استانبول کارت

چگونه استانبول کارت بگیرم؟ چند راهکار برای خرید و شارژ

طی سال‌های اخیر سفر به ترکیه به شدت بین ایرانیان رواج پیدا کرده است. در شرایطی که ارزش پول ملی ما هر روز کمتر می‌شود، انجام برخی از نکات می‌تواند هزینه سفرهای خارجی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. راهکار مهمی که می‌تواند هزینه‌ سفر به استانبول را کاهش دهد، استفاده از استانبول کارت است. با توجه به قیمت بالای بنزین و گاز در ترکیه، نرخ تاکسی‌ها به شدت بالاست و استفاده از آنها منجر به افزایش هزینه‌های سفر می‌شود. اما شما می‌توانید با استفاده از کارت گردشگری استانبول، هزینه‌ عبور و مرور خود در این شهر را کاهش دهید.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت

استانبول کارت، کارت گردشگری هوشمندی است که هزینه‌های جابه‌جایی با وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، اتوبوس و تاکسی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. این کارت، که در مارس ۲۰۰۹ معرفی شد، قابلیت شارژ و استفاده مجدد دارد و جایگزینی اقتصادی برای ژتون‌های تک‌بار مصرف است. کارت به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی در کیف پول جای می‌گیرد و شارژ آن از طریق دکه‌های مترو، دستگاه‌های شارژ خودکار و دکه‌های روزنامه‌فروشی امکان‌پذیر است.

بخوانید: معرفی شهر استانبول؛ محبوب‌ترین شهر برای ایرانی‌ها

مزایای کارت گردشگری استانبول

استفاده از متروها باعث می‌شود شما بتوانید راحت، سریع و بدون دردسر به مکان مورد نظر خود برسید. اولین کار این است که شما یک نقشه‌ی مترو تهیه کرده و یا آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از مشخص کردن مکان مورد نظر با مترو به آن نقطه بروید. در شهر استانبول ساعت کاری اغلب متروها از ۶ صبح تا ۱۲ شب می‌باشد و متروهای معمولی شهر استانبول شبانه روزی نیستند. نوع دیگری از وسایل نقلیه‌ موجود در استانبول، «متروباس» نام دارد.

متروباس برخلاف متروهای معمولی به صورت بیست و چهار ساعته فعال است. همچنین «مارماری» یا «مارمارای» که یک نوع قطار کابلی و زیرزمینی است. در کنار متروباس‌ها و متروها، به منظور جا به جا کردن مردم در شهر استانبول خدمات حمل و نقل را ارائه می‌کند. برای استفاده از تمامی وسایل ذکر شده می‌توانید از استانبول کارت استفاده کنید. همچنین فارغ از پرداخت هزینه‌های حمل و نقل، این کارت مزایا و فواید دیگری نیز دارد.

بخوانید: ویزا استانبول؛ جزئیات کامل ویزای گردشگری استانبول

استانبول کارت

از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از اینترنت رایگان در سطح شهر استانبول
  • استفاده از سرویس بهداشتی‌های پولی
  • امکان دریافت راهنمایی‌های آنلاین و شبانه‌روزی
  • خدمات ترانسفر رایگان از فرودگاه به محل اقامت
  • استفاده از کشتی‌های داخل شهری
  • امکان بازدید رایگان بسیاری از اماکن تفریحی و تاریخی
  • استفاده از تله‌کابین‌ها با قیمت‌های بسیار کم‌تر و یا حتی رایگان (در برخی موارد)

بخوانید: استانبول از نگاه گردشگران؛ در میان مساجد و بازار!

قیمت و نحوه خریداری استانبول کارت

اگر هواپیما شما را در در فرودگاه آتاتورک پیاده کند، به سادگی می‌توانید این کارت را از ایستگاه مترو استقرار یافته در فرودگاه آتاتورک خریداری کرده و به شکلی سریع و آسان به‌وسیله‌ متروی فرودگاه به مقصد مورد نظرتان بروید. اما اگر در فرودگاه صبیحا گوکچن پیاده می‌شوید. لازم است استانبول کارت را از کیوسک‌های فرودگاه تهیه کنید که اغلب در قسمت خروجی ترمینال تعبیه شده‌اند.

