مرکز خرید

مراکز خرید استانبول؛ در استانبول چه بخریم و از کجا بخریم؟

استانبول، شهری که در آغوش تاریخ و فرهنگ غرق شده و در آن تنوع فرهنگی و بازارهای زیبا از هر گونه سلیقه‌ای را آغاز می‌کند. اما اگر به دنبال تجربه خریدی فراتر از معمول هستید، مراکز خرید استانبول مقصدی فوق‌العاده برای شما هستند. از بازارهای قدیمی و اصیل تا مراکز خرید لوکس، هر گونه خواسته و سلیقه‌ای در این شهر پرانرژی برآورده می‌شود. در ادامه، با هم نگاهی به معروف‌ترین مراکز خرید استانبول بیندازیم تا شما را به یک سفر خرید منحصر به فرد همراه کنیم.

رزرو تور استانبول

چمدان ها را برای سفر و تهیه بلیط هواپیما استانبول آماده کنید!

بهترین مراکز خرید استانبول

استانبول نه تنها شهری با تاریخ غنی، معماری خیره کننده و فرهنگ پر جنب و جوش است، بلکه بهشتی برای کسانی است که عاشق خرید هستند. خرید در استانبول یک تجربه منحصر به فرد است، با مراکز بی‌شماری که همه چیز را از لوکس گرفته تا گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر را برای هر نوع بودجه‌ای ارائه می‌دهند. این مراکز خرید فروشگاهی یک‌جا برای مد، زیبایی، لوازم الکترونیکی و دکوراسیون منزل، همه زیر یک سقف، ارائه می‌کنند. چه هوای بیرون گرم باشد و چه سرد، مراکز خرید پناهگاهی عالی با تهویه مطبوع در تابستان‌های گرم و محافظت در برابر زمستان سرد هستند. بنابراین، اگر به دنبال خرید باحال و فراموش‌نشدنی هستید، مراکز خرید استانبول مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. اما کدامیک!؟

فروم مال استانبول (Istanbul Mall Forum)

مراکز خرید استانبول

یکی از مراکز خرید استانبول، فروم مال است که جزو از بزرگترین و محبوب‌ترین مراکز خرید این شهر به حساب می‌آید. فروم مال در منطقه بایرامپاشا واقع شده و بیش از 300 فروشگاه، رستوران های مختلف، مجموعه سینما و حتی یک شهربازی در آن قرار دارد. این مرکز خرید به‌خاطر گستره وسیعی از گزینه‌هایش از برندهای لوکس گرفته تا انواع مدهای معمولی دیگر، دکوراسیون منزل و لوازم الکترونیکی شناخته شده است.

در این مرکز خرید تفریحات و رستوران‌های بسیاری قرار گرفته تا شما بتوانید اوقات خوشی را در کنار خرید و گشت و گذار سپری کنید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، فروم مال می‌تواند یک مرکز تفریحی ایده آل و سرگرم‌کننده باشد. وجود آکواریم آن با تونلی دریایی 83 متری یکی از جذابیت‌های این مرکز خرید است که در نوع خودش بی‌نظیر است.

آدرس: این مرکز خرید در منطقه بایرامپاشا در بخش اروپایی استانبول ترکیه واقع شده است. آدرس این مرکز خرید Paşa Caddesi No:5/5, 34045 Bayrampaşa/İstanbul

بخوانید: برند معروف استانبول

مرکز خرید کانیون (Kanyon Shopping Center)

مرکز خرید کانیون یک مرکز خرید مدرن و نوآورانه است که در قلب منطقه مالی استانبول، لونت واقع شده است. این مرکز خرید دارای معماری چشمگیر است، با طراحی منحصر به فرد در فضای باز و سقف شیشه‌ای که اجازه می‌دهد نور طبیعی به فضای داخلی سرازیر شود و فضای دلنشین را خلق کند. این مرکز خرید بیش از 160 فروشگاه را در خود جای داده است که ترکیبی از مد، زیبایی، لوازم الکترونیکی و دکوراسیون منزل و همچنین انواع رستوران‌ها و کافه‌ها را ارائه می‌دهد.

آدرس: می‌توانید با خط T1 تراموا تا ایستگاه Laleli از سلطان احمد به کانیون بروید و از آنجا به ایستگاه متروی Vezneciler بروید. وقتی به ایستگاه Levent رسیدید، حدود 5 دقیقه پیاده‌روی تا کانیون فاصله خواهید داشت.

ونزیا مگا اوت لت (Venezia Mega Outlet)

ونزیا مگا اوت لت (Venezia Mega Outlet)

ونزیا مگا اوت لت یک مرکز خرید در فضای باز است که در سمت اروپایی استانبول، در منطقه اسنیورت واقع شده است. این یک مکان عالی برای بازدید برای خریداران با بودجه متوسط رو به بالا است. زیرا این مرکز خرید تا 90٪ تخفیف را در مارک‌های مختلف ارائه می‌دهد. ونزیا بیش از 200 فروشگاه از جمله برندهای بین المللی و مارک‌های ترک را در خود جای داده و دارای یک مجموعه سینما و یک فودکورت است.

