Sights of Istanbul

100 مورد از جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

استانبول شهر چند فرهنگی که دو قاره آسیا و اروپا در آن قرار دارد و شرق به غرب می‌رسد. تنگه بسفر در این کلان شهر گسترده اروپا را از آسیا جدا می‌کند. بخش اروپایی استانبول ترکیبی جذاب از تاریخ غنی شهر و سبک زندگی مدرن است و مقصدی عالی برای هر کسی است که به دنبال تجربه بهترین‌ها می‌گردد. مراکز خرید لوکس بخش اروپایی، هتل‌های مجلل 5 ستاره، رستوران‌های مجلل و جزایر استانبول جذابیت‌های بخش اروپایی این شهر خواهند بود که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به استانبول می‌کشانند. در کنار اقامت و خرید که خودشان دنیایی سرگرم کننده در استانبول هستند، جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی شما را با فرهنگ ترکیه بیشتر آشنا نموده و برنامه گشت‌وگذارتان در سفر را تکمیل می‌نمایند. 

رزرو تور استانبول

با خرید بلیط هواپیما استانبول، لحظاتی فراموش‌نشدنی را در استانبول زیبا و رویایی سپری کنید.

تاریخچه بخش اروپایی استانبول: بخش سنتی و جدید

بخش اروپایی استانبول شامل بخش سنتی واقع در شبه جزیره تا بخش جدید در شمال شاخ طلایی می‌شود که با زیباترین و تاریخی‌ترین مکان‌های دیدنی شهر، فرصت‌های استثنایی برای کاوش در طرف اروپایی شهر در اختیارتان می‌گذارد. 

بخش سنتی

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

بخش سنتی طرف اروپایی استانبول در شبه جزیره تاریخی شهر واقع شده است. این منطقه در طول امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی مرکز قدرت بود و بسیاری از نمادهای شهر از جمله ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی را در خود جای داده است. دیدنی‌ های اروپایی استانبول در خیابان‌های باریک و پیچ‌درپیچ میان ساختمان‌های تاریخی و بازارهای سنتی قرار دارند. 

بخش جدید

نسبت به بخش سنتی، طرف جدید اروپایی منطقه مدرن‌تری بوده که در قرن 19 و 20 توسعه یافته است. بخش جدید قسمت اروپایی استانبول شمال شاخ طلایی را شامل می‌گردد که در دوران افول امپراتوری عثمانی و سال‌های اولیه جمهوری ترکیه ساخته شده است. بخش جدید با خیابان‌های وسیع، ساختمان‌های مدرن و مناطق تجاری مشخص می‌شود.  

علی‌رغم تفاوت‌های بین این دو منطقه، هر دو بخش قدیمی و جدید سمت اروپایی تجربیات منحصربه‌فردی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. بخش قدیمی شهر نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی استانبول دارد، در حالی که بخش جدید شهر مرکزی برای تجربه خریدهای خوب، رستوران‌های شیک و انواع سرگرمی‌ها است. چه به تاریخ، هنر و فرهنگ علاقه‌مند باشید یا زندگی شبانه، بخش اروپایی استانبول برای همه چیزهایی برای ارائه دارد.

مناطق بخش اروپایی استانبول که نباید دیدن آنها را از دست داد!

فاتح

Fateh neighborhood of Istanbul

یکی از محبوب‌ترین مناطق برای بازدید در قسمت اروپایی استانبول، فاتح است که شامل محله های سلطان احمد، امینونو، بالات و فنر می گردد. فاتح خانه برخی از مشهورترین بناهای استانبول از جمله مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی است. علاوه بر این، فاتح بازار پر جنب‌وجوش امینونو را نیز در خود جای داده که بهترین مکان برای گشت‌وگذار در بخش اروپایی استانبول است، جایی که می‌توانید همه چیز را از ادویه تا سوغاتی پیدا کنید. برای آشنایی با گذشته استانبول، بازدید مغاره‌های قدیمی به سراغ محله‌های تاریخی بالات و فنر در منطقه فاتح بروید. 