داخل فرودگاه‌های استانبول، اتوبوس‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید برای پرداخت کرایه‌ آنها از وجهِ نقد و یا از کارت گردشگری استانبول استفاده نمایید. اما خارج از فرودگاه و در سطح شهر استانبول به هیچ وجه نمی‌توانید کرایه اتوبوس، مترو و سایر وسایل نقلیه‌ عمومی را با پول نقد پرداخت نمایید.

هزینه‌ی یک عددکارت ۱۰ لیر می‌باشد. اما شما می‌توانید پس از خرید کارت، آن را به میزان ۵ لیر، ۱۰ لیر، ۲۰ لیر و یا به مقدار دلخواه خود شارژ کنید.

همچنین اگر تمایل به خرید اینترنتی کارت گردشگری ترکیه را داشته باشید. می‌توانید به سایت فروش آنلاین این کارت به آدرس Istanbultouristpass.com مراجعه کرده و آن را خریداری نمایید. بعد از اتمام فرآیند خرید در وب سایت ذکر شده، یک ایمیل برای خریدار ارسال می‌شود که حاوی لینک و کد لازم جهت فعال‌سازی استانبول ‌کارت است.

بخوانید: هزینه سفر به استانبول در سال 2024؛ حمل و نقل، خورد و خوراک، اقامت، سرگرمی و…

انواع استانبول کارت

استانبول کارت

این کارت‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها برای شهروندان استانبولی مناسب است و برخی دیگر مخصوص گردشگران و توریست‌هایی است که موقتاً به این شهر سفر کرده‌اند. در ادامه به معرفی انواع کارت‌های گردشگری استانبول خواهیم پرداخت.

  • کارت بی‌نام (Anonim Kart): این کارت برای همه‌ی افراد، چه شهروندان استانبول و چه گردشگران، مناسب اَست و تهیه‌ی آن هیچ نیازی به ثبت نام ندارد.
  • کارت آبی (Mavi kart): این کارت به صورت ماهانه شارژ می‌شود و مخصوص افراد مقیم و شهروندان ترکیه است.
  • کارت تخفیف (indirimli kart): این کارت به افرادی اختصاص دارد که مجاز به استفاده از تعرفه‌های تخفیف‌دار هستند. مانند دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه.
  • کارت رایگان (Ucretsiz kart): این کارت مخصوص افراد بالای ۶۵ سال در ترکیه است و تنها به کسانی داده می‌شود که حق استفاده از تعرفه‌های رایگان را داشته باشند.

شما به عنوان یک گردشگر ساده که برای مدتی کوتاه در استانبول ساکن شده‌اید. می‌توانید Anonim kart یا کارت بی‌نام را تهیه کنید و آن را به میزان دلخواه خود شارژ کرده و در رفت و آمد‌هایتان از آن استفاده کنید. با فراگیر شدن ویروس کرونا، مکان‌های ارائه‌ دهنده استانبول کارت نسبت به گذشته محدودتر شده‌اند. اما همچنان می‌توانید این کارت را از فروشگاه‌هایی مانند میگروس، کارفور، A101 و یا حتی بعضی از سوپرمارکت‌ها تهیه نمایید. علامت‌های «استانبول کارت» یا «آکبیل» شما را به سمت محل فروش کارت‌ گردشگری استانبول هدایت می‌کنند.

بخوانید: جاهای تاریخی استانبول: از قصرهای عثمانی تا حمام‌های باستانی، سفری در زمان!

استانبول کارت دیجیتال چیست؟

استانبول کارت دیجیتال، نوآوری جدیدی در سیستم حمل و نقل عمومی استانبول است که به کاربران امکان می‌دهد تجربه‌ای بدون دردسر و بیشتر متناسب با عصر دیجیتال داشته باشند. این نسخه دیجیتالی، که به عنوان مکملی برای نسخه‌های فیزیکی استانبول کارت در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع عرضه می‌شود، از طریق یک اپلیکیشن قابل دسترسی است که بر روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود.