آدرس: از سمت سلطان احمد می‌توانید با تراموا T1 به خروجی Venezia برسید. تا ایستگاه توپکاپی و سپس با خط تراموا T4 تا ایستگاه Kiptaş-Venezia . از اینجا می‌توانید با حدود 7 دقیقه پیاده‌روی به مرکز خرید ونزیا مگا اوت لت از بهترین مراکز خرید استانبول برسید.

اما از میدان تکسیم باید از خط M2 مترو استفاده کنید. به ایستگاه Vezneciler بروید و سپس از اتوبوس 36A یا 36V تا Kiptaş Venezia استفاده کنید تا به ونزیا برسید.

بخوانید: یک خرید ویژه در مراکز خرید میدان تکسیم استانبول

مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو از دیگر مراکز خرید استانبول است که فضایی مجلل و مدرن دارد. این مرکز خرید که در سمت اروپایی استانبول واقع شده به‌خاطر مارک‌های گران‌قیمت، بوتیک‌های زیبا و خاص و البته رستوران‌های لوکسش شناخته می‌شود. اضافه کنیم که این مرکز خرید بیش از 200 فروشگاه از جمله برندهای لوکس بین المللی و همچنین مارک‌های ترک را در خود جای داده است. زورلو همچنین شامل یک مرکز هنرهای نمایشی و یک هتل مجلل است.

آدرس: ابتدا با تراموا T1 به ایستگاه لاللی بروید، سپس به ایستگاه مترو Vezneciler M2 بروید و در ایستگاه شیشلی پیاده شوید. سپس به ایستگاه اتوبوس بروید و سوار اتوبوس 59UÇ یا DT2 شوید. به ایستگاه Levent برسید و حدود 8 تا 10 دقیقه پیاده‌روی کنید تا زورلو برسید.

بخوانید: مراکز خرید لباس عروس استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)

مراکز خرید استانبول

در ادامه معرفی مراکز خرید استانبول به ایستینیه پارک می‌رسیم. این مکان زیبا و شگفت انگیز را یک معمار آمریکایی طراحی کرده و فضایی فوق‌العاده شیک و دلنشینی را خلق کرده است. در ایستینیه همانند دیگر مراکز خرید در این شهر رویایی شما هم می‌توانید خرید کنید و هم سرگرم شوید. البته از رستوران‌های خوشمزه هم نمی‌توان گذشت. در هر صورت در جواب اینکه چرا باید ایستینیه را برای خرید انتخاب کنید، باید بگوییم که:

پارک ایستینیه فراتر از یک مرکز خرید است؛ این مکان بیشتر یک مرکز سرگرمی، فرهنگ و اوقات فراغت است. با مجموعه‌ای از برندهای کلاس جهانی، گزینه‌های غذاخوری لذیذ و جاذبه‌های جذاب، جای تعجب نیست که پارک ایستینیه مقصدی است که هم برای گردشگران خارجی و هم برای افراد محلی باید از آن بازدید کنند.

آدرس: از سلطان احمد با تراموا به ایستگاه لاللی بروید تا خط مترو M2 Vezneciler 3 دقیقه پیاده‌روی کنید. با مترو به ایستگاه لونت رفته و از آن ایستگاه به بعد با اتوبوس بشیکتاش-Tarabya به ایستگاه Istinye Park خواهید رسید.

بخوانید: مرکز خرید عمرانیه

مرکز خرید جواهیر (Cevahir)

مرکز خرید جواهر استانبول یا جواهر مال یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول و حتی اروپا است که ترکیبی از برندهای سطح بالا، فروشگاه‌های محلی و طیف وسیعی از گزینه‌های سرگرمی را ارائه می‌دهد. جواهیر در 6 طبقه حدود 300 فروشگاه متنوع را در خود جای داده تا هر چیزی که بخواهید را بتوانید به راحتی در این مرکز خرید جذاب پیدا کنید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، طراحی لوکس و فوق مدرن جواهیر ارزش بازدید از آن را دارد. از ما می‌پرسید، خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری یا مکانی برای تفریح و سرگرمی است.

شهربازی، سینما، نمایشگاه‌های هنری، انواع برندهای داخلی و خارجی، رستوران‌های سنتی و مدرن، فودکورت، سوپرمارکت و هر چه بخواهید برای گذراندن یک روز کامل در جواهیر پیدا می‌شود.

آدرس: با خط مترو M2 می‌توانید از سلطان احمد به Cevahir بروید. ابتدا با تراموا T1 به ایستگاه Laleli بروید، سپس خودتان را به ایستگاه مترو Vezneciler برسانید و در نهایت در ایستگاه Şişli از آن خارج شوید.

