بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

بایدها و نبایدهای سفر به استانبول؛ 8 رازی که نمیدانید!

استانبول، ترکیه، شهر تضادها است، جایی که معماری قدیمی با مدرن و فرهنگ شرق با غرب ملاقات می‌کند. به عنوان یک توریست، شیفته معماری خیره کننده، تاریخ غنی و غذاهای لذیذ آن خواهید شد. با این حال، مهم است که از بایدها و نبایدهای سفر به استانبول آگاه باشید تا سفرتان راحت و لذت بخش باشد. در این راهنما، ما به مهمترین کارهایی که باید هنگام بازدید از استانبول انجام دهید و از آن‌ها اجتناب کنید، نگاهی خواهیم انداخت.

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

بایدهای سفر به استانبول

اگر عازم استانبول این شهر رویایی هستید، قبل از هر چیز بهتر است بدانید که…

از استراحتگاه‌های توریستی دور شوید

از استراحتگاه‌های توریستی دور شوید

در حالی که استراحتگاه‌های توریستی استانبول وسوسه انگیز هستند، توصیه می‌کنیم که از آن‌ها دور شوید تا طعم واقعی شهر را بچشید. کوچه پس کوچه‌های استانبول جواهرات پنهانی از جمله کافه‌ها و مغازه‌های جذاب را در خود جای داده‌اند که مطمئنا سفر شما را خاطره انگیز می‌کنند. پس به سراغ اقامتگاه‌های دورتر از مناطق اصلی و مرکزی شهر بروید تا لذت بیشتری از سفر به استانبول ببرید.

غذاها و نوشیدنی‌های محلی را امتحان کنید

در ادامه بایدها و نبایدهای سفر به استانبول باید بگوییم که یکی از بهترین راه‌ها برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ ترکیه، امتحان کردن غذاهای محلی است. استانبول به خاطر غذاهای لذیذش از جمله لذیذ معروف ترکی، باقلوا و کباب معروف است. فراموش نکنید که وعده غذایی خود را با یک فنجان چای یا قهوه ترک بشویید، که مطمئناً در یک روز سرد شما را گرم می‌کند.

برای تجربه‌ای آرام و به یاد ماندنی از شهر، یک پاس الکترونیکی استانبول را بخرید

هنگام سفر و گشت و گذار در استانبول، گرفتن یک پاس الکترونیکی ایده خوبی است. این پاس شهری نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود، بلکه امکان دسترسی به تورها و فعالیت‌های مختلف، چه با راهنما و چه به صورت شخصی، را نیز برای کشف جواهرات پنهان استانبول فراهم می‌کند. با قیمت‌های پاس‌های بزرگسالان بین 120 تا 195 یورو، می‌توانید کارتی با اعتبار 2 تا 7 روز انتخاب کنید.

برای مثال، با انتخاب استانبول E-Pass، از دسترسی رایگان به بیش از 55 جاذبه لذت خواهید برد، برخی از آن‌ها دارای امتیازات ویژه و بدون ماندن در صف انتظار هستند. ویژگی برجسته این کارت‌ها این است که معمولا تا 70 درصد ورودی جاذبه‌های دیدنی در سراسر شهر صرفه‌جویی می‌کنید. به علاوه، می‌توانید با استفاده از سفرهای یک روزه، تجربه‌های خارق‌العاده و کسب اطلاعات بیشتر در مورد استانبول از طریق تورهای راهنما، از زمان خود در ترکیه نهایت استفاده را ببرید.

قبل از رفتن به مسجد، اوقات نماز و آداب نماز را بررسی کنید

قبل از رفتن به مسجد، اوقات نماز و آداب نماز را بررسی کنید

اگر قصد بازدید از یک مسجد در استانبول را دارید، احترام به فرهنگ و رعایت اوقات نماز و آداب ضروری است. مسلما ما به عنوان یک ایرانی و مسلمان می‌دانیم که زنان باید روسری داشته باشند و لباس متواضعانه بپوشند و بازدیدکنندگان قبل از ورود به مسجد کفش های خود را در بیاورند.

حقایق جالب درباره مسجد ایاصوفیه استانبول

در بازار هنگام خرید چانه بزنید

در این قسمت از بایدها و نبایدهای سفر به استانبول به بخش جذاب خرید کردن می‌رسیم. همان‌طور که می‌دانید بازار بزرگ یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در استانبول است، اما همچنین بهشتی برای شکارچیان حرفه‌ای معامله یا همان فروشندگان است. از چانه زدن با مغازه داران برای دریافت بهترین قیمت برای سوغاتی‌ها و کالاهای خود نترسید. چون مسلما قیمت‌های واقعی را در اینجا پیدا نخواهید کرد.

عبارات پایه ترکی را یاد بگیرید و در صورت نیاز از Google Translate کمک بگیرید

نمی‌توان گفت که بیشتر مردم استانبول انگلیسی صحبت می‌کنند، اما نسل جوان این روزها تسلط بیشتری به این زبان دارند. با این حال، همیشه ایده خوبی است که برخی از عبارات پایه ترکی را یاد بگیرید تا به شما در برقراری ارتباط با مردم محلی کمک کند. اگر برای رساندن نظر خود به مشکل برخورد کردید، از استفاده از Google Translate تلفن خود دریغ نکنید، در برخی اوقات خیلی کمک کننده خواهد بود.

به یک سفر یک روزه خارج از استانبول بروید

به یک سفر یک روزه خارج از استانبول بروید

در حالی که استانبول چیزهای زیادی برای ارائه دارد، ارزش آن را دارد که یک سفر یک روزه به خارج از شهر داشته باشید تا مناطق اطراف را کشف کنید. برخی از مقاصد محبوب عبارت‌اند از جزایر پرنس، شهر بورسا و منطقه دریای سیاه.

