تفریحات تابستانی

جاهای تاریخی استانبول: از قصرهای عثمانی تا حمام‌های باستانی، سفری در زمان!

جاهای تاریخی استانبول را می‌شناسید؟ همانطور که می‌دانید استانبول، شهری که در آن سنگ‌ها رازهایی به قدمت تاریخ دارند، پر از جاهای تاریخی است که هر کدام داستانی از دوران‌های گذشته را برای نسل‌های آینده حکایت می‌کنند. این شهر، که گویی صفحاتی از کتاب تاریخ را زنده کرده، مملو از میراثی است که بیزانسی‌ها، رومی‌ها و عثمانی‌ها بر جای گذاشته‌اند. از مساجد باشکوه و کاخ‌های عظیم گرفته تا بازارهای قدیمی و خیابان‌های سنگفرش شده، هر گوشه‌ای از استانبول دعوت‌نامه‌ای است به سفری در زمان، جایی که می‌توانید لمسی از عظمت دوران‌های گذشته را در هر آجر و مسیر حس کنید. با هر قدم، داستان‌هایی از شکوه، فتوحات، هنر و فرهنگ در این شهر تاریخی به شما آشکار می‌شود، دعوت‌نامه‌ای برای کشف و شگفت‌زدگی در هر نگاه!

رزرو تور استانبول

قیمت بلیط هواپیما استانبول را با سه کلیک چک کنید.

مساجد تاریخی استانبول

جاهای تاریخی استانبول

مسجد تاریخی ایاصوفیه

وقتی به استانبول می‌روید؛ اولین جایی که باید از بین جاهای تاریخی استانبول ببینید، مسجد ایاصوفیه است. مسجد ایاصوفیه همچون نگینی در بخش اروپایی استانبول خودنمایی می‌کند. در حال حاضر این بنای تاریخی به عنوان مسجد تغییر کاربری داده است و در آن نماز به جا می‌آورند. اما جالب است بدانید که این مسجد به مدت هزار سال به عنوان کلیسای امپراتور روم شرقی فعالیت می‌کرده است.

مسجد ایاصوفیه با قبه‌ها، مناره‌های بلند و چشم‌نوازش در میدان ایاصوفیه در نزدیکی هتل‌ها و مراکز خرید به روز استانبول قرار دارد. اگر در هتل‌های نزدیک به ایاصوفیه اقامت داشته باشید می‌توانید از پنجره هتل، این مسجد زیبا را تماشا کنید. بازدید از آن برای عموم آزاد است و نیازی به پرداخت پول ندارید. همچنین در این مسجد نماز هم برگزار می‌شود که می‌توانید برای خواندن نماز یا تماشای نمازگزاران به این مسجد بروید.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول؛ مثل محلى ها همه جا را بشناسید

مسجد سلیمانیه از جاهای تاریخی استانبول

مسجد سلیمانیه از جاهای تتاریخی استانبول، مسجدی با قدمت 450 ساله عثمانی است. این بنا توسط سلیمان، مشهورترین فرمانروای امپراتوری عثمانی ساخته شده و همچنین توسط معمار سینان، مهمترین معمار تاریخ عثمانی طراحی شده است.

مسجد سلیمانیه از روی تپه‌ای مشرف به شاخ طلایی و تنگه بسفر مشرف به استانبول قدیم قرار گرفته و موقعیتس استراتژیک و البته بسیار زیبا دارد. تماشای منظره دریا از این مسجد واقعا دیدنی و باشکوه است. اگرچه فضای داخلی مسجد به سادگی طراحی شده است، اما با بزرگی و عظمت خود نشان دهنده شکوه و عظمت دوران آن است.

مسجد شاهزاده

مسجد شاهزاده

مسجد شهزاده یا شاهزاده از دیگر جاهای تاریخی استانبول است که برای فرزند سلیمان که در جوانی از دنیا رفت ساخته شد. این مسجد در بلوار آتاتورک که شبه جزیره تاریخی را به دو قسمت تقسیم می‌کند، یکی از زیباترین نمونه‌های معماری عثمانی است.

