Istanbul city card

ارزان ترین راه سفر به استانبول: با کمترین هزینه بیشترین لذت را ببرید؟

تصور کنید با بودجه‌ای محدود، اما با هوشمندی و خلاقیت، خودتان را در خیابان‌های پرجنب‌وجوش استانبول پیدا کنید. این مقاله با عنوان ارزان‌ ترین راه سفر به استانبول به شما نشان می‌دهد چگونه با استفاده از راه‌های مقرون‌به‌صرفه، از جذابیت‌های استانبول لذت ببرید، بدون آنکه هزینه‌های گزافی را تجربه کنید. از انتخاب هتل‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا بهره‌گیری از حمل‌ونقل عمومی و خوردن در رستوران‌های محلی، بیایید نگاهی به استراتژی‌هایی بیندازیم که سفر به این شهر را به تجربه‌ای هم هیجان‌انگیز و هم اقتصادی تبدیل می‌کنند.

رزرو تور استانبول

ارزانترین بلیط هواپیما استانبول با سه کلیک در دستان شماست!

قبل از هر چیز به سراغ کارت حمل و نقل عمومی استانبول بروید

Istanbul public transport card

استانبول کارت ارزان‌ترین و بهترین راه برای رفت و آمد در شهر استانبول خواهد بود. شما می‌توانید از طریق همین کارت به کل شبکه حمل و نقل عمومی شهر دسترسی داشته باشید. استانبول کارت متعلق به شهرداری استانبول است و هزینه زیادی در بر ندارد، چیزی در حدود 10 لیر خواهد بود. 

نکته: استانبول کارت بخرید و آن را کاملا شارژ کنید. اما از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید که از کجاها و به چه میزان از سیستم حمل و نقل قرار است، استفاده کنید. این میزان را محاسبه کرده و استانبول کارت را براساس آن شارژ کنید. همچنین مطمئن شوید که استانبول کارت خود را به محض ورود دریافت کرده‌اید، زیرا برای ترانسفر فرودگاهی و اتوبوس‌های عمومی برای رسیدن به مرکز شهر به آن نیاز دارید

بخوانید: سفر ارزان به استانبول 2023: راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

شهر را با پای پیاده یا تورهای پیاده‌روی رایگان کاوش کنید

البته برای سفرهای طولانی‌تر باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که برخی مناطق معروف توریستی همچون تقسیم، سلطان احمد یا گالاتا برای پیاده‌روی بسیار ایده آل و مناسب هستند. گشتن و قدم زدن در این محله‌ها، مناظر بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند و حتی شاید به جاهایی بروید که جزو جواهرات پنهان شهر هستند و همیشه از نظرها به دورند. 

نکته: می‌توانید به راحتی از سلطان احمد به تقسیم (یا برعکس) از طریق  محله امینونو، با عبور از پل گالاتا، سپس از گالاتا با یک رمپ کوتاه در نزدیکی برج گالاتا به میدان تونل و سپس از خیابان استقلال به میدان تقسیم بروید. مناظر و صداهای محبوب شهر در انتظار شما خواهند بود.

با وای‌فای رایگان و سیم‌کارت‌های پرداختی وصل شوید

Free Wi-Fi in Türkiye

برای کسانی که خیلی زیاد با اینترنت کار نمی‌کنند و تماس دائمی در طول سفر ندارند، استفاده از وای فای رایگان در محل اقامت، وای فای رایگان شهر، رستوران‌ها، کافه‌ها راه حل خوبی است.

همچنین می‌توانید از «ibbWiFi» شهر استفاده کنید که در تمام میدان‌های مناطق و محله‌های توریستی مهم، و همچنین برخی از پارک‌ها، پایانه‌های اتوبوس بین‌شهری و اتوبوس‌های عمومی و متروبوس‌ها نقاط مهمی دارد. برای سیم کارت ترکیه، اگر به شدت نیاز به برقراری تماس و دریافت تماس و دسترسی به اینترنت در طول سفر خود به استانبول دارید و حداقل 1 هفته، 10 روز یا بیشتر خواهید ماند، این روش را توصیه می‌کنیم. 

بخوانید: هزینه‌ های سفر به استانبول: راهنمای جامع برای یک سفر اقتصادی

کارت شهر استانبول را خریداری کنید

اگر قصد دارید تا بیشتر جاهای دیدنی و جاذبه‌های استانبول را ببینید و لذت ببرید، کارت‌های تخفیف جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی استانبول را انتخاب و خریداری کنید تا دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های جداگانه برای هر کدام نباشید. به طوری که می‌توانید حدود 60 درصد صرفه جویی در هزینه‌های خود را ببینید. این را نیز اضافه کنیم که کارت شهر به عنوان ارزان ترین راه سفر به استانبول دارای دو کارت تخفیف عمده توریستی است. 