با استفاده از استانبول کارت دیجیتال، کاربران قادر خواهند بود تا:

  • شارژ آسان: به راحتی و در هر زمان، کارت خود را از طریق اپلیکیشن، شارژ کرده و از محدودیت‌های زمانی و مکانی رهایی یابند.
  • مشاهده موجودی: بلافاصله و با چند لمس ساده، موجودی فعلی کارت خود را بررسی کنید و از میزان اعتبار باقی‌مانده آگاه شوید.
  • استفاده از کد QR: برای عبور از گیت‌های ورودی مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی، به جای استفاده فیزیکی از کارت، می‌توانید از کد QR تولید شده توسط اپلیکیشن استفاده کنید. این امر سفرها را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

استانبول کارت دیجیتال نه تنها فرایند استفاده از حمل و نقل عمومی را ساده‌تر می‌کند بلکه به کاهش استفاده از مواد پلاستیکی و حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند. این رویکرد دیجیتالی به سمت ایجاد یک سیستم حمل‌و‌نقل عمومی پایدارتر و کارآمدتر گام برمی‌دارد و تجربه‌ای نوین و مطابق با استانداردهای جهانی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

بخوانید: راهنمای کلی سفر سه روزه به استانبول و تفریحاتش!

نکات مهم برای استفاده از کارت استانبول

استانبول کارت

استفاده از استانبول کارت برای سفرهای درون شهری در استانبول نه تنها راهی اقتصادی برای جابجایی است بلکه راهکاری هوشمندانه برای مدیریت هزینه‌های حمل‌و‌نقل نیز به شمار می‌رود. در زیر به نکات کلیدی برای بهینه‌سازی استفاده از این کارت اشاره شده است:

  • شارژ متناسب با نیاز:
    • فقط به میزان نیازتان استانبول کارت را شارژ کنید تا از شارژ اضافی و غیرضروری جلوگیری شود.
  • مراقبت از کارت:
    • کارت خود را در مکان امن نگهداری کرده و از قرار دادن آن در کنار اشیاء و وسایل مغناطیسی مانند موبایل برای جلوگیری از آسیب و از دست دادن شارژ داخلی پرهیز کنید.
  • استفاده رایگان برای کودکان زیر 6 سال:
    • کودکان زیر 6 سال می‌توانند بدون نیاز به استانبول کارت به همراه والدین از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.
  • توجه به تفاوت‌های کرایه:
    • برخی خطوط مترو که متعلق به شهرداری نیستند، ممکن است نرخ‌های متفاوتی داشته باشند. همیشه هنگام ورود و خروج کارت خود را اسکن کنید تا از کسر بیش از حد شارژ جلوگیری شود.
  • قابلیت استفاده مجدد کارت:
    • استانبول کارت‌ها قابلیت استفاده مجدد دارند. اگر پس از پایان سفر شما، مقداری شارژ در کارت باقی مانده باشد، می‌توانید در سفر بعدی خود به استانبول از همان کارت استفاده کنید.
  • با رعایت این نکات، نه تنها می‌توانید هزینه‌های رفت و آمد خود را در استانبول کاهش دهید بلکه از آسیب دیدگی و از دست دادن شارژ کارت نیز جلوگیری خواهید کرد، به این ترتیب تجربه‌ای راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سفرهای شهری خود خواهید داشت.

بخوانید: در صورت سرقت مدارک در استانبول چکار کنیم؟

چگونه استانبول کارت خود را شارژ کنیم؟

استانبول کارت

برای افزایش اعتبار استانبول کارت و تسهیل سفرهای درون شهری استانبول، چندین روش کارآمد و قابل دسترس وجود دارد. شما می‌توانید بسته به سهولت و دسترسی خود، از یکی از این روش‌ها استفاده کنید تا همیشه اعتبار کافی برای جابجایی‌هایتان را داشته باشید:

1. شارژ از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM):

  • در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، دستگاه‌های خودپرداز مخصوص شارژ کارت وجود دارد. برای شارژ کردن، کافی است استانبول کارت خود را در جایگاه مخصوص شیشه‌ای دستگاه قرار دهید و مبلغ مورد نظر را به صورت اسکناس وارد کنید. دستگاه به طور خودکار پول را شمرده و اعتبار کارت شما را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که اسکناس‌های ورودی باید سالم، بدون پارگی و مخدوش نباشند و فقط به واحد لیر ترکیه پذیرفته می‌شوند.

