Capitol Spectrum Cineplex

بهترین سینماهای استانبول؛ سالن ها، هزینه و نکات مهم

استانبول، شهری با تاریخی ژرف و جذاب که به عنوان جواهره‌ای در دل ترکیه درخشان است. در این شهر انبوه فرهنگی، سینماها به عنوان پنجره‌هایی باز به دنیای هنر و سینما مطرحند. هر یک از این سینماها، خود داستانی دارند و تلفیقی از هنر، تکنولوژی و تجربه را به مخاطبان ارائه می‌دهند. در این مقاله، با هم سفری خواهیم کرد به دنیایی از تفریحات سینمایی استانبول، جایی که نور فیلم به شعله‌ی دلهای هنردوستان می‌افتد و تازه‌ترین آثار هنری به نمایش در می‌آید. همراه باشید تا در این سفر، جادوی سینماهای استانبول را کشف کنیم.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول فقط با سه کلیک خوبه!

سینماهای استانبول و آنچه باید قبل از رفتن بدانید

Cinema in Istanbul

نکاتی وجود دارد که باید قبل از برنامه‌ریزی برای رفتن به از یکی از سینماهای استانبول بدانید. در درجه اول، توجه به این نکته مهم است که دو نوع اصلی سینما در ترکیه وجود دارد: سینماهای مولتی پلکس و سینماهای سنتی‌تر تک‌صفحه‌ای. دومی‌ها اغلب بزرگ‌تر و جادارتر هستند، اما در طول هفته نیز تنوع فیلم کمتری دارند.

در درجه دوم، سینماهای مولتی پلکس را می‌توان در مراکز خرید استانبول و مکان‌های دیگر در شهر یافت؛ تعداد اکران آن‌ها بیشتر است اما متاسفانه شلوغ‌تر هستند. 

هزینه رفتن به سینما در استانبول چقدر است؟

میانگین قیمت بلیط سینما در ترکیه بین 2 تا 5 دلار است. با این حال، باید توجه داشته باشید که قیمت‌ها احتمالا بسته به روزی از هفته که به سینما می‌روید و همچنین ساعت روز متفاوت باشند. به طور کلی، بلیط‌های سانس عصر و بلیط سانس های آخر هفته گران‌تر هستند. چون در آخر هفته و عصر، تقاضا بیشتر است و مردم وقت آزاد بیشتری دارند. هر زمان که تصمیم گرفتید فیلمی را روی یک صفحه بزرگ ببینید، می‌توانید بین 5 تا 10 دلار از جمله پاپ کورن و نوشیدنی هزینه را در نظر بگیرید.

بخوانید: هزینه های سفر به استانبول

چگونه بفهمیم فیلم‌های جدید چه زمانی منتشر می‌شوند؟

سینماهای استانبول

اگر می‌خواهید از آخرین فیلم‌های منتشر شده مطلع شوید، بهترین راه برای انجام این کار مراجعه به وب‌سایت سینماهای استانبول است. اکثر سینماها وب سایت‌های مخصوص به خود را دارند که می‌توانید در مورد آخرین اکران فیلم‌ها و نمایش‌های ویژه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین می‌توانید صفحه‌های مرتبط با فیلم‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید تا آخرین اخبار را در صحنه سینمای محلی پیگیری کنید. بسیاری از سینماها در فیس‌بوک و اینستاگرام حساب‌های خود را دارند که در آن‌ها اغلب اطلاعاتی درباره اکران‌های جدید، نمایش‌های ویژه و حتی محتوای پشت صحنه منتشر می‌کنند. همچنین وب سایت‌هایی مانند IMDb و Rotten Tomatoes نیز هستند که زمان انتشار فیلم‌های جدید را پیگیری و عنوان می‌کنند. 

بخوانید: راهنمای سفر به استانبول

استانبول و سالن های متنوع سینما

تعداد سینماهای استانبول در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. در حال حاضر بیش از 800 سینما در استانبول وجود دارد. مشهورترین سینماهای مالتی پلکس استانبول عبارت‌اند از Kinostar،   Paribu Cineverse و Cinevision . 

بسیاری از دوستداران سینما ترجیح می‌دهند فیلم‌های مورد علاقه خود را در سالن‌های IMAX یا سالن‌های VIP تماشا کنند. استانبول برای این افراد نیز پیشنهادهای عالی دارد. برای ایجاد یک تجربه سینمایی متفاوت، Paribu Cineverse سالن‌های سینمای منحصر به فرد زیادی ارائه می‌دهد. 