بی‌اوغلو

بی‌اوغلو یکی دیگر از مناطق محبوب برای کاوش در بخش اروپایی استانبول بوده که محله‌های تکسیم، گالاتا و کاراکوی را در خود جای داده است. میدان تکسیم، یکی از معروف‌ترین نقاط استانبول، در این‌جا قرار دارد. میدان تکسیم که توسط کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها احاطه شده، مرکزی برای حمل‌ونقل عمومی است. محله گالاتا که درست در سربالایی بالاتر از میدان تکسیم واقع شده، برج گالاتا را در خود جای داده که مناظر خیره‌کننده‌ای از استانبول را ارائه می‌دهد. برای گشت‌وگذار در کافه‌ها و گالری‌های مشهور، به محله کاراکوی در بی‌اوغلو بروید. 

بشیکتاش

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

بشیکتاش یکی دیگر از دیدنی های اروپایی استانبول است که محله‌های اورتاکوی، آرناووتکوی، ببک و ییلدیز در آن قرار دارند. محله شیک اورتاکوی بخاطر مسجد خیره‌کننده اورتاکوی که در تنگه بسفر قرار دارد، شناخته می‌شود. آرناووتکوی، ببک و ییلدیز نیز همگی محله‌های مجللی هستند که مناظر خیره‌کننده‌ای از تنگه بسفر، همراه با کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌های فراوان دارند.

برای رزرو بهترین هتل های استانبول در منطقه اروپایی این شهر، همین حالا اقدام کنید.

شیشلی، مرکز مد و فشن در استانبول

شیشلی

نیشانتاشی محله‌ای شیک در شیشلی است که بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های سطح‌بالا را در خود جای داده است. این محله به‌خاطر معماری زیبایش شناخته شده و بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

پیش از اینکه به سراغ جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی برویم، با رزرو تور استانبول تابستان 1402 سفرتان را به این شهر نهایی کنید.

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

هنگام بازدید از بخش اروپایی استانبول، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی برای کاوش وجود دارد. در این‌جا 10 مقصد برتری که در سفر خود باید از آن بازدید کنید، آورده شده است.

میدان سلطان احمد

Sultan Ahmed Square

میدان سلطان احمد در شبه جزیره تاریخی، محل چشم‌گیرترین بناهای دیدنی استانبول شامل مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی است. می‌توان گفت این میدان قطب تاریخی و بهترین نقطه برای شروع کاوش و گشت‌وگذار در تاریخ غنی ترکیه است.

برج گالاتا در بخش اروپایی استانبول

اگر به دنبال دیدن استانبول از ارتفاعات با دید 360 درجه هستید به برج گالاتا بروید. این برجی سنگی قرون وسطایی یکی از دیدنی های بخش اروپایی استانبول بوده که مناظر خیره‌کننده‌ای از خط افق استانبول را ارائه می‌دهد و یک نقطه محبوب برای گردشگران و افراد محلی است.

کاخ دولماباغچه

اگر به هنر و معماری علاقه دارید، حتما از کاخ دولماباغچه بازدید کنید. این کاخ قرن نوزدهمی خیره‌کننده مجموعه‌ای چشمگیر از آثار هنری اروپایی و عثمانی را در خود جای داده و نمونه‌ای برجسته از میراث فرهنگی غنی استانبول است.

پارک امیرگان از دیدنی های اروپایی استانبول

برای استراحت و فرار از شلوغی شهر، به پارک امیرگان بروید. این پارک سرسبز در تنگه بسفر، به‌خاطر جشنواره لاله‌هایش در بهار شهرت دارد و مکانی عالی برای پیک‌نیک یا گشت و گذار در بخش اروپایی استانبول است.

آب انبار باسیلیکا

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

آب انبار باسیلیکا جاذبه‌ای جذاب است که قدمت آن به امپراتوری روم بازمی‌گردد. این آب‌انبار با فضای وهم‌آلود و معماری چشمگیرش، مکانی است که برای دوستداران تاریخ و علاقه مندان به معماری جذابیت بسیاری دارد.

قلعه روملی حصاری

قلعه روملی حصار که در قرن پانزدهم برای محافظت از استانبول در برابر ارتش‌های مهاجم ساخته شد، قلعه‌ای چشم‌گیر و تاریخی با مناظر خیره‌کننده‌ای از تنگه بسفر است. این قلعه به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی ارزش برنامه‌ای یک‌روزه برای کاوش را دارد.