2. شارژ از طریق دکه‌ها و روزنامه فروشی‌ها:

  • یکی دیگر از روش‌های شارژ کردن استانبول کارت، مراجعه به دکه‌های فروش مترو و روزنامه فروشی‌های مجاز است. در این مکان‌ها، شما می‌توانید با پرداخت نقدی به مبلغ دلخواه، اعتبار کارت خود را افزایش دهید. این روش برای کسانی که ترجیح می‌دهند تراکنش‌های نقدی داشته باشند یا به دستگاه‌های خودپرداز دسترسی ندارند، ایده‌آل است.

با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای از اعتبار کافی برای سفرهایتان در استانبول اطمینان حاصل کنید. این فرایندها طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که گردشگران و ساکنین استانبول می‌توانند با سهولت و انعطاف‌پذیری از شبکه حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.

امیدواریم تور استانبول خوبی را داشته باشید!

با استانبول کارت کرایه‌ها تا چه میزان کم می‌شود؟

استفاده از استانبول کارت یکی از روش‌های هوشمندانه و اقتصادی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل در پیچ و خم‌های شهر پرجمعیت استانبول است. این کارت نه تنها سفرهای درون‌شهری را ساده‌تر می‌کند بلکه به صورت مؤثری بر روی کاهش هزینه‌های رفت و آمد شما تأثیر می‌گذارد. اما چگونه این امر محقق می‌شود؟

هنگامی که شما برای نخستین بار استانبول کارت را تهیه و شارژ می‌کنید، با هر بار استفاده، مبلغ مشخصی از اعتبار کارت کسر می‌شود. جادوی واقعی اما زمانی آشکار می‌شود که شما ظرف مدت دو ساعت پس از استفاده اولیه، دوباره از کارت استفاده کنید. در این حالت، سیستم تعرفه‌های ترجیحی را به کار می‌برد که به این معناست با هر بار استفاده مجدد در این بازه زمانی، مبلغ کمتری نسبت به سفر اولیه از اعتبار کارت شما کسر خواهد شد. این سیستم پلکانی، نه تنها حمایتی از مسافران مکرر است بلکه انگیزه‌ای برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای حمل و نقل خصوصی فراهم می‌آورد.

به عبارت دیگر، استانبول کارت به شما امکان می‌دهد تا با هر بار استفاده متوالی و در فواصل زمانی کوتاه، برای هر سفر هزینه کمتری پرداخت کنید. این ویژگی، استانبول کارت را به یک ابزار مالی مقرون به صرفه و ضروری برای ساکنین و بازدیدکنندگان شهر تبدیل می‌کند که قصد دارند به طور مکرر از شبکه گسترده حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنند.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول؛ مثل محلى ها همه جا را بشناسید

تا چه میزان استانبول کارت را شارژ کنید؟

این پرسش اغلب توسط گردشگرانی که قصد سفر به استانبول را دارند، مطرح می‌شود: چقدر باید استانبول کارت خود را شارژ کنم؟ شهروندان استانبول به طور معمول برای نیازهای رفت و آمد ماهانه خود حدود 300 لیر به کارت حمل و نقل خود اضافه می‌کنند. با این حال، یک گردشگر به احتمال زیاد نیازی به این مقدار شارژ ندارد، زیرا ممکن است ترددهای کمتری داشته باشد و یا مدت زمان اقامتش در استانبول کمتر از یک ماه باشد.

برای تعیین میزان شارژ مناسب استانبول کارت، ابتدا مدت زمان اقامت خود و مقاصدی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، در نظر بگیرید. سپس بر اساس این تخمین‌ها، میزان شارژ نیازی خود را محاسبه کنید. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می‌شود که به جای اضافه کردن مقدار زیادی شارژ به طور یکباره، شارژ کارت خود را به صورت دفعاتی و با مبالغ کمتر انجام دهید. این رویکرد اجازه می‌دهد تا با توجه به نیازها و برنامه‌ریزی‌های خود، مدیریت بهتری بر هزینه‌های حمل و نقل خود داشته باشید و از هدر رفتن اعتبار اضافی جلوگیری کنید.