خرید سیم کارت ترکیه

برای در ارتباط ماندن در استانبول، خرید سیم کارت ترکیه ایده خوبی است. می‌توانید به راحتی در فرودگاه یا از هر فروشگاه تلفن همراه در شهر یکی از آن‌ها را خریداری کنید. این یکی از مهمترین بخش‌های بایدها و نبایدهای سفر به استانبول است که باید در نظر بگیرید.

یک آداپتور مسافرتی همراه داشته باشید

در ترکیه ولتاژ استاندارد 220 ولت و فرکانس 50 هرتز است. برای اطمینان از اینکه دستگاه‌های الکترونیکی شما به درستی کار می‌کنند، لازم است یک آداپتور مسافرتی به همراه داشته باشید.

از حمل و نقل عمومی در استانبول استفاده کنید

استانبول شبکه حمل و نقل عمومی گسترده‌ای از جمله اتوبوس، تراموا و کشتی دارد. استفاده از حمل و نقل عمومی نه تنها یک راه مقرون به صرفه برای رفت و آمد در شهر است، بلکه راهی عالی برای تجربه زندگی محلی است.

برای حمل و نقل آسان، کارت استانبول کارت یا کارت مسافرتی بخرید

برای حمل و نقل آسان، کارت استانبول کارت یا کارت مسافرتی بخرید

در استانبول، حتما استانبول کارت یا پاس شهر سفر را برای یک تجربه حمل و نقل راحت خریداری کنید. این کارت‌ها به وسایل حمل و نقل عمومی شهر از جمله تراموا، اتوبوس، خطوط مترو، کشتی و فونیکولار دسترسی دارند و هر جا دلتان بخواهد به راحتی سفر خواهید کرد.

باید بگوییم که استانبول کارت، یک کارت قابل شارژ مجدد است که در کیوسک‌ها و دستگاه‌های فروش خودکار موجود است. استفاده از آن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه در مقایسه با بلیط‌های فردی می‌شود و می‌تواند در بین مسافران متعدد به اشتراک گذاشته شود.

کارت شهر استانبول دارای گزینه های 1-3-5-7-15 روزه است که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب و به راحتی آن را آنلاین خریداری کنید.

چگونه استانبول کارت بگیریم؟

بسته بندی مناسب لباس برای تغییرات آب و هوا

استانبول تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند، بنابراین مهم است که لباس‌هایی را درون چمدانتان قرار دهید که بتوانند با تغییرات آب و هوا سازگار شوند. در تابستان، لباس‌های سبک و نازک بهتر است، در حالی که در زمستان، به پالتو و چکمه‌های گرم نیاز پیدا خواهید کرد.

نبایدهای سفر به استانبول

در مقاله بایدها و نبایدهای سفر به استانبول نوبت آن رسیده تا شما را از انجام برخی از کارها اجتناب کنیم. چه کارهایی؟

صبح با شکم خالی قهوه یا چای ترک ننوشید

صبح با شکم خالی قهوه یا چای ترک ننوشید

در حالی که قهوه و چای ترک خوشمزه هستند، نوشیدن آن‌ها در صبح با معده خالی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌توانند باعث ناراحتی معده شوند. در عوض از فرصت سفر به استانبول استفاده کرده و هر روز خودتان را به صرف صبحانه ترکی دعوت کنید.

فریب ترفند پاک کننده کفش ترکیه و سایر کلاهبرداری ها را نخورید

مانند هر شهر شلوغی، همیشه افرادی هستند که به دنبال استفاده از گردشگران هستند. در استانبول، یکی از کلاهبرداری‌های رایج، ترفند «پاک‌کننده کفش» است که در آن شخصی به شما نزدیک می‌شود و پیشنهاد تمیز کردن کفش‌هایتان را می‌دهد. شاید فکر کنید که رایگان است، اما چیزی بیشتر از تعمیر کفش از شما پول خواهند گرفت.

مردم ترکیه و فرهنگ استانبول را کلیشه ای نکنید

یکی از مهمترین «نبایدها»ی که در سفر به استانبول باید در نظر داشت، پرهیز از کلیشه سازی مردم ترکیه و فرهنگ آن‌هاست. برای آشنایی با تاریخ پیچیده و جذاب استانبول وقت بگذارید و با مردم محلی تعامل و صحبت کنید تا درک بهتری از دیدگاه‌ها و تجربیات آن‌ها به دست آورید.

از داد و فریاد فروشندگان در بازار نترسید

از داد و فریاد فروشندگان در بازار نترسید

یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایی که در استانبول می‌توان داشت، بازدید از بازارهای شلوغ این شهر است. با این حال، حرکت در میان انبوه فروشندگان و چانه زنی بر سر قیمت‌ها می‌تواند طاقت فرسا و حتی ترسناک باشد. از سر و صدا و هیاهو نترسید؛ در عوض، آن را به عنوان بخشی منحصر به فرد از فرهنگ استانبول بپذیرید.

نزدیک مرز سوریه سفر نکنید

در حالی که ترکیه به طور کلی مکانی امن برای سفر است، مناطق خاصی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید. به ویژه باید از مرز سوریه به دلیل درگیری‌های جاری در منطقه اجتناب شود.

در آخر باید بگوییم که…

در پایان، در حالی که استانبول شهری زیبا و هیجان انگیز برای بازدید است، مهم است که از بایدها و نبایدهای سفر به استانبول آگاه باشید تا سفری راحت و لذت بخش داشته باشید. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید همه چیزهایی که استانبول ارائه می‌کند را بدون اینکه به مشکلی برخورد کنید یا باعث توهین به مردم محلی شوید، تجربه کنید.

نظرات کاربران