Kapali Charshi fabric market in Istanbul

بازار پارچه استانبول؛ به دنیای رنگارنگ پارچه ها سفر کنید

بازار لباس و پارچه در استانبول نه تنها طرفداران زیادی دارد، بلکه یکی از مهمترین صنایع کشور ترکیه به حساب می‌آید. خیلی‌ها به خصوص ایرانی‌ها برای خرید به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید تا در سفرتان به این شهر رویایی، پارچه بخرید، پس باید از قبل بهترین بازار پارچه استانبول را بشناسید تا در کنار پیداکردن باکیفیت‌ترین پارچه‌ها از قیمت مناسب نیز برخوردار شوید. 

رزرو تور استانبول

بلیط‌ هواپیمایی چارتری استانبول با سه کلیک در دستان شماست!

چرا بازار پارچه ترکیه پررونق است؟

بازار پارچه استانبول

پوشاک ترک یکی از مهمترین صنایع این کشور است که نه تنها در منطقه بلکه در جهان نیز علاقه‌مندان زیادی داشته و ارزآوری زیادی برای این کشور به همراه دارد. در ترکیه صنعت نساجی از قرن هفده میلادی یعنی در زمان امپراتوری عثمانی تا به امروز رونق داشته و امروزه با به کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی با رشد زیادی در زمینه پارچه‌بافی همراه بوده تا جایی که حدود 10 درصد از صادرات ترکیه را به خود اختصاص داده است. علت این پیشرفت در این است که ترکیه در تولید مواد اولیه یعنی پنبه جزو کشورهای غنی جهان به حساب می‌آید و مقام هفتمین کشور تولیدکننده پنبه در جهان را دارد. پس طبیعی است که بازار پارچه استانبول از رونق بسیاری زیادی بهره‌مند باشد. 

بخوانید: برندهای معروف استانبول

بهترین بازارهای پارچه استانبول را بشناسید؟

در صورتی که به استانبول سفر می‌کنید و خرید کردن یکی از برنامه‌های شما است، حتما به بازارهای پارچه هم سر بزنید، فضای رنگارنگ، کیفیت عالی پارچه و قیمت مناسب، شما را از خرید کردن راضی نگه می‌دارد. 

تور استانبول فقط با سه کلیک خوبه!

بازار پارچه فروشی کاپالی چارشی استانبول

بازار پارچه استانبول

بازار کاپالی چارشی Kapali Carsi، بازار پارچه استانبول است. این بازار از مکان‌های قدیمی، سنتی و سرپوشیده در منطقه فاتح قرار گرفته و حال و هوای محلی شهر را برای گردشگران به وجود می‌آورد. وقتی قدم در کاپالی چارشی می‌گذارید، انگار سوار ماشین زمان شده‌اید و به قرن پانزدهم برمی‌گردید. معماری تاریخی، مغازه‌هایی با همان سبک قدیم، حس و حالی سنتی، فضای صمیمی فروشندگان و خلاصه هر کدام که از این‌ها، حس بودن در گذشته را به شما می‌دهد. 

شاید همین‌ موارد باعث شده تا سیلی عظیم گردشگران در زمان‌های مختلف به این بازار سرازیر شوند. فرقی نمی‌کند تابستان یا زمستان به استانبول و این بازار بروید، فضای مسقف آن راحتی گشتن در میان مغازه‌ها را برای شما مهیا خواهد کرد. راستی اینجا دنیای پارچه است و 3 هزار پارچه سرا در آن دیده می‌شود که با اجناس متنوع و قیمت‌های خوب خود از شما پذیرایی خواهند کرد. 

بخوانید: بهترین سوغاتی های استانبول

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: این بازار در خیابانی با همین نام یعنی خیابان کاپالی چارشی قرار دارد. 

جاهای دیدنی بازار کاپالی چارشی: مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

بازار پارچه فروشان آکمرکز استانبول

آکمرکز بازار پارچه استانبول است که با بازارهای دیگر تفاوت دارد، این مکان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید و در طول روز بیش چند هزار بازدیدکننده دارد. وجود 250 فروشگاه و وسعتی به اندازه 18 هزار متر مربع باعث شده تا هر چیزی که بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در اینجا پیدا کنید. البته پارچه نیز جزو اجناسی است که در آکمرکز به فروش می‌رسد و در کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف موجود است. طراحی داخلی فوق‌العاده زیبا، مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع گشت و گذار و خرید کردن در این بازار را لذت بخش می‌کنند. 

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: این مرکز خرید در بخش اروپایی استانبول و خیابان نسبیه قرار گرفته است. 