بلیط ها را از قبل آنلاین رزرو کنید

ارزان ترین راه سفر به استانبول

می‌توانید برخی از جاذبه‌های گردشگری را با قیمت‌های ویژه و ترکیب‌های تخفیف‌خورده، ترانسفر فرودگاهی، پارک‌های موضوعی، جشنواره‌ها، رویدادها، کنسرت‌ها، حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر از دروازه خریداری کنید. همچنین کنسلی رایگان و استرداد کامل وجه از فروشگاه اینترنتی خواهید داشت و خود را از برخورد چهره به چهره با نماینده تور یا فروشنده نجات خواهید داد.

از موزه ها در روزهای رایگان بازدید کنید

موزه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که بازدید رایگان از آن‌ها، ارزان ترین راه سفر به استانبول خواهد بود. موزه‌های و گالری‌هایی را که می‌توانید به صورت رایگان بازدید کنید شامل: 

  • موزه هنر مدرن استانبول (در بی اوغلو، هر پنجشنبه رایگان برای ساکنان ترکیه، روزهای دوشنبه تعطیل است)
  • نمک (در گالاتا و خیابان استقلال، همه روزه رایگان، دوشنبه ها تعطیل)
  • موزه پرا (در خیابان استقلال، هر جمعه از ساعت 18 الی 22 رایگان، دوشنبه ها تعطیل است)
  • موزه هنرهای زیبا ساکیپ سابانچی (در امیرگان، چهارشنبه‌ها رایگان، دوشنبه‌ها تعطیل است).

نکته: حتما از موزه پرا و موزه ساکیپ سابانچی دیدن کنید. اگر تماشای موزه‌ها و آثار تاریخی و ارزشمند را دوست دارید، به دنبال پاس موزه باشید تا بتوانید از دیگر مکان‌های دیگر نیز با قیمت ارزان‌تر بازدید کنید. 

با کشتی‌های عمومی به گشت و گذار در بسفر بروید

Cruise ship in the Bosphorus

سفر دریایی تنگه بسفر یکی از جاذبه‌های توریستی مهم و تجربه‌های خاص در استانبول است. اکثر گردشگران این جاذبه را با قایق‌های تفریحی شخصی تجربه می‌کنند. اما کرایه کردن کشتی کروز احتمالا هزینه زیادی در برخواهد داشت. بنابراین می‌توانید با ترتیب دادن سفرهای انتخابی و ارزان در بسفر توسط کشتی‌های عمومی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. این می‌تواند ارزان ترین راه سفر به استانبول و لذت بردن از تفریحات آن باشد. 

بازدید رایگان از شهر داشته باشید

اکثر جاذبه‌های اصلی گردشگری استانبول پولی هستند و برخی هم رایگان. برای مثال رفتن به برج گالاتا و کاخ توپکاپی از جاذبه‌های پولی هستند. اگر به دنبال ارزان ترین راه سفر به استانبول هستید، باید به سراغ جاهای دیدنی اما رایگان بروید. برخی از میادین، پارک‌ها، مکان‌هایی که منظره‌های زیبایی دارند، انتخاب خوبی خواهند بود. این موارد می‌توانند مسجد سلیمانیه در منطقه فاتح، تپه پیر لوتی در ایوپ، بیشه فتحی پسا در منطقه اسکودار، منطقه تقسیم و مسیرهای کنار ساحل می‌توانند بهترین روش برای لذت بردن از استانبول باشند. 

نکته: می‌توانید روز خوبی را در کافه‌ها با قیمت‌های ارزان در این مکان‌ها در کنار برخی از بهترین مناظر استانبول داشته باشید.

با تور استانبول سفرتان را با یک برنامه ریزی شروع کنید.

خرید مقرون به صرفه داشته باشید

ارزان ترین راه سفر به استانبول

استانبول با داشتن مراکز خرید زیاد یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای خریداران است، اما وجود فروشگاه‌های برند ممکن است کار را برای شما مشکل کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، فروشگاه‌های توریستی را انتخاب کنید. اگر هم اهل چانه زدن باشید که احتمالا بتوانید با قییمت‌های ارزان‌تر خرید خود را انجام دهید. ارزان ترین راه سفر به استانبول و داشتن یک خرید خوب، کمک گرفتن از یک فرد محلی است که می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. 

نکته: در فروشگاه‌های توریستی می‌توانید خریدهایی را با حداقل 40 درصد تخفیف داشته باشید. برای خرید روزانه نیز ما بازارهای محلی و خیابانی را پیشنهاد می‌کنیم، چراکه اغلب کالاهای خود را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند. نکته آخر همراه داشتن پول نقد است، احتمالا با پول نقد بتوانید تخفیف‌های بیشتری بگیرید. 

به جشنواره ها و رویدادهای رایگان بروید

استانبول در طول سال میزان رویدادهای و فستیوال‌های متنوعی است؛ مخصوص در بهار و تابستان. برخی از این جشنواره‌های به صورت رایگان برگزار می‌شوند و این بهترین فرصت برای یک تفریح رایگان خواهد بود. جشنواره لاله‌های استانبول و همچنین جشنواره خرید از رویدادهای بدون هزینه ورودی  هستند که می‌توانید به تفریح و گردش بپردازید. 