شما می‌توانید بسیاری از بناهای تاریخی بیزانس را در استانبول در نزدیکی مسجد شهزاده ببینید. صومعه مسیح پانتوکراتور (مسجد زیرک) و صومعه میرلایون (مسجد بدروم) مربوط به آن دوره در چند قدمی مسجد قرار دارند.

مسجد زیرک از زیباترین جاهای تاریخی استانبول

مسجد زیرک یک سازه اصلی است که در عکس‌های شبه جزیره تاریخی که از شاخ طلایی گرفته شده است خودنمایی می‌کند. این بنا که نام اصلی آن صومعه پانتوکراتور بود، در اصل یک کلیسای بیزانسی است.

این صومعه، متشکل از سه کلیسا به هم پیوسته، سومین کلیسای بزرگ قسطنطنیه بود. جالب است بدانید که اعضای سلسله‌های کومننوس و پالئولوگوس در زیر بنای ساخته شده در اواخر دوره بیزانس دفن شده‌اند. بنابراین حتما از این قسمت بازدید کنید، در نوع دیدنی است. امروزه، از صومعه فقط ساختمان اصلی کلیسا باقی مانده که در پی فتح استانبول به مسجد تبدیل و در نهایت «مسجد زیرک» نامگذاری شد.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی که خاطره ساز هستند!

مسجد فاتح

جاهای تاریخی استانبول

مسجد فاتح از دیگر جاهای تاریخی استانبول، یکی از اولین مساجدی است که در استانبول ساخته شده است. این مسجد که به محمد فاتح، اولین سلطان عثمانی در استانبول تقدیم شده، در قلب شبه جزیره تاریخی قرار دارد.

در محل مسجد، کلیسای رسولان مقدس، اولین کلیسای تاریخی قسطنطنیه وجود داشت. این کلیسا که توسط امپراتور کنستانتین در قرن چهارم ساخته شد، محل دفن امپراتورهای روم و بیزانس بود.

مسجد کاریه (کلیسای چورا)

مسجد کاریه مهمترین نمونه های هنر موزاییک بیزانسی را در خود جای داده است. موزاییک‌های قرن چهاردهم هنوز در وضعیت بسیار خوبی هستند و دیوارهای ساختمان را تزئین می‌کنند. در راهروهای داخلی و بیرونی موزاییک‌هایی وجود دارد که زندگی عیسی و مریم را به تصویر می‌کشد.

کلیسای چورا در دوره بیزانس در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد و نام آن به مسجد کاریه تغییر یافت. این ساختمان که تقریباً 80 سال در دوره جمهوری به عنوان موزه باقی ماند، در سال 2020 دوباره به مسجد تبدیل شد. مسجد کاریه یکی از مهمترین مکان های تاریخی استانبول برای علاقه مندان به تاریخ هنر است. در اینجا می‌توانید آخرین آثار تمدنی را ببینید که دیگر وجود ندارد.

بخوانید: کلیساهای استانبول

 مسجد ایوب از قدیمی ترین جاهای تاریخی استانبول

مسجد ایوپ از جاهای تاریخی استانبول، در جایی ساخته شد که گمان می‌رود ابو ایوب الانصاری یکی از اصحاب مهم حضرت محمد (ص) مدفون است. این مسجد که پس از فتح استانبول توسط عثمانی‌ها ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین مساجد استانبول است.

اگرچه مسجد ایوپ کوچکتر از مساجد امپراتوری عثمانی است، اما معماری آن بسیار چشمگیر است. این مسجد به دلیل اهمیت شخصی که به او اختصاص داده شده، مقدس‌ترین مسجد استانبول محسوب می‌شود.

با سه کلیک همین حالا تور استانبول را رزرو کنید!