بخوانید: مراکز خرید کودک در استانبول

مرکز خرید آکاسیا (Akasya Shopping Center)

مرکز خرید آکاسیا (Akasya Shopping Center)

مرکز خرید آکاسیا در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و دارای فروشگاه‌های زیادی (تقریباً 250 فروشگاه) برای همه برندهای داخلی و بین‌المللی لباس، کفش، لوازم جانبی، آرایش، کیف، لباس ورزشی، لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی و بسیاری دیگر است. علاوه بر وجود فضاهای سرگرمی برای کودکان و سالن غذاخوری که شامل رستوران‌های زیادی است، سالن سینما مجهز به آخرین تکنولوژی، سالن‌های نمایش، حتی صفحه نمایش IMAX و بسیاری دیگر نیز وجود دارد. با خانواده یا دوستان خود از آن دیدن کنید و از بهترین تجربه خرید تا کنون لذت ببرید، زیرا هر چیزی را که نیاز داشته باشید، در یک مکان پیدا خواهید کرد. دکوراسیون این مرکز خرید فصل به فصل متفاوت است!

آدرس: از Kadikoy می‌توانید به راحتی با مترو خط M4 به ایستگاه Ünalan به Akasya بروید. پس از آن، حدود 3 دقیقه تا مرکز پیاده‌روی کنید تا به آکاسیا برسید.

بخوانید: بهترین لباس فروشی های استانبول را قبل از سفر بشناسید!

مرکز خرید عمار (EMAAR shopping center)

از دیگر مراکز خرید استانبول، عمار است که کار خود را در سال 2017 شروع کرد و با مساحتی بیش از 139 هزار متر مربعی حدود 300 فروشگاه‌ها و امکانات زیادی را در خود جای داده است. عمار را می‌توان یکی از ارزان ترین و مجلل ترین مراکز خرید استانبول عنوان کرده که می تواند خاطره خرید بی نظیری را برای شما رقم بزند.

مرکز خرید عمار استانبول دارای چندین مجموعه سینمایی چند طبقه، سالن‌های سینمایی مجهز و تئاتر DX4 در بخش آسیایی این شهر است. این مرکز خرید دارای مناطق تفریحی، آکواریوم و باغ وحش دریایی است. همچنین یکی از مکان های تفریحی استانبول به حساب می‌آید که رستوران‌ها و کافه‌های بین المللی زیادی دارد. جالب است بدانید که از این مرکز خرید محبوب سالانه چیزی در حدود 25 میلیون نفر بازدید و خرید می‌کنند.

آدرس: در پاسخ به این سوال که چگونه به مرکز خرید میدان عمار برویم باید اشاره کنیم که برای رفتن به این مرکز خرید اگر در میدان تقسیم هستید می توانید با مترو به سمت مجیدیه بروید. سپس سوار خط متروبوس AS34 شوید و در ایستگاه اوزون چالیر پیاده شوید. در نهایت، پس از پیاده شدن از متروبوس، می توانید مستقیماً با تاکسی یا ون به مرکز خرید عمار استانبول بروید.

ساعت کاری: این مرکز خرید برای خریدهای دلپذیر و خاطره انگیز از ساعت 10 صبح تا 22 شب می باشد. برای خرید و تفریح در مرکز خرید عمار استانبول به 3 تا 4 ساعت زمان نیاز دارید.

با تور ارزان استانبول از سه کلیک یک سفر خاطره انگیز برای خودتان بسازید.

مرکز خرید استانبول مال (Mall of Istanbul)

مراکز خرید استانبول

استانبول مال یکی از پرطرف‌دارترین مراکز خرید ترکیه است. این مرکز خرید با مساحت بسیار بالایی در بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته است. استانبول مال شامل چهارطبقه است که هرکدام از این طبقات دارای فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی هستند. یکی از جذابیت‌های استانبول مال، وجود یک هتل و یک مجتمع تفریحی درون آن است.

همان‌طور که گفته شد، درون تمامی مراکز خرید ترکیه علاوه بر برندهای جهانی، برندهای معروف ترکیه نیز وجود دارند. در استانبول مال شما می‌توانید نمایندگی برندهایی همانند رومن، ویکتوریا سکرت و آکر ال سی وایکیکی را مشاهده کنید. تنوع کالاها در این مرکز خرید بسیار بالا است. به‌طوری که شما می‌توانید علاوه بر پوشاک، به فروشگاه‌های مربوط به جواهرات، لوازم آرایشی، دکوراسیون و لوازم دیجیتال نیز دسترسی داشته باشید. تمامی این کالاها از بهترین برندها عرضه می‌شوند.

استانبول مال در منطقه باشاک شهیر، در بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته است. در سرتاسر استانبول سرویس‌های مخصوص این فروشگاه قرار دارند. سرویس‌ها از مبدأهای متفاوتی به این فروشگاه برای بردن مشتریان حرکت می‌کنند. یکی از این سرویس‌ها از هتل Hilton bomontib 5 نیز عبور می‌کند. این هتل یکی از محبوب‌ترین هتل‌ها برای سفرهای گردشگری و کاری به ترکیه است. شما می­توانید با کمک تاکسی‌هایی که در میدان تقسیم قرار دارند نیز، به استانبول مال بروید.

