Istanbul festivals
4 اردیبهشت 1402
استانبول

بهترین فستیوال های استانبول در سال 2023

استانبول شهری است که به خاطر تاریخ غنی، فرهنگ پرجنب‌و‌جوش و جشنواره‌های هیجان‌انگیزش شناخته شده‌است. اگر قصد سفر به استانبول در سال 2023 را دارید، حتما تقویم خود را با این جشنواره‌ها و رویدادهای برتر مشخص کنید. از جشنواره‌های موسیقی و فیلم گرفته تا نمایشگاه‌های مواد غذایی و هنری، همراه ما باشید تا بهترین فستیوال های استانبول را به شما معرفی کنیم. 

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول (آوریل 2023)  

بهترین فستیوال های استانبول

با نزدیک شدن سریع ماه آوریل 2023 (از ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت)، زمان بهتری برای برنامه‌ریزی سفر به جشنواره سالانه فیلم استانبول وجود ندارد! این رویداد محبوب و معتبر بین‌المللی از زمان تأسیس آن در سال 1982 در بزرگ‌ترین شهر ترکیه برگزار می‌شود و بهترین استعدادهایی که اخیراً در سینماهای سراسر جهان به نمایش درآمده است را جشن می‌گیرد.

از بهترین فستیوال های استانبول برای آنان که به فیلم و سینما علاقه دارند. برنامه‌های متنوعی در طول مدت این گردهمایی ده روزه، از جمله سخنرانی‌ها، پنل‌ها و مراسم اهدای جوایز ستاره‌دار برگزار می‌شود. در یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا بنشینید و لذت ببرید! 

بخوانید: بهترین سینماهای استانبول؛ سالن ها، هزینه و نکات مهم

فستیوال WorldFood Istanbul (6-9 سپتامبر)

 WorldFood Istanbul یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای غذا و مهمان نوازی جهان است که از 6 تا 9 سپتامبر 2023 (15 تا 18 شهریور 1402) برگزار می‌شود! این رویداد فرصتی عالی برای استادان آشپزی، متخصصان بخش غذا، سهامداران صنعت و بسیاری افراد دیگر است تا زیر یک سقف بسیار خوشمزه گرد هم آیند.

شرکت کنندگان در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و همه چیز از محصولات قنادی، لبنی و نوشیدنی گرفته تا همه‌ی خوراکی‌ها و نانوایی‌ها، و همچنین سالن ویژه‌ای اختصاص داده شده به مواد و افزودنی‌ها با مضامین ویژه‌ای مانند «Go Organic» در اختیارشان قرار می‌گیرد. 

فرقی نمی‌کند علاقه‌مند به غذا هستید و به دنبال طعم‌های انحصاری می‌گردید یا یک متخصص در این صنعت و در جستجوی فرصت‌های جدید هستید  WorldFood Istanbul چیزی جدید و هیجان‌انگیز در هر گوشه‌ای برای شما دارد!

بخوانید: بهترین رستوران های استانبول

پنجاه و یکمین جشنواره موسیقی استانبول (ژوئن 2023)

اگر از طرفداران موسیقی هستید، ژوئن 2023 (از ۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) بهترین زمان برای رزرو تعطیلات خود در استانبول است! به همین مناسبت، یکی از بهترین فستیوال های استانبول در این شهر رویای برگزار می‌شود که از گردشگران سراسر جهان دعوت می‌کند. اجراهای باورنکردنی را بشنوید و استعدادهای فوق‌العاده را با مردم محلی و سایر مسافران جشن بگیرید.

هیچ راهی بهتر برای کشف زیبایی و فرهنگ استانبول از طریق نوازندگان محلی آن در این فضای پر جنب و جوش وجود ندارد. چه به دنبال یک شبگردی یا استراحتی آرام باشید، این رویداد شما را در تمام ماه ژوئن سرگرم خواهد کرد.

بخوانید: بایدها و نبایدهای سفر به استانبول؛ 8 رازی که نمیدانید!

سی و سومین جشنواره جاز آکبانک (اکتبر)

The 33rd Akbank Istanbul Jazz Festival

آماده باشید تا خود را در ملودی‌های روان و ریتم‌های خلاقانه غوطه‌ور کنید، زیرا سی و سومین جشنواره جاز Akbank نزدیک است! هر ساله، عاشقان سبک جاز به اجرای نمایش‌های در سطح جهانی توسط گروهی از هنرمندان ملی و بین المللی  به استانبول می‌آیند. 

این رویداد باورنکردنی که اغلب در ماه اکتبر (از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) برگزار می‌شود، هم مکان‌های سرپوشیده مانند تئاتر و هم مناطق کنسرت در فضای باز را ارائه می‌کند تا به شما تجربه‌ای عالی از این بهترین فستیوال های استانبول را هدیه دهد. 

توصیه می‌کنیم که دوستانتان را همراه خود بیاورید و بلیط‌ها را نیز از قبل رزرو کنید، چون سریع ظرفیت آن پر می‌شود. 

