده‌اید و ممکن است کمی خسته باشید. کمی استراحت و سپس شروع به گردش کنید.

در اولین روز سفر به استانبول، ابتدا چیزهای توریستی را از سر راه خود بردارید. این بدان معناست که مستقیماً به سمت شهر قدیمی یا سلطان احمد حرکت کنید، جایی که بیشتر جاذبه‌های برتر استانبول قرار دارند. چراکه سلطان احمد قبلا پایتخت امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی بوده و برای شروع گزینه خوبی است.

صبح: پس از ورود به هتل خود در استانبول، یک کوله مناسب روز آماده کنید (یک ناهار سبک ببندید) و به نزدیک‌ترین کافه بروید. برای شروع به یک صبحانه خوب و یک قهوه ترکی غلیظ نیاز دارید.

اوایل بعد از ظهر: با یک قدم زدن آرام در کاخ توپکاپی شروع کنید. بیشتر در هوای آزاد است و زیاد داخل اتاق‌های گرفتگی گیر نمی‌کنید. وقتی آماده بودید یک مکان خوب برای نشستن پیدا کنید و آن میان وعده‌ای را که بسته‌بندی کرده‌اید، میل کنید.

اواخر بعد از ظهر: بعد، نوبت ایاصوفیه است. این بدون شک زیباترین نقطه دیدنی استانبول است. پس از آن نیز در سراسر میدان به مسجد آبی بروید.

سفر ارزان به استانبول

عصر: به سمت غرب به سمت بازار بزرگ حرکت کنید، اگر وقت دارید در کنار باسیلیکا سیسترن توقف کنید. فقط برای یک میان وعده و یک لیوان چای نعناع توقف کنید. هدف نهایی ما مسجد سلیمانیه است که در آن غروب خورشید را تماشا خواهیم کرد. تا به آنجا هزینه‌ها زیاد نبوده و می‌توان یک سفر ارزان به استانبول را تجربه کرد.

شب: زمان پیدا کردن غذا است. اگر در سلطان احمد بمانید برای غذای نه زیاد خوب باید پول بیشتری بپردازید. انتخاب‌های بسیار بهتری در اطراف گالاتا و اورتاکوی وجود دارد.

روز دوم در استانبول: استانبول جدید

یک روز طولانی در استانبول جدید خواهید داشت و در اطراف برج نمادین گالاتا قدم خواهید زد. 

صبح: در منطقه گالاتا قهوه و شیرینی بخورید. برج قرون وسطایی Genovese خیره‌کننده‌ترین (و جاذبه‌های غیرقابل فراموشی) است، اما کافه‌های محلی نیز به همان اندازه قابل توجه هستند. همه آن‌ها فوق‌العاده عجیب و غریب و بسیار خوب هستند.

اوایل بعدازظهر: به سمت شمال و خیابان استقلال بروید. اینجا یکی از گذرگاه‌های اصلی شهر است و مغازه‌ها و پاساژهای مجلل مانند پاساجی چیچک را در خود جای داده‌است. اگر گرسنه هستید، برای ناهار زود هنگام به یکی از کوچه‌ها بروید؛ این کوچه‌ها مملو از رستوران‌های خوشمزه هستند.

اواخر بعد از ظهر: به پیاده‌روی ادامه دهید تا به میدان تقسیم برسید. میدان تقسیم مرکز رسمی شهر است اما جاذبه‌های زیادی را ارائه نمی‌دهد. در عوض، برای کاخ دولما باغچه وقت بگذارید. اگر دوست داشتید می‌توانید برای ورود به کاخ هزینه کنید (پیش تالار شگفت انگیز است) یا از بیرون دروازه و مسجد را رایگان ببینید.

Galata Tower in Istanbul

عصر: نزدیک‌ترین ایستگاه تراموا را بیابید و به سمت شمال به سمت اورتاکوی حرکت کنید. مسجد محلی به دلیل طراحی باروک خود بسیار مشهور است و خود محله نیز به دلیل کافه‌ها و رستوران‌های شیک. اینجا مکانی عالی برای صرف شام و نوشیدنی خواهد بود.

شب: اگر حوصله مهمانی دارید، می‌توانید اورتاکوی را دور بزنید یا به کوچه‌های خیابان استقلال برگردید. در غیر این صورت، کافه‌های گالاتا یک شب نسبتا آرام را برای شما رقم می‌زنند. 