مسجد آبی سلطان احمد

در قلب استانبول و قسمت اروپایی آن می‌توانید یک مسجد با رنگ آبی را پیدا کنید. علت اینکه به آن مسجد آبی می‌گویند این است که آن را با کاشی‌های آبی تزئین کرده‌اند. وقتی به ایاصوفیه رفتید می‌توانید سری هم به این مسجد 400 ساله بزنید، چرا که در نزدیکی ایاصوفیه قرار گرفته است.

در گذشته فقط فضای داخلی مسجد آبی بود. اما در سال 2013 یک عملیات بازسازی صورت گرفت که تا سال 2016 نیز ادامه یافت. در این عملیات، رنگ کاشی‌ها را تغییر دادند و تعمیراتی نیز در بخش‌هایی از مسجد صورت گرفت. در حال حاضر مسجد سلطان احمد، آبی رنگ است. شما می‌توانید در این مسجد زیبایی‌های زیادی برای عکاسی کردن پیدا کنید.

مکان های تاریخی استانبول

قنات بوزدوغان یا قنات والنس

قنات بوزدوغان (قنات والنس) اساساً یک سازه رومی است که قدمت آن به قرن چهارم می‌رسد. آب از تراکیه به استانبول آورده می‌شد. چراکه مردم در زمان‌های قدیم از کمبود آب رنج می‌بردند، به لطف سیستم حمل و نقل آب که رومی‌ها ایجاد کردندف این مشکل برطرف شد.

زمانی که قسطنطنیه پایتخت امپراتوری روم اعلام شد (قرن چهارم)، جمعیت شهر افزایش یافت. استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر اواخر دوران باستان، به آب فراوان نیاز داشت. آب وارد شده از طریق یک سیستم حمل و نقل پیچیده در مخازن زیرزمینی ذخیره می‌شد.

قنات نام خود را از یک امپراتور رومی گرفته است که در جنگ با گوت ها در نبرد آدریانوپل جان باخت. قنات والنس یکی از زیباترین جاهای تاریخی استانبول برای علاقه مندان به معماری رومی است.

تپه پیر لوتی

جاهای تاریخی استانبول

تپه پیر لوتی نام خود را از شاعری فرانسوی گرفته است که در دوره عثمانی در استانبول زندگی می‌کرد و در آثارش از استانبول الهام گرفته بود. می‌توانید با تله کابین از ایوپ به تپه پیر لوتی بروید و از منظره شاخ طلایی عکس بگیرید.

شاخ طلایی بندر طبیعی استانبول و مهمترین منطقه تجاری از دوره یونان باستان بوده است. در دوره بیزانس و عثمانی کالاهایی که از جاده ابریشم می‌آمد بر روی کشتی‌ها بارگیری و از این بندر به اروپا صادر می‌شد.

قصر وارونه یا آب انبار باسیلیکا

وقتی از دو مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی دیدن کردید، جای دوری نروید چرا که تماشای قصر وارونه را از دست خواهید داد. آب انبار باسیلیکا از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استانبول به شمار می‌رود و ساخت آن به زمان امپراطوری بیزانس برمی‌گردد.

این آب انبار در قلب شهر استانبول قرار دارد. اگر دوست دارید از مراکز تفریحی و فروشگاه‌های استانبول فاصله بگیرید و در مکان متفاوتی حس و حال جدیدی را تجربه کنید، حتما سری به این آب انبار بزنید. این سرداب از امپراطوری روم شرقی به جا مانده است که با معماری بی‌نظیر خود و ستون‌های بزرگی که دارد عنوان متفاوت‌ترین اثر تاریخی را به خود اختصاص داده است.

البته این بنا تنها آب انبار استانبول نیست، در این شهر بیش از 80 آب انبار با معماری مختلف وجود دارد که باسیلیکا از همه بزرگ‌تر و متفاوت‌تر است. وقتی در این سرداب 1500 ساله قدم بزنید و به موسیقی پخش شده در آن مکان گوش دهید، تجربه بسیار متفاوتی را برای خود خواهید ساخت.