 در اینجا لیست سینماهای IMAX و سالن‌های VIP در استانبول آمده است: 

 Paribu Cineverse İstinye Park IMAX

 Paribu Cineverse Marmara Park IMAX

Paribu Cineverse Akasya Acıbadem IMAX

Paribu Cineverse Hilltown IMAX

Capitol Spectrum Cineplex Capitol Mall- VIP

Paribu Cineverse Zorlu – VIP

اگر با تور استانبول به این شهر زیبا و دیدنی سفر کردید، تفریحات جذابی چون سینما رفتن را فراموش نکنید.

بهترین سینماهای استانبول

The best cinemas in Istanbul

از آنجایی که استانبول یک شهر مدرن و رو به پیشرفت است، گزینه‌های زیادی برای علاقه‌مندان به سینما که دوست دارند یک فیلم را به شکلی خاص و متفاوت ببینند، دارد. برخی از افراد تئاتر توریکال یا سالن‌های بزرگ را در مراکز خرید ترجیح می‌دهند که با در اختیار داشتن تمام امکانات تکنولوژیکی احساس کنند در فیلم زندگی می‌کنند. 

در اینجا، ما اطلاعاتی در مورد سینماهای نوستالژیک و جدید ارائه می‌دهیم تا بتوانید آن‌هایی را انتخاب کنید که مطابق با ترجیحات خود و خانواده شما هستند. 

بخوانید: بهترین فستیوال های استانبول در سال 2023

سینما اطلس استانبول

سینما اطلس از بهترین سینماهای استانبول که در سال 1948 افتتاح شد، در خیابان استقلال در منطقه بی اوغلو واقع شده‌است. با توجه به مرمت چند سال گذشته، سالن سینما اکنون به طور کامل بازسازی شده است. این تئاتر به ترتیب برای 500، 130 و 85 تماشاگر دارای سه سالن مختلف است. حتی برای سالن اصلی از چیدمانی به سبک آمفی تئاتر استفاده کرده‌اند. از طرفی ساختار تئاتر مرحله قبلی به «موزه سینمای استانبول» تبدیل شده است که ارزش دیدن را دارد. شما می‌توانید از ساعت 11:00 تا 19:00 به جز دوشنبه از موزه دیدن کنید.

صفحه نمایش تئاتر نیز برای تماشای فیلم‌های سه بعدی مناسب است. بسیاری از جشنواره‌های فیلم در سینما همراه با نمایش‌هایی که می‌توانید در سالن تئاتر تماشا کنید در سینما اطلس به نمایش در می‌آیند. این یک گزینه خوب برای کسانی است که هنوز هم حس نوستالژیک را به فرصت‌ها و شکل‌های مدرن ترجیح می‌دهند و حس قدیم را بیشتر دوست دارند. 

برای اطلاع از پیشرفت‌های فناوری جدید و دسترسی به تقویم فیلم‌های این سینما، وب‌سایت آن را بررسی کنید. می‌توانید برای رزرو بلیط از Mobilet یا گیشه تئاتر بلیت بخرید.

معمولی 4.07 یورو

تخفیف 3.30 یورو 

شماره تلفن: (0212) 252 85 76

بخوانید: مرکز خرید جواهر استانبول؛ همچون جواهری در قلب استانبول

سینمای کادیکوی (Kadıköy Sineması)

سینماهای استانبول

سینما کادی‌کوی، یکی از قدیمی‌ترین سینماهای استانبول، در پاساژ کادیکوی در خیابان بهاریه قرار دارد. این ساختمان که به عنوان یک سالن سینما با ظرفیت 318 صندلی کار می‌کند، در بین گردشگران بسیار محبوب است. 

سینما کادیکوی ابتدا به عنوان یک تئاتر افتتاح شد، سپس میزبان بسیاری از رویدادها، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و نمایش‌های ویژه بود که تئاتر، نقاشی و موسیقی را به نمایش می‌گذاشتند. اما پس از توافق آن‌ها با سینما “Bashka Cinema”  ، این مکان شکل دیگری به خود گرفت و شروع به پخش فیلم‌های مستقل کرد. امروزه سینما کادیکوی استانبول هر روز سال را فیلم‌های جشنواره به نمایش می‌گذارد. این سالن میزبان ده‌ها جشنواره و رویدادهای ویژه مانند جشنواره فیلم استانبول، جشنواره فیلم بسفر، جشنواره فیلم KısaKes و İKSV Galas است.