بخوانید: مراکز خرید بخش اروپایی استانبول، از گالریا تا آکمرکز

مرکز خرید الیویوم (Olivium)

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید اولیویوم است. این مرکز خرید در بخش آسیایی استانبول بنا شده است. دلیل معروفیت مرکز خرید الیویوم، قیمت‌های بسیار مناسب آن است. در فصل بهار در این مرکز خرید شما می‌توانید اکثر لباس‌ها را با نصف قیمت خریداری کنید. این مرکز خرید دارای ۴ طبقه است که در هر طبقه بیشتر از ۳۰ فروشگاه وجود دارد. وجود مراکز رفاهی و تفریحی در مرکز خرید اولیویوم باعث شده تا گردشگران و مسافران بتوانند خرید راحتی را تجربه کنند.

در این مرکز خرید نیز برندهای برتر جهانی وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود از آنها خرید کنید. همان‌طور که گفته شد دلیل محبوبیت این فروشگاه قیمت‌های مناسب آن است. حراجی‌های مخصوصی که برای لباس‌های به فروش نرفته گذاشته می‌شود، طرف‌داران زیادی دارد. در این حراجی‌ها می‌توان پوشاک باکیفیت بالا را، با بهترین قیمت خریداری کرد. سه‌شنبه‌های هر هفته در مرکز خرید اولیویوم یک حراجی بسیار جذاب برپا است. در این حراجی تمامی کالاها با تخفیف بالایی به فروش می‌رسند. به همین علت روزهای سه‌شنبه می‌توان بهترین خرید را در مرکز خرید اولیویوم انجام داد.

مرکز خرید اولیویوم در منطقه زیتون بونو قرار گرفته است. رفت‌وآمد به این مرکز خرید بسیار ساده است. شما می‌توانید از اتوبوس، مترو و تراموا برای رفتن به این مرکز خرید، کمک بگیرید. کافی است که در ایستگاه‌های نزدیک به این فروشگاه، یعنی ایستگاه مارماری کازلی و ایستگاه آکا شمس‌الدین، پیاده شوید. سپس با یک پیاده‌روی بسیار کوتاه به مرکز خرید بزرگ اولیویوم می­رسید. علاوه بر این شما می‌توانید با تاکسی‌هایی که در میدان تکسیم هستند، به این فروشگاه بروید. برای رفتن با تاکسی یک مسیر دو دقیقه‌ای را طی می‌کنید.

بخوانید: هزینه حمل و نقل در استانبول

بازارها و فروشگاه های تاریخی

استانبول شهری است که به خاطر بازارهای پر جنب و جوشش که بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ ترکیه هستند، مشهور است. این شهر دارای چندین بازار تاریخی است که هر کدام ویژگی و جذابیت منحصر به فردی دارند. از بازار بزرگ پرجنب‌وجوش، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان گرفته تا بازار رنگارنگ ادویه‌ها با رایحه‌های معطرش و بازار جذاب آراستا در نزدیکی مسجد کبود، بازدیدکنندگان هنگام خرید سوغاتی‌های سنتی، از انتخاب و گشت و گذار لذت می‌برند. صنایع دستی، ادویه جات و منسوجات؛ همه چیز. این بازارها نه تنها مکان‌هایی برای خرید هستند، بلکه نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی استانبول دارند و هر مسافری را که به این شهر سفر می‌کند، ضروری می‌سازد.

بازار بزرگ (Grand Bazaar)

مراکز خرید استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از معروف‌ترین مقاصد خرید در جهان است  که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در واقع اینجا نه تنها یک مرکز خرید بلکه یک جاذبه گردشگری هم به حساب می‌آید. بازاری خارق‌العاده با بیش از 4000 فروشگاه که همه چیز از جواهرات گرفته تا فرش و منسوجات ترکیه را می فروشند. این بازار یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می‌گردد.

بازار بزرگ استانبول به مناطق مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام در یک محصول خاص مانند چرم، سرامیک یا ادویه‌ها به فروش می‌رسند. کوچه‌های باریک مملو از مغازه‌های کوچکی است که برای کاوش و کشف اقلام منحصر به فرد عالی هستند. راستی حواستان باشد که چانه زدن یک روش معمول در بازار بزرگ است، بنابراین برای به دست آوردن بهترین معاملات، آماده مذاکره با فروشندگان باشید. با وجود فروشگاه‌ها و محصولات بسیار زیاد، خرید در استانبول بدون بازدید از بازار بزرگ کامل نخواهد بود.

آدرس: رسیدن به بازار بزرگ آسان است. این بازار در قلب منطقه تاریخی استانبول واقع شده و می‌توانید با حمل و نقل عمومی یا تاکسی به آنجا بروید. نزدیکترین ایستگاه تراموا Beyazit-Kapaliçarsi است که باید به سمت خط تراموا T1 بروید. از آنجا، فقط یک پیاده‌روی کوتاه تا بازار خواهید داشت.