کاخ توپکاپی از جاهای تاریخی استانبول

کاخ توپکاپی

این کاخ مجلل برای هر کسی که به تاریخ عثمانی علاقه مند است، جزو جاهای مهم تاریخی استانبول محسوب می شود! اینجا زمانی محل اقامت و مقر سلاطین عثمانی بوده است. ساخت و ساز این کاخ در سال 1459 آغاز شد، درست شش سال پس از تصرف شهر توسط عثمانی های مسلمان در لحظه ای که پایان امپراتوری بیزانس بود و ضربه ای به سرزمین های مسیحی وارد کرد.

مجموعه کاخ از صدها اتاق تشکیل شده، اما امروزه تنها تعداد کمی از آنها در دسترس عموم قرار دارند.

بخوانید: کاخ های استانبول

برج گالاتا

برج گالاتا یکی از بهترین نقاط برای لذت بردن از منظره پانوراما استانبول است. این برج برجسته بیش از 60 متر ارتفاع دارد. به احتمال زیاد اولین بار اینجا در قرن ششم برای تشخیص آتش سوزی ساخته شد. البته از آن زمان، قبل از اینکه در دهه 1960 به یک جاذبه تاریخی تبدیل شود، به عنوان یک زندان و رصدخانه نیز بازسازی شده است.

جزایر پرنس

جزایر پرنس که شامل 9 جزیره هستند؛ در فاصله یک ساعتی از شهر و در دریای مرمره قرار دارند. آنها نام خود را از این واقعیت گرفته اند که این جزایر محل تبعید شاهزادگان و سایر اعضای سلطنتی در دوره بیزانس بوده اند! البته ناگفته نماند که این جزایر تاریخی بعداً نیز به تبعیدگاه اعضای خانواده سلاطین عثمانی تبدیل شدند!

کاخ دولما باغچه از دیدنی ترین جاهای تاریخی استانبول

جاهای تاریخی استانبول

کاخ مجلل دولما باغچه در سال 1856 توسط سلطان عبدالمجید ساخته شد؛ زیرا که او تصمیم گرفت دربار امپراتوری خود را از کاخ توپکاپی به یک خانه مجلل جدید در سواحل بسفر منتقل کند. این کاخ توسط شش سلطان آخر عثمانی به عنوان اقامتگاه اصلی و مقر اداری آنها استفاده می شد.

از هیچ تلاشی در طراحی بزرگترین کاخ ترکیه دریغ نشده است؛ از طراحی فضای داخلی فوق العاده ای که به طور گسترده با طلا و کریستال تزئین شده است تا پلکان کریستالی معروف این کاخ! همچنین بزرگترین لوستر کریستالی جهان نیز در همین قصر آویزان است، هدیه ای از ملکه ویکتوریا انگلستان که وزن عظیمی معادل 4 تن دارد!

موزه های تاریخی استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی

موزه هنرهای ترکی و اسلامی از جاهای تاریخی استانبول، درست در کنار مسجد آبی قرار دارد. این موزه که حاوی اطلاعات مهمی درباره تاریخ اسلام است، قطعا ارزش دیدن را دارد. همانطور که از نام موزه پیداست، اشیایی مربوط به تاریخ ترکیه نیز در داخل آن دیده می‌شود. در موزه هنرهای ترکی و اسلامی می‌توانید با تاریخ ترک‌ها که قدمت آن به آسیای مرکزی بازمی‌گردد، آشنا شوید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های موزه این است که فرش‌های ترکی زیادی از دوره دولت سلجوقی تا دوره امپراتوری عثمانی در آن به نمایش گذاشته شده است. اگر می‌خواهید در استانبول فرش بخرید، می‌توانید ابتدا از این موزه دیدن کنید تا الهام بگیرید.

موزه پانوراما 1453

موزه پانوراما 1453

موزه پانوراما ۱۴۵۳ مجموعه‌ای دارد که فتح استانبول توسط عثمانی‌ها را به تصویر می‌کشد. بارزترین ویژگی موزه پانوراما 1453 این است که نقاشی 2350 متر مربعی دارد.

