محله های خطرناک استانبول

محله‌های خطرناک استانبول؛ 7 محله ناامنی که نباید بروید!

محله های خطرناک استانبول

استانبول را شهری بزرگ، زیبا با انواع تفریحات متنوع می‌شناسیم. این شهر برای ما ایرانی‌ها یک مقصد نسبتا کم خرج، ایده‌آل و محبوب است. اگر قصد سفر به این شهر دوست داشتنی را دارید و می‌خواهید بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید؛ توصیه می‌کنیم اطلاعات کامل این شهر را قبل از سفر جمع‌آوری کنید. به هر حال، شهری با جمعیتی بیش از 18 میلیون مشکلات و خطرات خاص خود را دارد. در کل، اگر می‌خواهید در هنگام قدم زدن با جیب برها و آدم‌های خطرناک که از انجام هیچ جرمی ترسی ندارند؛ روبرو نشوید؛ محله‌های خطرناک استانبول را بشناسید.

رزرو تور استانبول

  

مناطق خطرناک و ناامن در استانبول کدامند؟

محله های خطرناک استانبول

در هر شهری یکی سری محله‌های خطرناک وجود دارند که بهتر است به آنجا نروید. به خصوص اگر گردشگر و توریست هستید. استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید در حال پیاده روی در این شهر، ناخواسته وارد یکی از این محله‌های خطرناک استانبول شوید و این امکان وجود دارد که اتفاق‌های ناگواری برای شما بیفتد؛ پس شناخت این محله‌ها قبل از سفر امنیت شما را بیشتر خواهد کرد. این مناطق ناامن عبارت‌اند از:

محله کوش تپه

 محله کوش تپه

محله کوش تپه با وجود فروشندگان مواد مخدر، کولی‌ها و پناهندگان به حدی خطرناک است که با وارد شدن به آن سریعا متوجه خواهید شد. مردم و سکنان این منطقه برای حفاظت از اموال خود دور تا دور خانه‌هایشان را با سیم خاردار پوشانده‌اند. شاید منطقه کوش تپه کوچک باشد و به راحتی بتوان تمام آن را پیاده‌روی کرد؛ اما به اندازه کافی ناامن هست که آن را یکی از محله‌های خطرناک استانبول بدانیم.

محله سلطان بایلی

محله سلطان بایلی

می‌گویند محله سلطان بایلی یکی دیگر از محله‌های خطرناک استانبول در شب بسیار ناامن است. در کل فرقی نمی‌کند؛ چه شب چه روز، بهتر است به این منطقه وارد نشوید. سلطان بایلی در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار گرفته و بیشتر ساکنان آن را مهاجران و پناهندگان غیرقانونی تشکیل می‌دهند.

محله قاضی عثمان پاشا

محله قاضی عثمان پاشا

قاضی عثمان پاشا از محله‌های خطرناک استانبول است که باید دور آن را خط قرمز بکشید. وجود یک آثار باستانی و تاریخی در این  منطقه، گردشگران را به سمت خود می‌کشاند؛ ولی رفتن به اینجا اصلا عاقلانه نیست. پناهندگان، قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر مخصوصا قاچاق انسان از جمله شغل‌های مردم قاضی عثمان است. پس اگر برای دیدن این منطقه کنجکاو شدید، بدانید که شاید دیگر هیچ وقت از آنجا برنگردید.

محله دولاب دره

محله دولاب دره

وقتی فقر در جای ریشه کند، هر نوع جرم و جنایتی رخ خواهد داد. محله دولاب دره هم از مناطق بسیار فقیر استانبول است که آمار جرم، خشونت، دزدی و…در آن کم نیست. شاید با رفتن به دولاب دره، اتفاقی برایتان پیش نیاید ولی مطمئنا هر آنچه را که همراه‌تان است، از دست خواهید داد.  

محله اسنیورت

محله اسنیورت

وجود فروشندگان مواد مخدر کافی است تا محله اسنیورت را به منطقه‌ای ترسناک و ناامن تبدیل کند. در واقع، اولین جایی که پلیس برای کشف مواد مخدر اقدام می‌کند، این محله است. از طرفی وجود پناهندگان هم باعث شده تا جرم و جنایت بیشتر شود.

محله کمال پاشا

محله کمال پاشا

محله کمال پاشا جزء آن دسته مناطق خطرناک استانبول است که برای ایرانی‌ها بیشتر خطرناک است. دزدی و به قتل رساندن دو ایرانی در سال 95 باعث شده تا کمال پاشا از محله‌های خطرناک استانبول شناخته شود. جرم و جنایت در اینجا زیاد به چشم می‌خورد . این محله به خصوص در تاریکی شب به شدت ناامن می‌شود.

محله غزی

محله‌های خطرناک استانبول

این احتمال وجود دارد که در سفرتان به استانبول به خیابان تکسیم هم سری بزنید؛ اما مواظب باشید که در هنگام قدم زدن وارد محله و خیابان غزی نشوید. درگیری‌ها در این منطقه زیاد است و باعث شده تا نیروهای پلیس بیشتر اوقات در اینجا حضور داشته باشند. بی شک خیابان غزی را نیز می‌توان یکی از محله‌های خطرناک استانبول دانست.

نکات مهم در هنگام قدم زدن در خیابان‌های استانبول

محله‌های خطرناک استانبول

توصیه می‌کنیم موارد زیر را در نظر گرفته و انجام دهید تا در هنگام سفر به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی با مشکل مواجه نشوید و با خاطره بد برنگردید.

  • جیب برها در همه مناطق هستند، پس مواظب افراد مشکوک اطرافتان باشید.
  • بهتر است از پاسپورت و ویزای خود را کپی کرده و همراه داشته باشید. چراکه در برخی مناطق شلوغ این امکان وجود دارد که پلیس برای بررسی هویت از شما مدارک بخواهد.
  • استفاده از بیمه مسافرتی شاید در نگاه اول هزینه اضافی به نظر بیاید، اما از شما در مقابل اتفاقات پیش بینی نشده سفر پشتیبانی خواهد کرد.
  • در هنگام خرید خیلی مودبانه چانه بزنید، هرگز بحث یا صدای خود را بلند نکنید.
  • از وارد شدن به مکان‌های خلوت خودداری کنید. یک قانون ساده: اگر خانواده‌هایی در اطراف هستند، در امان خواهید بود.
  • اگر در هنگام پیاده‌روی تجهیزاتی گران قیمت مانند دوربین عکاسی یا گوشی تلفن همراه با خودتان دارید؛ آنها را در کوله پشتی قرار ندهید.
  • برای اقامت از هاستل‌ها و یا هتل‌های معتبر در جاهای مشخص استانبول استفاده کنید. پس از رزرو هم برای جابجایی از طریق هتل، تاکسی رزرو کنید.
  • شاید دوست داشته باشید با بهترین منطقه استانبول در کنار این جاهای نا امن آشنا شوید؛ پس این مقاله را از دست ندهید!

در آخر

سفر به استانبول برای همه ما ایرانی‌ها پر از هیجان، سرگرمی و تفریح است. با این حال، داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و اطلاعات جامع در همه زمینه‌ها به خصوص محله‌های خطرناک استانبول از خطرات و مشکلات احتمالی در هنگام سفر جلوگیری خواهید کرد. پس از قبل از رزرو هتل استانبول حتما این مناطق را بشناسید.

نظرات کاربران