بخوانید: بازار پارچه استانبول

بازار ادویه مصر

بازار ادویه مصر که به نام Misir Carsisi نیز شناخته می‌شود، از دیگر مراکز خرید استانبول است.  یک بازار پر جنب و جوش و رنگارنگ که طیف گسترده‌ای از ادویه‌ها، گیاهان و سایر مواد غذایی را ارائه می‌دهد. این بازار در منطقه Eminonu استانبول واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر است که قدمت آن به قرن هفدهم باز می گردد. این بازار برای کسانی که علاقه مند به خرید در استانبول و تجربه فرهنگ و تاریخ غنی شهر هستند، یک مقصد ضروری است.

علاوه بر ادویه جات، بازار ادویه مصر دارای طیف گسترده‌ای از فروشگاه های فروش شیرینی ترکی، میوه‌های خشک، آجیل و سایر شیرینی ها است. شما در اینجا ادویه‌هایی را پیدا خواهید کرد که حتی نام آن‌ها را تابحال نشنیده‌اید. راستی نگران نباشید قبل از خرید هر چیزی می‌توانید تست کنید و بعد اگر راضی بودیدف خریداری کنید. این بازار همچنین دارای مغازه‌هایی است که سرامیک‌ها، منسوجات و سوغاتی‌های سنتی ترکیه را می‌فروشند، که آن را به مکانی عالی برای یافتن هدایای منحصر به فرد و یادگاری‌های سفر به استانبول تبدیل می‌کند.

آدرس: با تراموا به سمت Eminönü بروید، سپس در عرض میدان با مسجد جدید در سمت چپ خود قدم بزنید و قبل از اینکه به سمت چپ به سمت بازار بپیچید، به سمت خیابان باریک پنیر، گوشت خشک و آجیل فروشان بروید. از طرف دیگر، می‌توانید تور باشکوه عثمانی را برای بازدید و کشف بازار ناشناخته ادویه جات رزرو کنید.

بخوانید: بازار چمدان استانبول

بازار آراستا

بازار آراستا

بازار آراستا یک جواهر پنهان است که درست در پشت مسجد آبی در منطقه سلطان احمد استانبول واقع شده است. از بهترین مراکز خرید استانبول که دارای حدود 70 مغازه و غرفه است و انواع کالاهای ترکی از جمله منسوجات سنتی، سرامیک، جواهرات و سوغات را به فروش می‌رساند. مغازه‌های اینجا توسط صنعتگران و صنعت‌گران محلی اداره می‌شوند و محصولات اغلب با استفاده از تکنیک‌های سنتی که نسل‌ها به نسل‌ها منتقل شده، ساخته می‌شوند.

یکی از فروشگاه‌های برجسته در بازار آراستا، کورکچو هان است که اجناس چرمی ترکیه‌ای باکیفیت از جمله کیف، کمربند و کاپشن را به فروش می‌رساند. شما همچنین می‌توانید تعداد زیادی فرش دستباف و همچنین شیرینی‌ها و ادویه‌های اصیل ترکی را پیدا کنید که واقعا دیدنی هستند. بر خلاف بازار بزرگ که شلوغ‌تر و توریستی‌تر است، بازار آراستا تجربه خریدی آرام‌تر و معتبرتر را ارائه می‌دهد و بازدیدکنندگان اغلب می‌توانند برای دریافت قیمت بهتر با مغازه داران چانه بزنند.

آدرس: بازار آراستا در محله سلطان احمد استانبول و در ضلع جنوب شرقی مسجد آبی واقع شده است. یک پیاده‌روی کوتاه تا ایستگاه تراموا سلطان احمد و کمی پیاده‌روی طولانی‌تر از سمت ترمینال کشتی Eminonu شما را به این بازار می‌رساند.

بخوانید: مراکز خرید مبل استانبول

علی محدین حاجی بکیر (Ali Muhiddin Hacı Bekir)

علی محدین حاجی بکیر یک شیرینی فروشی معروف است که در منطقه Eminonu استانبول ترکیه واقع شده است. شاید یکی از مراکز خرید استانبول نباشد اما یک شیرینی فروشی معروف است که از سال 1777 شروع به کار کرده است. این فروشگاه به خاطر شیرینی ترکی، یک آب نبات شیرین و جویدنی ساخته شده از نشاسته و شکر و همچنین سایر شیرینی‌های سنتی ترکیه معروف است.

فضای داخلی فروشگاه به سبک سنتی ترکی با کاشی‌های رنگارنگ و فانوس‌های شیشه‌ای زیبا تزئین شده است. عطر شیرینی‌های تازه درست شده‌ای که فضا را پر می‌کند، آن را به یک ایستگاه محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران تبدیل کرده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند در آشپزخانه اپن واقع در ورودی فروشگاه، کارکنان را تماشا کنند که مشغول درست کردن شیرینی ترکی و سایر شیرینی ها هستند. این فروشگاه انواع جعبه‌های هدیه را ارائه می‌دهد که آن را به مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های معتبر ترکیه برای دوستان و خانواده تبدیل می‌کند.