در این نقاشی عظیم که محاصره قسطنطنیه را به تصویر می‌کشد، دیوارهای شهر معروف استانبول را می‌بینیم که به «دیوارهای تئودوسیان» نیز معروف هستند. این دیوارها که در قرن پنجم ساخته شدند، به مدت 1000 سال از قسطنطنیه در برابر ده ها محاصره محافظت کردند.

بخوانید: موزه اسباب بازی استانبول

موزه رحمی کوچ از جاهای تاریخی استانبول

موزه رحمی کوچ در ناحیه هاسکوی در بال شمالی شاخ طلایی واقع شده است. این موزه توسط رحمی کوچ، یکی از تجار برجسته ترکیه، به عنوان اولین موزه صنعتی ترکیه ایجاد شده و یکی از جاهای تاریخی استانبول به حساب می‌آید.

رادیوهای قدیمی، مدل‌های قطار، مجموعه ماشین‌ها و زیردریایی موجود در موزه توجه کودکان را به خود جلب می کند. به همین دلیل، موزه رحمی کوچ یکی از زیباترین مکان های دیدنی استانبول برای خانواده‌های دارای فرزند است.

بازارهای تاریخی استانبول

بازار ادویه

بازار ادویه در واقع مانند یک کپی کوچک از بازار بزرگ است. با این حال، از آنجایی که اخیراً بازسازی شده است، بسیار زیباتر به نظر میرسد. در دوره عثمانی فقط ادویه‌های هندی در اینجا فروخته می شد و به همین دلیل به «بازار ادویه» نیز معروف است.

در خیابان‌های اطراف بازار ادویه می‌توانید فروشگاه‌های لباس ارزان قیمت پیدا کنید. به خصوص تپه محمودپاشا محل خرید مردم اطراف است. منطقه امینونو، جایی که بازار در آن واقع شده است، بهشت غذاهای خیابانی استانبول است. پس یک گردش خوش عطر و طعم در انتظار شماست.

بخوانید: دریاچه‌های آنکارا؛ تلفیق رنگ سبز و آبی!

بازار بزرگ شهر استانبول

جاهای تاریخی استانبول

بازار بزرگ استانبول در قلب بخش اروپایی این شهر قرار دارد. این مکان به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا شناخته می‌شود که در سال 1455 تا 1456 به دستور سلطان محمد دوم ساخته شده است. هر چند مراکز تجاری و خرید بزرگی در استانبول ساخته شده‌اند اما این بازار هرگز رونق و شکوه خود را از دست نداده است.

در این بازار 61 گذر و 3000 حجره وجود دارد. نکته جالب این است که بازار استانبول در سال 2014 بیشترین تعداد ورودی یعنی 91 میلیون بار بازدید را برای خود ثبت کرده است که این آمار در بین بازارهای جهان رکورد بزرگی محسوب می‌شود. وجود این بازار در نزدیکی بزرگ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی نشان می‌دهد که تاریخ، فرهنگ و سنت ترکیه در مقابل نفوذ پیشرفت‌های اروپایی در جای خود استوار باقی مانده‌اند و مردم نیز در حفظ بخش فرهنگی و تاریخی سرزمین خود تلاش می‌کنند.

در بازار بزرگ می‌توانید فرش، محصولات چرمی، محصولات خوراکی، جواهرات و اشیای عتیقه را پیدا کنید. بازار بزرگ در منطقه فاتیح استانبول بین مسجد بایزید و مسجد نورعثمانیه قرار گرفته است. در انتخاب تور استانبول خود دقت کنید که بازدید از بازار بزرگ نیز در برنامه تور وجود داشته باشد.