بخوانید: اپلیکیشن ‌های کاربردی استانبول؛ همراهان همه‌فن‌حریف‌ سفر!

استانبول کارت

نحوه بررسی موجودی استانبول کارت

برای اعلام موجودی کارت می‌توانید از دستگا‌ه‌های شارژ در ایستگاه‌ها استفاده کنید. البته، به صورت آنلاین هم این کار امکان پذیر است، برای انجام آن باید برنامه Istanbulkart را دانلود کنید. برای شارژ کردن هم می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده نمایید.  

در چه جاهایی می‌توانید از استانبول کارت استفاده کنید؟

استانبول کارت، کلید دسترسی شما به مجموعه گسترده‌ای از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در استانبول است. این کارت همه‌کاره به شما اجازه می‌دهد تا با سهولت و راحتی در سراسر این شهر پرجنب‌وجوش حرکت کنید. با استانبول کارت، شما می‌توانید از متنوع‌ترین وسایل نقلیه شهری بهره ببرید، از جمله:

  • اتوبوس‌ها: دسترسی به خطوط اتوبوس گسترده در سراسر شهر را به شما می‌دهد.
  • تراموا نوستالژیک (در تقسیم): سفری به گذشته با تراموای تاریخی تقسیم، که فضایی قدیمی و خاطره‌انگیز ارائه می‌دهد.
  • متروبوس: یک سیستم حمل‌و‌نقل سریع که ترافیک شهری را دور می‌زند و به سرعت شما را به مقصد می‌رساند.
  • تونل: یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های حمل‌و‌نقل زیرزمینی جهان که تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر در زیر شهر استانبول را ارائه می‌دهد.
  • مترو: دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر از طریق یک شبکه متروی مدرن و کارآمد.
  • فونیکولار (قطار کابلی): روشی عالی برای عبور از مناطق شیب‌دار شهر بدون تلاش.
  • تله کابین: نمایی خیره‌کننده از استانبول از بالا، ایده‌آل برای دیدن مناظر شهری.
  • کشتی و خطوط شهری: امکان گشت‌وگذار در تنگه بسفر و دسترسی به دو بخش آسیایی و اروپایی شهر از طریق آب.
  • توریول (کروز بسفر): تجربه‌ای بی‌نظیر از مسافرت در بسفر، با دیدن مناظر بی‌نظیر ساحلی.

استانبول کارت، بیش از یک بلیط ساده، ابزاری است که سفر در استانبول را برای شما آسان، کارآمد و لذت‌بخش می‌کند. با استفاده از این کارت، دیگر نیازی به خرید بلیط‌های جداگانه برای هر وسیله نقلیه نخواهید داشت و می‌توانید تمامی جاذبه‌های شهر را با حداقل دغدغه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کشف کنید.

بخوانید: مراکز خرید استانبول؛ در استانبول چه بخریم و از کجا بخریم؟

چند نفر می توانند از آن استفاده کنند؟ آیا همه نیاز به خرید دارند؟

استانبول کارت انعطاف‌پذیری فراوانی در استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی استانبول ارائه می‌دهد، به طوری که یک کارت تا سقف پنج نفر مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی به ویژه برای گروه‌های کوچک یا خانواده‌هایی که قصد دارند با هم سفر کنند، بسیار کاربردی است. با این حال، لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • هرچند که استانبول کارت امکان استفاده برای تا پنج نفر را فراهم می‌آورد، اما مزیت تخفیف‌های تعویض وسایل حمل‌و‌نقل تنها برای نفر اول اعمال می‌شود. این بدان معناست که در صورت تعویض وسایل نقلیه عمومی در طول سفر، فقط نفر اول از تخفیف‌های مربوط به این تعویض‌ها بهره‌مند خواهد شد.
  • نفرات بعدی که از همان کارت استفاده می‌کنند، برای هر تعویض وسیله نقلیه، هزینه استاندارد بدون تخفیف کسر خواهد شد.