خانه آتاتورک از دیدنی های اروپایی استانبول

خانه سابق مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه مدرن اکنون موزه‌ای برای بازدید از زندگی و دستاوردهای او است. معماری زیبای عمارت در کنار نمایشگاه‌هایی که دوره‌ای در آن برگزار می‌گردد، برای علاقمندان به فرهنگ ترکیه محبوب و جذاب است. 

کلیسای Chora 

Church of Chora

اگر به هنر و معماری بیزانسی در بازدید از جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی علاقه دارید، حتماً از کلیسای Chora دیدن کنید. این کلیسای بی‌نظیر به‌خاطر موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری پیچیده‌اش معروف بوده و نمونه‌ای بارز از میراث فرهنگی غنی استانبول است.

خیابان استقلال

برای خرید و صرف غذا به خیابان استقلال بروید. این پیاده‌راه شلوغ در بی‌اوغلو مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی است که آن‌را به مکانی عالی برای یک روز بیرون رفتن با دوستان یا خانواده تبدیل نموده است.

مسجد اورتاکوی

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

برای گشت و گذار در بخش اروپایی استانبول و تجربه معماری منحصربه‌فرد عثمانی، از مسجد اورتاکوی دیدن کنید. این مسجد زیبا که در تنگه بسفر قرار دارد به دلیل سبک معماری منحصربه‌فرد خود شناخته شده و برای علاقه‌مندان به معماری نمونه‌ای برجسته است.

کارهایی که باید در قسمت اروپایی استانبول انجام داد

Balik Ekmek را در پل گالاتا امتحان کنید

Balik Ekmek در پل گالاتا یکی از آن رستوران‌هایی است که عاشقان غذا باید امتحانش کنند. یک ساندویچ ماهی سنتی ترکیه که برای بازدیدکنندگان بخش اروپایی استانبول تنها یک غذا نخواهد بود بلکه مزه کردن بخشی از فرهنگ غذایی ترکیه خواهد بود. علاوه بر این، می‌توانید با یک تور قایق در تنگه بسفر، افق خیره‌کننده شهر را ببینید و از اروپا به آسیا بروید، که تجربه‌ای بی‌نظیر است.

بازار بزرگ از دیدنی های اروپایی استانبول

Grand Bazaar is one of the European sights of Istanbul

گشت‌وگذار در بازار بزرگ استانبول تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای قدم‌زدن در میان مغازه‌های قدیمی بزرگ‌ترین بازار استانبول و خرید سوغاتی خواهد بود. شما می‌توانید هر چیزی از ادویه‌ها و منسوجات رنگارنگ گرفته تا سرامیک‌ها و جواهرات سنتی را در این بازار پیدا کنید.

در خیابان های محله گالاتا قدم بزنید

در خیابان‌های قدیمی محله گالاتا قدم بزنید و در یکی از کافه‌های اطراف بخش اروپایی استانبول از یک فنجان قهوه ترک لذت ببرید.

پارک گلهانه در بخش اروپایی استانبول را دریابید

یکی دیگر از پارک‌های زیبای استانبول که آن را به جشنواره لاله‌های رنگارنگش می‌شناسند، گلهانه است. برای تجربه قدم‌زدن در طبیعتی سرسبز و مملو از گل در ترکیه به این پارک سر بزنید. 

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول؛ مثل محلى ها همه جا را بشناسید

بازدید از موزه مدرن استانبول 

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

موزه مدرن استانبول در کاراکوی فرصتی برای بازدید از هنر معاصر استانبول با مجموعه عظیمی از آثار هنری و نمایشگاه‌هایی که میراث فرهنگی غنی استانبول را به نمایش می‌گذارند، خواهد بود. پس در استانبول بازدید از آن را از دست ندهید.

در بالات و فنر از دیدنی های اروپایی استانبول بگردید

کاوش در خانه‌های رنگارنگ و هنرهای خیابانی محله‌های بالات و فنر یکی از راه‌های گشت و گذار در بخش اروپایی استانبول و دیدن تاریخ و فرهنگ غنی شهر از نزدیک است.