بخوانید: مراکز خرید استانبول؛ در استانبول چه بخریم و از کجا بخریم؟

بازار کادیکوی از جالب ترین جاهای تاریخی استانبول

با 15 دقیقه قایق سواری در تنگه بسفر، شما به سمت آسیایی استانبول می روید! منطقه ای عمدتا مسکونی. اگرچه به دلیل کمبود جمعیت توریستی خلوت تر است، اما یکی از بزرگترین جاذبه های استانبول یعنی بازار تاریخی پر هرج و مرج و در عین حال جذاب کادیکوی را خواهید دید!مجموعه‌ای رنگارنگ از میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌ها، ماهی، پنیر، لباس‌ها و عتیقه‌جات را در بازار کادیکوی پیدا خواهید کرد.. گزینه های اینجا ممکن است بی پایان به نظر برسند، اما می توانید چیزهای خوبی را بخرید! مردم محلی محصولات با کیفیتی را با قیمت های بسیار مناسب در این بازار چند صد ساله تضمین می کنند.

محله های تاریخی استانبول

 محله فنر و بالات

 محله فنر و بالات

فنر و بالات یکی از جاهای تاریخی استانبول و محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی استانبول در سال‌های اخیر است. این مناطق که در دوره عثمانی محله‌های یونانی و یهودی در آن‌ها قرار داشت، ساختاری جهانی دارند.

در طول تور پیاده‌روی فنر بالات، می‌توانید کلیساهای تاریخی، کنیسه‌ها و مساجد را ببینید. وقتی از راه رفتن و عکس گرفتن خسته شدید، می‌توانید در کافی شاپ‌های بوتیکی که در محله باز شده‌اند، استراحت کنید.

فنر و بالات برای کسانی که می‌خواهند از مسیر توریستی خارج شوند از بهترین مکان‌های استانبول برای بازدید هستند. اگر قبل از سفر در اینستاگرام عبارت «خانه های رنگارنگ بالات» را جستجو کنید، می‌بینید که این مکان در بین مکان های عکاسی استانبول بسیار محبوب است.

خیابان استقلال از شلوغ ترین جاهای تاریخی استانبول

خیابان استقلال یک مسیر عابر پیاده تقریباً 1.5 کیلومتری است که بین میدان تقسیم و برج گالاتا امتداد دارد. بهترین کافه‌ها، سینماها، کتابفروشی‌ها و رستوران های استانبول در این خیابان وجود دارد.

موزه‌هایی مانند موزه مادام توسو استانبول و ساختمان‌های تاریخی مانند کلیسای سنت آنتونی در خیابان استقلال وجود دارد. علاوه بر این، بهترین دسرفروشی‌های ترکی و رستوران‌های محلی ترکیه‌ای که استانبولی‌ها به آن سر می‌زنند نیز در این منطقه قرار دارند. بنابراین یکی از جاهای تاریخی استانبول شناخته می‌شود که همه از آن بازدید می‌کنند.

محله اورتاکوی

جاهای تاریخی استانبول

اورتاکوی یکی از محله‌های محبوب استانبولی‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است. می‌توانید از میدان اورتاکوی از پل بسفر عکس بگیرید و از مسجد تاریخی اورتاکوی دیدن کنید. اورتاکوی همچنین خانه The House Cafe است که یکی از بهترین مکان‌های صبحانه در استانبول است. پس از صرف صبحانه در اینجا، می‌توانید از Ortaköy به Bebek پیاده‌روی کنید و تاریخی را در این محله‌ی زیبا لمس کنید.

بخوانید: چگونه استانبول کارت بگیرم؟ چند راهکار برای خرید و شارژ

میراث عثمانی ها در استانبول و تاریخ غنی این شهر

امپراتوری عثمانی، که بیش از 600 سال بر بخش‌هایی از اروپا، آسیا و آفریقا حکمرانی کرد، میراث فرهنگی، معماری و تاریخی گسترده‌ای را در استانبول به جا گذاشته است که این شهر را به یکی از منحصر به فردترین مقاصد تاریخی در جهان تبدیل کرده است. در اینجا به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و میراث‌های عثمانی در استانبول اشاره می‌کنیم:

1. معماری عثمانی

  • مساجد: مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)، مسجد سلیمانیه و مسجد فاتح نمونه‌های برجسته‌ای از معماری عثمانی هستند که با کاشی‌کاری‌های رنگارنگ، گنبدهای مجلل و مناره‌های بلند خود، چشم‌انداز شهر را زینت می‌بخشند.
  • قصرها: قصر توپکاپی، محل زندگی و حکومت سلاطین عثمانی، و قصر دولماباغچه، نمونه‌ای از تجملات دوره اواخر عثمانی، داستان‌هایی از زندگی سلطنتی و فرهنگ عثمانی را در خود دارند.