آدرس: برای رفتن به این فروشگاه خوشمزه باید خودتان را به منطقه Hamidiye Caddesi و Sirkeci برسانید.

مکان های سنتی محبوب، مناطق خرید و محله ها

اگر قصد خرید در استانبول را دارید، این شهر چیزهای بیشتری از بازار بزرگ و مراکز لوکس و مدرن برای ارائه دارد. اگرچه بازار یکی از معروف‌ترین مقاصد خرید در جهان است، اما استانبول دارای مناطق و محله‌های خرید دیگری است که به همان اندازه ارزش بازدید را دارند. بله علاوه بر بازار بزرگ، حتما به سراغ برخی از محله‌های معروف هم بروید.

سلطان احمد و اطراف آن

مراکز خرید استانبول

سلطان احمد، قلب منطقه تاریخی استانبول، بیش از مناظر خیره کننده ایا صوفیه و مسجد آبی را ارائه می‌دهد. این منطقه همچنین یک مقصد عالی برای خرید در استانبول است، با فروشگاه‌ها و بوتیک‌های زیادی که پذیرای گردشگران و افراد محلی هستند. از سوغاتی های سنتی ترکیه گرفته تا مد طراحان، سلطان احمد همه چیز را دارد.

برای کسانی که به برندهای گران قیمت علاقه دارند، Nişantaşı فقط یک تاکسی کوتاه با سلطان احمد فاصله دارد. این محله که به «شانزلیزه» استانبول معروف است، خانه بوتیک‌های طراحانی مانند لویی ویتون، گوچی و پرادا است.

البته فقط این نیست و سلطان احمد گزینه‌های زیادی برای خریدهای مجلل نیز دارد. منطقه کومکاپی، فقط چند بلوک با مسجد آبی، خانه تعدادی جواهرفروشی گران قیمت است. اگر هم به دنبال پیدا کردن طرح‌ها و لوازم سنتی‌تر استانبول هستید، سری به بوتیک‌های اطراف بازار ادویه بزنید، جایی که می‌توانید روسری‌های ابریشمی خیره‌کننده، منسوجات دست‌بافت و کالاهای چرمی را خریداری کنید. بی شک این منطقه یکی از مراکز خرید استابنول به حساب می‌آید که به خاطر توریستی بودن قیمت‌ها معمولا بیشتر است.

بخوانید: محله های خطرناک استانبول

خرید در گالاتا

گالاتا یک محله شیک و مدرن در استانبول است که در حال حاضر به طور فزاینده‌ای در بین مردم محلی و گردشگران محبوب می‌شود. چراکه در سال‌های اخیر، طیف وسیعی از مغازه‌ها و بوتیک‌ها در آن باز شده که یک فضای عالی برای خرید و گردش را به وجود آورده است. یکی از خیابان‌های اصلی خرید در گالاتا، خیابان استقلال است که مجموعه‌ای از فروشگاه‌های متنوع، از بوتیک‌های مد بالا گرفته تا فروشگاه‌های لباس مقرون به صرفه‌تر را در خود جای داده است.

علاوه بر فروشگاه‌های خیابان استقلال، گالاتا دارای مغازه‌های قدیمی، عتیقه‌فروشی‌ها و گالری‌های هنری متعددی است که آن را به مکانی عالی برای یافتن اقلام منحصربه‌فرد و بی‌نظیر تبدیل می‌کند. این محله همچنین دارای چندین فروشگاه جالب و باحال است که همه چیز از دکوراسیون منزل گرفته تا جواهرات دست ساز را می‌فروشند. در مجموع، گالاتا یک مقصد عالی برای خرید در استانبول است که برای هر سلیقه و بودجه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

تکسیم و اطراف آن

تکسیم و اطراف آن

میدان تقسیم با ترکیبی از گزینه‌های خرید سنتی و مدرن یکی از محبوب‌ترین مناطق و مراکز خرید استانبول است. خیابان اصلی خرید، خیابان استقلال، مملو از فروشگاه‌های برندهای بین‌المللی، بوتیک‌های محلی و فروشگاه‌های بزرگ مانند Demirören Istiklal است. همچنین می‌توانید طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های سوغاتی، کتاب‌فروشی و فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی را در سراسر منطقه پیدا کنید.

برای کسانی که به دنبال چیزی سنتی‌تر هستند، محله «چوکورکوما» در همان حوالی خانه انواع عتیقه‌فروشی‌ها و بوتیک‌های کلاسیک است. در انتهای خیابان استقلال نیز مرکز خرید مدرن، مرکز زورلو را خواهید دید که دارای برندهای لوکس، بوتیک‌های طراح و رستوران‌های سطح بالا است.