بنابراین، در حالی که استفاده مشترک از یک استانبول کارت می‌تواند برای گروه‌ها از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه باشد، مهم است که در نظر بگیرید که تخفیف‌های مربوط به تعویض وسایل نقلیه عمومی تنها به نفر اول تعلق می‌گیرد. این موضوع می‌تواند بر تصمیم‌گیری شما در خصوص خرید و استفاده از چندین کارت بسته به تعداد افراد گروه و برنامه‌ریزی سفرتان تأثیر بگذارد.

بخوانید: فرهنگ و رسوم ازدواج در استانبول؛ از قهوه خواستگاری تا حنابندان

استانبول کارت

آیا می توانم استانبول کارت را برگردانم و بازپرداخت کنم؟

معمولا، هنگام خرید استانبول کارت 13 لیر پرداخت می‌کنید که قابل استرداد و برگشت نیست. با این حال، اگر مقداری موجودی درون کارت خود دارید؛ می‌توانید آن را بازپرداخت کنید، ولی روند بسیار طولانی خواهد داشت. شما باید فرم بازپرداخت استانبول کارت را در وب سایت آنها پر کنید یا باید به یکی از دفاتر اصلی IETT بروید و منتظر بمانید تا بررسی لازم را انجام دهند. معمولا ظرف 5 روز کاری به شما پاسخ خواهند داد.

به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که هر بار مقدار مشخص و کمی کارت خود را شارژ و آن را به مسافر بعدی یا دوستان بدهید یا بفروشید. البته می‌توانید استانبول کارت را نگه دارید؛ چراکه تا سه سال تاریخ انقضا دارد.

استانبول کارت کرایه کودک به چه صورت است؟

کودکان زیر 6 سال نیازی به خرید استانبول کارت ندارند. سفر همه کودکان زیر 6 سال (همچنین شامل 6 سال) با تمام وسایل نقلیه عمومی در استانبول رایگان است. کودکان بالای این سن باید استانبول کارت برای دانش آموزان برای حمل و نقل دریافت کنند.

هتل استانبول فقط با سه کلیک بهترینه!

حرف آخر

استانبول کارت، راه حلی آسان و کارآمد برای تجربه‌ی حمل و نقل عمومی در شهر استانبول است. این کارت، که قابلیت شارژ و استفاده مجدد دارد، دسترسی به سیستم‌های مترو، تراموا، اتوبوس و قایق‌ها را ساده‌تر می‌کند و به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تا به راحتی و به صورت مقرون‌به‌صرفه در سرتاسر این شهر بزرگ و پرجاذبه سفر کنند. استانبول کارت، انتخابی هوشمندانه برای هر گردشگری است که به دنبال کاوش آسان و بی‌دردسر استانبول است.

سوالات متداول

چگونه HES COD خود را با کارت گردشگری استانبول سینک کنیم؟

از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برای مسافرت به کشور ترکیه دیگر احتیاجی به HES COD و سینک کردن آن با استانبول کارت نیست.

کارت اکبیل چیست و چه تفاوتی با کارت گردشگری استانبول دارد؟

تا سال ۲۰۰۹ به جای استفاده از استانبول کارت، از کارت اکبیل استفاده می‌کردند. البته امروزه نیز در برخی موارد، شهروندان می‌توانند به جای استفاده از استانبول کارت، از اکبیل کارت استفاده کنند اما استفاده از اکبیل کارت عمومیت کمتری دارد.

برای سفر توریستی به استانبول از چه نوع استانبول کارتی استفاده کنیم؟

بهترین نوع این کارت‌ برای توریست‌ها، کارت‌های بی‌نام یا Anonim Kart ها هستند که هیچ نیازی به ثبت نام نداشته و به راحتی قابل خریداری هستند.

قیمت استانبول کارت چند است؟

قیمت هر کارت ده لیر بوده و می‌توانید آن را به میزان دلخواه شارژ کنید.

نظرات کاربران