2. حمام‌های ترکی

  • حمام‌های تاریخی مانند حمام چمبرلیتاش و حمام هوره‌رم، که برای بهداشت و تفریح مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون به عنوان نمادی از سنت‌های عثمانی در بهداشت و زیبایی شناخته می‌شوند.

3. بازارها و بازارچه‌ها

  • بازار بزرگ و بازار ادویه، با معماری خیره‌کننده و تنوع بی‌نظیر کالاها، نه تنها مراکز خرید بلکه مکان‌هایی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های تجاری عثمانی هستند.

4. موسیقی و هنرهای اجرایی

  • امپراتوری عثمانی به ترویج موسیقی کلاسیک ترکی و هنرهای اجرایی مانند نمایش‌های شادروان و مراسم مولودیه کمک کرد که همچنان جزئی از فرهنگ غنی استانبول هستند.

5. آشپزی عثمانی

  • آشپزی عثمانی، که ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف تحت حکومت امپراتوری بود، به توسعه غذاهای سنتی ترکی کمک کرد. رستوران‌ها و کافه‌های استانبول هنوز هم غذاهایی مانند کباب‌ها، دسرهای سنتی و میان‌وعده‌های عثمانی را ارائه می‌دهند.

میراث عثمانی در استانبول نه تنها در ساختمان‌ها و موزه‌ها بلکه در سبک زندگی، هنر، موسیقی و آشپزی شهر نیز زنده است، و بازدیدکنندگان را به یک سفر بی‌نظیر در زمان دعوت می‌کند.

از آخرین قیمت هتل های استانبول خبر دارید؟

حرف آخر

در هر گوشه‌ای از شهر استانبول می‌توانید تلفیق تمدن و تاریخ را در کنار مدرنیته احساس کنید. ساختمان‌ها، برج‌ها و مراکز تجاری بزرگ و مدرن در کنار بناهای تاریخی این شهر قرار گرفته‌اند. با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید از دل پیشرفت‌های دنیای امروزی به قلب تاریخ ترکیه سفر کنید و تجربه‌های جالبی به دست آورید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در برنامه تفریحی خود برای هر دو بخش مدرن و تاریخی استانبول وقت بگذارید تا تماشای زیبایی‌ها و هویت فرهنگی این شهر را از دست ندهید

سوالات متداول

کدام جاهای تاریخی در استانبول باید حتماً بازدید کنیم؟

ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ و باسیلیکا از جاهای تاریخی معروف هستند.

چرا ایا صوفیه یکی از مهم‌ترین جاهای تاریخی استانبول است؟

ایاصوفیه به دلیل معماری منحصر به فرد، دومینوی تاریخی از کلیسای مسیحی به مسجد و سپس به موزه تبدیل شد. همچنین نقاشی‌ها و موزاییک‌های باستانی‌اش معروف است.

آیا برای بازدید از جاهای تاریخی استانبول به راهنما نیاز داریم؟

گرچه نیازی نیست، اما یک راهنمای خبره می‌تواند دانش و تجربه بازدید را عمیق‌تر کند.

چه مدت زمانی برای بازدید از جاهای تاریخی استانبول نیاز است؟

بسته به علاقه و زمان شما، اما حداقل چند روز توصیه می‌شود تا بتوانید تعدادی از مهم‌ترین جاهای تاریخی را بازدید کنید.

آیا هزینه ورودی برای بازدید از جاهای تاریخی استانبول وجود دارد؟

بله، بسیاری از جاهای تاریخی هزینه ورودی دارند، اما برخی مانند بازار بزرگ رایگان هستند.

نظرات کاربران