روز سوم در استانبول: سمت آسیایی

روز سوم سفر ارزان به استانبول است. بهترین منظره تپه کاملیکا در استانبول بخش آسیایی یکی از مواردی است که باید به برنامه سفر خود اضافه کنید.

صبح: دو راه برای سفر در بسفر وجود دارد: با پل یا کشتی. کشتی انتخاب ارجح است. تعداد زیادی پایانه کشتی در سلطان احمد و کاراکوی وجود دارد. حتماً یک کشتی به سمت Kadikoy در سمت آسیایی بگیرید. 

اوایل بعدازظهر:کادیکوی یکی از محبوب‌ترین مناطق استانبول در حال حاضر است. پارک‌های زیادی در اینجا و همچنین چند کافه خوب وجود دارد که می‌توانید در حین لذت بردن از مناظر سلطان احمد یک استکان چای بنوشید. 

اواخر بعد از ظهر: توصیه می‌کنیم برای گذراندن مدتی در اینجا و در امتداد تنگه بسفر به کاخ بیلربی بروید. احتمالا مجبور شوید تاکسی بگیرید، چون حمل و نقل عمومی در این منطقه زیادی خوب نیست. به گشت و گذار در Kadikoy ادامه دهید. در خیابان بغداد قدم بزنید و در یکی از کافه‌های سایه‌دار اروپایی ناهار بخورید.

سفر ارزان به استانبول

عصر: برای غروب خورشید به تپه Camlica بروید، زیرا این پارک بدون شک بهترین مناظر استانبول را ارائه می‌دهد. همچنین مکان‌های زیادی برای پیاده‌روی در همین اطراف کادیکوی وجود دارد. 

شب: شام و نوشیدنی را در Kadikoy میل کنید و پس از آن به هتل خود در استانبول برگردید. 

چگونه به اطراف استانبول برویم

استانبول به لحاظ وسعت واقعا بزرگ است. این شهر با بیش از 15 میلیون نفر پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و یکی از سه شهر برتر از نظر مساحت است. گشت و گذار در اطراف استانبول یک چالش خواهد بود، اما با کمی زرنگی، همچنان می‌توانید بیشتر جاذبه‌های برتر را ببینید.

در واقع حمل و نقل عمومی زیادی در استانبول وجود دارد. اتوبوس‌های فراوان، سیستم مترو، کشتی‌های عبوری از بسفر و ترامواهای خیابانی وجود دارند که تا حدودی نماد شهر هستند. اگر شناخت خوبی از نحوه کار این وسایل عمومی داشته باشید، استانبول در خدمت شما خواهد بود.

برای صرفه‌جویی در پول نقد، خرید استانبول کارت را پیشنهاد می‌کنیم. نحوه تنظیم آن‌ها بدین شکل است که هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، قیمت بلیط کاهش می‌یابد. در صورتی که چند روز قصد اقامت دارید، تنها راه  سفر ارزان به استانبول استفاده از همین کارت‌ها است.  

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به استانبول: با کمترین هزینه بیشترین لذت را ببرید؟                                                 

چند کار رایگان اضافی برای انجام در استانبول

آیا به دنبال سفر ارزان به استانبول هستید؟ یکی از این فعالیت‌های رایگان در شهر را در نظر بگیرید و مقداری پول نقد ذخیره کنید!

بازدید برخی از مساجد: برخی از بهترین مساجد استانبول برای بازدید، هزینه‌ای ندارند. مسجد آبی، زیرک کامی و مسجد سلیمانیه همگی نمونه‌هایی از این مساجد هستند. 

بازارها: درست است که بازار مکانی برای خرید است. اما اگر کمی درایت به خرج دهید، می‌تواند بهترین مکان برای گشت و گذار و از بین بردن زمان باشد. بازار بزرگ برای این کار عالی است. در حالی که بازار مصر جایگزین خوبی است و یکشنبه‌ها در اورتاکوی بازاری در فضای باز وجود دارد.

 موزه‌های رایگان: برخی از معتبرترین موزه‌های استانبول در روزهای خاصی ورودی رایگان دارند یا بدون توجه به روز هفته همیشه رایگان هستند! حتماً به وب‌سایت‌های رسمی موزه Elgiz، استانبول مدرن، Dogancay و موزه Pera مراجعه کنید تا در مورد ورود رایگان اطلاعات کسب کنید.