بخوانید: جاذبه های استانبول

ماراتن استانبول (3 نوامبر 2023)  

3 نوامبر 2023 (۱۲ آبان ۱۴۰۲) مطمئناً یک روز هیجان‌انگیز برای ورزشکاران، تماشاگران و برگزارکنندگان است: چراکه پانزدهمین ماراتن سالانه استانبول را نشان می‌دهد! این رویداد بزرگ مدتی است که در ترکیه به دلیلی برای جشن و شادی تبدیل شده و این به دوندگان آماتور و مشتاقان دو انگیزه می‌دهد تا از ماه‌ها قبل برای شرکت در یکی از بهترین فستیوال های استانبول آماده شوند. 

تماشاگران از سراسر جهان در استانبول گرد هم می‌آیند تا به فضای مهیج بپیوندند و رقبای مورد علاقه خود را تشویق کنند؛ چه خانواده، دوستان یا ورزشکاران حرفه‌ای فرقی نمی‌کند. اگر خودتان هم یک دونده مشتاق هستید و می‌خواهید میزان استقامت خود را آزمایش کنید، ماراتن استانبول قطعا یکی از رویدادهایی است که باید در لیست کارهای شما باشد!

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

فستیوال Bonobo (3 مارس 2023)

بونوبو، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های موسیقی رقص، در 9 مارس (۱۸ اسفند ۱۴۰1) در فولکس واگن آرنا به عنوان بخشی از “تور زنده” خود اجرا خواهد کرد! سیمون گرین، معروف به Bonobo، یک دی‌جی و تهیه‌کننده است که هفت نامزدی جایزه گرمی را برای کارهایش در ادغام موسیقی رقص الکترونیک با عناصری مانند ریتم‌های جاز و افرو، سنج های اندونزیایی-گاملانی، و ریتم‌های دیسکو اروپایی دریافت کرده‌است. او با ارائه آلبوم‌های موزیک متفاوت خود، طرفداران قابل توجهی در سراسر جهان جمع کرد و چندین بار در عرصه‌ها و جشنواره‌ها جوایز متعددی را اذعان خود کرده‌است. پس اگر به این دی‌جی علاقه دارید، فرصت را از دست ندهید!

بخوانید: سافاری در استانبول؛ طرفدار آفرود سواری هستید؟

فستیوال کَمِل Camel (27 مه 2023)

بهترین فستیوال های استانبول

طرفداران موسیقی، تقویم‌های خود را علامت گذاری کنید، چون Camel تور 50 Years Strong خود را در 27 می 2023 (۶ خرداد 1402) به استانبول خواهد آورد! 

یکی از بهترین فستیوال های استانبول در ورزشگاه فولکس واگن آرنا برگزار خواهد شد و مطمئنا شبی پر انرژی خواهد بود. در حین تماشای مناظر زیبای نزدیک استادیوم، آماده شوید تا برخی از آهنگ‌های کلاسیک مورد علاقه خودتان را از نزدیک گوش دهید و ببینید. 

فستیوال خون آشام های هالیوود (10 ژوئن)

وقت آن است که دوباره تکان بخوریم! پارک زندگی (Life Park) استانبول در 10 ژوئن 2023 (20 خرداد 1402) میزبان کنسرتی است که کسی جز خون‌آشام‌های هالیوود یعنی خوانندگان مطرح آمریکایی در آن حضور ندارد. همین حالا بلیت‌های خود را تهیه کنید و اجرای موسیقی زنده فراموش‌نشدنی از جانی دپ، آلیس کوپر و جو پری را تجربه کنید. 

این فرصت فوق‌العاده را برای تماشای اجرای برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود از دست ندهید!

با خیال راحت هتل استانبول را برای یک سفر عالی رزرو کنید.

حرف آخر

استانبول به عنوان یک شهر پویا و فراوان از جشنواره‌ها و فستیوال‌های متنوع شناخته می‌شود. از جشنواره‌های هنری گرفته تا رویدادهای موسیقی و فرهنگی، استانبول همیشه بهترین تجربیات سرگرم‌کننده را برای ساکنان و بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند. این فستیوال‌ها فرصتی عالی برای غوطه ور شدن در فرهنگ و هنرهای متنوع است و هر ساله شهر را به یک مقصد جذاب برای علاقمندان به تفریح تبدیل می‌کنند.

سوالات متداول

فستیوال هنری معروفی که در استانبول برگزار می‌شود، کدام است؟

فستیوال هنرهای جشنواره استانبول (Istanbul Arts Festival).

رویداد موسیقی بین‌المللی معتبری که در استانبول دیده می‌شود؟

فستیوال موسیقی استانبول (Istanbul Music Festival).

فستیوال گردشگری و غذایی مشهور در استانبول کدام است؟

فستیوال گردشگری و غذایی استانبول (Istanbul Gastro Festival).

رویداد بین‌المللی متفاوتی که مربوط به هنرهای خیابانی استانبول است؟

جشنواره هنرهای خیابانی استانبول (Istanbul Street Art Festival).

نظرات کاربران