جاهای دیدنی اطراف آکمرکز: نزدیک به خیابان ببک، مرکز خرید اوزدیلک، مرکز خرید کانیون

بخوانید: مراکز خرید کودک در استانبول

بازار پارچه کادیکوی

بازار پارچه استانبول

منطقه Kadıköy یکی از نقاطی است که بیشترین فروش پارچه در استانبول را دارد. یکی از دلایلی که مردم این منطقه تقاضای زیادی برای پارچه‌های باکیفیت دارند این است که پارچه فروشی‌های زیادی در کادیکوی وجود دارد. در واقع این مکان بیشتر با نام بازار پارچه استانبول شناخته می‌شود تا اجناس دیگر. این بازار قدیمتی صد ساله دارد و نه تنها مردم منطقه، بلکه خیلی از گردشگران و افراد دیگر برای خرید این مکان را در نظر می‌گیرند. 

بازار کادیکوی که به عنوان سه شنبه بازار یا جمعه بازار نیز شناخته می‌شود، انواع منسوجات، خواربارفروشی و از همه مهمتر پارچه‌های رنگارنگ و باکیفیت را به فروش می‌رساند. اگر به دنبال قیمت مناسب پارچه هستید، اینجا بهترین مکان برای شما خواهد بود. حواستان باشد که این بازار روزهای سه شنبه و جمعه برپا است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: بازار جمعه کادیکوی در منطقه حسن پاشا در منطقه کادیکوی در سمت آناتولی استانبول واقع شده است.

جاهای دیدنی کادیکوی: موزه باریش مانشو، کافه مونتاگ، مرکز تجاری آنتیکاسیلار سوکاگی، کافه کمسو

بخوانید: مراکز خرید خیابان استقلال

شنبه بازار بشیکتاش

شنبه بازاری که در دو طبقه محصولات متنوعی از خوراکی گرفته تا پارچه و لوازم الکترونیکی را به فروش می‌رسانند. اگر دوست دارید، همانند مردک محلی کمی در میان سنت‌ها غرق شوید، آن روی دیگر استانبول را ببینید و با قیمت مناسب پارچه بخرید این بازار پارچه استانبول می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد، فقط باید بدانید که در طبقه اول مواد غذایی به فروش می‌رسد و دیگر اجناس در طبقه دوم هستند. راستی اگر به این شنبه بازار می‌روید، از 6 صبح تا 6 عصر پذیرای شما خواهند بود. 

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: این بازار در بخش اروپایی استانبول و در خیابان نوزتیه بشیکتاش قرار دارد.

جاهای دیدنی محله بشیکتاش: کاخ دولما باغچه، پارک یلدیز، مسجد اورتاکوی، موزه نیروی دریایی استانبول، کاخ چراغان

بازار پارچه استانبول در خیابان استقلال

بازار پارچه استانبول و خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول، یکی از قدیمی ‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید این شهر است که هر چه بخواهید را برایتان فراهم می‌کند. در این محله، تعداد زیادی مراکز خرید با فروشگاه‌های متنوع از جمله پارچه فروشی را پیدا خواهید کرد که اجناس با کیفیتی را در معرض فروش قرار داده‌اند. اگر به دنبال پارچه های متنوع و خریدهای دیگر هستید و در اخر هم قصد دارید ناهار یا شام را در همین حوالی نوش جان کنید، بی شک خیابان استقلال بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: محله بی اغلوا

جاهای دیدنی خیابان استقلال: موزه مادام توسو، کلیسای سنت آنتوان، موزه ودات ندیم تور، موزه گالاتاسرای

با رزرو هتل استانبول از سه کلیک، سفری بدون دغدغه را آغاز کنید.

حرف آخر

بخشی از سفر به استانبول به خرید کردن می‌گذرد. در این میان برخی به جای لباس و دیگر اجناس یا حتی در کنار این‌ها، قصد خرید پارچه هم دارند. بازار پارچه استانبول در نقاط مختلف این شهر قرار دارد و شما می‌توانید با مراجعه به نزیدکی‌ترین‌ها که در این مقاله معرفی کردیم، خرید متفاوتی از پارچه را تجربه کنید، چراکه کیفیت در اینجا حرف اول را می‌زند. 

سوالات متداول

کدام بازار در استانبول برای خرید پارچه‌های باکیفیت شناخته شده است؟

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) یکی از معروف‌ترین بازارها برای خرید پارچه‌های باکیفیت و متنوع است.

در کدام منطقه استانبول می‌توان انواع پارچه‌های سنتی ترکی را یافت؟

منطقه فاتح، به‌ویژه اطراف بازار محمودپاشا، برای خرید پارچه‌های سنتی ترکی معروف است.

آیا بازارهای پارچه در استانبول انواع پارچه‌های مدرن و مارک‌دار هم دارند؟

بله، مناطقی مانند نیشانتاشی و شیشلی انواع پارچه‌های مدرن و برندهای معروف را عرضه می‌کنند.

برای خرید پارچه‌های عمده در استانبول به کجا باید مراجعه کرد؟

منطقه امینونو، به‌خصوص بازارهای اطراف مسجد سلیمانیه، برای خرید عمده پارچه محبوبیت دارد.

نظرات کاربران