شماره تلفن: (0216) 337 74 00

بخوانید: بهترین سینماهای استانبول؛ سالن ها، هزینه و نکات مهم

سینپلکس کاپیتول اسپکتروم (Capitol Spectrum Cineplex)

از دیگر سینماهای استانبول سینپلکس کاپیتول اسپکتروم است که در داخل مرکز خرید Capitol در Üsküdar، قرار گرفته و دارای 10 سالن است. به لطف صفحه نمایش‌های منحنی آن، می‌توانید به راحتی از هر زاویه‌ای در همه سالن‌ها فیلم تماشا کنید. همچنین سیستم صوتی Dolby Atmos با کیفیت در چهار سالن آن وجود دارد.

می‌توانید ارتفاع صندلی را در سالن‌های سینما که به شکل استادیوم‌های فوتبال هستند، تغییر دهید. علاوه بر این، صندلی‌های ویژه‌ای نیز در سالن برای افراد کم توان جسمی در نظر گرفته شده است. یکی از سالن‌های آن دارای VIP است و تجربه‌ای متفاوت از تماشای فیلم را به شما ارائه می‌کند. 

شماره تلفن: (0216) 554 77 70

 آیا سینماهای ترکیه فیلم را به زبان انگلیسی نمایش می دهند؟

فیلم‌های سینمای استانبول بسیار متنوع هستند. اکثر سینماهای استانبول فیلم‌ها را به زبان ترکی نمایش می‌دهند. با این حال، برخی هستند که فیلم‌ها را به زبان انگلیسی با زیرنویس ترکی به معرض نمایش می‌گذارند. بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدام سینماها فیلم‌های انگلیسی زبان را نمایش می‌دهند، بازدید از وب سایت یا صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌هاست.

گاهی اوقات سینماها فیلم‌ها را به زبان‌های دیگر نیز نمایش می‌دهند.

قبل از رفتن به سراغ بهترین سینماها، برای اطلاع از قیمت ها و رزرو هتل در استانبول کلیک کنید.

حرف آخر

صنعت سینما در حال رونق است و استانبول دارای طیف متنوعی از سینماها است که می‌توانید در آن‌ها اولین نمایش فیلم‌های اکران شده را تماشا کنید و از طیف گسترده‌ای از ژانرها با قیمت‌های مقرون به صرفه لذت ببرید.

چه بخواهید آخرین فیلم پرفروش هالیوود را ببینید، چه یک کلاسیک ترکی را کشف کنید، یا یکی از رویدادهای فرهنگی متعدد، مانند جشنواره‌ها را که به طور مرتب در استانبول به نمایش در می‌آیند، تماشا کنید، گزینه‌های زیادی در پیش روی شما خواهد بود. امیدواریم از خواندن این مقاله با عنوان سینماهای استانبول لذت برده باشید و برای شما آرزوی یک تجربه سینمایی هیجان انگیز در استانبول داریم! تنها چیزی که باقی می‌ماند انتخاب یک فیلم و البته خرید بلیط هواپیما استانبول است.

سوالات متداول

آیا فیلم های کودکان در این سینماها به نمایش گذاشته می‌شود؟

متأسفانه فیلم های کودکان و فیلم های انیمیشن معمولاً به زبان ترکی دوبله می شوند.

چه زمانی برای رفتن به سینما در استانبول مناسب است؟

مانند همه جای استانبول، سینماهای استانبول می توانند در آخر هفته و عصرها شلوغ باشند. اما بهتر است که بلیط‌ها را به صورت آنلاین رزرو کنید.

آیا سالن‌های سینما در استانبول از فناوری سینمای سه‌بعدی استفاده می‌کنند؟

بله، بسیاری از سالن‌ها امکان تماشای فیلم‌ها به صورت سه‌بعدی را فراهم کرده‌اند.

سینماهای محبوب برای تماشای فیلم‌های ترکیه‌ای در استانبول کدامند؟

سینماهای “رکس ایستانبول” و “اکسپرس ایستانبول”.

نظرات کاربران