در نیشانتاشی به خرید بروید

اگر اهل خرید هستید، می‌توانید در بوتیک‌های گران‌قیمت نیشانتاشی به خرید بپردازید. نیشانتاشی خانه برخی از معروف‌ترین برندهای جهان برای علاقمندان به خرید لوکس است. 

به Pub Crawl در تکسیم بروید

Pub Crawl

اگر به دنبال سرگرمی و هیجان هستید، می‌توانید از زندگی شبانه در کلوب‌های منطقه تکسیم لذت ببرید. این محله شلوغ مکان مناسبی برای رقصیدن شبانه و پیدا کردن دوستان جدید است.

غذاهای کلاسیک ترکی در رستوران های استانبول 

شما می‌توانید غذاهای خوشمزه ترکی را در یکی از رستوران‌های منطقه بشیکتاش در بخش اروپایی استانبول میل کنید. این یک راه عالی برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ محلی و امتحان برخی از بهترین غذاهای ترکی است.

چگونه در قسمت اروپایی استانبول بگردیم؟

رفت‌و‌آمد در بخش اروپایی استانبول به لطف سیستم حمل‌ونقل عمومی گسترده این شهر نسبتاً آسان است. در کنار سهولت دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، لازم است بگوییم که حمل‌ونقل عمومی در استانبول هزینه پایینی دارد و این برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر مسافران بسیار موثر خواهد بود. در اینجا برخی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل برای کاوش در قسمت اروپایی استانبول آورده شده است:

بازدید از جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی با مترو

مترو راهی سریع و کارآمد برای سفر در استانبول است. خط مترو M2 از سمت اروپایی شهر می‌گذرد و منطقه میدان تکسیم را به منطقه حاجی‌عثمان متصل می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با خطوط مترو این شهر، مقاله همه چیز درباره مترو استانبول در سال 2023 را مطالعه کنید.

تراموا

جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی

تراموا یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل محبوب در استانبول است. خط تراموا T1 از کاباتاش به باغچیلار می‌رود و از بسیاری از مناطق پرطرفدار بخش اروپایی از جمله سلطان احمد، امینونو و کاراکوی عبور می‌کند.

اتوبوس

استانبول دارای شبکه اتوبوس‌رانی گسترده‌ای است که تمام نقاط شهر را پوشش می‌دهد. بخش اروپایی استانبول توسط تعدادی خط اتوبوس که محله‌ها و مناطق مختلف را به هم متصل می‌کنند، به راحتی قابل بازدید است.

فری

استانبول توسط آب احاطه شده و کشتی یک وسیله حمل‌ونقل محبوب برای کاوش در بسفر و جزایر پرنس است. کشتی همچنین راهی مناسب برای سفر بین دو بخش اروپایی و بخش آسیایی استانبول است.

تاکسی

Taxi in Istanbul

تاکسی‌ها به‌طور گسترده در استانبول در دسترس هستند و راهی مناسب اما گران برای رفت‌وآمد و بازدید از جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی هستند. با این حال، حتماً از تاکسی‌متر استفاده کنید یا از قبل بر روی قیمت توافق کنید تا از شارژ اضافی جلوگیری کنید.

پیاده روی در بخش اروپایی استانبول

در نهایت، پیاده‌روی راهی عالی برای کاوش در قسمت اروپایی استانبول است، به‌ویژه در مناطقی مانند سلطان احمد و بی‌اوغلو که در طول مسیر مناظر زیبایی برای لذت بردن وجود دارد.

جاذبه های بخش اروپایی استانبول را از دست ندهید!

در پایان باید گفت که بازدید از جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی برای هر کسی که عاشق تاریخ، فرهنگ و مناظر زیبا است به نوعی ضروری و قطعاً جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. از مکان‌های دیدنی خیره‌کننده در میدان سلطان احمد گرفته تا محله‌های شیک بی‌اوغلو و بشیکتاش، در قسمت اروپایی استانبول چیزهای زیادی برای کاوش و لذت بردن وجود دارد. زیبایی چندین برابر این بخش از شهر مدیون ترکیب سنت و مدرنیته است که برای هرکس جذابیتی متفاوت دارد. پس شک نکنید و همین حالا برای خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام کنید.

نظرات کاربران