خیابان بغداد

خیابان بغداد، واقع در سمت آسیایی استانبول، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید شهر است. این خیابان طولانی و شلوغ با طیف وسیعی از مغازه‌ها، از بوتیک‌های مد گران‌قیمت گرفته تا مارک‌های معروف ترکیه و مغازه‌های صنایع‌دستی محلی، پر شده است. خیابان بغداد به‌ویژه به‌خاطر فروشگاه‌های مد طراحان معروف، جواهرات‌فروشی‌های لوکس و فروشگاه‌های مبلمان گران‌قیمت معروف است. در کنار این‌ها شما فروشگاه‌های دکور و لوازم جانبی منزل و رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را خواهید دید. در کل، این خیابان فضای پر جنب و جوش دارد که می‌تواند در کنار خرید اوقات خوشی را برای شما به وجود آورد.

بازار کادیکوی

مراکز خرید استانبول

Kadikoy، واقع در سمت آسیایی استانبول، منطقه‌ای شلوغ است که طعم جذابیت محلی شهر را به گردشگران هدیه می‌دهد. به عبارتی بازار کادیکوی یک مقصد خرید پر جنب و جوش و رنگارنگ است که در بین مردم محلی و گردشگران محبوب است. این بازار دارای مجموعه وسیعی از مغازه‌ها و غرفه‌ها است که همه چیز از محصولات تازه و غذاهای دریایی گرفته تا ادویه‌ها، منسوجات و سوغاتی‌ها را می‌فروشند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این بازار، بازار ماهی چشمگیر آن است که در آن می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای دریایی تازه صید شده در آب‌های نزدیک دریای مرمره را پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید خیابان‌های اطراف بازار را که پر از مغازه‌ها و بوتیک‌های کوچکی است که کالاهای دست‌ساز، لباس‌های قدیمی و محصولات صنایع دستی منحصربه‌فرد می‌فروشند، را حسابی بگردید. در کل، چه به دنبال یک سوغاتی منحصر به فرد برای بردن به خانه باشید و چه بخواهید از غذاهای محلی اصیل لذت ببرید، بازار کادیکوی از مرکز خرید استابنول مقصدی است که باید حتما به سراغش بروید.

منطقه نیشانتاشی

نام دیگر این منطقه میلان ترکی است. اکثراً افراد ثروتمند به نیشانتاشی می‌آیند. چرا؟

در خیابان ها عمدتا بوتیک‌های مارک دار با کالاهای اروپایی وجود دارد، اما باید توجه داشت که قیمت‌ها در اینجا بالاتر از اروپا است. خرید در نیشانتاشی به ویژه برای کسانی که به دنبال اقلام لوکس و مدرن هستند، جذاب خواهد بود. اگر هم بودجه‌تان نمی‌رسد، گشت و گذار هم لذت‌بخش خواهد بود.

Nişantaşi همچنین بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای طلا و جواهر را در خود جای داده است. در آنجا می‌توانید جواهرات شگفت انگیز ساخته شده از فلزات و جواهرات گرانبها را خریداری کنید.

بخوانید: آشنایی با بهترین مناطق استانبول-ایرانی ها به کدام منطقه علاقه دارند؟

خرید در خیابان استقلال

خرید در خیابان استقلال

این یک خیابان معروف و شلوغ است که از میدان تقسیم تا ناحیه گالاتا به طول 1.5 کیلومتر سرچشمه می‌گیرد. همیشه گردشگران زیادی و همچنین جوانان محلی به این خیابان می‌آیند تا خرید کنند یا بگردند و آخر هم در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های آن دلی از عزا درآورند. شما می‌توانید در خیابان استقلال نه تنها سوغاتی و لوازم جانبی، بلکه لباس، کفش، کیف، لوازم آرایشی، غذاهای خیابانی ترکی، شیرینی و خیلی چیزهای دیگر بخرید.

منطقه عثمان‌بی

این منطقه یکی از معروف‌ترین محله‌ها در فروش پوشاک و محصولات نساجی است. عثمان‌بی را می‌توان حتی محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول، در بین افراد معتاد به خرید کردن دانست. در خیابان روملی، مغازه‌هایی از مارک‌های ترک با دسته های قیمتی مختلف (منسوجات فراوان هستند) وجود دارد. از طرفی در خیابان عبدی ایپکچی، بوتیک‌های مارک دار زیادی از برندهای معروف دنیا را خواهید یافت. در واقع هر بودجه‌ای که داشته باشید، در اینجا اقلام باکیفیت خریداری خواهید کرد.

در عثمان‌بی می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید، از لباس و کفش زنانه، مردانه و کودکان گرفته تا لوازم خانگی، وسایل، انواع لوازم الکترونیکی، سوغاتی، اسباب بازی و غیره. در واقع، این منطقه شهری بیشتر شبیه یک مرکز خرید است که در قلب شهر واقع شده است.

اضافه کنیم که عثمان‌بی بازار بزرگی به نام Osmanbey Çarşı نیز دارد. در داخل بازار نه تنها غذاخوری‌ها و خواربار فروشی‌های کوچک، بلکه کافی نت ها، بخش‌های پوشاک و غیره نیز دیده‌ می‌شود.