نکته: می‌توانید تقویم نمایشگاه‌ها و رویدادهای انتخابی در مکان‌های زیر برگزار می‌شوند که با مراجعه به سایت هر مجموعه می‌توانید از زمان دقیق آن مطلع شوید. 

ما از برترین مکان‌های استانبول را از زیر دنبال کنید.

  • موزه هنر مدرن استانبول در بی اوغلو (هنر، نمایشگاه، فیلم)
  • موزه پرا در تقسیم (هنر، نمایشگاه، فیلم)
  • موزه ساکیپ سابانچی در امیرگان (هنر، نمایشگاه، فیلم)
  • سالن IKSV در بی اوغلو (کنسرت)
  • آکبانک صنعت در تکسیم (هنر، نمایشگاه، فیلم، کنسرت)
  • PSM زورلو در بشیکتاش (کنسرت، موزیکال)

از بازارهای محلی غذا بخرید

Istanbul local food markets

ارزان ترین راه برای سفر به استانبول توجه به خورد و خوراک است. پس برای خوردن ارزان و غذای مقرون به صرفه، به رستوران‌های زنجیره‌ای، بوفه‌ها و غذاهای خیابانی توجه کنید.

کافه‌های محلی و رستوران‌های صنعت‌گر محله (به ترکی «اسناف لوکانتاسی») که مردم محلی به آن‌ها می‌روند. معمولا از قیمت‌های کمتری برخوردار هستند و منو روز آن‌ها ارزان‌ترند. همچنین می‌توانید ساندویچ‌های از پیش آماده‌شده را از سوپرمارکت‌ها یا مغازه‌ها بخرید یا سیمیت معروف ترکی (نان سس کنجد، شبیه به نان شیرینی) را همراه با چای در زمان استراحت کوتاه خود داشته باشید. 

غذاهای خیابانی نیز این روزها بسیار محبوب شده‌اند. می‌توانید بهترین‌ها را در تمام مناطق توریستی بیابید و با غذاهای خیابانی ارزان و خوشمزه صرفه‌جویی در هزینه سفرتان را حفظ کنید. 

شب گردی با تور ارزان!

برای یک شب صرفه‌جویی در هزینه، تور استانبول Pub Crawl یا تور خصوصی شبانه استانبول را خریداری کنید که به شما امکان ورود رایگان به برخی از کافه‌ها و بارها را می‌دهد و شامل پیشنهادات ویژه برای رستوران‌ها و غذاهای منتخب است. احتمالا با این تورها یک راهنمای محلی نیز همراه خود خواهید داشت. 

نکته: فقط به سمت کافه‌های سواحل بسفر نروید، چون بسیار گران هستند.

 هاستل را به جای هتل انتخاب کنید

ارزان ترین راه سفر به استانبول

می‌توانید به دنبال هاستل‌های دوستانه، متل‌ها، هتل‌های مجزا، هتل‌های زنجیره‌ای ارزان، B&B استانبول برای اقامت‌های مقرون‌به‌صرفه باشید و به‌راحتی موارد متعددی را نیز در مناطق توریستی بیابید. مطمئنا ارازن ترین راه سفر به استانبول داشتن یک اقامت کم هزینه است که معمولا در هاستل‌ها می‌توان آن را پیدا کرد. 

هتل های ارزان استانبول را با سه کلیک رزرو کنید.

کلام آخر

همیشه ارازن ترین راه برای سفر به استانبول زیبا و محبوب وجود دارد. کافی است از قبل یک برنامه درست و حسابی داشته باشید و برخی موارد را در طول سفر خود رعایت کنید. راه‌هایی که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم می‌تواند تا حدی به شما در صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک کند. 

سوالات متداول

برای اقامت ارزان در استانبول چه گزینه‌هایی وجود دارد؟

هاستل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و اقامتگاه‌های اشتراکی مانند Airbnb می‌توانند گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای اقامت باشند.

چگونه می‌توان در هزینه‌های غذا در استانبول صرفه‌جویی کرد؟

خوردن غذا در رستوران‌های محلی و دوری از مناطق توریستی، استفاده از غذاهای خیابانی و پخت و پز در اقامتگاه می‌تواند به کاهش هزینه‌های غذا کمک کند.

چه روش‌های حمل‌ونقل ارزانی در استانبول وجود دارد؟

استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر مانند مترو، تراموا و اتوبوس‌ها روشی ارزان برای جابه‌جایی در شهر است.

آیا بلیت‌های توریستی تخفیف‌دار برای بازدید از جاذبه‌های استانبول وجود دارد؟

بله، برخی از کارت‌های گردشگری مانند Istanbul Tourist Pass امکان دسترسی به چندین جاذبه با قیمت تخفیف‌دار را فراهم می‌کنند.

نظرات کاربران