دیوارهای قدیمی قسطنطنیه: علاقه مندان به تاریخ و متعصبان عصر امپراتوری از شنیدن اینکه برخی از دیوارهای قدیمی تئودوسی هنوز در استانبول پابرجا هستند، خوشحال خواهند شد. در نزدیکی کاخ Porphyrogenitus یک دیوار خوب به طول 500 متر وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید روی آن راه بروید.

Porphyrogenitus

 کنیسه زولفاریس: یا موزه بنیاد کوین صدمینیال یهودیان ترکیه برای عموم رایگان است.

تورهای رایگان پیاده روی استانبول: یک قدم زدن خوب برای آشنایی با یک محله کافی است. استانبول نیز تا دلتان بخواهد گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد! فنر و بالات مناطق محبوبی برای کاوش هستند و قطعاً باید قدم زدن در امتداد تنگه بسفر را نیز در نظر گرفت، به ویژه در قسمت بین Ortokoy و Rumeli.

ترفندهای کلی برای سفر ارزان به استانبول

سفر ارزان به استانبول می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و در عین حال مقرون‌به‌صرفه باشد. برای سفری اقتصادی، برخی نکات کلیدی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهید:

اقامت: انتخاب هتل‌ها یا هاستل‌هایی با قیمت مناسب در مناطق کمتر توریستی می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. اغلب، اقامت‌گاه‌هایی که کمی دورتر از مرکز شهر هستند، قیمت‌های پایین‌تری دارند.

غذا: استفاده از رستوران‌ها و کافه‌های محلی به جای رستوران‌های توریستی می‌تواند به شما در صرفه‌جویی کمک کند. غذاهای خیابانی مانند سیمیت، دونر و کباب‌های ترکی انتخاب‌های خوشمزه و ارزان قیمت هستند.

حمل‌ونقل: استفاده از حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، تراموا و اتوبوس‌های شهری به جای تاکسی یا اجاره خودرو، هزینه‌های جابه‌جایی شما را کاهش می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استانبول رایگان یا با هزینه کم هستند. برنامه‌ریزی قبلی برای بازدید از این مکان‌ها می‌تواند به شما در مدیریت هزینه‌ها کمک کند.

خرید: خرید از بازارهای محلی و دوری از فروشگاه‌های توریستی می‌تواند به شما در خرید سوغاتی‌ها و اقلام مورد نیاز به قیمت‌های مناسب‌تر کمک کند.

با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از این نکات، می‌توانید از جذابیت‌های استانبول لذت ببرید بدون آنکه بودجه سفرتان را به شدت تحت فشار قرار دهید.

با رزرو هتل های استانبول از سه کلیک، اقامتی راحت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

حرف آخر سه کلیک سفر ارزان به استانبول

سفر ارزان به استانبول نشان می‌دهد که تجربه‌ی شگفت‌انگیز این شهر تاریخی و فرهنگی نیازمند هزینه‌های گزاف نیست. با برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از اقامت‌های مقرون‌به‌صرفه، خوردن در رستوران‌های محلی و استفاده از حمل‌ونقل عمومی، می‌توان از تمامی جاذبه‌ها و زیبایی‌های استانبول لذت برد بدون آنکه بودجه‌ی سفر را به شدت فشار دهد. این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از بازارهای سنتی گرفته تا مکان‌های تاریخی و فرهنگی، که همگی با هزینه‌ای اندک قابل دسترسی هستند. در نهایت، سفر ارزان به استانبول نه تنها ممکن است بلکه می‌تواند به یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربیات سفر تبدیل شود.

سوالات متداول سه کلیک

چه زمانی برای سفر ارزان به استانبول مناسب است

فصول کم‌گردشگری، مانند پاییز و اوایل بهار، اغلب اوقات برای سفر ارزان به استانبول مناسب‌تر هستند.

آیا راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه اقامت در استانبول وجود دارد؟

بله، اقامت در هاستل‌ها، مهمان‌خانه‌ها یا استفاده از سرویس‌های اجاره موقت خانه می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

آیا استفاده از حمل‌ونقل عمومی در استانبول ارزان است؟

بله، استفاده از حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، تراموا و اتوبوس در استانبول هزینه کمتری نسبت به تاکسی دارد.

چگونه می‌توانیم در هزینه‌های غذا در استانبول صرفه‌جویی کنیم؟

خوردن غذا در رستوران‌های محلی و دوری از مناطق توریستی، همچنین استفاده از غذاهای خیابانی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند هزینه‌های غذا را کاهش دهد.

نظرات کاربران