لباس شب و لباس های جین در منطقه مرتر

مراکز خرید استانبول

برای لذت بردن از خرید دلپذیر و مقرون به صرفه در استانبول حتما به مرتر سر بزنید. البته طیف محصولات در آنجا چندان زیاد نیست، اما همه محصولات کاملاً با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. اما بیشترین چیزی که این منطقه را به عنوان یکی از مراکز خرید استانبول محبوب کرده است؛ اقلام کمد لباس یعنی شلوار جین و لباس شب و غیره هستند. تمام منسوجات فروخته شده در فروشگاه‌ها در کارخانه‌های منطقه تولید می‌شوند و در کشور به آن بهترین می‌گویند!

شما می‌توانید در اینجا لباس‌های زیبا را نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای جوان‌ها و سنین مختلف دیگر نیز پیدا کنید. جالب اینجاست که فروشندگان اغلب به زبان انگلیسی مسلط هستند و به راحتی می‌توانید یک خرید خوب داشته باشید.

بخوانید: بهترین سوغاتی های استانبول

بازار فروش هورهور در منطقه فاتح

با استفاده از تراموا به ایستگاه آکسارای می‌توانید به این مکان معروف در استانبول برسید. هورهور یک بازار بزرگ سرپوشیده است. در ساختمانی با ارتفاع 5 طبقه بیش از دویست مغازه قرار دارد.

فروشگاه‌های محلی عمدتاً در فروش عتیقه‌جات تخصص دارند: نقاشی‌ها، وسایل مبلمان، ظروف، مجسمه‌ها، ادبیات چاپی و غیره. جالب اینجاست که در غرفه‌های بازار اغلب می‌توانید عتیقه جات روسی را پیدا کنید که قدمت آنها به دوران امپراتوری عثمانی باز می‌گردد.

هورهور همه روزه باز است. از دوشنبه تا شنبه، خریداران می توانند از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر از خرید لذت ببرند. فقط روز یکشنبه فروشندگان روز کاری کوتاه تری دارند: از 12 صبح تا 5 بعد از ظهر کار می‌کنند.

خرید عمده در منطقه لاللی

خرید عمده در منطقه لاللی

مهمانان از کشورهای مختلف مدت‌هاست که به منطقه لاللی سر می‌زنند و آن را یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول می‌دانند. در واقع، این منطقه را می‌توان بهشتی برای مدهای مدرن نامید. مغازه ها و بوتیک‌های محلی عمدتاً در فروش لباس، کفش و لوازم جانبی کمد لباس برای بزرگسالان و کودکان تخصص دارند. مردم اغلب به اینجا می‌آیند تا یک کت خز زیبا یا یک بارانی شیک از چرم طبیعی بخرند.

راستی اگر آماده نیستید زمان زیادی را صرف جستجوی فروشگاه‌های مختلف در این منطقه کنید، بهتر است مراکز خرید یا همان منطقه Osmanbey را انتخاب کنید.

بخوانید: بهترین فستیوال های استانبول در سال 2023

 فستیوال خرید استانبول

این رویداد مهم باعث جذب خریداران از سراسر جهان به استانبول می‌شود. زمان تخفیف‌های داغ است که ارزش آن به 50% می‌رسد. همچنین تمامی فروشگاه‌های بزرگ و کوچک تا پاسی از شب درها را به روی خریداران باز می‌کنند. لازم به ذکر است که این رویداد در اوایل دی ماه هر سال برگزار می‌شود.

مراکز خرید و بازارهای شرکت کننده در جشنواره:

بازار چرم (Zeytinburnu Deri Merkez)

بازار بزرگ (Kapalıçarşı)

بازار مصر (Mısır Çarşısı)

منطقه نیشانتاشی

خیابان استقلال کادسی

در سمت آسیایی، پالادیوم، میدان عمار، آکاسیا و فروشگاه‌های خیابان بغداد.

مراکز خرید استانبول

از آخرین قیمت هتل های استانبول خبر دارید؟

حرف آخر

استانبول، با مجموعه‌ای گسترده از مراکز خرید لوکس، بازارهای سنتی جذاب و فرصت‌های منحصر به فرد برای خرید اجناس محلی، یک شهر خرید فوق‌العاده است. از بازارهای سنتی و محلی گرفته تا مراکز خرید لوکس مانند استانبول مال، این شهر گنجینه‌ای از تجربیات خرید فراهم می‌کند. با تنوع برندها و اقسام کالاها، استانبول به هر نوع تجربه خریدی که ممکن است به دنبال آن باشید، پاسخ می‌دهد.

سوالات متداول

مراکز خرید لوکس در استانبول کدامند؟

مراکز خرید لوکس استانبول شامل “استانبول مال”، “Kanyon” و “Zorlu Center” می‌شوند.

بازارهای سنتی مشهور در استانبول کدامند؟

” بازار بزرگ” و “بازار ادویه” دو بازار سنتی مشهور در استانبول هستند.

بهترین مکان برای خرید محصولات محلی در استانبول کدام است؟

“بازار بزرگ” و “بازارهای هفتگی” بهترین مکان‌ها برای خرید محصولات محلی در استانبول هستند.

نظرات کاربران